Yamaha rx-v583 och Xbox One X

Permalänk
Medlem

Yamaha rx-v583 och Xbox One X

Fick min nya xbox one x idag, koppla in den i min yamaha rx-v583 som via arc skickar bilden till min sony tv KD-55XE9005 (hdmi3)
Xbox 4k menyn visar gröna bockar på alla krav, men när jag byter upplösning till 4K UHD så blir bilden svart och efter tag säger xboxen att 4k inte fungerar.
När jag kopplar in xboxen direkt i tv'n fungerar det, men då tappar jag dolby atmos stödet...
4k mode i advanced setup är satt till 1
Vad kan det vara för fel ?
Receivern ska stödja alla krav som jag förstår
Spec:
https://se.yamaha.com/sv/products/audio_visual/av_receivers_a...

Permalänk
Rekordmedlem

Har du kopplat fel på in och utgångar eftersom du nämner arc på ett mycket underligt sätt ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har du kopplat fel på in och utgångar eftersom du nämner arc på ett mycket underligt sätt ?

Skulle tro att han kopplat in Xboxen på HDMI porten som har ARC stödet.

Till TS:
Jag skulle prova att köra Xboxen till någon av dina andra HDMI portar.
Du kopplar med fördel HDMI ARC till TVn.
Kan ju vara så att xboxen skickar ut 4k i något annat än 60P som din reciver inte hanterar.
Kolla om det går att ändra 4k inställningarna i xboxen.

https://support.xbox.com/en-US/xbox-one/console/troubleshooti....

Permalänk
Avstängd

Jag har ingen XBone så jag vet inte om det här funkar, men eftersom boxen har en HDMI ingång så borde du kunna koppla den efter förstärkaren. Alltså allt annat till förstärkaren och sen HDMI till XBoxen och HDMI vidare till teven. Hur du bäst gör med ljudet vet jag inte, vet inte om boxen kan skicka ljud via ARC tillbaka till förstärkaren via HDMI-ingången eller om det går att lösa på annat sätt.

Permalänk
Medlem

Hitta problemet, höghastighets hdmi kablar av märket Hana var tydligen skräp, tack för den rekommendationen Elgiganten...

Tack för bra input i tråden !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman:

Hitta problemet, höghastighets hdmi kablar av märket Hana var tydligen skräp, tack för den rekommendationen Elgiganten...

Tack för bra input i tråden !

Har också haft problem med hdmi kablar som skall klara av vissa saker.
Det sjuka är att det ibland kan ställa till med luriga problem som är svåra att identifiera.

Skönt att det löste sig.

Dock måste ja fråga. Varför kör du exboxen via arc uttaget?
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Har också haft problem med hdmi kablar som skall klara av vissa saker.
Det sjuka är att det ibland kan ställa till med luriga problem som är svåra att identifiera.

Skönt att det löste sig.

Dock måste ja fråga. Varför kör du exboxen via arc uttaget?
Skickades från m.sweclockers.com

Han skriver att bilden skickas via arc till tv'n så man kan nog anta att han inte har kopplat den i arc då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Har också haft problem med hdmi kablar som skall klara av vissa saker.
Det sjuka är att det ibland kan ställa till med luriga problem som är svåra att identifiera.

Skönt att det löste sig.

Dock måste ja fråga. Varför kör du exboxen via arc uttaget?
Skickades från m.sweclockers.com

Ja det var väldigt skönt...
Nja kör xboxen till receivern som är ansluten till tvn's arc uttag, även htpc och telia box går via receivern,
arc för att jag tittar på youtube och sånt via tvn's appar så att ljudet gå till receivern.