kan man installera windows 10 till usb? Hjälp akut

Permalänk
Medlem

kan man installera windows 10 till usb? Hjälp akut

Har fått hem alla delar till min mining rig. Har beställt hårddisk men kommer först om en vecka. Kostade bara 150kr så spelar ingen roll att jag inte kommer använda den. Har installerat windows 10 till ett bootbart usb. Har nu kommit i windows setup till delen där man ska välja vilken hårddisk man vill installera det på. Dessvärre har jag ju ingen hårddisk Pluggat i ett usb men datorn hittar ej usb på listan där man kan välja hårddisk.

Är detta för att det inte går att installera till ett usb? Måste jag vänta tills min riktiga hårddisk kommer?

Permalänk
Permalänk
Medlem

@Cruceuz:

Du behöver Enterprise-versionen av Windows för att kunna göra det.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Medlem

@Vimsig: Fan,får väl helt enkelt vänta tills min disk kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunezata:

***bort/mod***

Installera Windows ett USB-minne, inte från. Det är alltså Win2Go TS är intresserad av.

Och vad är det för fel på den officiella nedladdningen för Windows 10-ISOs?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

@Cruceuz: Hoppsan, läste helt fel.
Du vill alltså ha windows INSTALLERAT på usb't? 1, slött 2, okej då.
https://www.easyuefi.com/wintousb/
Testa den och kom tillbaka med resultaten. Fortsätter googla lite tills dess.
edit, Win2USB verkar vara ditt enda val. Lycka till.

Visa signatur

Jag är fan inte smart men endå är jag smartare än dig!

Permalänk
Medlem

@LemonIllusion: Är windows 10 numera gratis? ***bort/mod***

§7/piratkopiering
Visa signatur

Jag är fan inte smart men endå är jag smartare än dig!

Permalänk
Rekordmedlem

You can use Windows To Go, a feature in Windows 10 Enterprise (and previous versions), to provision a USB drive with a complete and managed Windows 10 system image. You can insert the USB drive (known as a Windows To Go workspace) into a managed or unmanaged Windows 10 host computer to boot and run a managed Windows 10 system.
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=4812...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunezata:

@LemonIllusion: Är windows 10 numera gratis?

Om man bortser från uppgraderingskampanjen är Windows 10 inte gratis, nej. Däremot finns skivavbildning för installation att ladda ner utan vidare.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Shize. Måste finnas något sätt att fuska tycker jag. Att bara enterprise klarar av den funktionen känns lite småtaskigt.

Visa signatur

Jag är fan inte smart men endå är jag smartare än dig!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Sunezata:

@mrqaffe: Shize. Måste finnas något sätt att fuska tycker jag. Att bara enterprise klarar av den funktionen känns lite småtaskigt.

Jag kan tänka mig en rätt konstig metod för att gå runt det, man kör en livelinux från usb och under linux kör man en hypervisor och virtualiserar en maskin för win, det blir ju en minst sagt udda workaround och hur prestandan blir kan man bara gissa.
Det kanske finns nått "win hack" också men officiellt så krävs win to go dvs enterprise.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.