Vad heter låten/filmen-tråden

Permalänk

Söker en låt som spelades på TV mellan 1986-87 ungefär, var endast en knatte då så minnena är väldigt vaga.

Men minns att en del av refrängen löd "Zapatero, zapatero"

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jycken:

Jaaa tack

Permalänk
Medlem

En film jag funderat på länge, och bara har ett svagt minne av en enda liten scen.
Det är troligen eftertidskrig, blandning mellan fallout och mad max.

Det är natt och ett gäng "fiender" sitter runt en eld bland bilvrak och kanske inne i en hangar eller halvraserad byggnad.
Personen man följer är troligen under 20. Och kör en radiostyrd bil med kamera på för att spionera på eller "ta ut" de som sitter vid elden.

Nått sånt är det jag minns .

Troligen från tidigt 80tal.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

@LoneWerewolf: Hmm, zapatero fick mig att börja tänka på Comanchero. Kommer du ihåg ungefär vilken genre det handlar om?

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Darkie:

En film jag funderat på länge, och bara har ett svagt minne av en enda liten scen.
Det är troligen eftertidskrig, blandning mellan fallout och mad max.

Det är natt och ett gäng "fiender" sitter runt en eld bland bilvrak och kanske inne i en hangar eller halvraserad byggnad.
Personen man följer är troligen under 20. Och kör en radiostyrd bil med kamera på för att spionera på eller "ta ut" de som sitter vid elden.

Nått sånt är det jag minns .

Troligen från tidigt 80tal.

Hm, var väldigt länge sedan jag såg den så minns inte om filmen hade någon sådan scen men beskrivningen får mig främst att tänka på Red Dawn: http://www.imdb.com/title/tt0087985/

Permalänk

@Poppu-chan:

Det var bra nära : ] Videon var inte lika färgglad, mer åt det grådaskiga hållet.

Skulle gissa på att det är rock/pop, det är en manlig röst som sjunger refrängen där "Zapatero, zapatero" ingår.

Det kan vara så att det är det enda som fanns i refrängen. Var bara 4-6 bast då, så lite svårt att säga på rak arm.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LoneWerewolf:

@Poppu-chan:

Det var bra nära : ] Videon var inte lika färgglad, mer åt det grådaskiga hållet.

Skulle gissa på att det är rock/pop, det är en manlig röst som sjunger refrängen där "Zapatero, zapatero" ingår.

Det kan vara så att det är den enda som fanns i refrängen. Var bara 4-6 bast då, så lite svårt att säga på rak arm.

Robin Cooks version?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evolved:

Jag letar efter en film där en styvpappa (tror jag) ska hämta sin frus son från ett internat eller liknande och köra hem honom till deras hem. Pojken är anti styvpappan i början av filmen med kommer allt mer överens med honom mot filmens slut.

I en scen så smiter pojken ut från ett hotell/motell mitt i natten och startar deras bil så att den rullar ut i vägen och krockar med en långtradare.

Låter lite halv som Over the Top, http://www.imdb.com/title/tt0093692/?ref_=fn_al_tt_1

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk

@anon5930:

Nej, tyvärr alltså. Varken låten eller refrängen är så gladlynt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evolved:

Jag letar efter en film där en styvpappa (tror jag) ska hämta sin frus son från ett internat eller liknande och köra hem honom till deras hem. Pojken är anti styvpappan i början av filmen med kommer allt mer överens med honom mot filmens slut.

I en scen så smiter pojken ut från ett hotell/motell mitt i natten och startar deras bil så att den rullar ut i vägen och krockar med en långtradare.

Jag är nästan 100% säker på att det är Dutch det handlar om! Eller "Styv i korken" som jag tror den heter på svenska. Hade den på VHS när jag var ung och vacker.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hm, var väldigt länge sedan jag såg den så minns inte om filmen hade någon sådan scen men beskrivningen får mig främst att tänka på Red Dawn: http://www.imdb.com/title/tt0087985/

Får nog kolla hela filmen och se om den är den.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Darkie:

Får nog kolla hela filmen och se om den är den.

Den är sevärd så är nog inte bortkastad tid iallafall. Och är det samma film kanske du känner igen scener ganska tidigt med.
Men någon annan som sett den mer nyligen borde kunna lämna input.

Den värld filmen målar upp är inte vad man oftast ser som post-apokalyptisk men den har en hel del likheter dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misak Koim:

@keyser
@zerpej
@roger w

Ack nej, tyvärr. Jag blir galen... Jag tror att den är mer modern än så faktiskt.

Skulle du kanske kunna hitta i vilka filmer som den är med i, som du skrev tidigare?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

@LoneWerewolf: Hmm, kan det kanske vara Dennis Edwards - Don't look any further? Hörde nån version av den när jag var liten och i mitt minne lät det lite åt zapaterohållet i refrängen... tills jag lyssnade på den igen nyss

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk

@Poppu-chan:

Tack för svar, men är icke den : ]

Det finns inte afroamerikanska sångare i låten >_<

Skulle nog tippa på att det är soft rock av något slag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Den är sevärd så är nog inte bortkastad tid iallafall. Och är det samma film kanske du känner igen scener ganska tidigt med.
Men någon annan som sett den mer nyligen borde kunna lämna input.

Den värld filmen målar upp är inte vad man oftast ser som post-apokalyptisk men den har en hel del likheter dock.

Var inte red dawn eller :/ . men wow vilken film.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

Vad heter låten som börjar ca: 0.20 in i klippet. Letat igenom alla kommentarer!
https://www.youtube.com/watch?v=LeeaGFtT0nY

https://www.shazam.com/track/102104246/the-new-exterminator Jag hittade låten som spelas i slutet, med lite tur kanske du finner låten på samma album om detta inte är låten du söker

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Tjenare gott folk!

Jag söker egentligen youtubefilm med en låt......

Jag och en kompis vi har sen en månad tillbaka försökt lista ut vad en låt heter och går.

Det enda vi kommer ihåg är att den va i en video på tuben för många år sedan, en kille som mimar till den. Gjorde en film till sin tjej.

Och tyvärr blev filmen läckt eller liknande och efter den gått viral så tog tyvärr personen livet.

Någon som kommer ihåg denna film eller låt?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Vad heter låten i denna video? Shazam fixar inte detta.

Youtube

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Permalänk
Skrivet av MrQke:

Vad heter låten som börjar ca: 0.20 in i klippet. Letat igenom alla kommentarer!
https://www.youtube.com/watch?v=LeeaGFtT0nY

Jag letade också i kommentarerna

https://www.youtube.com/watch?v=LeeaGFtT0nY&lc=z12tffiazyq2tp...

Du kan hämta originalet från http://promodj.com/plohoichelovek/tracks/5336108/CIFEi_V_Pror...

Permalänk

@crille631:

Ja tvyärr : ] Vill som sagt minnas att det är en engelsk soft rock låt från mitten av 80-talet eller tidigare.

Permalänk
Medlem

Letar efter en film. Borde bara relativt ny max ett år gammal. Såg bara trailern och diskuterade den med en polare men ingen av oss minns vad den hette

Utspelar sig kanske 1910-1920 talet och innehåller en scen där ett par poliser/federala agenter/whatever rullar in på typ en t ford eller nåt och skäller ut en snubbe. Typ, watch yourself, this isnt the old west anymore.

Vet att det inte är mycket men värt ett försök.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Letar efter en film som jag tänkt på länge. Jag vill minnas att den handlar om en rånare som har lovat att lägga av och har som dröm att göra sina egna tårtor i sitt eget konditori. Det är väl ingen som tror honom riktigt men filmen slutar med att han startar sitt konditori ändå. Skådespelaren är mörkhyad, kanske Samuel L Jackson, men tror inte det? Någon som har en susning om vad detta kan vara för film? Skulle gissa på att den är från 90-talet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

Jag söker ett utdött youtubeklipp, det togs bort och jag kan seriöst inte hitta någon annan uppladdning någon annan stans på internet, i looked very hard

Det är en imitation utav Leif GW Persson som ska föreställa jobba på Ullared. Klippet är från Partaj.

Här är en annan scen med samma idé: https://www.youtube.com/watch?v=9cf2TgdPX04

Hjälp mig

Permalänk

Tjo!

Var på en innebandymatch i helgen där ena laget spelade en sjuk låt/ramsa i omklädningsrummet.

Den gick typ "Kan man ha den på Kroppen?" så svarade alla Ja sen "kan man ha den på snoppen?" och så svarade alla ja igen. Någon som känner igen det?

Visa signatur

Om du inte hittat idioten på jobb inom två veckor är du idioten själv.

Permalänk
Medlem

Letar efter en film jag såg för ett par år sedan. Sonen börjar sätta upp kameror i familjens hus i smyg och tjänar endel pengar. Sen får familje ekonomiska problem och sonen avslöjar kamerorna men de fortsätter och livestreama deras vardag typ. Kommer inte på vad den heter...
Någon??

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Medlem

Såg en film i Juli i år på SVT1/2 eller TV4 (tror jag) som handlar om hur en teater-regissör dör och hans sista önskning är att hans butler ska bjuda in en gammal ensemble från en pjäs för att se en nytolkning i filmform av samma pjäs av en ung ensemble. Under filmen börjar de äldre att minnas pjäsen och spelar upp den under tiden de kollar på de yngres version. Filmen klipper sedan mellan de båda versionerna och efter en stund blir det som två olika versioner där endast replikerna passar ihop. Typ! ;D
Jag kan antagligen ge mer detaljer om det behövs...

Kommer ihåg mycket av både beskrivningen och hur filmen gick, men namnet existerar inte... Har suttit och letat igenom hela TV.nu:s tablå för juli och har googlat så gott jag kan men har inte hittat den...

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hindemith:

Tjo!

Var på en innebandymatch i helgen där ena laget spelade en sjuk låt/ramsa i omklädningsrummet.

Den gick typ "Kan man ha den på Kroppen?" så svarade alla Ja sen "kan man ha den på snoppen?" och så svarade alla ja igen. Någon som känner igen det?

Grillakrydda med coola kids

Skickades från m.sweclockers.com