Köpa Windows från Kinguin

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Flera giriga mellanhänder.
Nycklarna är företagsnycklar och OEM som är köpta i extrema bulks vilket tar ner priset, OEM har heller ingen support.

Kört Kinguin i åratal utan problem

Men fortfarande så vet du inte vart nyckeln kommer från även om du inte har nå problem så vet du inte om nyckeln är köpt med nå shady kreditkort. Om Inet kunde sälja deras nycklar till samma pris skulle dom nog göra det rätta mig om jag har fel inet.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Avstängd

Vet exakt vart nyckeln kommer ifrån. En luddig 2 megapixel bild tagen med någon iphone kopia på någon oem kartong ifrån asiens djupaste skogar. Men fungerar gör det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Medlem
Skrivet av lnd1437:

Vet exakt vart nyckeln kommer ifrån. En luddig 2 megapixel bild tagen med någon iphone kopia på någon oem kartong ifrån asiens djupaste skogar. Men fungerar gör det.

Skickades från m.sweclockers.com

Så du skiter i om den är köpt med stulna kreditkort eller?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crew seven:

Så du skiter i om den är köpt med stulna kreditkort eller?

Jag utgår inte ifrån att det är stulet, kan sträcka mig till att vissa priser ser suspekta ut ur våran synvinkel, men vi har å andra sidan inte samma marknad som asien heller. Är det däremot stulet hoppas jag ägaren får tillbaka sina pengar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Medlem
Skrivet av lnd1437:

Jag utgår inte ifrån att det är stulet, kan sträcka mig till att vissa priser ser suspekta ut ur våran synvinkel, men vi har å andra sidan inte samma marknad som asien heller. Är det däremot stulet hoppas jag ägaren får tillbaka sina pengar

Skickades från m.sweclockers.com

Tror du ja

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Skrivet av crew seven:

Så du skiter i om den är köpt med stulna kreditkort eller?

Seriöst? Fräsch retorik du kör med..

Inte nog med att du fabricerar något monsterspöke som du har noll belägg för, du kastar även kriminellt epitet på lnd1437 baserat på att han skulle skita i att det förhåller sig som det du precis fabricerat.

Sanslöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Seriöst? Fräsch retorik du kör med..

Inte nog med att du fabricerar något som du har noll belägg för, du kastar epitet på lnd1437 som att han skulle skita i att det förhåller sig till det du precis fabricerat.

Sanslöst.

Jag ställer mig frågan att varför kan inte Inet sälja win10 till samma pris som Kinguin kan? Om Kinguin kan sälja till de priser dom kan så borde ju också Inet kunna göra detta?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Tycker alla som funderar på att köpa från G2A/Kinguin borde kolla på den här videon https://www.youtube.com/watch?v=mBakPg6x63Q . Finns massor av bra information och länkar i den videon som förklarar varför man inte ska handla från dessa hemsidor.

Det är väldigt många mindre game devs som gått ut och sagt att de hellre ser en ladda ner deras spel illegalt än att de köps från G2A/Kinguin. Då kostar det i alla fall inte dem massor av pengar.

Permalänk
Skrivet av crew seven:

Jag ställer mig frågan att varför kan inte Inet sälja win10 till samma pris som Kinguin kan? Om Kinguin kan sälja till de priser dom kan så borde ju också Inet kunna göra detta?

Nej det gör du inte. Du propsar/tjatar på att andra ska köpa din åsikt och övertygelse (helt utan bevis) och dessutom kastar Ad hominem helt skamlöst omkring dig.

Vad gäller marknadskrafter har du redan fått det förklarat för dig innan.

Permalänk
Skrivet av cjal:

Tycker alla som funderar på att köpa från G2A/Kinguin borde kolla på den här videon https://www.youtube.com/watch?v=mBakPg6x63Q . Finns massor av bra information och länkar i den videon som förklarar varför man inte ska handla från dessa hemsidor.

Det är väldigt många mindre game devs som gått ut och sagt att de hellre ser en ladda ner deras spel illegalt än att de köps från G2A/Kinguin. Då kostar det i alla fall inte dem massor av pengar.

Var någonstans i den videon pratar de om Kinguin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Nej det gör du inte. Du propsar/tjatar på att andra ska köpa din åsikt och övertygelse (helt utan bevis) och dessutom kastar Ad hominem helt skamlöst omkring dig.

Vad gäller marknadskrafter har du redan fått det förklarat för dig innan.

Du svarar inte på min fråga

Skrivet av crew seven:
Jag ställer mig frågan att varför kan inte Inet sälja win10 till samma pris som Kinguin kan? Om Kinguin kan sälja till de priser dom kan så borde ju också Inet kunna göra detta?

Svara mig på den frågan så blir jag glad

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Var någonstans i den videon pratar de om Kinguin?

Ingenstans men G2A och Kinguin är samma skit bara med annat namn. Ungefär som att Ebay och Amazon gör samma sak men är 2 olika företag med 2 olika namn.

Permalänk
Medlem

Sluta gnäll på att "de eventuellt kan vara stulna".
Det finns ÄNNU billigare på Ebay och där kan ni väl knappast gnälla...
(eller det kan ni nog...)

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Skrivet av crew seven:

Du svarar inte på min fråga

Skrivet av crew seven:
Jag ställer mig frågan att varför kan inte Inet sälja win10 till samma pris som Kinguin kan? Om Kinguin kan sälja till de priser dom kan så borde ju också Inet kunna göra detta?

Svara mig på den frågan så blir jag glad

Det kan jag (och andra i denna tråden) men jag är inte här för att lära dig hur marknaden fungerar i olika delar av världen. Jag tror du redan kan svaret men som vanligt byter fokus när det blir jobbigt att försvara hittepåteorier..

Permalänk
Skrivet av cjal:

Ingenstans men G2A och Kinguin är samma skit bara med annat namn. Ungefär som att Ebay och Amazon gör samma sak men är 2 olika företag med 2 olika namn.

Ok, och vem är det som bestämmer att de är 'samma skit' d.v.s. att Kinguin är lika 'fula' som G2A? Du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Ok, och vem är det som bestämmer att de är 'samma skit'? Du?

Tittade du ens på videon och kollade igenom alla länkarna som fanns i videon? Det är ganska välkänt att det är så här de hemsidorna fungerar.

Men här är ytterligare lite läsning om du skulle känna för det. https://www.reddit.com/r/Steam/comments/4lfmty/warning_dont_b...
https://www.reddit.com/r/GameDeals/comments/2yhlw4/key_resell...

Finns massor av info om G2A/Kinguin en googling bort...

Permalänk
Skrivet av cjal:

Tittade du ens på videon och kollade igenom alla länkarna som fanns i videon? Det är ganska välkänt att det är så här de hemsidorna fungerar.

Men här är ytterligare lite läsning om du skulle känna för det. https://www.reddit.com/r/Steam/comments/4lfmty/warning_dont_b...
https://www.reddit.com/r/GameDeals/comments/2yhlw4/key_resell...

Windowsnycklar != Spelnycklar

Och nej, de är inte 'samma skit' bara för att du tycker det. När såg du spel säljas OEM? När såg du spel komma förinstallerade på datorer som säljs?

Jäkla trams att försöka knyta ihop de båda i samma argument bara för att försöka spilla över specifik logik på andra fallet.
***bort/mod***

§1 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

Jag köper nycklar på eBay för 3gbp styck runt 35:- har ett 20 tal alla funkar kommer från skrotade företags datorer eftersom företag köper stora licenser men alla datorer har en nyckel vid köp.
Betala inte mer än vad du behöver, köp via eBay eller Microsoft om du har problem med etik. Betalabinte 300 när det finns för 30

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Jag köper nycklar på eBay för 3gbp styck runt 35:- har ett 20 tal alla funkar kommer från skrotade företags datorer eftersom företag köper stora licenser men alla datorer har en nyckel vid köp.
Betala inte mer än vad du behöver, köp via eBay eller Microsoft om du har problem med etik. Betalabinte 300 när det finns för 30

Jag vet att min nyckel är legit men hur vet du det?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Avstängd

Att utgå ifrån att alla nycklar är stulna är lite trång retorik. Att utgå ifrån att vissa som säljer nycklar är skummisar är jag helt okej med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Medlem

Någon som vill ha en "kinguin" nyckel? Köpt som W7/uppgraderad till W10. Första som PMar och skriver en bra anledning till varför du behöver en nyckel får den.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

utan att läst tråden, köpt både pro och oem, och de har fungerat i 2år+

Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.

Permalänk
Skrivet av hulkenstrong:

Någon som vill ha en "kinguin" nyckel? Köpt som W7/uppgraderad till W10. Första som PMar och skriver en bra anledning till varför du behöver en nyckel får den.

Hehe, bra initiativ!

Jag har haft MSDNAA i mer än 10år och dubbla uppsättningar nycklar + media till det mesta från XP tiden och framåt så jag klarar mig men jag gillar givmildheten..

Permalänk
Medlem

@crew seven: visst är det förmodligen stöld eftersom det säkert är en anställd på it på större företag som tar koderna och säljer. Men det är något som annars skulle ha skrotas så det är ju lite av en gråzon. Men du får en bild på licensen som sitter under tex en laptop så det är ju äkta vara.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Skrivet av lasseTM:

@crew seven: visst är det förmodligen stöld eftersom det säkert är en anställd på it på större företag som tar koderna och säljer. Men det är något som annars skulle ha skrotas så det är ju lite av en gråzon. Men du får en bild på licensen som sitter under tex en laptop så det är ju äkta vara.

Säkert? Ok, skulle du kunna vara hygglig och dela med dig av den informationen/fakta som gör att du vet att det säkert är så?

Permalänk
Medlem

@Clint Eastwood: Spelar mindre roll om det är en anställd på it eller en som jobbar på en kyrkogård för laptops som fotar och säljer. Huvudsaken är att koderna inte är köpa med stulna kreditkort.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Skrivet av lasseTM:

@Clint Eastwood: Spelar mindre roll om det är en anställd på it eller en som jobbar på en kyrkogård för laptops som fotar och säljer. Huvudsaken är att koderna inte är köpa med stulna kreditkort.

Det vet jag inte om jag håller med om.. Jag skulle nog säga att båda fallen är tveksamma. DOCK, jag vill se fakta och bevis innan jag börjar agitera för något.

Nå, anledningen till min post var retoriken du använde. Det är sådan retorik som gör att vi inte kommer någonstans på ett diskussionsforum som detta (eller i övriga livet). Folk befäster positioner baserat på 'egna' påhitt och sedan ligger i 'skyttegravar' och kastar skit på varanda utan att ens bry sig om att lyssna på kritik..

Det är som om feminismens och liknandes 'skyttegravsretoriska' handgrepp börjat smitta ner även detta forum.. Trist att se hur vi går den vägen.

Permalänk
Medlem

@Clint Eastwood: Visst håller jag med dig om det, min poäng var att vill du sova gott om natten så köp från Microsoft.
Ska du ändå handla ”grått” så kan du lika gärna handla på eBay istället för sidor som anklagas ganska frekvent för att sälja koder köpta med stulna kreditkort.
Har ju svårt att tro att vissa sidor får så bra rabatt att de kan sälja en licens för 300 och gå + när tex webbhallen säljer för 1000 eller vad dom nu går för.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Men fortfarande så vet du inte vart nyckeln kommer från även om du inte har nå problem så vet du inte om nyckeln är köpt med nå shady kreditkort. Om Inet kunde sälja deras nycklar till samma pris skulle dom nog göra det rätta mig om jag har fel inet.

Hur vet du var Inet får sina nycklar ?
Sen är Inet en mellanhand, Tillverkare -> Kund som ska ha en markant del av vinsten.

Sen blockerar Microsoft nycklar som inte är legit löpande, detta har diskuterats tusen gånger.
Nycklarna fungerar precis lika bra och enligt Microsoft själva (köp en och ring och fråga) så är det helt normala nycklar och inget är skumt med dom.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Känns inte direkt som någon big deal om en licens från Ebay för 20 spänn skulle bli inaktiverad om ett eller två år, bara att köpa en till när det är så billigt. Sedan fattar jag inte varför folk betalar 200-300 kronor från t.ex. g2a när det finns på Ebay för en tiondel av priset, vad skulle göra nycklarna på sidor som g2a bättre?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator