Permalänk

Black Friday 2017

Vad tror dom kommer i år?

Själv tror jag det kommer bra priser på 1070 kort.

Är det någon som vet om det brukar kommer säljas ut NAS på black friday, hur har det varit tidigare år?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Hoppas på billiga 1070-kort då jag planerar köpa ett sådant medans jag väntar på Volta-korten.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Som vanligt blir det en Harman Kardon Onyx <Insert version number> som är nersatt med 80% från ett skyhögt pris.
Sen urgamla TVs och annat skräp som butikerna inte kan sälja i vanliga fall, förra året var det många produkter som fick prishöjningar några månader innan när man kollade prisjakts prishistorik.

Permalänk
Medlem

Vill ha en PG279Q till bra pris. Kostade 6500kr förra året så förväntar mig samma eller lägre, den är ju ändå 2 år gammal.

Permalänk
Skrivet av GuuFi:

Som vanligt blir det en Harman Kardon Onyx <Insert version number> som är nersatt med 80% från ett skyhögt pris.
Sen urgamla TVs och annat skräp som butikerna inte kan sälja i vanliga fall, förra året var det många produkter som fick prishöjningar några månader innan när man kollade prisjakts prishistorik.

Förra året köpte jag en https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/tv/46-50tum/skantic... Helt otrolig bild, och den var billig. Ljudet bland det värsta jag har hört och bilden bland det bästa jag har sett på en HD tv. Så allt är inte skräp.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Tror ni Dell kommer ha nån rea på XPS 13? De har haft 12% för ett par veckor sen, och i USA verkar de ha 200$ av på en ny model. Vad tror ni? Kan man få
~15-20% eller begär man för mycket?

Övrig fråga: när tror ni xps-modellerna med 8 generationens cpuer kommer ut i butik?

Skickades från m.sweclockers.com

Stavfel
Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

Jag kanske siktar på någon gamerstol (typ DxRacer, Akracing eller Vertagear) och billig SSD att ge bort i julklapp

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eribo01:

Tror ni Dell kommer ha nån rea på XPS 13? De har haft 12% för ett par veckor sen, och i USA verkar de ha 200$ av på en ny model. Vad tror ni? Kan man få
~15-20% eller begär man för mycket?

Övrig fråga: när tror ni xps-modellerna med 8 generationens cpuer kommer ut i butik?

Skickades från m.sweclockers.com

8 generations modellerna går redan att köpa från Dells hemsida

Permalänk
Medlem

Givetvis gtx 1070 hoppas man på och en fet g-sync 27" skärm, även en smart tv skulle sitta fint.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
99:e percentilen

Håller tummarna för någon form av erbjudande på iPad Pro 120 Hz! De kostar ju en slant, särskilt inklusive pennan.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surpuppa:

8 generations modellerna går redan att köpa från Dells hemsida

Är medveten om det, mwnade affärer som webhallen, elgiganten, inet m.m
Brukar dell vara billigast på sina datprer eller är butiker bättre på det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på nån mp3 spelare i den högre klassen, helst nån från Sony eller liknande. Är nog att hoppas på för mycket men hoppas kan man ju alltid.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Här är min spådom av vissa butikers black friday-rea.

Inet: brukar ha vettiga reapriser på produkter folk faktiskt vill ha, men väldigt begränsad tillgång. Det som är något att ha tar slut inom ett par timmar. Servrarna kommer i vanlig ordning inte orka med, Inet ber om ursäkt dagen efter och ska se till att servrarna pallar trycket nästa år.

Komplett: Deras 11.11 rea var den första vettiga på länge, får hoppas det håller i sig till svart fredag men är ändå tveksam.

Cdon: Harman kardon onyx som tidigare nämnt lär ju garanterat komma, samt ps4 och xbox nedsatt med några hundralappar. Leksaker till barnen, proteinpulver, tvättmedel, och granola är ingen högoddsare heller.

Dustin: Säljer säkert någon gammal hp microserver för 2000 kronor och några gamla hörlurar för halva priset, lacie porsche design extern hårddisk nedsatt med 200 kr.

Elgiganten: Kommer med stor sannolikhet sälja logitech g502 för 399 som de gör alla andra reor, lenovo surfplatta med 720p-skärm som ingen vill ha för 1499 nedsatt från det orimliga ordinariepriset 3499. Diverse bärbara datorer av utgående modell med gamla amd apu:er nedsatta med 30%. 10% rabatt på alla vitvaror.

Mediamarkt: Köp två produkter och få den billigaste på köpet*
*Gäller endast vitvaror och dvd-filmer

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Deerhall:

Jag kanske siktar på någon gamerstol (typ DxRacer, Akracing eller Vertagear) och billig SSD att ge bort i julklapp

Köp DxRacer, kan rekommendera DxRacer king om du är en stor person som mig.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Kommer Acer 34" X34P G-Sync IPS Curved under 8k slår jag till.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Hoppas på så mycket, då jag har två barn som ska få vars en dator i julklapp

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Skrivet av zfrigg:

Hoppas på så mycket, då jag har två barn som ska få vars en dator i julklapp

Om du inte kan eller orkar bygga själv brukar INET bjuda på byggkostnaden på black friday.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Kommer Acer 34" X34P G-Sync IPS Curved under 8k slår jag till.

Med tanke på att den idag är drygt en månad gammal knappast. Särskilt när du vill ha 40% rea eller mer.

Personligen hoppas jag att en DX racer går på rea och även ett tangentbord med mx silent går under 1k, dock tvekar jag på den flyten.
Annars lär jag köpa ett define C

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Här är min spådom av vissa butikers black friday-rea.

Inet: brukar ha vettiga reapriser på produkter folk faktiskt vill ha, men väldigt begränsad tillgång. Det som är något att ha tar slut inom ett par timmar. Servrarna kommer i vanlig ordning inte orka med, Inet ber om ursäkt dagen efter och ska se till att servrarna pallar trycket nästa år.

Komplett: Deras 11.11 rea var den första vettiga på länge, får hoppas det håller i sig till svart fredag men är ändå tveksam.

Cdon: Harman kardon onyx som tidigare nämnt lär ju garanterat komma, samt ps4 och xbox nedsatt med några hundralappar. Leksaker till barnen, proteinpulver, tvättmedel, och granola är ingen högoddsare heller.

Dustin: Säljer säkert någon gammal hp microserver för 2000 kronor och några gamla hörlurar för halva priset, lacie porsche design extern hårddisk nedsatt med 200 kr.

Elgiganten: Kommer med stor sannolikhet sälja logitech g502 för 399 som de gör alla andra reor, lenovo surfplatta med 720p-skärm som ingen vill ha för 1499 nedsatt från det orimliga ordinariepriset 3499. Diverse bärbara datorer av utgående modell med gamla amd apu:er nedsatta med 30%. 10% rabatt på alla vitvaror.

Mediamarkt: Köp två produkter och få den billigaste på köpet*
*Gäller endast vitvaror och dvd-filmer

Amen.

Hoppas på bra pris på en 4TB 2,5" HDD. Vill smälla in en i nya laptopen. Utbudet är dock otroligt klent så chansen är nog tyvärr väldigt liten.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

En saftig rea på OLED (typ LGs b7 55'' och 65'') skulle nog få det att rycka till i mångas plånkor.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Skrivet av Bakwetu:

En saftig rea på OLED (typ LGs b7 55'' och 65'') skulle nog få det att rycka till i mångas plånkor.

Är det värt att köpa oled nu? Hört att det finns en del inbrännings problem.....

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Jag hoppas alla onlinebutiker har 90% rabatt på allt + gratis frakt! Tänkte köpa en batch 8700k öppna dom och testa silikon lotteriet.
Skicka tillbaka alla dåliga på "öppet köp" och sälja de bästa på Ebay dyrt som FN!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Hoppas på ett bra pris på Audio Pro T14 Addon eller liknande högtalare till tv'n!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Ska försöka få tag i en vattentålig surfplatta. Men det roligaste ska bli att sitta uppe halva natten och browsa och kanske spontanköpa något till ett extremt bra pris.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

hoppas på define R5 fler saker som skulle tömma plånboken är nog Sonos och Philips Hue

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Inaktiv

Troligtvis en massa dritt då målgruppen är personer som köper sånt. Många roliga saker har väldigt låga vinstmarginaler, så det som reas ut är gamla saker saker som de vill bli av med.

Visst 5-10% på en grym skärm är grymt, men när man ej har direkt behov av någon.
Det jag funderar på är drönare, då det väl kommer nya nästa år? Jag tänker på dji ptantom 4 som börjar bli gammal nu.

Min plan är en riktigt budgetdator och på den så ska jag enbart köra pfsense, det är ingen märkvärdigt dator jag vill ha, men risken är att alla är alldeles överdrivna kraftiga och dyra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Hoppas på ett bra pris på Audio Pro T14 Addon eller liknande högtalare till tv'n!

Kommer garanterat att sänkas, Audio Pro T12 och T14 sänks rätt kraftigt varje Black Friday. Köpte själv mina T12 på Black Friday för två år sedan...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

En saftig rea på OLED (typ LGs b7 55'' och 65'') skulle nog få det att rycka till i mångas plånkor.

Tror snarare det blir REA på B6-modellerna, men vad vet jag?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Måste köpa en ny Mus, skräp Corsair Scimitaren börjar krångla efter ett år. Funderat på att pröva G900

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Själv är jag riktigt sugen på en X34A (eller t.o.m. P) alternativt en Asus PG348Q - även om priserna på Ultrawide G-sync skärmar tar en i baken. Men hamnar någon av dem under 10k så står nog både stjärt och plånbok på vid gavel.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A