Vilken var den senaste mobiltelefonen ni blev imponerade av?

Permalänk
Medlem

Samsung S8.

Permalänk
Avstängd

iPhone 3G. Min första iPhone.

Permalänk
Medlem

HTC One M7

Permalänk
Medlem

iPhone 2G, hade den tills iPhone 4 kom
Kört iOS sedan 2007 men hade under 2013-2014 en kort affär med Android, rent av älskade min HTC One M7. Har den fortfarande kvar i en byrålåda dammig och kantstött, dessvärre fast i en oändlig bootloop då någon rom-installation gick ohyggligt fel Älskar att hålla den dock, fantastiskt bra byggd telefon.

Permalänk
Medlem

Nokia Lumia 1020 för skärmens skull. Gick att få behållning med YouTube klipp i full dagsljus. Tycker både mina senaste Nexus 6P och OnePlus 5 är svårlästa i dagsljus. Svårt att ens läsa webbsidor eller kolla på kort efter man tagit ett foto. Synd att Windows Mobile fallerade och även är mer inlåsta än iOS annars hade jag haft kvar min Lumia.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Galaxy A3 2016.
Köpte den för att få en kompakt mobil till ett lågt pris.
4,6" skärmen är dock helt OK storlek för såväl navigation som surf samtidigt som mobilen har en skön storlek och form som ligger bra både i handen och fickan.
Den har förvånansvärd rapp processor och grafikkrets för att inte vara en premiummobil.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem

HP iPaq 514. Hade "allt" touch, rösttyrning, WiFi, BT etc...
Lanserades 2007.

Permalänk
Medlem

Som säkert många skrivit redan, Google Pixel. Vilken lur! Synd att den kostar nästan halva lönen dock.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem

OUKITEL 6000Pro ..

Herredjävlar vad man får mycket för pengarna 1200:-

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem

När Sony Ericsson kom med sin K810, med skäm som syns lika bra i mörker som i extremt starkt solljus. Det är hittills oslagbart.

Permalänk
Medlem

Moto G4 - Budgetprestanda! Gillar för övrigt baksida i plast mer än metall och glas.
Innan det, Nokia 1020 för sin kamera.
Och innan det, iPhone för innovationen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av StegeSWE:

OUKITEL 6000Pro ..

Herredjävlar vad man får mycket för pengarna 1200:-

Herre satans du
Blir sugen på att köpa en

Permalänk
Medlem

Nexus 6. Store, snabb och snygg. Har den fortfarande kvar. Skriver detta på den faktiskt. Hang in there buddy!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag är grymt imponerad men samtidigt grymt irriterad på min Nexus 6p.
Telefonen i sig är hur bra som helst, grym skärm och bra kamera tillsammans med rent Android.

MEN de har gjort det så in åt h*lvete svårt att byta batteriet att jag måste kassera telefonen snart då den dör efter drygt 2h screen on time pga: (vad jag tror) slitet batteri.

Permalänk
Medlem

@huttala: http://www.swedroid.se/forum/threads/batteritid-foer-nexus-6p..., många verkar fått batteriet utbytt på garanti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Nokia 5310 XpressMusic
Samsung Galaxy S2

Sen blev jag faktiskt smått imponerad utav min Huawei Mate 9 Pro, men det är nog mest för att jag hade 0 förväntningar. Den är inte så märkvärdig egentligen.

5310 är nog fortfarande den bästa telefon jag haft. Jävligt liten och smidig, 3.5mm audiojack (vilket den förmodligen var först med, no more välja på skitlurar från tillverkaren eller äckliga adaptrar), UMS-kompatibel (no more äcklig managerprogramvara för att lägga in musik), stryktålig, otrolig batteritid, etc.

Det enda negativa jag kan säga om den var väl att den såg lite väl spejsad ut i originalutförande, med alla röda detaljer. Tack och lov var det lätt ordnat med ett nytt skal i cleanare färg man plockade upp för en spottstyver

Behövde man inte smartphonefunktioner skulle jag nog fortfarande använt 5310:an.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

OnePlus 5

Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk
Lego Master

Nokia N95 hade fet wow-faktor när den kom. Köpte den rabatterat via dåvarande jobbet (Teknikmagasinet) på villkor att jag hade den tillgänglig för demonstration för kund i butik. Helt klart en riktigt överjävlig telefon på sin tid.

Nu däremot blev jag väldigt imponerad av Galaxy S8 när jag skaffade den som ersättare för min handikappade Lumia 950XL. Skärm, hastighet och stabilitet är top notch och i en helt annan klass än W10M. Det är säkert objektivt ingen extremt imponerande telefon, men skillnaden från 950XL är milsvid.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

@kaput: Instämmer helt. Älskade den telefonen

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Nokia 1020 helt klart. Jag har använt många telefoner parallellt med den, men den är svår att slå. 2000kr för tre år sen.

På grund av att allt app-stöd lagts ner blir det tyvärr att byta ut den även fast jag inte vill. Sociala appar och framför allt bank-id, swish, och bank-appar är för lockande.

Samsung Galaxy A3 eller S7 är dom jag fastnat för, men blir nog A3 då en telefon för 4500kr inte känns värt pengarna. Dom ligger bra i handen, har helt okej kamera, och verkar fungera smidigt.

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk

LG G2. Perfektion då den släpptes.

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 7

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5

Permalänk
Medlem

Xiaomi Redmi Note 3, fick fruktansvärt mycket telefon för pengarna, speciellt när man ser vad man får i sverige för samma peng.

Permalänk
Medlem

Nokia N900 - Önskar att jag hade kvar den. Qwerty-tangentbord, touchskärm och linux. Kunde göra mycket skoj på den mobilen Synd att det inte görs sådana mobiltelefoner längre.

Permalänk
Medlem

Galaxy S2

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Kan faktiskt bara komma på nån iPhone som min mentor hade när ja praktiserade 2009.
Hennes arbetstelefon fick man slå med fingret på för att skärmen skulle fatta så man kunde börja skrolla.
Hennes iPhone däremot.....Swish, Swish, Swish! Gick så lätt! Min senare Nokia N8 var lika enkel i skrolla men jag kan aldrig glömma hennes iPhone....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Rekordmedlem

Satio, den har fortfarande en mycket bra kamera för att vara en mobil men med viss reservation för T39, har inte blivit imponerad av nån nyare Android eller Ios telefon utan snarare bara besviken då man verkar prioritera bort driftsäkerhet och funktion på de allra flesta modeller.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tror det var den gången jag klämde på en nysläppt iphone 4....

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av mrqaffe:

Satio, den har fortfarande en mycket bra kamera för att vara en mobil

Oooh, den hade jag helt glömt. Den hade dessutom en riktigt bra blixt om jag inte minns fel?

För övrigt måste jag nämna Nokia 9110 när den släpptes, SE P-serien samt R380 var också innovativa.
Senaste får jag nog säga Note 8:an. Kan dock inte sätta fingret på varför :/

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av NordhNet:

Oooh, den hade jag helt glömt. Den hade dessutom en riktigt bra blixt om jag inte minns fel?

För övrigt måste jag nämna Nokia 9110 när den släpptes, SE P-serien samt R380 var också innovativa.
Senaste får jag nog säga Note 8:an. Kan dock inte sätta fingret på varför :/

Ja den har en riktig blixt och inte nån diodlampa och även ett objektivskydd, den är mer lik en kompaktkamera med fast optik än en "normal mobil" Den står sig bra bildmässigt än idag mot nyare mobiler, det som hänt med nya mobiler är att de ibland ger bättre bilder när det är mörkt och man inte använder blixt men Sation med blixten aktiverad ger som sagt än idag bilder som är mycket bra och mer liknar en kompaktkameras.
Jag köpte min begagnad 2010 och använder den än idag, batteriet har åldrats lite så nu räcker det bara typ 4-5 dygn men det är ju lätt utbytbart när det blir ett verkligt behov av det, Här är min lilla röda kompis idag

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Måste säga iPhone 4. Upplösning på skärmen var helt otrolig.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •