Nvidia visar Titan X Collector's Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Ryktas väldigt mycket om att detta är det första Volta kortet för konsumenter vilket inte skulle förvåna mig.

Tack för dagens skratt. Detta ÄR inte Volta. Nvidia har ju redan tidigare kommit ut och sagt att det kommer inte förran en bra bit in på 2018. Men visst, dröm vidare dina gröna drömmar att detta ska blir Titan Volta.

Skrivet av str8forthakill:

@serverfel:
Det är AMD som behöver en fet spark i röven, pga saknad av konkurrens kan Nvidia göra som de vill. Ett företag vill tjäna pengar i första hand, finns inte ett företag som skulle offra sin egen inkomst för konsumenternas skull. AMD gör samma sak varje gång de får chansen.

Jaha....och hur ska man göra det utan pengar? Kan du förklara för mig hur AMD ska göra ett bättre kort NU med en bråkdel av R&D budgeten.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

Tack för dagens skratt. Detta ÄR inte Volta. Nvidia har ju redan tidigare kommit ut och sagt att det kommer inte förran en bra bit in på 2018. Men visst, dröm vidare dina gröna drömmar att detta ska blir Titan Volta.

Jaha....och hur ska man göra det utan pengar? Kan du förklara för mig hur AMD ska göra ett bättre kort NU med en bråkdel av R&D budgeten.

Det är simpelt de kann snabbt slaffsa ihop ett Vega kort med 4stacks av hbm2 och 6k shader för ett pris av 15-20k som en halo produkt å de är ikapp.

de behöver ju inte sälja i massvis för att anses som att de är där eller tom ikapp.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

@DST: tror inte det. Eller har du glömt varje gång nvidia fans gnäller när man försökte jämföra nån av AMDs dubbelmackor med ett Nvidia kort.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

@DST: tror inte det. Eller har du glömt varje gång nvidia fans gnäller när man försökte jämföra nån av AMDs dubbelmackor med ett Nvidia kort.

Fast där håller jag med till en viss del.
Ett kort med två gpuer är inte samma sak om att ha ett kort med en enda "maffig" gpu.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Fast där håller jag med till en viss del.
Ett kort med två gpuer är inte samma sak om att ha ett kort med en enda "maffig" gpu.

Fast det verka ju så att utvecklingen hos båda går mot att det kommer var så att man har flera “små” kärnor som jobba ihop istället för en “stor”. Det har ju varit samma sak på CPU fronten.
Visst spela enkeltråd fortfarande en viss roll, men samtidigt se vi ju ingen släppa en single
Core på 10 GHz.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

@DST:
Exakt, satt med ett 4870X2 bak i dagen, och då fanns det generellt bättre stöd för Crossfire. Men ändå blev jag tvungen att köra Crossfire disabled i nästan alla titlar. I slutändan var det som ett sämre 4870. Dubbel GPU kort makes no sense tbh.

Permalänk
Medlem

Undrar om skälet till att alla nvidia produkter har samma namn är för att de kör på serienummren internt, det borde bli problem med alla Blade, Titan och Shield produkter dom har.

"Ok folk verkar tycka att den tidigare Blade såg bättre ut."
"Vilken av dom?"

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem

@wowsers: är inte blade razers varumärke. Vissligen sitter det en nvidia gpu i den. Men ändå finns väl ingen Nvidia Blade.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Bernd_P1:

Tack för dagens skratt. Detta ÄR inte Volta. Nvidia har ju redan tidigare kommit ut och sagt att det kommer inte förran en bra bit in på 2018. Men visst, dröm vidare dina gröna drömmar att detta ska blir Titan Volta.

Så företag kan absolut inte ändra sina planer?

Nvidia har redan Volta chip (Tesla V100) så det är en relativt smal sak för dem att släppa ett Titan XV.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Nvidia har redan Volta chip (Tesla V100) så att det är en relativt smal sak för dem att släppa ett Titan XV.

Det är inte säkert att konsumentkretsarna är redo. Kanske inte ens klar med designen (fast jag skulle tro det).

Permalänk
Medlem

Dom som tror att detta är volta kan ju drömma vidare. Nvidia behöver inte släppa något förrän Navi. Dom har ändå de 2-3 bästa korten som duger gott och väl för 90% av gamers, så det vore idiotiskt att spela ut sina kort när man inte behöver och det man har säljer som smör ändå. Nvidia prioriterar ju datacenter, och investerare högre än konsumenter.
Va beredda att se samma små kliv på GPU- som det var på CPU-sidan nu i fortsättningen om inte Navi råkar leverera, fam tills vega har dom iallafall varit hyfsat ikapp prestandamässigt men inte tidsmässigt. Till o med en 10 årig Amd fanboy som mig har tappat hoppet efter Vega så De känns mörkt.

Permalänk
Medlem

Ett "Collector's Edition"... Vilken målgrupp? Vem f@n samlar på grafikkort? Worst name ever! Ligger det på Volta och lansering snart kanske jag förlåter... kanske.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Så företag kan absolut inte ändra sina planer?

Nvidia har redan Volta chip (Tesla V100) så det är en relativt smal sak för dem att släppa ett Titan XV.

Jag tror du överskatta hur snabbt det skulle gå att ställa om tillverkningen.

Plus med släppet av 1070ti tror jag inte att Nvidia vill lägga ner produktionen av pascal redan.

Och med hur vinstorienterat nvidia är tror jag inte att dem vill producera 2 arkitekturer samtidigt. Del föredrar någ att producera en arkitektur så det räcker ett bra tag framåt innan dem sätta igång med en annan.

V100 säljes till ett sånt pris att dem kan någ rättfärdiga att gör det på en “små” skala vid sidan om. Men inte i stor skala för billiga konsumentkort.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Snusfri

Titan serien har aldrig varit en mainstream-produkt utan det är en s.k Halo-produkt, dvs en produkt som är mycket bättre/snabbare/lyxigare/osv än storsäljarna för att sprida information om företaget och deras produkter.

Ska man göra en liknelse med bilvärlden så är Bugatti Veyron/Chiron halo-produkter för Volkswagen-koncernen.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

@wowsers: är inte blade razers varumärke. Vissligen sitter det en nvidia gpu i den. Men ändå finns väl ingen Nvidia Blade.

Just fan, samma princip dock samma med alla macbooks

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Finns det någon prognos alls för när Volta kommer? Vill gärna uppgradera mitt 970, men att köpa Pascal nu känns lite som att micra gårdagens donkenrester...

Skickades från m.sweclockers.com

Nja snarare värma på gårdagens entrecote från lyxrestaurangen.

Men vad pysslar nVidia med egentligen. Samlarutgåva!?!?
Köp och rama in?
Nä, se till att få ut Volta nu!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@serverfel:
Det är AMD som behöver en fet spark i röven, pga saknad av konkurrens kan Nvidia göra som de vill. Ett företag vill tjäna pengar i första hand, finns inte ett företag som skulle offra sin egen inkomst för konsumenternas skull. AMD gör samma sak varje gång de får chansen.

Ett starkt AMD vore en spark i röven på nVidia. Så jag menade.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Titan serien har aldrig varit en mainstream-produkt utan det är en s.k Halo-produkt, dvs en produkt som är mycket bättre/snabbare/lyxigare/osv än storsäljarna för att sprida information om företaget och deras produkter.

Ska man göra en liknelse med bilvärlden så är Bugatti Veyron/Chiron halo-produkter för Volkswagen-koncernen.

Nä det funka inte. Titan är inte längre halo produkten. V100 är halo produkten. Titan var en gång i tiden halo. Nu är det bara lyx varianten av den vanliga modellen.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Måste än en gång beklaga mig över Kalle Anka-nivån på det här forumet. Ingen kan något om teknik längre, alla sitter på Nvidias gröna bandvagn och är helt sålda och vill leva drömmen de kommunicerar. Det skylls på AMD att Nvidia har sänkt tempot. Jaja, ni får precis vad ni förtjänar.

Skrivet av Dallebull:

Dom som tror att detta är volta kan ju drömma vidare. Nvidia behöver inte släppa något förrän Navi. Dom har ändå de 2-3 bästa korten som duger gott och väl för 90% av gamers, så det vore idiotiskt att spela ut sina kort när man inte behöver och det man har säljer som smör ändå. Nvidia prioriterar ju datacenter, och investerare högre än konsumenter.
Va beredda att se samma små kliv på GPU- som det var på CPU-sidan nu i fortsättningen om inte Navi råkar leverera, fam tills vega har dom iallafall varit hyfsat ikapp prestandamässigt men inte tidsmässigt. Till o med en 10 årig Amd fanboy som mig har tappat hoppet efter Vega så De känns mörkt.

Jag har också gett upp. Folk vill inte ha bra grejer, folk vill bli lurade och leva i en dröm. Så godnatt.

Skrivet av Bernd_P1:

Nä det funka inte. Titan är inte längre halo produkten. V100 är halo produkten. Titan var en gång i tiden halo. Nu är det bara lyx varianten av den vanliga modellen.

Här måste jag säga emot dig. V100 är en ren datacenterprodukt.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Känns som man blir lurad när man köper ett topp grafikkort. "Alla" spel ser nästan lika bra ut på medel där ett gammalt 7970 funkar som på max där ett kort för +7000kr knäar. Idag så är skillnaden i ögongodis näsan 0 om det är ok med 75bilder/s mellan Max och normal inställningar. Sweclockers måste leta efter titlar där man kan se en skillnad.

Frågan är om det kommer att släppas något spel i närtid där det krävs minst ett RX580 så man får se vad dagens grafikkort kan ge i ögongodis och inte som nu lägga in effekter som får grafikkorten att knäa men inte ge något vad gäller ögongodis.

Är det värt minst 5000kr?

för att maxa dagen extrem kort så får du köra skalning som i denna filmen där han spelar i 10K!!!!

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Måste än en gång beklaga mig över Kalle Anka-nivån på det här forumet. Ingen kan något om teknik längre, alla sitter på Nvidias gröna bandvagn och är helt sålda och vill leva drömmen de kommunicerar. Det skylls på AMD att Nvidia har sänkt tempot. Jaja, ni får precis vad ni förtjänar.
Jag har också gett upp. Folk vill inte ha bra grejer, folk vill bli lurade och leva i en dröm. Så godnatt.

Här måste jag säga emot dig. V100 är en ren datacenterprodukt.

Vad svamlar du om? Det största rappakaljainlägget i denna tråden hittills är förmodligen ditt.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Känns mer som ett Titan X Pascal med gröna LED's tyvärr.

Eller så gör dom som med första Titan som faktiskt var det första ur GK110 serien senare kom väl GTX780 osv

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Eller så gör dom som med första Titan som faktiskt var det första ur GK110 serien senare kom väl GTX780 osv

Jo, fast Kepler fanns ju sedan GTX 680 så den arkitekturen var ingenting nytt. Nu snackar vi ju en ny arkitektur vi vill ha och inte en nyare revision av den gamla. Vad jag har läst så finns det inte så mycket att hämta från Pascal längre.

Mitt stora problem är att det inte finns något riktigt 4K-kort ute, 1080 TI är på tok för svagt för att driva många 4K-spel i 60fps.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Vad svamlar du om? Det största rappakaljainlägget i denna tråden hittills är förmodligen ditt.

Jag svamlar om detta:

Personerna som skyller på AMD för att Nvidia dragit ner på takten skulle ändå aldrig ta i AMD med tång hur bra de än skulle vara. Så de får skylla sig själva. Konkurrensen är satt ur spel av konsumenterna. Folk vill inte ha bra grejer, bara Nvidia-grejer. Kommentarerna till denna nyhet är mest fanboyönskedrömmar av sådant slag som är klart och tydligt dementerat sedan tidigare, som att Volta inte kommer i år. All affärslogik talar för det dessutom. Ändå tror folk motsatsen. Inte hoppas utan tror.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Jag svamlar om detta:
https://www.youtube.com/watch?v=uN7i1bViOkU

Personerna som skyller på AMD för att Nvidia dragit ner på takten skulle ändå aldrig ta i AMD med tång hur bra de än skulle vara. Så de får skylla sig själva. Konkurrensen är satt ur spel av konsumenterna. Folk vill inte ha bra grejer, bara Nvidia-grejer. Kommentarerna till denna nyhet är mest fanboyönskedrömmar av sådant slag som är klart och tydligt dementerat sedan tidigare, som att Volta inte kommer i år. All affärslogik talar för det dessutom. Ändå tror folk motsatsen. Inte hoppas utan tror.

Jovisst det finns fanboys, men du kan väl inte på fullt allvar mena att det är dom så är orsak till att det gått dåligt för AMD? Man kan givetvis ha åsikter om Nvidias marknadsföring och priser, men det är AMD som är orsak till den dåliga försäljningen. Felsatsningar kort sagt. Jag hade själv tänkt köpa Vega, men har idag GTX1080 och ser ingen som helst anledning till att byta. Prestanda i ungefär samma klass och drar mindre ström, och låter på så vis även mindre. Sen att det fortfarande inte finns något att välja på utöver standardkorten är givetvis också ett stort problem för AMD. För att inte tala om det faktum att dom förmodligen inte tjänar speciellt mycket på varje sålt kort. Prisspektaklet som alla kände till en vecka in i lanseringen gjorde ju inte saken bättre direkt.

Förutom att det inte är troligt att vare sig Nvidia eller 7nm tekniken hos TSMC är redo så finns det egentligen ingen anledning för Nvidia att släppa något nytt. Det hade mer eller mindre bara inneburit att de konkurrerar med sig själva, det är den detaljen dom flesta missar skulle jag tro.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Star Wars-brandad Titan Xp var det vi fick...

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/products/10series/star-w...

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4