Apple lanserar Iphone X, Iphone 8 och Iphone 8 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Menar du på fullaste alvar att HDR säljer bättre än högre upplösning? Och nu pratar vi om 720p, det är så lågt man kan gå med en modern telefon. Och jo, jag tror att 1334x750 ligger i 10000kr prisklassen, inte jämt 10000kr, men 8000 + massa försäkringar och sånt drar man upp i den prisklassen. Och oavsett så anser jag inte att 8000kr är värt 720p. Och eftersom vi har kallat 1366x768 720p, så ser jag inte varför vi skulle börja använda 750p för att spara in några pixlar i Appels marknadsföringssyfte

Nej vi pratar inte om 750p och HDR, har du ingen läsförståelse? Alternativet för 9095 kr, eller för de flesta runt 450-700 kr i månaden med abonnemang precis som tidigare kör ju 1920x1080 alternativt att arbetsgivaren betalar för det. Vill man betala mer än 10k så får man X. Folk köper ju inte telefoner kontant så kostnadsskillnaden mellan olika modeller syns ändå inte. Operatörer säljer inte iPhone 7 plus för mer än Samsungs S8+ och X kommer kosta ungefär samma som Note 8. Blir liksom ingen dramatisk ökning när folk tittar på månadskostnad ens om de går upp till X.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Herregud du tolkar ju saker som du vill. Det är en viss skillnad på att slentrianköpa en ny mobil mot att köpa något man behöver?!? Det var just detta jag vände mig emot. Att till varje pris skaffa en ny telefon så fort det släpps något nytt.

Telefonen har idag blivit en statuspryl. Det är ju något som alla bär med sig mer eller mindre 24/7. Samtidigt är det nog även den "pryl" som dom allra flesta lägger mest timmar vid.
Jag använder nog min telefon mer än min stationära PC, min tv, ps4 och apple tv tillsammans.

Just eftersom den då är "med" överallt så syns den och exponeras, därav statusen. Det är ju inte lika många som ser vad man har för graffe i datorn, tv på väggen, whatever, som telefon i handen.
Just därför så skapar den nog ett stort "vill ha" / "psykologiskt köpbehov".

Och så mycket som man använder den så är ju 1 år en "lång" tid, många plöjer nog ner mer tid vid telefonen på ett år än på vad vet jag, 10 år på nån annan pryl? Jag skulle tro att jag spelat ungefär 15 titlar på min ps4:a sen den köptes, räkna enkelt 10 timmar per titel = 150 timmar.
Telefonen använder jag tragiskt nog säkert 3 timmar per dag, om inte mer. Mao nyttjar jag telefonen lika mkt på typ 2 månader som jag använt min ps4:a på 4 år.

Sist men inte minst så har väl en väldigt stor grupp folk i Sverige det väldigt gott ställt. Folk har råd helt enkelt. Jag känner väl samma sak, jag är långt ifrån förmögen, men har utan problem råd att strö lite stålar över Apple. Blir en Apple TV 4k också. Hade även tänkt slå till på Watch 3 men sneade ur totalt när jag insåg att LTE inte kommer till Sverige, så inväntar det.
Största "Problemet" jag som sagt ser med iPhone X är att det lär bli ett helvete att öht få tag på ett exemplar att köpa för 13 lax

Permalänk
Medlem

Det var en jäkla gnäll på folk här.
Gillar man inte iphone eller nån android lur. Fint...
Gå till ett annat inlägg , med likasinnade.
Än hålla på och förstöra för de som vill diskutera i detta fall nya iphone.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

@MarcusHuddinge: Det är svårt tycker jag, isåfall borde det vara någon form av glas som verkligen ÄR okrossbart. Älskar looken på aluminium, men den är så jävla hal. Visserligen har jag inte tappat min telefon ännu, men nära har det minsann varit. Frågan är om råstfritt stål på kanterna kan hjälpa för att den inte ska glida?

Har en HTC One M8, den kom med ett tunt silikonskal i lådan. Det är vad jag finner idealt, aluminium-mobi + tunt silikonskal.
Är egentligen fortfarande nöjd med den efter typ 3 år, skulle bara vilja ha smått starkare processor, att den skulle klara av h265 video, och 1GB mer RAM så skulle jag använda den i ett par år till utan tvekan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cyberz:

Det var en jäkla gnäll på folk här.
Gillar man inte iphone eller nån android lur. Fint...
Gå till ett annat inlägg , med likasinnade.
Än hålla på och förstöra för de som vill diskutera i detta fall nya iphone.
Skickades från m.sweclockers.com

Nej! Sweclockers är INTE en ekokammare. Klaga på, gott folk, eller låt bli. Det kvittar vad ni än tycker, ingen normal person bryr sig om era åsikter ändå. Er tid här är bortkastad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Herregud du tolkar ju saker som du vill. Det är en viss skillnad på att slentrianköpa en ny mobil mot att köpa något man behöver?!? Det var just detta jag vände mig emot. Att till varje pris skaffa en ny telefon så fort det släpps något nytt.

Ja det är skillnad, absolut. Det skrev du inte först.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

CEO dömde ut OLED

Har man det inte så är det dåligt
Fungerar det dåligt så är det en feature
Har man det... då är det bra
https://www.cnet.com/news/oled-displays-theyre-awful-says-app...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Alltså, knappast bra jämförelse. En "iphone" eller telefon som inte kan prestera är antingen helt trasig, så du inte kan ringa, ta kort etc på den, och därmed helt ofunktionell på grund av annan anlending än att den är trasig. Men ur ett prestanda perspektiv, så är den lilla skaran människor som "behöver" prestandan i en telefon så miniskul att de är onödiga, och din jämförelse är som att jämföra en cykel med trasig kedja vs en bil där AC:n är lite för svag...

Exakt det jag menar, så gött att du håller med mig. Trevligt.
(Jag tror du missade hur det startade, du får backa ett par sidor)

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

iphone X ser ju trevlig ut synd bara att priset är åt helvete galet, som vanligt mjölkar dom fanboys på pengar smart antar jag men tråkigt för oss andra som vill ha en bra telefon till ett bra pris inte en modern telefon till priset av en bil.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av TickTech:

Har man det inte så är det dåligt
Fungerar det dåligt så är det en feature
Har man det... då är det bra
https://www.cnet.com/news/oled-displays-theyre-awful-says-app...

Den artikeln skrevs 2014. Jag kan garantera dig att det inte fanns en OLED skärm då, som höll den kvalitet som Apples nya skärm för iPhoneX.
Man kan på goda grunder hävda att det inte gör det nu heller. Tim Cooks uttalande var helt relevant i sin historiska kontext.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Självklart har jag såväl usb-stickor som usb-hårddiskar. Däremot har jag inte alltid dessa med mig. Sedan är givetvis 50 GB inget som normalt tas via en telefon, men 10-20 GB för att ta med en film till en kompis (som endast har 4G-anslutning) eller familjen (ADSL på 2Mb/s) eller liknande är inte ovanligt.

Tänk dig detta scenario:
Jag besöker vän A. Han har laddat hem senaste säsongen av någon tv-serie (typ 10 GB).
Jag ansluter trådlöst till hans NAS via CIFS och tankar hem filerna den vägen.
Stoppar mobilen i fickan och åker vidare till vän B som bor i en stuga med endast 4G-anslutning och begränsad datamängd.
Aktiverar WiFi-direct och skickar över filerna till hans telefon i 10 MB/s.
Han ansluter till sin TV och spelar upp filmerna via sin Chromecast sedan jag åkt hem.

Hur skulle du löst detta med din iPhone? Kom ihåg att vän B saknar dator och endast har en Android-telefon. Det finns säkert sätt att lösa det på. Men skulle det gått lika enkelt?

Jag hade inte ens lyckats lösa det på det sätter du beskriver. Fick googla både WiFi-direct och CIFS.
Är det så illa tvunget att du måste använda din mobil för att flytta 20gb data så är väl inte en Iphone något för dig.

(Jag googlade faktiskt om det var möjligt. Och det verkar gå att ansluta till en NAS via CIFS och ladda över filer till Iphonen, sen hittar jag även appar som kan skicka filer till Android via WiFi-Direct. Så om jag hade väl kunnat lösa det på samma sätt som du. Har ju inte provat, så kan väl inte garantera att det fungerar.)

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

iphone X ser ju trevlig ut synd bara att priset är åt helvete galet, som vanligt mjölkar dom fanboys på pengar smart antar jag men tråkigt för oss andra som vill ha en bra telefon till ett bra pris inte en modern telefon till priset av en bil.

Kan hålla med om att priset är lite i överkant men smakar det så kostar det. Samsung Galaxy Note 8 kostar ca 10 000 kr så den är inte mycket billigare.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Ingen som reagerar på hur runda hörnen är på X?

Som en antik TV, tycker ni det är ok att så mycket av bilytan förstörs?

Ännu värre blir det av "flärpen" som går djupt in i övre bilden, kan inte vara kul att kolla media på.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Ingen som reagerar på hur runda hörnen är på X?

Som en antik TV, tycker ni det är ok att så mycket av bilytan förstörs?

Ännu värre blir det av "flärpen" som går djupt in i övre bilden, kan inte vara kul att kolla media på.

Man kan ändra till fullskärm eller "true aspect", i fullskärm beskärs mediat (eller "zoomar in" lite om du så vill) medans i true aspect så kommer det innanför flärpen. Syns vid 2:20 här https://www.youtube.com/watch?v=9pOTNQk9Xb8
Jag tror det beror på att skärmens upplösning ger ett förhållande: 2436x1125

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Apple fanboys är ju så underbara. De som länge försvarade de små skärmarna för det var optimalt jublar över dagens stora skärmar. De som sa att trådlös laddning var bajs när ifån 6 och 7 lanserades jublar nu.. snart säger de väl att de uppfann det också

Nej men fina telefoner, synd bara att de kör ios

Är ingen fanboy även fast jag har ATV, Ipod och ägt Iphone så brukar jag gå efter det jag gillar och behöver. Denna gång blev det istället en Nokia 8 och tycker såhär långt att Ios känns som enklare plattform och Android känns fortfarande sådär. Telefonen tycker jag är väldigt bra. Hade Android före jag gick över till Apple så det är inte första gången med Android. Vet att det är mycket ilska över Iphone inte kan det ena och det andra. Mycket har förändrats, många vanliga appar finns hos båda och många funktioner liknar varandra fast under olika namn. Tror de flesta geeks har provat båda lägren och sedan väljer det som gillas mest. Säga att det handlar om fanboy med mera är lite att ta i.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nöjer med min Note 8;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Men det talar mer om iPhone användare än människor generellt, och det visar också en stor skilldring mellan tekniskt kunnande personer med enthusiasm och kunskap inom ämnet, och iPhone användare.

Man ser det här argumentationen titt som tätt. Tror du på det själv? Android står för 80%+ av totala användarbasen av smartphone-användare världen över. Tror du att det är 80% är tekniskt kunniga i ämnet? Nej, det är självklart skitsnack. Den generellt Android-användaren är såklart precis lika dåligt insatt som den generella iPhone-användaren. Och det gäller här i Sverige också, den överväldigande majoriteten av smartphone-användare har ingen aning om hårdvara/teknik, oavsett vilken telefon de kör.

Permalänk
Medlem

Sitter bara här och småskrattar när jag läser alla desperata inlägg där androidsidan försöker övertala iOS sidan att man låser in sig med en iphone.

Jag har en S7 och en iPhone 6, använder båda simultant och kan säga att jag känner mig mer låst med androidluren för att jag måste sitta 30min och googla fram varenda sak när jag vill göra något, och jag inte direkt korkad/oteknisk.
Androidlurens rättstavning är kasst, måste ladda ned 20 olika för att hitta en bra
Majoriteten av vännerna har iPhone så jag kan inte va med i grupper på iMessenger (båda parternas fel)
Den aktiveras i fickan, känner av värmen från benet eller nåt, så blir irriterad när den plingar och vibrerar.
AndroidAuto funkar inte i bilen (har inte stöd för Sverige) så måste ha med mig iPhonen när jag ska ha GPS i bilen.

största argumentet mot Iphone, det går inte använda telefonen som usb-minne...buhu

Edit: en annan nackdel är att man inte kan ändra prioritering på wi-fi-uppkopplingarna hos iPhone (denna är sjukt irriterande)

Känner mig mer begränsad med Android som sagt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Och vad gör denna så fantastisk? Fortfarande låst till bloatware som Itunes och Apples orginaltillbehör, Fortfarande ingen MicroSD expansion samt fortfarande rövslickare på Musik/Filmindustrin. Fortfarande fråntagen friheten utan jailbreak. Vad är det som lockar?
Bara nyfiken!Ringa går att göra med en Iphone 4 också

MicroSD? ALDRIG köpt en mobil under 64GB så länge det har funnits. Lever du fortfarande på 90-talet med MP3 och ladda ner material med Lime?

Kör enbart med Spotify, Deezer, Apple Music m.f så varför behöver ett plats för minneskort?
Min nuvarande på mobil har jag 128GB. Med 40GB surf... Plus 100TB cloud.. Så varför minneskort igen?

Bloatware finns i många Android också. Fast sällen en iPhone får för sig att krasha, starta om osv.
Sambon har iPhone, startar om 1 gång på året. Prg vara som krashar aldrig. Min android och de andra, krashar och kräver omstart då och då.
Sen är kameran en klass för sig vad än folk säger.

Men blir väl svårt att diskutera men en fanboy som dig.

SOM sagt har ägt android hela mitt liv, första gången jag känner att Iphone X kan vara intressant.
Men vem vet, kanske kommer en android som kan bli mer intressant, kan alltid hoppas

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fextreme_fa:

Sitter bara här och småskrattar när jag läser alla desperata inlägg där androidsidan försöker övertala iOS sidan att man låser in sig med en iphone.

Jag har en S7 och en iPhone 6, använder båda simultant och kan säga att jag känner mig mer låst med androidluren för att jag måste sitta 30min och googla fram varenda sak när jag vill göra något, och jag inte direkt korkad/oteknisk.
Androidlurens rättstavning är kasst, måste ladda ned 20 olika för att hitta en bra
Majoriteten av vännerna har iPhone så jag kan inte va med i grupper på iMessenger (båda parternas fel)
Den aktiveras i fickan, känner av värmen från benet eller nåt, så blir irriterad när den plingar och vibrerar.
AndroidAuto funkar inte i bilen (har inte stöd för Sverige) så måste ha med mig iPhonen när jag ska ha GPS i bilen.

största argumentet mot Iphone, det går inte använda telefonen som usb-minne...buhu

Känner mig mer begränsad med Android som sagt

Sitter själv och småskrattar när jag läser alla desperata inlägg från Apple fanboys som försöker övertala sig själva att Apple är så pass mycket bättre att de på något sätt skulle vara värda 8-13 000 kr

Känner inte igen något av det du säger överhuvudtaget, och rullar själv på både en S7 Edge (privat) och en iphone 6S (jobb). Tvärtom har jag haft mer problem med ajfånen än med samsungen, men eftersom jag vet bättre så tänker jag inte låta mina personliga upplevelser på något sätt påverka min åsikt om vilken som är bättre, istället kollar jag (som vilken vettig människa som helst) på 1) specifikationspappret 2) priset 3) Prestandatester 4) Felstatistiken.

Och där vinner Android-telefoner varje dag när man sammanfattar (OnePlus5 för närvarande)

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Sitter själv och småskrattar när jag läser alla desperata inlägg från Apple fanboys som försöker övertala sig själva att Apple är så pass mycket bättre att de på något sätt skulle vara värda 8-13 000 kr

Känner inte igen något av det du säger överhuvudtaget, och rullar själv på både en S7 Edge (privat) och en iphone 6S (jobb). Tvärtom har jag haft mer problem med ajfånen än med samsungen, men eftersom jag vet bättre så tänker jag inte låta mina personliga upplevelser på något sätt påverka min åsikt om vilken som är bättre, istället kollar jag (som vilken vettig människa som helst) på 1) specifikationspappret 2) priset 3) Prestandatester 4) Felstatistiken.

Jag defierade inte vilken som är bättre, det är väldigtsvårtolkat att defiera. Sa att jag känner mig mer låst med S7an. Att dessutom säga att vettiga människor ska bedöma hur bra en telefon är efter din punktlista är dumt eftersom det är användarupplevelsen som ger det affektiva värdet på hur bra mobilen är, det något som majoriteten av användarna kommer tänka på när dom burkar produkten.
Men ja vill du ha bättre specifikationer ja då tittar man på specifikationerna osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mithras:

Sitter själv och småskrattar när jag läser alla desperata inlägg från Apple fanboys som försöker övertala sig själva att Apple är så pass mycket bättre att de på något sätt skulle vara värda 8-13 000 kr

Känner inte igen något av det du säger överhuvudtaget, och rullar själv på både en S7 Edge (privat) och en iphone 6S (jobb). Tvärtom har jag haft mer problem med ajfånen än med samsungen, men eftersom jag vet bättre så tänker jag inte låta mina personliga upplevelser på något sätt påverka min åsikt om vilken som är bättre, istället kollar jag (som vilken vettig människa som helst) på 1) specifikationspappret 2) priset 3) Prestandatester 4) Felstatistiken.

Och där vinner Android-telefoner varje dag när man sammanfattar (OnePlus5 för närvarande)

Du låter som en vanlig konsument som kollar specs + prestanda tester på papper som säger noll ingenting för 5 öre.

Telefoner är BARA helhetskänsla ENBART i slutändan.

Tur jag har hand om telefoner på jobbet annars hade jag gått i taket om folk fick välja själva.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Fextreme_fa:

Jag defierade inte vilken som är bättre, det är väldigtsvårtolkat att defiera. Sa att jag känner mig mer låst med S7an. Att dessutom säga att vettiga människor ska bedöma hur bra en telefon är efter din punktlista är dumt eftersom det är användarupplevelsen som ger det affektiva värdet på hur bra mobilen är, det något som majoriteten av användarna kommer tänka på när dom burkar produkten.
Men ja vill du ha bättre specifikationer ja då tittar man på specifikationerna osv.

Skickades från m.sweclockers.com

"eftersom det är användarupplevelsen som ger det affektiva värdet på hur bra mobilen är"

Exakt någon som fattar.
Tänk om folk kunde vara mer såna.

Jag jobbar med telefoner, för OSS, så funkar Apple 10x gånger bättre än Android.
Jag kör S8+ för jag kan hantera den helt själv.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Du låter som en vanlig konsument som kollar specs + prestanda tester på papper som säger noll ingenting för 5 öre.

Telefoner är BARA helhetskänsla ENBART i slutändan.

Tur jag har hand om telefoner på jobbet annars hade jag gått i taket om folk fick välja själva.

Och helhetskänslan för mig är att S7 Edge är bättre än iPhone. Men eftersom jag vet hur man hanterar telefoner, så kvittar det egentligen helt vilka fel jag hittar i både Android och iOS då jag vet hur man löser dessa problemen.

Jag älskar att du snackar om helhetskänsla och sedan skryter över att bestämma åt andra vilka telefoner de ska ha. Du har ju uppenbarligen inte förstått något när det gäller UX, där första regeln är att det är subjektivt och därmed inte för dig att bestämma hur någon annan upplever det Någon med "äkta" UX-tänk hade låtit personalen själva fått välja det OS som ger dem bäst användarupplevelse.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mithras:

Och helhetskänslan för mig är att S7 Edge är bättre än iPhone. Men eftersom jag vet hur man hanterar telefoner, så kvittar det egentligen helt vilka fel jag hittar i både Android och iOS då jag vet hur man löser dessa problemen.

Jag älskar att du snackar om helhetskänsla och sedan skryter över att bestämma åt andra vilka telefoner de ska ha. Du har ju uppenbarligen inte förstått något när det gäller UX, där första regeln är att det är subjektivt och därmed inte för dig att bestämma hur någon annan upplever det

Vi bestämmer för vi vet va som är bäst för användarna för dom har 0 kunskap.
Men ja du kan gärna supporta 50 olika Android telefoner på 220 Anställda helt själv på 3 kontor...

Gl hf säger jag återkom när du jobbar 150 timmar i veckan.
Blir skit kul när du ska sköta garanti ärenden och support och patcha telefoner fjärr och synca mail etc etc.
Jag jobbat med detta i 8 år och ingen löser det som Apple i företags miljö.

Och prestanda vis så soppar apple bannan med Android overall på det vi har dom till ALLT är snabbare i iPhone typ.
och iPhone X och 8a och + är 60 % snabbare singelcore och runt 30-35 % i multicore mycket snabbare flash lagring och wifi / LTE stöd.
finns ännu mer saker.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vi bestämmer för vi vet va som är bäst för användarna för dom har 0 kunskap.
Men ja du kan gärna supporta 50 olika Android telefoner på 220 Anställda helt själv på 3 kontor...

Gl hf säger jag återkom när du jobbar 150 timmar i veckan.

Herregud vad du säger emot dig själv....

"Jag vet vilken användarupplevelse som är bäst för dig" - största misstaget någonsin gjort inom UX.
"Användarna har 0 kunskap" - Misstag nummer 2.

Tur att du inte arbetar som UX-designer eller UX-researcher, för där hade du fått kicken direkt med den där inställningen. Inget som helst intresse för att ge kunden (användaren) en upplevelse som passar dem, och noll intresse för att hålla koll på kunskapsnivåerna.

Sedan behöver du inte köra halmgubbeargumentet, att erbjuda sina anställda ett val mellan iOS och EN Android-telefon är inte jämförbart med att "supporta 50 olika androidtelefoner på 220 helt själv". Lägg ner med såna fjantiga halmgubbar om du vill ha en seriös diskussion.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mithras:

Herregud vad du säger emot dig själv....

"Jag vet vilken användarupplevelse som är bäst för dig" - största misstaget någonsin gjort inom UX.
"Användarna har 0 kunskap" - Misstag nummer 2.

Tur att du inte arbetar som UX-designer eller UX-researcher, för där hade du fått kicken direkt med den där inställningen. Inget som helst intresse för att ge kunden (användaren) en upplevelse som passar dem, och noll intresse för att hålla koll på kunskapsnivåerna.

Sedan behöver du inte köra halmgubbeargumentet, att erbjuda sina anställda ett val mellan iOS och EN Android-telefon är inte jämförbart med att "supporta 50 olika androidtelefoner på 220 helt själv". Lägg ner med såna fjantiga halmgubbar om du vill ha en seriös diskussion.

Vi vet bäst vi gjort det i 10 år och det funkar så jävla bra.

Dom har ingen kunskap jag går igenom telefoner med alla och alla funktioner det är knappt 1-2 pers som kan decent.

Nä jag jobbar inte med det.
Vi ger kunden exakt det dom vill ha i behov analys och produkter.
Dom vet inte ens själva va dom vill ha, kallas ge dom en behovs analys och köpa produkter där efter.

Val är aldrig bra för folk vet inte va dom vill ha.
Vadå en android telefon, det kommer aldrig funka haha.
Och support vis är Apple 100x bättre med avtal + service tider.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vi vet bäst vi gjort det i 10 år och det funkar så jävla bra.

Dom har ingen kunskap jag går igenom telefoner med alla och alla funktioner det är knappt 1-2 pers som kan decent.

Nä jag jobbar inte med det.
Vi ger kunden exakt det dom vill ha i behov analys och produkter.
Dom vet inte ens själva va dom vill ha, kallas ge dom en behovs analys och köpa produkter där efter.

Val är aldrig bra för folk vet inte va dom vill ha.
Vadå en android telefon, det kommer aldrig funka haha.
Och support vis är Apple 100x bättre med avtal + service tider.

Du får absolut ha denna auktoritära inställning där du ska berätta för andra vad dom ska ha, det är helt upp till dig och du må till och med ha rätt i det du säger, det är mycket troligt att du har det.

Men kom inte och hävda att du förstår att användarupplevelsen vara viktigast när du uppenbarligen inte tar hänsyn till UX-regeln nummer ett; Du bestämmer inte vad upplevelsen är för någon annan. Att projicera vad du anser är bäst användarupplevelse på någon annan är så urbota fel så det går inte mer.

edit: Lägg märke till att jag inte ifrågasätter iOS användarvänlighet, den är välkänd och väldokumenterad. Att iOS är en "smartphone för dummies" är något vi är överens om redan.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mithras:

Du får absolut ha denna auktoritära inställning där du ska berätta för andra vad dom ska ha, det är helt upp till dig och du må till och med ha rätt i det du säger, det är mycket troligt att du har det.

Men kom inte och hävda att du förstår att användarupplevelsen vara viktigast när du uppenbarligen inte tar hänsyn till UX-regeln nummer ett; Du bestämmer inte vad upplevelsen är för någon annan. Att projicera vad du anser är bäst användarupplevelse på någon annan är så urbota fel så det går inte mer.

Behovs analys.
Därav så ser man vilken produkt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Behovs analys.
Därav så ser man vilken produkt.

Behovet är inte densamma som användarupplevelsen.

Du kan göra världens bästa behovsanalys, tar du inte fram något som matchar i upplevelsen så är det kört.

Nu är det kanske lite onödigt att diskutera detta när det "bara" handlar om jobbtelefoner, självklart förstår vem som helst intresset av att låta samtliga arbetare köra på samma telefoner.

Det blir dock väldigt knasigt att hävda "användarupplevelsen är viktigast" och i samma andetag säga "Tacka Gud att jag får bestämma vad andra ska ha för mobil".

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |