Vilket är ditt favoritspel genom tiderna?

Permalänk

F.E.A.R

Ett av de få spelen jag alltid kommer tillbaka till.

Permalänk
Medlem

Half-Life & StarCraft BroodWar, 2 första spel jag lirade.
Sen även att slå på "Custom Mod" till Half-Life och aktivera Counter-Strike var riktigt skoj också såklart! Lirade mycket på Mansion i början, släcka ner alla lampor. Även Assault haha.

Mitt första spel jag köpte var Half-Life Opposing Force, bara det att snubben i butiken (OnOff) sa aldrig att det var en expansion, så skiten fungerade ju inte att installera. Fick bli att beställa Half-Life efter det, sen åka alla mil igen till närmsta elektronikbutik (växte upp på landet).

Men lyckan efter det när man fick lira var extrem!

Sedan fastnade man även för WoW, lvla upp en karaktär, speciellt att springa runt i Barrens var extremt skoj! Vanilla <3

WoW och CS är de 2 spel jag lagt ner absolut mest speltimmar på.

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Skrivet av hypermode:

Baldur's Gate 2: Shadows of Amn

Om du inte har spelat Pillars of Eternity bör du göra det - det är så likt Baldurs Gate att det i praktiken är Baldurs Gate 3.

Permalänk
Medlem

Achtung die kurve!

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Livsnjutare 😎

Metal Gear Solid på PSX.

Inkluderar även världens bästa bossfight, Psyco Mantis.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Om du inte har spelat Pillars of Eternity bör du göra det - det är så likt Baldurs Gate att det i praktiken är Baldurs Gate 3.

Tack för tipset. Dock har jag redan spelat det. Medan det är ett bra spel finns det en del jag saknar jämfört med Baldur's Gate 2.

Permalänk
Medlem

Det står mellan två kandidater:

WoW Vanilla - På den tiden WoW var en stor outforskad värld med mycket nytt. Serien har nått en helt annan nivå idag kvalitetsmässigt men jag tycker men Vanilla är fortfarande oslagbart i hur oändligt stort det kändes och det fanns en helt annan charm i det oputsade originalet jämfört med hur det ser ut idag.

FF7 - Första spelet i serien jag spelade, även 8, 9, och 10 har skänkt mycket underhållning. Tyvärr försvann en del av charmen med stridssystemen som kom i 12 och senare titlar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Var på väg att skriva Beyond good and evil, men funderade lite till och säger istället Wing Commander-serien, där fyran ligger i toppen.

Permalänk
Inaktiv

Frågan är lite som vilken är din favoriträtt genom tiderna, det beror mycket på och det skulle behöva delas in i olika typer.

Men kortfattat Legend of Zelda.

Permalänk
Medlem

Helt klart RuneScape, Började spela det när jag var 6 år (2006) och spelar det än idag fast då är det Oldschool RuneScape som gäller.

Permalänk

Runescape... Och Ratchet and Clank serien till PS2.

Permalänk
Inaktiv

Det är faktiskt gamla Dungeon Master av FTL.

Kom både på Amiga/Atari/Super Nintendo och PC. Tror det var det första stora dungeon crawler spelet som kändes lite att "aj, faen, allt är ute efter mig." Det har hållit hela mitt liv, drar gång det på Win UAE eller Java versionen ibland idag med, samt uppföljaren Chaos Strikes Back. Det är få som lyckats så perfekt med interfacet samt sitt spel, allt satt klockrent. Turrican och Giana Sisters följer sen. Oj, blev en lista.

Dessa är tätt följt av Carrier Command och Paradroid 90. Sedan dess har spelen kommit och gått, men det är sällan man känner "Waow, det här var nytt och fräsch annorlunda", tycker inte det händer så mycket med nya intressanta saker i spel nu förtiden, allt har redan gjorts är nog känslan litegrann. Mitt "moderna" favorit spel är Gta V, som spelats frisk ifrån Ps3 - PC - Ps4.

Permalänk
Medlem

Zelda Link to the past / Super Metroid

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Halo: Combat Evolved
Battlefield 2
Vanilla Wow
Mass Effect 2

Permalänk
Avstängd

Tetris till Game Boy. Få spel har sådan hållbarhet och det är lika underhållande i dag som det var på releasedagen för snart 30 år sedan. Ett tidlöst spel helt enkelt.

Visa signatur

NUC 10 16GB Core i5 10210U UHD Graphics 620 970 EVO 1TB

Swift 1 8GB Pentium N5000 UHD Graphics 605 SN520 512GB

55" CX OLED Addon T14 + Addon Sub Switch Series S

Permalänk
Medlem

Måste nog säga Diablo 2 LoD!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

@drefk2000: Ja första gången man spelade "multiplayer på riktigt" för min del. Sen var det nåt "guda-spel" (Populous?) som var populärt samtidigt som också funkade över noll-modem.

Permalänk
Medlem

Fyfan vad svårt... så många spel man har spelat, på så många olika system under så många år. Dock finns det en titel som står starkt i mitt minne och som blev anledningen till att jag köpte mitt första Xbox och det är Fable och så småningom Fable: The Lost Chapters.

Listan med spel som har varit på topp för en är lång. Allt från gamla goda Lost Vikings på SNES till Red Dead Redemption på Xbox 360, men Fable kommer nog alltid i första hand.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Även om jag vill säga Diablo 2 eller Zelda: Ocarina of time,
Så måste jag nog erkänna att old school Tibia är det bästa spelet jag spelat (flera år), tyvärr är det inte längre som det en gång varit.

Permalänk
Medlem

Heroes of Might and Magic 3 är fruktansvärt bra och håller fortfarande. Medhåller föregående skrivare om "Zelda: Ocarina of time" också!

Permalänk
Medlem

Diablo 2 LOD och half life 2

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Diablo2/LoD

Permalänk
Medlem

Monkey island, kanske inte första då det var lite stelt men uppföljarna var underhållande.

Permalänk
Medlem

Far cry 3 om det är singleplayer och cod mw3 som multiplayer på geund av de jag spelade med, tror jag aldrig haft så kul eller komma kunna ha så kul igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

FFVII.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Svår fråga, många titlar dyker upp i huvudet på mig från min barndom speciellt sent 90-tal och tidigt 2000-tal. Men jag måste nog ändå säga Command & Conquer Tiberian Sun som kom med mycket vad jag skriv i en önskelista till Weswood Studios och sedan att de släppte ett spel med allt jag drömt om hjälper ju med mitt val av favorit spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Metal Gear Solid på PSX.

Inkluderar även världens bästa bossfight, Psyco Mantis.

+1 på denna! Fortfarande ett av världens bästa spel. Tappat räkningen på hur många gånger man lirat igenom detta.. funkar dessutom utmärkt som mobilspel med emulator

Gällande Mantis...tog ett bra tag innan man som liten unge förstod vad man behövde göra för att ta sig förbi denna

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Avstängd

Finns många kandidater och många nya spel som är "bättre" men för sin tid måste jag säga att skulle jag välja en favorit är det

Fallout 2 för det var nyskapande och humoristiskt sen roliga sido missions bra story och var ett helt enastående bra spel när det kom och är det spelat jag uppskattat mest som kändes mer handmade och allt är rakt igenom förbannat bra ...om man bortser från en jävla massa buggar som är fixade idag

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w