Har en ASUS laptop inkl CD-key för Windows, men var laddar jag ner mjukvaran?

Permalänk
Medlem

Har en ASUS laptop inkl CD-key för Windows, men var laddar jag ner mjukvaran?

Hej!

Jag har en laptop, Asus U36s där hårddisken gick sönder och jag har installerat en ny.
På baksidan finns en CD-key till windows 7 men jag hittar ingenstans på varken Microsoft eller Asus hemsida där jag kan få tag på mjukvaran då jag verkar ha slängt mjukvaruprogramen (om jag ens fick med några).

Någon som har något tips hur på man löser detta problem?

Mvh, Andreas

Permalänk
Permalänk
Medlem

Laddar ner, bränna ut till dvd eller till usb-sticka

Permalänk
Medlem

@jensvo: Tack för snabb återkoppling men när jag skriver in CD-keyn så står det:

"Fel

Den produktnyckel som du angett verkar gälla för programvara som förinstallerats av tillverkaren. Kontakta enhetstillverkaren och fråga om återställningsalternativ för programvaran."

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av X-ZoRe:

@jensvo: Tack för snabb återkoppling men när jag skriver in CD-keyn så står det:

"Fel

Den produktnyckel som du angett verkar gälla för programvara som förinstallerats av tillverkaren. Kontakta enhetstillverkaren och fråga om återställningsalternativ för programvaran."

Endast tillgänglig om du har en Retaillicens.
Den du har under datorn är en OEM-licens. Den som används för installationen nu är till 99.99% en OEM:SLP-licens.

Anyway, jag har insstallationsmedie för Windows 7.

Permalänk
Medlem

Glömde att det inte är retail nyckel du har, du måste hitta en iso från nån annan sida eller låna win7-skiva av någon.
Jag en gammal win7 skiva som innehåller alla versioner av win7 men har inte längre nån dvd-läsare annars hade jag gjort en till dig.

Permalänk
Medlem

Bor du nära Frillesås? Isf kan du hämta den där om du vill.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av X-ZoRe:

@jensvo: Tack för snabb återkoppling men när jag skriver in CD-keyn så står det:

"Fel

Den produktnyckel som du angett verkar gälla för programvara som förinstallerats av tillverkaren. Kontakta enhetstillverkaren och fråga om återställningsalternativ för programvaran."

Denna kanske fungerar? https://www.heidoc.net/joomla/technology-science/microsoft/67...

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|