Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av saltanappar:

Jag fick för ca 50 min sedan ett sms från Elgiganten där det står såhär:

"Käre kund! PGA fel i lagersaldo finns tyvärr inte varan som du beställt. Vi ber om ursäkt, och välkomnar er åter med en ny beställning. MVH Elgiganten Kungsns Kurva"

Det var alltså återkopplingen jag fick från chefen? Vilket skämt. De fina garantier de stoltserar med betyder visst ingenting när det väl kommer till kritan.

Jag har givetvis ringt kundservice och de blev mycket förvånade. De har startat ett "case". Fortsättning följer...

Om de bråkar så borde du föreslå att du kan köpa ett gtx 1080 från en annan tillverkare för samma pris. Tycker det är ganska glasklart att Elgiganten ska erbjuda dig ett likvärdigt kort för samma pris när de själva anger detta på sin hemsida.

Skrivet av Elgiganten:

3 dagars tillgångsgaranti
Vi garanterar tillgång på våra annonsprodukter i minst 3 dagar efter att erbjudandet börjat gälla. Om vi måste beställa ett nytt parti kan det hända att du måste vänta på leverans. I vissa fall kan vi också erbjuda en likvärdig ersättningsprodukt till samma pris. Elgigantens nätbutik och erbjudanden annonserade med begränsat antal är undantagna tillgångsgarantin.

https://www.elgiganten.se/cms/hos-elgiganten/kundgarantier/

@Elgiganten borde inte er personal kunna lösa problem som dessa på plats när det är ni själva som har utformat kundgarantierna?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av iPro:

@Tpk:
Msi x370 gaming pro carbon. https://www.prisjakt.nu/product.php?p=4186272
Priset var 1000 kronor eller 900 kronor.

bra deal, tack!

Permalänk
Medlem

Det är som vanligt med invigning och reklamblad hos Elgiganten, och deras konkurrenter.
Bra priser med ytterst få ex i lager eftersom dom förmodligen inte gör några bra stålar.
Nån/några tomtar på marknadsavdelningen som sitter där med nån fin examen och har nån teori om att man ska ”driva besök” till butiken i hopp om att säljarna sen ska ”uppsälja” köpsugna kunder.

Riktigt jävla smutsig marknadsföring är vad det är.
Pumpar man ut det där priset som dom gjorde på 1080 så får man väl se till att ha några hundra ex i lager så man kan leverera...

Försmak på black Friday?

Permalänk
Medlem

@Gawgizz: Tack för uppdatering!

@saltanappar: Betyder bara att @Elgiganten's garantier inte är värda ett dugg.
Är ju inget vidare bra första intryck om dem nu vill ge sig in på gaming marknaden.

Var förbi där, trött och oengagerad personal som inte vill hjälpa till som ni andra redan påpekat.

Håller mig till Inet för dem riktiga inköpen och Elgiganten för att köpa hem, testa och sedan returnera.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Ja, båda ingår. Själv har jag inte klurat (SBS) ut hur man laddar ner Destiny 2 än, men kanske gör mig av med det i stället.

Hur märke du att dessa ingår? Någon flyer eller när man reggar korten? Kan du ta en bild om du också köpte på elgiganten.se kungens kurva? 😊 ytterst tacksam

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| i7-8700K @ 5.0 Ghz | Fractal Design S24 AIO | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz C15 | Samsung 840 EVO 250GB SSD | Kingston 240GB V300 SSD | Seagate BarraCuda Green 1.5TB | Fractal Design C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SIEMPRE:

Hur märke du att dessa ingår? Någon flyer eller när man reggar korten? Kan du ta en bild om du också köpte på elgiganten.se kungens kurva? 😊 ytterst tacksam

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tänker inte ta en bild på kvittot, där koderna står.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

@Rokkoko: Så på själva kvittot från elgigantens kassa står koderna till spelen?
Självklart ska jag inte scamma men är nyfiken hittar inte.

Hittade: Tack för hjälpen

Angående diskussionen ovan så är detta saxat från elgigantens hemsida under frågor och svar:

"För kampanjer online är det först till kvarn som gäller, men i butikerna har vi 3 dagars tillgångsgaranti. Det innebär att du är garanterad veckans annonsvara i upp till 3 dagar. Tar den slut kommer vi se till att beställa fler eller erbjuda dig en motsvarande produkt till samma pris. Vissa gånger, vid exempelvis invigningar eller mellandagar, väljer vi att skriva "begränsat antal" och då gäller inte tillgångsgarantin."

Synd att dem missade skriva detta då!!

Visa signatur

| i7-8700K @ 5.0 Ghz | Fractal Design S24 AIO | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz C15 | Samsung 840 EVO 250GB SSD | Kingston 240GB V300 SSD | Seagate BarraCuda Green 1.5TB | Fractal Design C |

Permalänk
Medlem

Lönt att åka till kungens kurva och argumentera för att få ett 1080 mot tillgångsgarantin?

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Skrivet av Tpk:

Corsair DDR4 2x8GB 3000MHz - 990kr
Corsair RM750x - 666kr
Be quiet Pure Wings 2 120mm - 10kr (?!)
Acer Predator x34 - 6666kr

Tyvärr är det helt slutsålt där!
(De glömde skriva med i annonsen:
"*Så länge lagret räcker"
Vilket i det här fallet var i 1-2 dagar? Var nämligen förbi där idag och i princip allt var slut tyvärr)

Permalänk
Hedersmedlem

@DevCrispin *Inlägg flyttad -> Diskussionstråden*
Välkommen till Sweclockers

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av falconr:

Lönt att åka till kungens kurva och argumentera för att få ett 1080 mot tillgångsgarantin?

Beror på hur högt du värderar din tid, räkna med att lägga ned mycket tid och energi på det hela för att ens ha en chans att få ett 1080 för det utannonserade priset. Elgiganten verkar inte särskilt tillmötesgående så jag tvivlar på att det är värt det.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeerBelly:

Var där precis och de ska ringa även mig. Försökte komma undan med att en invigning är begränsat antal och då ingen 3dagars garanti. Det stod på deras facebook sa de först. Samt att jag kunde prova återkomma rill helgen. Inte konstigt att de vill det då 3 dagar redan skulle passerats. Jag fick tillslut fick sedan läsa igenom hemsidan tillsammans och reglerna kring detta. Det stog ingenstans att det är begränsat antal vilket det skall stå för att garantin inte skall gälla. Priset finns även utmärkt på hylla.
De ville inte ta betalt nu utan försäljnings chefen ringer mig.
Nu tror jag det blir svårt att få köpa, men följer de sina egna åtagande så skall jag få köpa ett.

Skickades från m.sweclockers.com

Känns som att de klantat till det genom att inte specificera begränsat antal. Lyckades landa ett 1070 för 3333:- i våras då de hade en kampanj ursprungligen var det MSI Armor modellen som annonserades men på grund av mycket begränsad tillgång och flera förseningar var det många som fick MSI Gaming X eller ASUS Strix 1070 istället. Med Cashback blev det under 2950:- för MSI modellerna.

Inga problem med Kundservice centralt som var mycket trevliga trots att de verkade blivit totalt nerringda. I slutänden tog det dock nästan 2 månader att få kortet.

Kan tänka mig att det kan bli svårt att få igenom några krav då man inte har någon order att hänvisa till då varan bara gick att köpa i butik i EG KK. Men kan ju vara värt att prova ringa upp Kundservice alt. Posta frågan på deras Facebook sida.
(Vet av egen erfarenhet att kritik den vägen kan ses som mycket allvarlig hos vissa kedjor då det blir badwill mot hela varumärket.)

Permalänk
Medlem

Åkte igår till Elgiganten i Kungens kurva, precis innan stägning. Som ni säger så var mycket slut men hade inga problem att beställa ett 1080, fick betala den också så jag har ett elektroniskt kvitto. Det står dock på kvittot

"Återkoppla till kund med info ang leverans. Kund medveten om lång leveranstid."

Behövde inte argumentera för något utan återförsäljaren tog bara beställningen, kunde dock inte säga när de kommer in. Har även fått koderna till spelen.

Som tidigare sagt så fanns
X370 kvar för 1 000 kr
en i7 7700 (tror det var K modellen) för ca 3 200 kr
1500X fanns kvar
AOC skärmen, 144Hz och AMD freesync för 1400kr

Visa signatur

Fractal Design Define C - ASUS GTX 1070 DUAL OC 8GB - Gigabyte AX370 Gaming k3 - Ryzen 7 2700X, Crucial Ballistix Tactical DDR4 3000MHz 2x8GB - Samsung 960 Evo M.2 250 GB - Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

@adis99:

Kommer du vara tvungen att hämta upp din order eller kan de skicka den till dig?

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 7 1800x @Stock | GTX 1080 WINDFORCE OC | ASUS ROG B350F GAMING | Vengeance LPX Black 16GB DDR4 @ 2933MHz | BeQuiet! Straight Power 80+ Gold 680W | Samsung 960 EVO 250GB + Seagate Barracuda 1TB @ 7200rpm | Noctua NH-U9B SE2 | ASUS ROG Swift PG278QR GSYNC 1440p @144Hz | Acer 27" K272HLE 1080p @60Hz

Permalänk
Medlem

@adis99

Kollade du även om Asus ROG Swift PG278QR var slutsåld? Om inte, finns det någon annan som nyligen varit där och kan ge en rapport angående den skärmen?

Permalänk
Medlem

@falconr:
Skulle säga nej, då de kan hänvisa till tryckfel att det inte stod begränsat antal osv. När det är såhär bra erbjudanden så får man nog vara snabb in, istället för att vänta några dagar och sen bli sur och börja bråka för det tog slut.
Är ju mer dålig stil av er här än Elgiganten IMO.

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funiculus:

@adis99

Kollade du även om Asus ROG Swift PG278QR var slutsåld? Om inte, finns det någon annan som nyligen varit där och kan ge en rapport angående den skärmen?

När jag var där igår vid 13 tiden så fanns det väldigt många kvar.
Beställ den annars. Dom kommer justera priset i kassan sen.
Gjorde själv så med 1080 samt nätaggregatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K0mplext:

@adis99:

Kommer du vara tvungen att hämta upp din order eller kan de skicka den till dig?

Frågade faktiskt aldrig, bor i Stockholm så har inga problem att åka ner och hämta.

Skrivet av Funiculus:

@adis99

Kollade du även om Asus ROG Swift PG278QR var slutsåld? Om inte, finns det någon annan som nyligen varit där och kan ge en rapport angående den skärmen?

Tänkte inte på det tyvärr för jag var där så kort period och ville hinna köpa det jag skulle ha.

Visa signatur

Fractal Design Define C - ASUS GTX 1070 DUAL OC 8GB - Gigabyte AX370 Gaming k3 - Ryzen 7 2700X, Crucial Ballistix Tactical DDR4 3000MHz 2x8GB - Samsung 960 Evo M.2 250 GB - Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@falconr:
Skulle säga nej, då de kan hänvisa till tryckfel att det inte stod begränsat antal osv. När det är såhär bra erbjudanden så får man nog vara snabb in, istället för att vänta några dagar och sen bli sur och börja bråka för det tog slut.
Är ju mer dålig stil av er här än Elgiganten IMO.

Jo, sjukt dålig stil att vilja köpa en vara till utannonserat pris. Vad är det för jävla sätt liksom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@falconr:
Skulle säga nej, då de kan hänvisa till tryckfel att det inte stod begränsat antal osv. När det är såhär bra erbjudanden så får man nog vara snabb in, istället för att vänta några dagar och sen bli sur och börja bråka för det tog slut.
Är ju mer dålig stil av er här än Elgiganten IMO.

Vilket tryckfel går man 3 dagar utan att uppdatera på levande media? Hemsidor tar ju inte många sekunder att lägga in en liten disclaimer på, i förhållande till allt "bråk" personalen behövt stå ut med.

Att de sen inte heller själva sagt tryckfel (iallafall inte till mig) tyder ju på att det snarare är en möjlig ursäkt att luta sig tillbaka på än ett faktiskt skäl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funiculus:

@adis99

Kollade du även om Asus ROG Swift PG278QR var slutsåld? Om inte, finns det någon annan som nyligen varit där och kan ge en rapport angående den skärmen?

Va där vid 7 tiden igår kväll då fanns det nästan en hel lastpall kvar. Borde varit 15-20st iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kanske inte ett fynd, men med tanke på tillgången så är det ett tips

Webhallen har som enda butik vad jag känner till fått in nya coffelake i7:an i tray

https://new.webhallen.com/se/product/277542-Intel-Core-i7-8700K-12-tradar-3-7GHz-4-7Ghz-Turbo-12MB-Socket-1151-Tray

Permalänk

@Mumu55 vad brukar HD598 kosta? Hittar inget som jag kan jämföra med i Sverige så vet inte om det är ett kap eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanteLarka:

@Mumu55 vad brukar HD598 kosta? Hittar inget som jag kan jämföra med i Sverige så vet inte om det är ett kap eller inte.

Normalt brukade det ligga kring 1600-2000 kr men dippade ner till 1000 kr lappen då och då på diverse sidor, inte så ofta i Sverige som t.ex. på Amazon. Funderar själv på att skaffa ett par just nu, ser riktigt bekväma ut!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Ett problem med en tråd som denna är att inläggen fort blir föråldrade.

Har varit perfekt med en funktion där fynd som inte längre gäller tas bort.

Dock vet jag inte hur svårt detta hade varit.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Ett problem med en tråd som denna är att inläggen fort blir föråldrade.

Har varit perfekt med en funktion där fynd som inte längre gäller tas bort.

Dock vet jag inte hur svårt detta hade varit.

Ptja. Detta är väl lite ”glada amatörer”.

Vill du ha en mer dedikerad tjänst så har du ju prisjakt och bland annat deras dagens fynd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Ptja. Detta är väl lite ”glada amatörer”.

Vill du ha en mer dedikerad tjänst så har du ju prisjakt och bland annat deras dagens fynd.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju perfekt att medlemmar här kan tipsa varandra om fynd. Är nog större chans att hitta fynd här.

Så någon dedikerad tjänst behövs inte tycker jag men kanske att man rensade i tråden ibland?

Jag menar man kan ju söka bakifrån men man vet ju inte om fyndet är giltigt.

Första inläggen är ju från 2012 tror jag och de gäller ju inte längre.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Det är ju perfekt att medlemmar här kan tipsa varandra om fynd. Är nog större chans att hitta fynd här.

Så någon dedikerad tjänst behövs inte tycker jag men kanske att man rensade i tråden ibland?

Jag menar man kan ju söka bakifrån men man vet ju inte om fyndet är giltigt.

Första inläggen är ju från 2012 tror jag och de gäller ju inte längre.

Det finns en snabbknapp till sista sidan i tråden, är du inloggad kommer sidan ihåg vilket inlägg man klickade in på senast och skickar dig till inlägget efter, iallafall om du använder nytt i forumet boxen och trycker på inläggssiffran.

Inte alls svårt att hålla koll på det

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

För att det är coolt med många sidor!!!
Kolla hur många sidor vi är uppe i nu!!!!!
Med 60% debatt/diskussion som inte hör till tråden. (som detta inlägget)
30% pryl tjöt
10% diskussion om faktiskt info från hänvisning från tips tråden.

+1
Snart sida 629..

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Det finns en snabbknapp till sista sidan i tråden, är du inloggad kommer sidan ihåg vilket inlägg man klickade in på senast och skickar dig till inlägget efter, iallafall om du använder nytt i forumet boxen och trycker på inläggssiffran.

Inte alls svårt att hålla koll på det

Insåg nu att detta är diskussionstråden till dagens fynd så inte relevant.

Möjligen skulle dagens fynd kunna ha lite krav som t.ex. slutdatum på fyndpris.

Fast kanske inte.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10