Byter (eller säljer möjligtvis) gärna min Acer Predator xb281hk 4k g-sync skärm mot en 144hz+ 1440p skärm...

Permalänk
Avstängd

Byter (eller säljer möjligtvis) gärna min Acer Predator xb281hk 4k g-sync skärm mot en 144hz+ 1440p skärm...

Hej! Har en häftig monster skärm som har suverän 4k upplösning som sår spel att flyta på find (i 4k uppl) i utlra settings såvida du inte testar med ett långsammare kort än t ex ett 980ti eller gtx 1070 (vilket jag gör själv och har gjort en hel del det sista halv-helåret.

Med tanke på att nypriset var över 6000kr (og kostar tom mer hos vissa galningar haha). Med jag måsta vara ärlig att säga att det absolute nypriset för modellen kan gå så "lågt" some 5500kr (i bland).

Hur som hälst söker jag huvudsakligen byte. Om nån har en 2560x1440 144-165hz g-sync skärm i bra skick så kan jag väl byta slätt (massor med såna runt och ibland lite under 5 tusenlappen).¨

Om har en IPS skärm med 1440p uppl samt gsync, så betalar jag 1000kr skilnad.
144 hz IPS slärmar säljas nu for 5 tusen och borde i så tall vara Freesyc. Slätt myte även mot en sådan i gof kondition.

Sista möjliga byte vore en liten 144hz freesync med samma upplösning men dessa säljs nya til 3,5 tusen, så jag skulle i så fall begära 1000kr ersättning för bytet.
Meeen...å andra sida skullle det väl tvinga mig till sälva/byta till rx Vega förstås....

OBS! Kan även tänka mig att helt enkelt sälja skärmen. Den borde ha över 2års garanti, är i perfekt skick så jag föreslår dett pris på 4500kr (alla är förstås välkomna att buda)

Jonas

Läs hela annonsen här

Permalänk

Har en Asus swift pg278q.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@lejonhead: om jag byter tiii amd vega kommer bara edt kosta mig en dek, den ju givetvis din skärm värd lite (mkt) mindre än min. så har du angingen pengaar eller annan hårdfara för att gör upp skillnaden? jag leter tex efter gammal budget intel pd byggel har du nås sånt du inte behöver??

Permalänk
Medlem

Hej jag har en xb271hu 1440p 144hz gsync, uppgraderad till ett 1080ti nu så jag kan vara intresserad av ett byte jag bor i jkpg. Skicka ett pm så kan vi snacka lite mer. Mvh

Permalänk
Avstängd

@Rajala: oj vad trevligt att du har det absolut bäste grafikkortet!
snabb fråga (tja, frågor) är det IPS eller TN panel, hur stor är den och vad har den för färg gamut liksom?

Permalänk
Avstängd

@Rajala: hur företrar du att vi PMar: vi kan textas på mobilen t ex om du föredrar. mitt nummer är 0703238160. Jonas

Permalänk
Avstängd

@Dorkimedes: ber om ursäkt...väntat i kö i nordea fkr tyo en timme (varit distraherad)

Permalänk
Avstängd

@Rajala: inte lite overkill för 1080ti?

Permalänk
Avstängd

@Rajala: bästa bud än så länge? du sa du bor i jönköping län?

Permalänk
Medlem

Yes jag skickade ett meddelande till dig igår kväll.

Permalänk
Avstängd

@Rajala: jag är S.C. efterbiven lol. snälla hjälp mig, min hjärna på reservnivå.....har typ somvit mindre ön 8 timmar de sista 3-4 dygnen! (och inget "uppåt heller för att *fuska* med sånt hahaha)....

Permalänk
Avstängd

@Dorkimedes: ja, nära nässjö

Permalänk
Avstängd

@Rajala: menar du att du vill byta till 4k? min vekar normalt va nån 500ing billigare men å dnra sidan är den ca dubbelt så gammal. vi kan byta jämt men jag har inget emot att ge en 500ing i skillnad om du kan leverera?

Permalänk
Avstängd

@Rajala: snall var vänlig förlklara....

Permalänk
Avstängd

@Dorkimedes: utmärkt, jag bor cirka 18km därifrån. ska vi gora affäerer tycker du?

Permalänk
Avstängd

...

@Dorkimedes: Fått "kalla fötter" som sägt på "svengelska"?

Permalänk
Medlem

Hur gick det? Är denna skärm kvar?