Uppgradera enbart GPU eller hela burken för destiny 2?

Permalänk
Medlem

Uppgradera enbart GPU eller hela burken för destiny 2?

Har planerat att lira lite Destiny nu när uppföljaren äntligen släpps men frågan är om min stationära håller måttet.
Vad jag vet är att jag förmodligen kommer behöva uppgradera grafikkortet.

Nuvarande rigg:
GPU: AMD Radeon HD 6950
CPU: i5 2500k 3,30ghz
Moderkort: Asus P8Z68-V PRO GEN3
Minne: 8gb DDR3

Skulle det räcka om jag bytte ut grafikkortet till ett GTX 1050/1060 för att tillsammans med de nuvarande komponenterna kunna lira Destiny 2 på en rimlig nivå?
Jag skulle självklart kunna byta ut lite av den andra hårdvaran men väljer lite mellan en ny stationär (tänker att jag isf byter ut allt och kör ett paket runt 16-17k) och att åka på solsemester i vinter.
Just nu så väger solsemestern lite tyngre men hade fortfarande varit roligt att kunna lira lite destiny med polarna också.

Tacksam för alla förslag och tips som ni lite mer insatta kan ge

Permalänk
Medlem

processorn kommer hålla tillbaks 1060 kortet med 10-15% ungefär, vilket som är inte mycket men jag rekommenderar starkt att du uppgraderar de andra delarna senare så att du kan dra nytta av hela kortet istället för bara 85-90%.

Kort svar: ja det räcker för destiny xD

Permalänk
Medlem

Okej, blir nog att beställa ett 1060 6gb då 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du har alla förutsättningar för att överklocka processorn till 4.5 ghz. Finns mängder med guider på youtube gällande sandy bridge/2500k.

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT