Permalänk
Medlem

GTX 1060 G1 3GB DOA?

Hej gott folk.

Tänkte kolla med er om någon mer haft problem att få sitt GTX1060 att fungera med sin dator?
Köpte nytt kort från Gigabyte och har ett ganska gammalt moderkort GA-H81M-S2PV. (också Gigabyte)
Det har dock bara em PCIe 2.0 port men tycker det bör fungera.

Det går inte att boota datorn alls med nya kortet. kommer inte ens in i bios.
Har anslutit strömmen från PSU (som är en corsair 430W). Står rekommenderat 400w så tycker det borde va tillräckligt.

Frågan är alltså om Grafikkortet är paj redan vid leverans eller om det bara inte är kompatibelt med moderkortet jag har?
Har prövat att flasha om bioset på moderkortet till det senaste utan något resultat.

Uppskattar tips och idéer om ni inte kan döma ut det direkt.

Permalänk
Medlem

Om bios är uppdaterad och grafikkortet har ström kablarna anslutna så bör det funka.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av tekFreP:

Hej gott folk.

Tänkte kolla med er om någon mer haft problem att få sitt GTX1060 att fungera med sin dator?
Köpte nytt kort från Gigabyte och har ett ganska gammalt moderkort GA-H81M-S2PV. (också Gigabyte)
Det har dock bara em PCIe 2.0 port men tycker det bör fungera.

Det går inte att boota datorn alls med nya kortet. kommer inte ens in i bios.
Har anslutit strömmen från PSU (som är en corsair 430W). Står rekommenderat 400w så tycker det borde va tillräckligt.

Frågan är alltså om Grafikkortet är paj redan vid leverans eller om det bara inte är kompatibelt med moderkortet jag har?
Har prövat att flasha om bioset på moderkortet till det senaste utan något resultat.

Uppskattar tips och idéer om ni inte kan döma ut det direkt.

Har du gjort en reset av bios eller uppdaterat den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Om bios är uppdaterad och grafikkortet har ström kablarna anslutna så bör det funka.

Okej, som jag misstänkte. Ska testa i polarens dator ikväll. Funkar inte det. Då får de bli retur. Så jäkla tråkigt.
Tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippy:

Har du gjort en reset av bios eller uppdaterat den?

Om du menar reset med Clear Cmos ? så har jag gjort det. Drog även ur batteriet för o va på säkra sidan. Har även uppdaterat bios och sen resettat efter det. Utan lycka.

Permalänk
Medlem

Det är ju ett relativt nytt moderkort, så de borde fungera.

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact