[PC] Destiny 2 – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som haft problem med att spelet bara hänger sig och man hamnar i Desktop utan nått felmeddelande ?

Nått annat som stört mig är att när dessa crasher inträffar så kvittar det hur snabbt man loggar in igen, man kan inte komma tillbaka till där man var, typ pvp match och liknande, riktigt störigt faktiskt.

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

Tyvärr så har stuttering att göra med stora claner =/ GIck ur Sweclocekrs clanen och nu fungerar det =/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av tjobbo:

Tyvärr så har stuttering att göra med stora claner =/ GIck ur Sweclocekrs clanen och nu fungerar det =/https://www.youtube.com/watch?v=pGKDODJvtto

Intressant! Det kan inte vara enda anledningen, känns det som. Alla vi i red som spelar är ju med i klanen, och ändå varierar det vilka som har problem. @JonasT har till exempel stutter med ena maskinen men inte med andra, och @Kenneth har inget alls.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

@infocus: Jag har skrivit på flertal forum och på reddit har väldigt många kommenterat och sagt att dem har exakt likadant. Bungie verkar har fått span på problemet iallafall https://twitter.com/Cozmo23/status/923321334754525186

Permalänk
Medlem

Märkligt! Har inge stuttering alls :s

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Intressant! Det kan inte vara enda anledningen, känns det som. Alla vi i red som spelar är ju med i klanen, och ändå varierar det vilka som har problem. @JonasT har till exempel stutter med ena maskinen men inte med andra, och @Kenneth har inget alls.

Låter helt sjukt jag vet, men jag och kompisen har båda haft samma problem. Och vi båda gick ur clanen och nu fungerar det =/

Och en annan kompis köpte spelet igår, och var inte med i någon clan alls, och kunde spela utan problem i 10h!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av tjobbo:

Låter helt sjukt jag vet, men jag och kompisen har båda haft samma problem. Och vi båda gick ur clanen och nu fungerar det =/

Och en annan kompis köpte spelet igår, och var inte med i någon clan alls, och kunde spela utan problem i 10h!

Jag tror dig absolut, menar bara att det måste finnas ytterligare parameterar. Var det bara klan och klanstorlek skulle ju alla ha problemet alltid, men nu är det inte så.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Att lämna klanen fixade mitt stutter problem.

Permalänk
Medlem

Verkar som Phenom II serien inte fungerar med spelet :/ Det var ju sunkigt, då sambon har det i den andra datorn. Verkar vara något de lagt till efter betan som kräver SSE3. Får väl avvakta tills de kommer en patch...om det kommer en.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en lösning på mitt problem? Om jag kör Vsync så arbetar GPU'n på sparlåga. Den använder ungefär 60% GPU. Detta är ju fine eftersom den inte behöver arbeta lika mycket efter de 60 FPS jag har satt. Problemet är att på ställen som farm eller Titan så dippar det ner till runt 53 FPS. Jag testade att stänga av Vsync och då ligger jag på runt 70 FPS i samma områden jag låg på 53 FPS med Vsync påslaget. Jag testade använda frame rate limiter i Radion programvaran men det ger samma resultat som Vsync.

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Nån mer än jag som haft problem med att spelet bara hänger sig och man hamnar i Desktop utan nått felmeddelande ?

Nått annat som stört mig är att när dessa crasher inträffar så kvittar det hur snabbt man loggar in igen, man kan inte komma tillbaka till där man var, typ pvp match och liknande, riktigt störigt faktiskt.

Jag hade så i betan, körde windowed mode vilket löste problemet.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem

@Krux: Ok! skall testa det om problemet fortsätter ikväll.
Har uppdaterat till ny windows build och installerat nya Nvidia drivisar också så får vi se.

Annars måste ja säga att spelet flyter så in i h*lvete bra! i princip allt på absolut max i 3440x1400 och 85-120fps

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

@tjobbo: Har precis så! Senare på kvällen gick det bättre och "bara" hade lagg efter ett tag spelandes som en del andra verkar ha.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miniwonka:

Att lämna klanen fixade mitt stutter problem.

Tackar! Löste problemen hos mig också!

Hade gärna fortsatt vara med, får se om man har möjlighet att rejoina när detta är patchat!

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Dags för experiment!

Ni med Nvidia som har problem med stutter efter en stund, testa att nedgradera drivrutinen till 387.92. https://www.geforce.co.uk/drivers/results/125582

Kontext: Vi i red som spelat ser en tydlig uppdelning. De med senaste drivrutinen (388.00) har problemen, de som ligger kvar på gamla har inte. Själv spelade jag första kvällen problemfritt, uppgraderade drivrutinen och fick problem nästa.

Kanske inte hjälper alla, men intressant att se om det ger vissa bättre resultat!

Läste att det kunde ha att göra med dpi-inställningar för mus, även att det fxaa är den enda kantutjämningsteknik som ska fungera korrekt helt ut. Själv har jag inte testat med gamla, körde med nya drivarna men har inte haft några problem alls med vare sig stutter, fps-drops eller någon form av lagg. Kör senaste fall update också fö.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirlen:

Är det någon som har en lösning på mitt problem? Om jag kör Vsync så arbetar GPU'n på sparlåga. Den använder ungefär 60% GPU. Detta är ju fine eftersom den inte behöver arbeta lika mycket efter de 60 FPS jag har satt. Problemet är att på ställen som farm eller Titan så dippar det ner till runt 53 FPS. Jag testade att stänga av Vsync och då ligger jag på runt 70 FPS i samma områden jag låg på 53 FPS med Vsync påslaget. Jag testade använda frame rate limiter i Radion programvaran men det ger samma resultat som Vsync.

Vad har du då för cpu usage?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Finns en del brister ännu, den största och jobbigaste är väl att jag inkl. Mina vänner har riktigt bra flyt först när spelet startats efter några timmar börjar det sacka ihop och jag ligger på ca 40fps. 25% gpu usage och 20% CPU usage. Utöver detta bra spel, hann inte lira så mycket men det blev iaf en 4-5 timmar igår kväll och kommer upp i level 20.

Låter som memory leaks, dåligt optimerat spel med andra ord, fast är väl inte mer än att bara starta om det..

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problem med att ni blir disconnectade hela tiden? Sker i story med tyvärr.

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Låter som memory leaks, dåligt optimerat spel med andra ord, fast är väl inte mer än att bara starta om det..

Var ännu värre idag, gick kanske 15-25 minuter innan det blev sirap. Det är inte direkt en bra spelupplevelse och väldigt omständigt att starta om det hela tiden. Tänk om man i CS eller liknande var tvungen att starta om spelet var 6e runda av just den anledningen. Dom håller iaf på att felsöker så en fix kommer väl snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferre4:

Vad har du då för cpu usage?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ganska hög CPU usage. runt 70% men grejjen är ju att när jag kör vsync off så har jag en GPU usage på 99-100% och får uppåt 70 FPS i de områden jag endast får 53 FPS när jag har Vsync on.

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirlen:

Jag har ganska hög CPU usage. runt 70% men grejjen är ju att när jag kör vsync off så har jag en GPU usage på 99-100% och får uppåt 70 FPS i de områden jag endast får 53 FPS när jag har Vsync on.

Ok, jag har liknande problem som du men min processor är sämre (i5 7300hq) så jag misstänker en cpu bottleneck för min del :/ Är nere i 50 fps i publika zoner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Den tackar vi för!

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Jag installerade nyaste nvidia drivisarna 388 något o då fick jag ett jäkla stutter, gick tillbaka till 387 så försvann stuttering, får se om crash till desktop återkommer ...

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk

@Cequence: Dag 1 och Dag 2 hade jag inga problem. Dag 3 nu har jag fått en crash till desktop och två där bilden frös helt. Hoppas det inte kommer fortsätta vara så.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Skrivet av Forbidden:

Nice! Tack för tipset, ska testa ikväll.

Har extrema problem med stutter/lagg efter cirka 1-2h spelande och allt löser sig med en omstart av spelet(?)..
Varken CPU eller GPU throttlar när problemet sker och spelar ingen roll om jag spelar med allt på low eller high.

Jag har exakt samma. Lämna klanen fungerade inte heller. Stutters som bara den även att man ligger på 100-120 FPS. :/

Permalänk

Är det någon som vill ge sig på Nightfall Weekly? Jag är Power 269 och ser helst att ni är runt där oxo så det inte blir för svårt! Adda Dust0Bomb#2778 på Bnet

Permalänk
Medlem

Shit det är dags att köpa spelet nu och börja grinda deluxe ser jag men när ska jag då hinna med att spela Wolfenstein II?

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Spelade 4-5 timmar på dag 1 helt utan stutters. Gick med i Swec-klanen dag 2 och spelade cirka 1h och fick enormt med stutter. Gick ur klanen och startade om spelet, spelade 4 timmar utan problem alls. Hade 100-110 fps hela tiden.

Visa signatur

Ryzen 5600X/32GB/1070/3*512GB SSD

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Don_Tool:

Shit det är dags att köpa spelet nu och börja grinda deluxe ser jag men när ska jag då hinna med att spela Wolfenstein II?

Själv tänkte jag att jag kör Wolfenstein först, så får folk betatesta Destiny lite innan man själv hoppar på. Verkar vara mycket problem de har att fixa.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Själv tänkte jag att jag kör Wolfenstein först, så får folk betatesta Destiny lite innan man själv hoppar på. Verkar vara mycket problem de har att fixa.

Ja alltså Wolfenstein har laddats ner nu hemma under dagens jobb så jag vet vad jag ska hitta på när jag kommer hem, Destiny2 kommer jag köra sen också oavsett 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro