Permalänk
Medlem

Fett! Följer!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser helt klart intressant ut! Gillar verkligen kuben.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Proffsmoddare

Ser riktigt bra ut dude! Använder samma nätagg i mitt bygge och funderar på lite mods på min med men inte bestämt mig än för vad

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur kan jag ha missat detta?! Ska bli kul o se vad du kokar ihop! Alltid lika kul och se dina byggen

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpelay:

Samtidigt har jag tagit steget och jobbat med infästningen av sidorna till ramen. Jag har vägt olika alternativ emot varandra och kommit fram till ett jag gillar bäst. Varje sida får 8 st M4 skruv med gängade hål i ramen. Eftersom jag fortfarande inte äger en pelarborr så får dessa bli för hand. Det är nu man saknar aluminiumprofiler framför 3 mm stål

https://i.imgur.com/Pr9PqSG.jpg

Själv tycker jag båttre om stål, alltid tyckt aluminium beter sig mer som ikea luckor Inget, inget, inget, PANG och så vart det ett hål.
Dock mer van vid att borra 10+ mm hål genom stål med 1kw handmaskiner, så det beror väl på vad man är van vid.

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem

Ser sjukt bra ut 😃

Visa signatur

Corsair SF750 750W | ASUS ROG STRIX B560-I | i5 11400F | ASUS RTX 3080 TUF OC | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Kingston FURY Renegade M2 1TB | Corsair Force MP510B 960GB | CM NR200P |

Permalänk
Medlem

ingen som sagt det liknar en boxee box än mer än en omen

All lycka!

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

Satan vilken rep du fick efter projektet lades upp på framsidan Följer!

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av elBenko:

see-through hp omen x? kan bli intressant, följer

Tankarna drar ditåt, men det här slår redan Omen X med hästlängder

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Boxee box vibb

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Vinkelslip kunde du använda, schyssta vinklar! kul med nytänkande!=)

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk
Medlem

Ser ut att kunna bli ett spännande bygge, kommer följas!

Permalänk
Medlem

Intressant och se hur detta blir!! Coolt

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Taggad på o se hur detta blir! Följer

Visa signatur

There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't.

Permalänk
Medlem

Mer progress tack, fler bilder! ^ ^

Permalänk
Medlem

@timpelay Oooh! Ser grymt nice ut. Ser verkligen fram mot framtida uppdateringar.

Visa signatur

Main Fractal R5, 6700K, GTX 980 Ti, 32 GB DDR4 (4x8 GB), 2x240GB SSD, MSI Z170-A-G45
Old Fractal R3, 2500K, GTX 970, 16 GB DDR3 (2x8 GB), 120GB SSD, 2TB HDD, ASUS P8Z68-V Pro/Gen3
Lap Lenovo T440, 4300U, HD4400, 12 GB DDR3, 240 GB SSD
Htpc Mac mini Server (mid 2011), HD3000, 4 GB DDR3, 2x500 GB HDD

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av timpelay:

Haha det finns vissa likheter menar du!

Tack så mycket och kul att ni är intresserade!

Designen är såklart snarlik med Omen X, men att jag ställt kuben på ett hörn istället ger en helt annan upplevelse. Jäkligt svår att fota har jag märkt, den ser skev ut hela tiden haha.

The Boxee Box -experience

Vilka minnen...
Jag har 3st liggande lite överallt i huset tror jag.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Unicorncaptain:

Ser riktigt schysst ut. tyvärr är man ju inte speciellt nogrann själv.. så det här bygget får jag nog skippa i att replikera.

Det finns genvägar för ej så noggranna byggen också, spackel!

Skrivet av henkiii:

Rolig ide.
Följer med spänning.

Skrivet av ggalaxyy:

Fett! Följer!

Skrivet av Wenro:

Ser helt klart intressant ut! Gillar verkligen kuben.

Skrivet av Sup3rioR:

Ser riktigt bra ut dude! Använder samma nätagg i mitt bygge och funderar på lite mods på min med men inte bestämt mig än för vad

Tack! Nätagget är en klar favorit vill jag säga. Använde ett likadant i min casemod DAWN och var toknöjd med allt där. Valet var därför ganska enkelt även till detta bygge.

Skrivet av Adnerhill:

Hur kan jag ha missat detta?! Ska bli kul o se vad du kokar ihop! Alltid lika kul och se dina byggen

Det är ju lätt att missa trevliga trådar ifall man inte regelbundet skannar alla forumavdelningar Kul att du nu hittat hit och förhoppningsvis gillar vad som komma skall!

Skrivet av wowsers:

Själv tycker jag båttre om stål, alltid tyckt aluminium beter sig mer som ikea luckor Inget, inget, inget, PANG och så vart det ett hål.
Dock mer van vid att borra 10+ mm hål genom stål med 1kw handmaskiner, så det beror väl på vad man är van vid.

Där har du faktiskt helt rätt! Dock kräver ju stål en hel del tryck med borren för att det ska ta sig något ( i alla fall med de borrarna jag har) och att "hänga" på handborrmaskinen för att göra raka fina hål var inte helt lätt haha. Det är väldigt lätt att vinkla maskinen åt något håll. Återigen bör jag snarast köpa en pelarborr. Får se det som mer utmaning så länge

Skrivet av t0rre:

Ser sjukt bra ut 😃

Tack!

Skrivet av theo0019:

Satan vilken rep du fick efter projektet lades upp på framsidan Följer!

Det kan man verkligen säga! Jag hade själv inte läst Sweclockers förstasida utan gick direkt till forumavdelningen och förstod ingenting Stort tack till ansvariga som väljer att lyfta fram modding! Även grymt kul att intresset är så stort för det jag pysslar med!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Utan tvekan det mest intressanta och spännande bygget jag sett. Ska följa uppdateringarna lika slaviskt, som Game of thrones!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Odämpat Master chassi med 200Perforeringar || Moderkort med Pegasus vingar, B550 klassade || En 120 snurr i snurr av beigebrunt utförande || Grafikkort med dubbla insug som sussar runt i 4060ti RPM || Processor i rött utförande, GHz norr om 5600 || Spänningsbox certifierad i guldtext att klara 600w

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Emrik:

ingen som sagt det liknar en boxee box än mer än en omen

All lycka!

Skrivet av Wiggin:

Tankarna drar ditåt, men det här slår redan Omen X med hästlängder

Skrivet av aragon:

Boxee box vibb

Skrivet av andreas_dock:

The Boxee Box -experience
http://cdn.ubergizmo.com/photos/2010/11/boxee-box-review-06.jpg
https://www.wired.com/images_blogs/gadgetlab/2009/12/boxee-box.jpg

Vilka minnen...
Jag har 3st liggande lite överallt i huset tror jag.

Snarare en korsning mellan Omen X och Boxee i så fall haha. Helt klart likheter

Skrivet av jiimpan:

Vinkelslip kunde du använda, schyssta vinklar! kul med nytänkande!=)

I och med att jag på halvtid med modding pysslar med bilar så har det blivit en del vinkelslip. Det luktar ju dessutom gott!

Skrivet av Xiqt:

Ser ut att kunna bli ett spännande bygge, kommer följas!

Skrivet av NightFred:

Intressant och se hur detta blir!! Coolt

Skrivet av Heztio:

Taggad på o se hur detta blir! Följer

Skrivet av olle1884:

Mer progress tack, fler bilder! ^ ^

Skrivet av cluster-:

@timpelay Oooh! Ser grymt nice ut. Ser verkligen fram mot framtida uppdateringar.

Tack och kul att ni gillar det! Helgen bjöd tyvärr inte på några större uppdateringar då det var annat på schemat. Väntar med spänning in alla moderkortssläpp för Z370 och Intel 8XXX. Hade helst redan haft moderkort hemma för att kunna gå vidare men får hålla ut ett tag till.

Skrivet av Duktig:

Utan tvekan det mest intressanta och spännande bygget jag sett. Ska följa uppdateringarna lika slaviskt, som Game of thrones!

Inget dåligt betyg det!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Intressant!

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Ska glaset sitta på ut- eller insidan av ramen?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Olle P:

Ska glaset sitta på ut- eller insidan av ramen?

På utsidan. Jag hade en tanke om insidan ett tag men blir betydligt mer komplicerat att montera då.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Proffsmoddare

Eftersom jag fått sån sjukt bra respons är motivationen på topp! Därför fick det bli någon timme nu efter jobbet då jag gjorde klart stödramen för moderkortsskivan. Denna monteras på nätaggregatet och ger sedan stöd till modekortet ungefär mitt under det.

För första gången var det nu möjligt att provmontera moderkort, grafikkort och nätaggregat i chassit stående i rätt vinkel! Vad som mer är lite kul är att hela paketet på bilden nedan står av sig självt. Baksidan är alltså inte fastskruvad i ramen. Vinkeln och tyngdpunkten gör att jag bara kan "ställa dit" det på plats och rubbet står kvar. Sjukt smidigt när man provmonterar prylar

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Blir bara bättre och bättre detta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Odämpat Master chassi med 200Perforeringar || Moderkort med Pegasus vingar, B550 klassade || En 120 snurr i snurr av beigebrunt utförande || Grafikkort med dubbla insug som sussar runt i 4060ti RPM || Processor i rött utförande, GHz norr om 5600 || Spänningsbox certifierad i guldtext att klara 600w

Permalänk

Inspirerande! Följer

Permalänk
Proffsmoddare

Nu vidare till nästa steg, vattenkylningen. Bitspower uppskattade vad jag gjorde med deras produkter i mitt projekt Iris, så det har valt att hjälpa till med detta projekt också! Tanken har från början varit att åtminstone använda deras "True Brass" fittings, men nu blir det komplett vattenkylning från dem.

Jag har valt att gå på två 120 mm radiatorer monterade i vinkel i chassits front. Dessa kommer ha varsin fläkt i push-konfiguration och ventilera ut luft från chassit genom radiatorerna. Det är symmetrin jag är ute efter i och med denna montering. Vilket även kommer öppna för en trevlig rördragning sedd framifrån. Fläktvalet föll på Corsair ML PRO120 White som jag tidigare vunnit i tävlingen "Månadens Galleri" här på Sweclockers. Jag har hört mycket gott om just ML så förväntningarna är höga. De är ordentligt tunga och ger ett direkt intryck av att hålla hög kvalitet. Om fästena ska få vara vita eller inte återstår att se.

Vidare så kommer jag använda mig av en DDC-pump kombinerad med reservoar. Denna placeras i loopens tänkta lågpunkt och fäst precis som nätaggregatet in i chassits baksida. Därmed monteras den i en viss lutning parallellt med grafikkortet vilket förhoppningsvis kommer bli riktigt stiligt.

Jag försökte fota i lite olika vinklar för att man ska få en bild av hur det är monterat. Inte helt lätt märker jag haha

En sak är säkert, det färdiga bygget kommer behöva ses i verkligheten för att göra det rättvisa.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Haha är det bara jag som sitter och vrider huvudet fram och tillbaka för att inte bli sjösjuk när jag tittar på det?

Väntar spänt på slutresultatet!

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem

Definitivt intressant, om jag kör hardline i framtiden blir det nog samma teknik med att använda vinklade kopplingar istället för att böka på allt för mycket med att böja rör.

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"