Permalänk

[Vad tycks] Webbhallen Config

Tjabba!
Jag tänker beställa en några komponenter med Webbhallen Config, jag ville fånga några åsikter kring bygget.
https://www.webhallen.com/varukorgen/203000
Här är länken för alla delar.

Permalänk
Medlem

Om den är till för spel tycker jag du skall köra på en 8700K istället, då du får 2 extra kärnor och upp mot 30% bättre prestanda per core.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

föreslår en ssd också.

Permalänk
Medlem

Har väl egentligen inte kommentar på själva bygget, men vad du än köper borde du vänta till black friday. Kaby Lake torde gå ner en del i pris

Permalänk

@Lodisen: Jag funderade faktiskt över det, men jag har inte råd, dessutom så får jag i7-7700k i en uppgraderings paket av Webbhallen. Tack för feedbacken!

Permalänk

@Grindaa: Jag ska faktist köpa en SSD men min budget räcker, men det får jag vänta med till lite senare. Enkelt att installera!
Tack för feedbacken!

Permalänk

@tbsw0w: Jag tänkte faktiskt för det! Men jag ville bara skicka en bygget för lite feedback.

Permalänk

@geolazakis:

1070 lite dyr. Köpte ett 1080 för 4400kr på komplett i helgen.

Permalänk

Vad har du för budget? Vad kan du använda sen innan?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Hedersmedlem

*Bump raderat i enlighet med §1.6/§4 i forumreglerna*

Observera att vi inte tillåter bumpning/meningslösa inlägg. Detta då vi tycker det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade.

Skrivet av geolazakis:
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...