Nvidia visar Titan X Collector's Edition

Permalänk
Melding Plague

Nvidia visar Titan X Collector's Edition

Nvidia har publicerat ett videoklipp där företaget visar upp ett nytt grafikkort i Titan-serien. Namnet anges till Nvidia Titan X Collector's Edition, men några detaljer därutöver avslöjas inte.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

The new (new) Titan XpCE

Permalänk
Medlem

Det vore välkommet om de får ordning på namnchemat. Det börjar bli rätt krångligt att veta vad som är vad med Titan-korten nu.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Titan-serien historiens mest korkade produktnamn.
Jag har ändå ett visst intresse, men jag är nollad när det kommer till Titan serien.

Permalänk
Medlem

Ja dom som köpte ett Titan XP innan och blev blåsta förra gången dom släppte ett nytt kort efter känner sig nog ännu gladare nu då med ett tredje kort på samma krets

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Ge mig Volta istället!

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Åh ett Titan!! How unjusual 😄

Permalänk
Medlem

Min gissning är att det bara rör sig om en ny kylardesign. Konstigt namn, hur många samlar på grafikkort här i världen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Ja dom som köpte ett Titan XP innan och blev blåsta förra gången dom släppte ett nytt kort efter känner sig nog ännu gladare nu då med ett tredje kort på samma krets

Dom som köpte första Titan X Pascal måste känt sig lite snopna, men nu finns det absolut ingen anledning till det. De nya kortet är med stor sannolikhet bara ett ansiktslyft (med tanke på namnet). Väljer man att alltid vänta när man vill köpa något så får man ju ofta vara utan under långa perioder.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Min gissning är att det bara rör sig om en ny kylardesign. Konstigt namn, hur många samlar på grafikkort här i världen?

Ja märkligt. Samla på grafikkort torde vara rätt udda och om man riktar sig mot dom som faktiskt samlar så hade det inte blivit speciellt många kort sålda. Säkert något som Jen-Hsun kommit på för att få lite fart på den troligt stagnerade Titan försäljningen.

Det enda skälet i nuläget till att ett sådant kort skulle vara intressant (imo) är om det var tillverkat på TSMC's 7nm teknik, vilket inte är särskilt troligt.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Avstängd

Tycker de borde döpt den bara till Titan, för att vara konsistent med namnschemat.

Permalänk
Medlem

Tänk RGB och 20MHz högre clock måste köpa... eller kanske inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Ge mig Volta istället!

Vem vet kanske är just Volta..Man vet aldrig med Nvidia

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Ja dom som köpte ett Titan XP innan och blev blåsta förra gången dom släppte ett nytt kort efter känner sig nog ännu gladare nu då med ett tredje kort på samma krets

Sitter man o är upprörd över att det kommer nya produkter över ett år senare som är bättre/billigare (?) så ska man nog inte hålla på med teknik.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleidoskop:

Tycker de borde döpt den bara till Titan, för att vara konsistent med namnschemat.

Ha toppkortet som: Nvidia Titan
alla andra grafikkort som: Nvidia GeForce

sen får man gå efter pris och hoppas man får ett high end kort istället för ett low end om alla heter samma.

Permalänk
Medlem

Nvidia fortsätter att mjölka den stackars Pascal-kon tills den bara är är en uttorkad samling ben och skinn.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Vem vet kanske är just Volta..Man vet aldrig med Nvidia

Känns mer som ett Titan X Pascal med gröna LED's tyvärr.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Nvidia fortsätter att mjölka den stackars Pascal-kon tills den bara är är en uttorkad samling ben och skinn.

Jo de gör vad vilken vettig företag som helst skulle gjort iom AMDs misslyckade försök till att konkurrera med GP102 trots åratal av hajp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Nvidia fortsätter att mjölka den stackars Pascal-kon tills den bara är är en uttorkad samling ben och skinn.

Vad är då GCN?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Vad är då GCN?

Men det är ju rätt rejäl skillnad på ett Hd 7970 och ett R9 furyx eller RX 580 trots att alla i grunden är GCN. Så jag ser inget fel i att släppa nya kort med samma arkitektur

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

För att behålla/öka värdet så ställ den på en hylla i oöppnad original förpackning. Vad annars är collectors edition till för? Använda? Hahahahahahahaaaaaaa...

Permalänk

Dags att mjölka igen!

Börjar bli hög tid att gå vidare till Volta istället.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Snusfri

Ryktas väldigt mycket om att detta är det första Volta kortet för konsumenter vilket inte skulle förvåna mig.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Finns det folk som samlar på grafikkort medvetet? Som köper allt de kommer över? Då är väl detta kortet tydlugen för dem.

Själv tycker jag nvidia behöver en fet spark i röven.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

@serverfel:
Det är AMD som behöver en fet spark i röven, pga saknad av konkurrens kan Nvidia göra som de vill. Ett företag vill tjäna pengar i första hand, finns inte ett företag som skulle offra sin egen inkomst för konsumenternas skull. AMD gör samma sak varje gång de får chansen.

Permalänk
Medlem

Finns det någon prognos alls för när Volta kommer? Vill gärna uppgradera mitt 970, men att köpa Pascal nu känns lite som att micra gårdagens donkenrester...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Finns det någon prognos alls för när Volta kommer? Vill gärna uppgradera mitt 970, men att köpa Pascal nu känns lite som att micra gårdagens donkenrester...

Skickades från m.sweclockers.com

Om du har pengar kan du köpa tid med Volta redan nu, då Amazon har instanser med Volta till försäljning.
https://aws.amazon.com/blogs/aws/new-amazon-ec2-instances-wit...

Nvidia kan säkert redan ha släppt Volta-baserade produkter om de varit tvingade, men så länge konsumentmarknaden går bra med Pascal har de inte bråttom då de kan sälja Volta dyrt till företag som behöver dem för beräkningskraft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beatnutz:

Sitter man o är upprörd över att det kommer nya produkter över ett år senare som är bättre/billigare (?) så ska man nog inte hålla på med teknik.

Det är som med sportbilar, folk köper en fet kärra å kör den knappt för att de väntar på att investeringen ska ge frukt men så släpper tillverkaren en modell som är snäppet värre å då gnälls det som fasiken. Liksom wtf, köp en bil njut å se bilen förlora värdet i en rasande fart som det alltid varit.

Nu verkar denna kultur ta sig över till pc världen.

Om det är en pascal under huven så kanske det är en 4096 shaders gpu dvs samma storlek som gp102 fast utan gpgpu dedikerad hårdvara som tensor kärnor å så?

antagligen inte men men, who knows.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Ja dom som köpte ett Titan XP innan och blev blåsta förra gången dom släppte ett nytt kort efter känner sig nog ännu gladare nu då med ett tredje kort på samma krets

Jag köpte ett Titan X (baserat på Pascal) augusti 2016. Jag funderade på om det var ett bra köp, men hade pengar över så det blev ett. I efterhand är jag nöjd, eftersom det dröjde 8-9 månader innan 1080 Ti och Titan XP släpptes. Att det kommer snabbare kort längre fram är rätt så givet. Är man ute efter ett av de snabbaste korten med en viss begränsning på ekonomin är 1080 Ti givetvis det bästa köpet, man fick bara vänta lite innan det kom i Pascal-serien. De som har "obegränsat" med pengar köper säkert nya Titan-kort varje gång de släpps.

Permalänk

Tycker det hade vart roligare med CE på kort som folk faktist köper, typ 560 Ti skulle fått en CE variant!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!