Permalänk
Medlem

ASrock Z370 Taichi, hjälp mig hitta!?

Sökt som en dåre på internet efter moderkortet i titeln.

Måste ha detta till mitt nya bygge, om någon hittar en affär som har det i lager och skickar till Sverige hade du varit guld värd.

Proshop har, men 6 månaders leveranstid, komigen?

Permalänk
Medlem

Nyfiken fråga bara, sorry.
Vad i just Asrock z370 Taichi är det som lockar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Nyfiken fråga bara, sorry.
Vad i just Asrock z370 Taichi är det som lockar?

Är en prylb*g. Nej men grymma kort för ett överkomligt pris, och hade passat perfekt i mitt aluminiumbygge!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Är en prylb*g. Nej men grymma kort för ett överkomligt pris, och hade passat perfekt i mitt aluminiumbygge!

Skickades från m.sweclockers.com

Wow, vilket häftigt kort!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Verkar inte finnas några Z370 moderkort från Asrock i Sverige överhuvudtaget, inte vad jag kan hitta i alla fall.

Hittade en sida från UK som sålde just Taichi kortet du ville ha. Dock verkar den inte finnas inne just för tillfället.
Moderkortet säljs för £214 vilket resulterar i ungefärligt 2300kr. Jag antar att frakten inte är medräknad.
https://www.lambda-tek.com/shop/?region=GB&prodID=B16838276

Edit:
Hittade på Proshop också för 2900kr
https://www.proshop.se/Moderkort/ASRock-Z370-Taichi-Moderkort...

Permalänk
Medlem

Webhallen brukar ha ASRock också, dock lär du behöva beställa, dvs. de finns inte på lager.

Permalänk
Medlem

Tack killar! Har faktiskt redan mejlat dom alla, hoppas på svar imorgon. Asrocks hemsida verkar dåligt uppdaterad, står tillochmed att Inet skulle vara säljare i Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Uppdatering.
Efter en bra dialog via mejlkontakt med ASRock, lutar det ut som dom hittade en tysk återförsäljare som verkar ha det i lager. Tydligen kom en leverans i veckan till Holland men dom ska utdistribueras till distributörer, före butiker kan ta del av dom.
Helg och ligga lågt, förhoppningsvis har jag ett kort i slutet av nästa vecka.

Permalänk
Medlem

Kortet är nu skickat mot Sverige, under 2500kr totalt. Vilket jag är mycket nöjd med.
Proshop har det nu för drygt 2500kr, (2900) förra veckan men inte i lager på några veckor, enligt dom själva.

Får se om man hinner bygga klart datorn denna vecka. Man vet aldrig vilka problem man stöter på när man bygger custom-vatten.
Nej iväg till garaget nu och härja med dremeln!

Permalänk
Medlem

Moderkortet vill in nu...

Permalänk
Inaktiv

Asrock är det mest underskattade märket för moderkort just nu. De andra tillverkarna har blivit bekväma. Särskilt när det handlade om Ryzen

Skickades från m.sweclockers.com