reset / omstart av android lur?

Permalänk
Medlem

reset / omstart av android lur?

På äppel telefon så kan man ju reseta/starta om, om den typ hänger sig genom att hålla in 2 knappar samtidigt.
Finns det nå liknande sätt att reseta / starta om en android lur?
Som det är nu när jag startar om min telefon (one+2)
så är ju alla program som var igång före omstarten fortfarande igång efter omstart.?!
Vill kunna göra en omstart som fimpar allt.
På min förra Samsung så var det ju bara att ta ur batteriet så var saken klar. Men nu funkar inte det på 1+2an..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

På äppel telefon så kan man ju reseta/starta om, om den typ hänger sig genom att hålla in 2 knappar samtidigt.
Finns det nå liknande sätt att reseta / starta om en android lur?
Som det är nu när jag startar om min telefon (one+2)
så är ju alla program som var igång före omstarten fortfarande igång efter omstart.?!
Vill kunna göra en omstart som fimpar allt.
På min förra Samsung så var det ju bara att ta ur batteriet så var saken klar. Men nu funkar inte det på 1+2an..

testat att hålla nere power och volume down ett tag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

testat att hålla nere power och volume down ett tag?

nix.. det är väll inget lureri så jag råkar sabba luren?
aja. ska prova 😎

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

nix.. det är väll inget lureri så jag råkar sabba luren?
aja. ska prova 😎

Skickades från m.sweclockers.com

Då blev det en skärmdump..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

På äppel telefon så kan man ju reseta/starta om, om den typ hänger sig genom att hålla in 2 knappar samtidigt.
Finns det nå liknande sätt att reseta / starta om en android lur?
Som det är nu när jag startar om min telefon (one+2)
så är ju alla program som var igång före omstarten fortfarande igång efter omstart.?!
Vill kunna göra en omstart som fimpar allt.
På min förra Samsung så var det ju bara att ta ur batteriet så var saken klar. Men nu funkar inte det på 1+2an..

Vad är det du vill åstakomma? Att apparna ligger i multitaskfönstret betyder ju inte att dessa är igång och körs. Att de ligger kvar synliga är något som kom i någon androidversion.

Om telefonen hänger sig så håller du inne powerknappen tills den startar om.
Startar du telefonen så du kommer till recoverymenyn eller vad det kallas kan du tex välja wipe cache där. Hur du gör detta beror lite på vilken telefon du har. I denna meny kan du även välja factory reset vilket gör att alla appar osv tas bort. Wipe cache gör inget sådant.
Wipe cache kan du väl göra i telefonens inställningar också under lagring-cachelagrad data, men om det blir samma sak har jag ingen aning om.

Vill du bara "fimpa allt" så måste det enklaste vara att trycka på multitaskknappen och sedan clear all eller svepa bort alla program om det skulle kännas bättre. Att göra detta är ju sämre än att låta de ligga kvar i listan, oavsett om vi pratar ios eller android.

Permalänk
Medlem

Android fungerar inte som jag tror att du tror det fungerar. Efter omstart är vissa program igång, men inte allt du ser i multikörningslistan. Det den visar är det du körde senast, inget annat. Tänk på den som History-fliken i en browser. Hänger sig telefonen håller du inne Power tills den startar om, 10 sekunder.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.