Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Oj tack för tips! Blev både Zelda och Mario kart för 459:- per styck med rabatt och gratis frakt. Riktigt bra!

Härligt! Bra spel och väl värda att ta en närmare titt med. Synd de inte hade mer spel än så bara. :/

Skrivet av Hurtigbullen:

Dags att åka till Elgiganten och hävda prisgarantin då

Gäller den även med rabattkoder i kassan? Värt ett försök iallafall, blir ju typ ett billigare spel eller varför inte en pizza och något att dricka till.

Skrivet av Tiamat:

Ok så jag beställde detta en månad i förväg på Elgiganten: One Piece: Unlimited World Red: Deluxe Edition - Switch
De har inte ens skickat iväg den. Den var billigast där så jag tyckte det var bra. Är sugen på Fifa 18 men ja vet inte.

Vad gäller Fifa 18 så kanske detta kan vara värt att läsa, om du inte sett det innan: http://www.eurogamer.net/articles/2017-09-29-its-impossible-t...

Förvisso bör det nog läsas som en ventilering av skribenten men problem med onlineläget är ändå ett problem om man tänkt spela online med andra.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@anon5930: jo jag vet online läget suger vi köpte glass för halva priset på EG istället.
Var mest för att man fick en månad via-play sport med fifa 18.

Permalänk
Medlem

Köpte ett Deltaco skärmskydd från Webhallen till mitt Switch. Någon här som också har ett? Tänkte att det är bäst att fråga innan jag applicerar det när väl Switchen kommer

https://beta.webhallen.com/se/product/267913-DELTACO-gaming-9...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Alltså gällande Nintendo Switch PRO Controller, står under webblager i röd text

Kan beställas online, per telefon eller i butik

Undrar om man kan beställa in kontrollern via sin närmaste Clas butik, kanske slipper frakten då? nåja ett försök ska göras

Permalänk
Medlem

Gällande Clas Ohlson och Switch: Verkar vara slut nu, jag kunde då inte beställa en, nästa leverans 4 november. Men tack för tipset, uppskattas!

Att betala 660 kr för en kontroll känns så där, även om det är lite lägre än de andra ÅF. Eller vad säger ni som äger en - värd pengarna?

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk

@perperub: jag har en kontroll som jag betalde ca 600kr för. Är mycket nöjd med kontrollen, den ligger bra i handen men kan hålla med om att det är ett saftigt pris för en kontroll. Å andra sidan glömmer man fort av kostnader för saker man är nöjd med. Det jag tycker att du ska fråga dig själv är om du oftast spelar handhållet eller på tv eller om du helt enkelt behöver en till kontroll när ni är fler som spelar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Gäller den även med rabattkoder i kassan? Värt ett försök iallafall, blir ju typ ett billigare spel eller varför inte en pizza och något att dricka till.

Tänkte inte på det :/ Kanske om rabattkoden stod på nån kampanjsida i samband med produkten, men jag har bara sett koden är på SweC.

Dock kan man tillägga att den gäller även för tillbehören!

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damponmyboard:

@perperub: jag har en kontroll som jag betalde ca 600kr för. Är mycket nöjd med kontrollen, den ligger bra i handen men kan hålla med om att det är ett saftigt pris för en kontroll. Å andra sidan glömmer man fort av kostnader för saker man är nöjd med. Det jag tycker att du ska fråga dig själv är om du oftast spelar handhållet eller på tv eller om du helt enkelt behöver en till kontroll när ni är fler som spelar

Tack för åsikten, det fick bli en Pro Controller! Orkar inte vänta på ev. Black Friday eller annat och 660 kr på Clas Ohlson är ett relativt bra pris. Den har ju fått lysande bra kritik vad jag läst. Fick ju tag i en Switch för 2890 kr så det känns rätt okej totalt sett

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Medlem
Skrivet av perperub:

Tack för åsikten, det fick bli en Pro Controller! Orkar inte vänta på ev. Black Friday eller annat och 660 kr på Clas Ohlson är ett relativt bra pris. Den har ju fått lysande bra kritik vad jag läst. Fick ju tag i en Switch för 2890 kr så det känns rätt okej totalt sett

Jag köpte också Pro kontrollern. Det blev ett charging grip också, för sambon är redan less på att meka runt Joy Con:sen varenda gång dom ska laddas (vi kör Switchen uteslutande som stationär konsol).

Edit: När jag beställde så slapp jag betala frakten, iaf tolkar jag orderbekräftelsen så.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@perperub: menar du konsol?

Webblager Finns i lager
jag kan lägga i en online testade nyss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

@perperub: menar du konsol?

Webblager Finns i lager
jag kan lägga i en online testade nyss.

Ja ursäkta att jag var otydlig. Det var konsolen och en pro controller jag försökte köpa på CO. Jag bekräftade köp men då sa sidan ifrån att den inte fanns i lager.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Konsolgrävare

Kul med så mycket fler Nintendo Switch ägare här! Finns rätt så många bra spel nu till denna konsol!

Skrivet av anon5930:

Det lilla jag hunnit spela gillas skarpt. Galet att iallafall jag missat detta spel men riktigt kul och oväntad överraskning.

Om du hänger på reddit skulle du inte missat det kan jag lova

Det enda som har skrivits om dom senaste veckorna!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Kunde inte hålla fingrarna borta från köpknappen.. Blev en switch och zelda nu när Clas hade den så billigt. Tips på bra skärmskydd och skyddsfodral?

Skickades från m.sweclockers.com

Citerar mig själv. Efter lite snabb research så blev det ett skärmskydd från amFilm då de har fått många bra reviews på amazon och från andra sidor. Att man får med 2st är en trevlig bonus. Sedan som fodral, tog jag bara det billigaste som såg ok ut från amazon SHINE HAI fodral

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Kul med så mycket fler Nintendo Switch ägare här! Finns rätt så många bra spel nu till denna konsol!

Om du hänger på reddit skulle du inte missat det kan jag lova

Det enda som har skrivits om dom senaste veckorna!

Skickades från m.sweclockers.com

Ah! Kan tänka mig det. Hunnit spela lite nu under helgen och jäklar vilket spel. Förstår att folk snackat om spelet, känns nästan lite för bra. Även som icke-Golf spelare hehe.

Känns som det kommer bli tight med speltid bara på Switchen nu under sista kvartalet. Så mycket spel som är på väg ut, spel man har i backloggen. Men mycket bättre start detta än med Wii U där det var rejäla svackor inledningsvis men även med 3DS som var väldigt trög (och även räknades som flopp) inledningsvis. Känns som det finns potentioal för Switch att dra förbi 3DS i försäljning, de har ett helt annat stöd från tredjepart nu. Och Nintendo ser till att leverera mer systemsäljare själva och för att inte tala om försäljningssiffrorna som är riktigt bra med. Det var ju många i denna tråd som inbillade sig att Switch skulle floppa och inte sälja något, verkligheten blev tvärt om.

Viktigt att Nintendo får till Virtual Console, eller vad de vill kalla det, och tydligare berättar om vad de vill göra med detta. En av både Wii, Wii U, 3DS och även Xbox Ones största styrkor för mig är kompatibiliteten med äldre titlar. Ett halvår senare och de har inte kommit längre än att säga att de vet att kunderna vill ha VC och att några NES-spel ska finnas nästa år. VS Arcade är väl egentligen VC men jag räknar inte riktigt dessa personligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Citerar mig själv. Efter lite snabb research så blev det ett skärmskydd från amFilm då de har fått många bra reviews på amazon och från andra sidor. Att man får med 2st är en trevlig bonus. Sedan som fodral, tog jag bara det billigaste som såg ok ut från amazon SHINE HAI fodral

Kan rekommendera att köpa från amazon.de i framtiden, gratis frakt över 30€!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe-san:

Kan rekommendera att köpa från amazon.de i framtiden, gratis frakt över 30€!

Skickades från m.sweclockers.com

Över 39€ är det De hade skärmskyddet jag ville ha men de skickade inte det till Sverige tyvärr. Därför blev det från England.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk

Köpte min Switch och efter två dagars spelande av Zelda har min vänstra joycon gett upp. Riktigt frustrerande.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av matte-elite:

Köpte min Switch och efter två dagars spelande av Zelda har min vänstra joycon gett upp. Riktigt frustrerande.

Fungerar den inte alls? Får den ingen kontakt?
När min var ny behövdes en av kontrollerna (vänstra) laddas längre än den andra av okänd anledning

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Lite nyfiken, men är det fortfarande vanligt att det är "bekymmer" med Joyconsen?
Hört/läst en del om att dom har tappat kontakten och dylikt.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Flutters:

Lite nyfiken, men är det fortfarande vanligt att det är "bekymmer" med Joyconsen?
Hört/läst en del om att dom har tappat kontakten och dylikt.

Det ser tyvärr ut att leva kvar, framförallt på versionen med gråa joycons

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Fungerar den inte alls? Får den ingen kontakt?
När min var ny behövdes en av kontrollerna (vänstra) laddas längre än den andra av okänd anledning

Den fungerar inte det minsta, på något sätt. Inget liv alls.

Skrivet av Flutters:

Lite nyfiken, men är det fortfarande vanligt att det är "bekymmer" med Joyconsen?
Hört/läst en del om att dom har tappat kontakten och dylikt.

Jag köpte min i veckan på Elgiganten (inte gråa konsolen) och den strular nu. Kontaktat Bergsala så vi får se vad som händer.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om man kan använda 3.5mm uttaget när konsolen är dockad? Eller kan ljudet endast gå via HDMI? Hade tänkt koppla switchens docka till datormonitorn och mina högtalare till 3.5mm uttaget.

P.s. Kom på att dockan har USB ut, går dessa att koppla till ljudutgång?

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Det ser tyvärr ut att leva kvar, framförallt på versionen med gråa joycons

Skrivet av matte-elite:

Den fungerar inte det minsta, på något sätt. Inget liv alls.

Jag köpte min i veckan på Elgiganten (inte gråa konsolen) och den strular nu. Kontaktat Bergsala så vi får se vad som händer.

Trist att höra faktiskt Grymt sugen på att köpa en Switch men såna här saker får mig att rygga tillbaka iaf.
Tycker att det ska ha löst sig snart.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av matte-elite:

Den fungerar inte det minsta, på något sätt. Inget liv alls.

Usch vad tråkigt
Dum fråga men har du provat sätta den på laddning en längre tid?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Är det någon som vet om man kan använda 3.5mm uttaget när konsolen är dockad? Eller kan ljudet endast gå via HDMI? Hade tänkt koppla switchens docka till datormonitorn och mina högtalare till 3.5mm uttaget.

P.s. Kom på att dockan har USB ut, går dessa att koppla till ljudutgång?

Om ingen vet svaret på din fråga så kan jag prova, har min switch kopplad till datorskärmen men tar ljudet via hdmi.
Du har ingen 3,5mm utgång på baksidan av skärmen? Min benq för 1200:- har det så jag använder det uttaget till line in på moderkortet för att få ljud i lurarna.

Skickades från m.sweclockers.com

felstavat
Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Äntligen har jag fått 3 stjärnor i alla cups 200cc i Mario Kart 8 Deluxe!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

@frizzy10: Det funkar utmärkt och ta ljudet ur dockat läge ur 3.5mm

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Om ingen vet svaret på din fråga så kan jag prova, har min switch kopplad till datorskärmen men tar ljudet via hdmi.
Du har ingen 3,5mm utgång på baksidan av skärmen? Min benq för 1200:- har det så jag använder det uttaget till line in på moderkortet för att få ljud i lurarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Tossitoker12:

@frizzy10: Det funkar utmärkt och ta ljudet ur dockat läge ur 3.5mm

Tack! Har testat att ta ljud från min monitor (i ett annat fall) men blev så mycket brus då, vet dock inte om det var monitorns fel, kablarna eller vad det nu var. Men då har jag ett par alternativ att testa.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk

@frizzy10:

Får du mycket brus eller oljud, Det fick jag ur dock switch läge, Då köpte jag en liten ljdugrej för 150 kr som tog bort störningarna

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Usch vad tråkigt
Dum fråga men har du provat sätta den på laddning en längre tid?

Nu lyckades jag få igång dom. Hoppas det fortsätter. Skumma saker. Frågan är om man ska byta ut den ändå?