Börja med kryptovaluta

Permalänk

Börja med kryptovaluta

Hej
Vill börja investera i kryptovaluta. Har kollat runt lite och ethereum verkar vara bra. Hade tänkt att börja investera 500-1000kr så är det en valuta bra att börja med? Samt undrar jag vilket som är det bästa "wallet" alternativet. Om nån även har tips på att analysera och andra tips accepteras det gärna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave15:

Hej
Vill börja investera i kryptovaluta. Har kollat runt lite och ethereum verkar vara bra. Hade tänkt att börja investera 500-1000kr så är det en valuta bra att börja med? Samt undrar jag vilket som är det bästa "wallet" alternativet. Om nån även har tips på att analysera och andra tips accepteras det gärna

På vilket sätt tänker du investera i kryptovaluta. Bara köpa en mängd och låta de ligga kvar och hoppas på att de ska öka i värdet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av downey:

På vilket sätt tänker du investera i kryptovaluta. Bara köpa en mängd och låta de ligga kvar och hoppas på att de ska öka i värdet?

Jag misstänker att det är precis det TS vill göra ja.

Permalänk
Medlem

Ha en lokal wallet, lita inte på tredjepart då de alltid kan bli hackade. Att investera i kryptovalutor är en stor risk så spela bara med pengar du har råd att förlora.

Permalänk
Medlem

Se bara till att ha järnkoll datorns säkerhet om du har de lagrade lokalt. Jag blev av med runt 7.5 BTC i våras på något sätt.

Permalänk

Läste att man kan köpa det billigt och sedan sälja när det gått upp. Sedan köpa nytt när värdet gått ner igen? Är det ett bättre sätt att investera så? Risken är väl lika stor om inte större att datorn blir hackad än såna webbsidor med kryptering?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave15:

Läste att man kan köpa det billigt och sedan sälja när det gått upp. Sedan köpa nytt när värdet gått ner igen? Är det ett bättre sätt att investera så? Risken är väl lika stor om inte större att datorn blir hackad än såna webbsidor med kryptering?

Skickades från m.sweclockers.com

Vad har du för övrigt sparande eller investeringar. Om du inte har något annat så är detta fel del att börja med.

Permalänk

Har andra fonder samt sparande, och ska som sagt börja med en låg summa till att börja med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave15:

Läste att man kan köpa det billigt och sedan sälja när det gått upp. Sedan köpa nytt när värdet gått ner igen? Är det ett bättre sätt att investera så?

Det är målet med all form av investering. Men det är lättare att sätta ord på det, än att kunna utföra det.
Hade man vetat när något är på väg ner eller upp, hade det varit enkelt att investera.

Permalänk

Så är det värt att testa på med mindre summa?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave15:

Så är det värt att testa på med mindre summa?

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle rekommendera att du kanske börjar investera i aktier om du inte har det sedan innan. Hitta sätt att försöka göra bedömningar om de kommer stiga eller sjunka. Känns som att det kan vara lättare än att chansa med kryptovalutor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave15:

Läste att man kan köpa det billigt och sedan sälja när det gått upp. Sedan köpa nytt när värdet gått ner igen? Är det ett bättre sätt att investera så? Risken är väl lika stor om inte större att datorn blir hackad än såna webbsidor med kryptering?

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, det är ju så alla vill lyckas göra men det är bevisat många gånger om att det sällan går bättre att hålla på att gissa toppar och dalar än att bara hålla kvar investeringen över tid. För mycket psykologi och ovisshet bakom kursernas värde. Gäller både krypto och "vanliga" aktier.

Permalänk
Medlem

för sent, du kan inte bli rik längre nu.

Visa signatur

jag bojkottar nintendo http://metroid2remake.blogspot.se/

1440p och 120hz är absolut minimum för bra upplevelse.

Permalänk
Skrivet av ponzi:

för sent, du kan inte bli rik längre nu.

Finns flera som säger tvärtom. Man ska inte tro att att man blir rik på 1 vecka men att ge upp direkt är inte bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave15:

Finns flera som säger tvärtom. Man ska inte tro att att man blir rik på 1 vecka men att ge upp direkt är inte bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har tjänat 25000 på kryptovalutor och jag väntar på lägre priser överlag innan jag går in igen. Du missade båten och det är lika bra att du accepterar ditt misslyckande nu istället för att förlora pengar.

Visa signatur

jag bojkottar nintendo http://metroid2remake.blogspot.se/

1440p och 120hz är absolut minimum för bra upplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponzi:

Jag har tjänat 25000 på kryptovalutor och jag väntar på lägre priser överlag innan jag går in igen. Du missade båten och det är lika bra att du accepterar ditt misslyckande nu istället för att förlora pengar.

Ja men dåså, då har vi facit hos dig. Skönt och veta!