Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem

Dags att gå tillbaka till mina gamla metoder när det gäller Wish

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av pressbyrom:

Riskfri gamble men jävlar i havet om de inte låter mig missbruka koder som jag har prövat mig fram till i 1 timmes tid.

Självklart står ni handfallna när ni inte ens fått koderna personligen. Skulle ni knalla in på NK med hemmagjorda rabattcheckar och försöka använda dem tills det fungerar och sen tycka att de har gjort fel när det inte går som ni tänkt?

Lite roligt är det också att ni inte hostar upp för ett 1080ti i Sverige, med garantier och support. Men har inga problem att köpa 3 stycken 'sämre' kort av samma modell från kina för totalt mer än ett kort här.

Kan inte säga att jag sympatiserar.

Många har använt helt legitima 50%-koder som postats här i tråden.

Permalänk
Entusiast

Nu fick jag mailet fast på svenska. Aja, det var en intressant erfarenhet och roliga diskussioner här i tråden

Ska bara se till att Klarna tar hand om fakturan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Jubileumsmästare

Från Klarna:

Tack så mycket! Din faktura är fortfarande en reservation. Det betyder att Wish inte har aktiverat ditt köp hos oss eller skickat varorna än. När de har gjort det kommer vi att skicka fakturan till dig och du kommer även att kunna se fakturan på Mitt Klarna. Var det något mer jag kunde göra för dig?

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem
Skrivet av pressbyrom:

Riskfri gamble men jävlar i havet om de inte låter mig missbruka koder som jag har prövat mig fram till i 1 timmes tid.

Självklart står ni handfallna när ni inte ens fått koderna personligen. Skulle ni knalla in på NK med hemmagjorda rabattcheckar och försöka använda dem tills det fungerar och sen tycka att de har gjort fel när det inte går som ni tänkt?

Lite roligt är det också att ni inte hostar upp för ett 1080ti i Sverige, med garantier och support. Men har inga problem att köpa 3 stycken 'sämre' kort av samma modell från kina för totalt mer än ett kort här.

Kan inte säga att jag sympatiserar.

Det är väl få här som kräver att vi ska få korten?! Alla är medvetna om att det är en chansning, men eftersom insatsen är nära noll så är det värt det och en kul grej om inte annat. Mera märkligt att det är folk som retar upp sig så fullständigt på det. Vad gör du ens i tråden?

Permalänk

Verkar vara samma för mig ! blir nog inget gtx 1070 för min del då

"There is something wrong with your user account. Please visit https://www.wish.com/payment-issue to resolve this. "
Så står det när jag försöker köpa något annat.

Permalänk
Avstängd

@qquality:

Många har använt "helt legitma koder" (som någon trollade fram i ett forum på internet?) med nya konton trots att de redan har ett - också helt enligt sidans riktlinjer...

@acandell:

Har skummat tråden på väg till jobbet och såg då mig veterligen ingen som har tänkt 'ahopp då går jag vidare med livet'. Det ska ringas supporten, klarna ska fixa, mamma och pappa ska gå skallgång.

Man kan kanske konstatera att många har sabbat genom att vara påflugna och oaktsamma.

Permalänk

har en 50% kod om nån fortfarande vill ha: jcrsflc

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pressbyrom:

@qquality:

Många har använt "helt legitma koder" (som någon trollade fram i ett forum på internet?) med nya konton trots att de redan har ett - också helt enligt sidans riktlinjer...

@acandell:

Har skummat tråden på väg till jobbet och såg då mig veterligen ingen som har tänkt 'ahopp då går jag vidare med livet'. Det ska ringas supporten, klarna ska fixa, mamma och pappa ska gå skallgång.

ja, koderna är helt legitima i många fall då man efter ett köp får ett meddelande från wish "invite a friend and get up to 50% off, och det är de koder som postats här = en helt legitim rekryteringsprocess... skillnad på att prova en miljard koder och få en från någon som har fått den via order på sitt konto.

anledning till att folk vill kontakta supporten är för att ingen vet vad som händer, då det bara står restricted utan anledning, och ingen har fått något konkret svar förens nu när supporten har svarat, och då accepterar folk det.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Har det visat sig att det var för bra för att vara sant eller har någon faktiskt fått ett GTX 1080Ti för mindre än tillverkningspriset?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

@pressbyrom: anledningen att folk köttar på supportern är pga att de är så jävla otydliga och inte ger något konkret svar till folk

Permalänk
Medlem

@Dinoman:

Första inlägget i tråden. TS.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Har det visat sig att det var för bra för att vara sant eller har någon faktiskt fått ett GTX 1080Ti för mindre än tillverkningspriset?

några enstaka har lyckats fått sina skickade har dom påstått men ingen har den i handen utom ts och hans polare

Permalänk
Medlem

Både 1070 och 1050ti från FaceLink har blivit "gråade" och wish kräver att man skickar in bild på kontoutdraget så antar att det inte blir några grafikkort. De var ju värt att pröva åtminstone

Permalänk
Skrivet av rayneD:

Hur tänkte ni när ni beställde ? Trodde ni på fullaste allvar att det skulle fungera :)?

Skickades från m.sweclockers.com

Är ju flera som fått hem kort så ja.

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Från wish terms:
"Wish may limit or cancel quantities of products purchased, and it reserves the right to refuse any order. "

Sååå, 50% rabatt men bara på krimskrams!
Trasigt upplägg måste jag säga!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Okej jag har fått mina 3 1080ti för 3388,4kr st bekräftat!
Mejlet låg under skräppost.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rayneD:

Hur tänkte ni när ni beställde ? Trodde ni på fullaste allvar att det skulle fungera :)?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej men jag hoppades. Antar att du skriver som du gör för att du inte köpte alls så nu tar du ut de på de som faktiskt köpt.

Jag har fortfarande hopp, kampen är då fan inte över, you wish!

Permalänk
Medlem

@Dinoman: De verkar inte finnas till de priser som postades först i tråden, hittar bara för 12k eller 19k

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Nu fick även jag svar om att jag var Perm:ad.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sturgis:

Okej jag har fått mina 3 1080ti för 3388,4kr st bekräftat!
Mejlet låg under skräppost.

http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/125/331/feels-good-man-goat-squint-12883904505.jpg

Leveransbekräftelse eller orderbekräftelse För orderbekräftelse betyder noll och intet i detta fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sturgis:

Okej jag har fått mina 3 1080ti för 3388,4kr st bekräftat!
Mejlet låg under skräppost.

http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/125/331/feels-good-man-goat-squint-12883904505.jpg

Du kanske vill läsa senaste 20 sidorna. Eller står det att dina kort är skickade?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av seraj5:

Nej men jag hoppades. Antar att du skriver som du gör för att du inte köpte alls så nu tar du ut de på de som faktiskt köpt.

Jag har fortfarande hopp, kampen är då fan inte över, you wish!

Jag köpte andra saker med 60% rabatt. Säger sig självt att det inte kommer fungera när alla försöker köpa samma produkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fick också "Oops there is something wrong" bla bla bla efter att jag försökt göra ett ytterligare vanligt köp via appen, denna gång betalt med kreditkort.

Skickade till deras support via appen:

Citat:

Dear Wish,
I've been trying to make a 2nd purchase via your site but am unsuccessful at that. I'm redirected to your site which claims I should send in some kind of verification before I can Continue. I have however only one previous order that has yet cleared to delivery. I have however confirmation from the payment processor that the funds have been drawn. What can I do to go through with my current and future orders?

Svar:

Citat:

Vijay Kuma
Vijay Kumar Singh (Wish)
Oct 19, 12:58 IST

Hello Alexander,

Thanks for following up. It looks like your account was blocked by our system. At this time, we won't be able to remove the block due to company policy (https://www.wish.com/terms). Please refer to our previous email if you have any issues with your most recent orders.

Wish Customer Support Team
www.wish.com/help

Väldigt märkligt att detta bara drabbar vissa som genomfört beställningar men inte andra? Makes 0 sense

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

Tror alla account som har gråa beställningar är bannade. Fick nyss ett mail om att mitt account också har blivit blocked.

Det var ändå värt ett försök

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Hello,

Thanks for following up. It looks like your account was blocked by our system. At this time, we won't be able to remove the block due to company policy (https://www.wish.com/terms). Please refer to our previous email if you have any issues with your most recent orders.

Wish Customer Support Team
www.wish.com/help

Blir nog ingen uppgradering för mig till slut... Och mitt 670 som verkligen sjunger på sista versen

Permalänk
Medlem
Skrivet av pressbyrom:

Riskfri gamble men jävlar i havet om de inte låter mig missbruka koder som jag har prövat mig fram till i 1 timmes tid.

Självklart står ni handfallna när ni inte ens fått koderna personligen. Skulle ni knalla in på NK med hemmagjorda rabattcheckar och försöka använda dem tills det fungerar och sen tycka att de har gjort fel när det inte går som ni tänkt?

Lite roligt är det också att ni inte hostar upp för ett 1080ti i Sverige, med garantier och support. Men har inga problem att köpa 3 stycken 'sämre' kort av samma modell från kina för totalt mer än ett kort här.

Kan inte säga att jag sympatiserar.

Behöver inte ett 1080ti överhuvudtaget( spelar EU4 och lite ghost recon varannan månad) men behöver en ny dator. Hade/kommer köpa i Sverige om detta inte funkar. Kan man då få möjligheten att köra 1080ti i SLI för 7400kr ink moms så varför inte??

Ni är några stycken som gnäller över garanti och gambel. Men va gör det om ett kort går sönder?? Du har förlorat 3700kr, kan du inte förlora de pengarna så kanske du inte ska köpa en ny dator/grafikkort.

Funkar detta så är det grymt, funkar det inte så har jag förlorat 0kr. Jag känner att jag är bered att ta denna risk både mentalt och fysiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Haha blev inget dom tog bort min order. Var tidig att beställa.

"Thanks for following up. It looks like your account was blocked by our system. At this time, we won't be able to remove the block due to company policy (https://www.wish.com/terms). Please refer to our previous email if you have any issues with your most recent orders."

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

***Inlägg raderade i tråden.***

Håll god ton, finns ingen anledning att kasta paj på varandra bara för att man tycker annorlunda.

/David, - Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Fan, jag som beställde SLI HB brygga... får vänta på något annat tillfälle xD