Felsökning: Datorn har börjat hacka/hänga sig när jag spelar Sniper Elite 4

Permalänk
Medlem

Felsökning: Datorn har börjat hacka/hänga sig när jag spelar Sniper Elite 4

Hej.
Spelade Sniper Elite 4 felfritt i början (satt flera timmar....) men den började plötsligt bara bete sig trögt...hackade för att senare frysa bilden och bara gå ut till Windows ibland inte ens det utan fick då starta om datorn manuellt....gjorde då rent datorn då den var rätt dammig...detta genom att plocka isär HELA datorn och gjorde rent den. Satte ihop datorn igen och startade spelet men fick då bekymret att det blev svart skärm istället vid startup...försökte finna felet men beslutade mig sen att köpa idag ett nytt moderkort...
Idag satte jag i detta moderkort och har nu detta i datorn:

* Moderkort: GIGABYTE 970-gaming (innan detta hade jag ett GIGABYTE GA-970A-DS3P)
* Processor: AMD FX-8320 Eight-Core 3,50 GHz
* Ram minnen: 2st 4Gb corsair vengeance & 1st Ballistix 8Gb
* Grafikkort: Radeon R9 270X GAMING 4G
* Nätagg: cooler master 700w
* Windows 10 home edition 64bit

TROTTS detta så hinner jag nu bara starta spelet....spela en liten stund...vi pratar 4-5 minuter så fryser spelet sig helt och ibland går den utan felkoder ut till windows...ibland får jag starta om datorn manuellt....VAD är felet?
Har gjort allt som står i min makt...provade senast att ta bort samtliga visual c++ och installera om dessa...varit in och kollat både här och där på youtube-klipp och läst men blir inte vare sig klokare eller blir av med problemet....
Och då jag kör som sagt var windows 10 så kan jag inte heller avinstallera DX12 då detta är integrerat i windows....så jag kan inte heller nergradera detta till DX11 som tydligen är en aningen vassare??

Vad göra?

Permalänk
Hedersmedlem

@Tugge76 *Utbruten tråd*

Jag tror att du får bättre svar här

On topic: Testa att installera ex. Hwmonitor och se om antingen grafikkortet eller CPU:n överhettas. Har du uppdaterat drivrutinerna?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@Kent:
Har redan kollat med det programmet och max-tempen jag kommit upp till på grafikkortet tror jag var som värst 69 grader Celcius och på CPU´n var jag uppe som allra värst 68 grader samt att dom olika platserna på mitt helt nya moderkort visar detta:

TMPIN0: Max temp 36 grader
TMPIN1: Max temp 74 grader
TMPIN2: Max temp 67 grader

Har dessutom kollat upp gällande senaste drivrutinerna till både grafikkortet, CPU och moderkortet....och dessa är de senaste...