Vilken var den senaste mobiltelefonen ni blev imponerade av?

Permalänk
Medlem

@Nardds: Pixel

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Inaktiv

Svårt, jag tycker egentligen telefoner, dumma som smarta, är rätt ointressanta faktiskt. Står nog mellan Nokia 3310 (en telefon alla kunde skaffa när den kom) eller första iPhone som stakade ut framtiden för telefoner.

Permalänk
Avstängd

När jag köpte min note 1 så kändes den väldigt bra och jag var imponerad sen när jag köpte min lgg2 så var det med en bra upplevelse men efter det känns alla mobiler typ ... sameshit med olika spec man inte märker skillnaden på nämnvärt i dom flesta fall

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Nokia E52
Stor skärm för sin formfaktor, sköna knappar, tunn telefon med lång batteritid (behövde vanligtvis ladda den ett par gånger i månaden).

Micro USB för laddning/filöverföring och 3,5mm för ljud, fantastiskt!

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Hade den kostat runt 3500, Ja.
Nu kostar den närmare 8500(!)

Nån som vet hur Note 7 är idag? Brinner de fortfarande upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

@Nardds: Nyfiken, vad är det som har varit klent jämfört med Android sidan? Pratar vi funktioner, appstöd, enkelhet för utvecklare...?

Senast jag blev imponerad, tror nog faktiskt att det är One+One här med utöver det så vet jag nog inte, bra länge sedan var det i alla fall. Känner att det är lite löjligt att saker som iPhone 4s eller Nexus 5 som rullade på så extremt bra för några OS uppdateringar sedan och sedan kommer nästa OS uppdatering som är smockfull av "optimeringar" och "prestanda" men är fruktansvärt mycket långsammare, hur går det till? Det är ju knappast för att ikonerna blir vackrare, snarare bara att det är mer och mer som körs i bakgrunden för att spåra dig som användare.

(Använder idag iPhone 7 som jag egentligen inte föredrar jämfört mot tidigare 6s senaste ios mördade batteriet på bägge enheterna och inget hörlursuttag är idioti men samtidigt så är det enda som jag saknar från android riktigt stöd för truecaller, om jag däremot använder Android så känns det alltid som om jag blir av med funktioner och för att få tillbaka vissa av dom måste jag ladda ner och testa ett tiotal olika appar för att hitta den "bästa" som antingen kostar pengar och som egentligen inte riktigt fungerar på samma sätt som jag personligen föredrar.

Som androidfanboy var det endast specc jag kollade på då. Även att ios var ett mer låst system fick mig att välja bort det ganska direkt.

Permalänk
Medlem

Asus Zenfone Ultra. Dock lite väl stor för att passa i alla sammahang.

Permalänk

Jag har haft Samsung s4, Lg g3, Op2 och Moto x-force genom senaste åren men den telefon som jag är mest imponerad av när det kommer till design så gillar jag min senaste. Huawei Honor 8

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem

Iphone 6, dock ser Iphone 8 ut att bli sick!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Min förra LG G2 var riktigt trevlig, men min nuvarande är ännu bättre (Huawei Honor 7)

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk

Gick från knapptelefon till någon otroligt vidrig HTC androidlur,köpte sedan en iPhone 4 och allting med den var helt fantastiskt. Denna väckte mitt smartphone intresse rejält.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Nokia 8110 Matrix modellen Den ultimata mobilen.
Det va betydligt roligare och tuffare på 90talet , Ericssons T28s "1999" och hajfenan " 2000" är också klassiker.
Dagens mobiler ser mer eller mindre likadana ut , en enda stor skärm.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Är svårt att säga att fösta iPhone inte imponerade på mig. Minns när polarens farsa kom hem med den och man på nåt sätt bara vart så intresserad fast man inte förstod vad allt extra skulle vara bra för.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Har en SonyEricson J108A på jobbet.
Den har används dygnet runt sedan den var ny (2010 ?).
Tappats i golv hundratals gånger, laddats tusentals gånger och fått stå ut med skitiga arbetarnävar.
Den går att använda där nästan inga andra telefoner fungerar (inne i en fabrik med mycket metall som stör).
Den har fått nytt batteri ett par gånger såklart, och skalet har bytts en gång.
Men i övrigt så fungerar den lika bra nu som då.

Helt makalös kvalitet och konstruktion MAO !

Permalänk
Medlem

LG Nexus 5, sinnessjuk prestanda och bra mjukvara för en låg prislapp, denna telefon är fortfarande fullt bruklig idag och har en liggandes här hemma med lineage OS

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Sony Ericsson P1i

Det var den sista telefonen som jag varit impad över. Följde en blogg med mods man kunde göra med Symbian UiQ 3

En av dom första lurarna med Pekskärm, Den tålde mycket stryk. och telefonen kunde köra DOS Emuleringar och installera windows

Alla andra telefoner efter det har varit gansak meh. aldrig varit lika impad som när jag skaffade den!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

SonyEricsson xperia mini pro
Den bästa mobil jag någonsin rört. Åh, vad jag verkligen älskade den luren. Den kostade verkligen ingenting och det var en helt vanlig mobil med alla funktioner man kunde vilja ha av en smartphone. Den tog ingen plats alls och den hade ett helt fysiskt slide-out-qwerty-tangentbord! Jag skulle kunna köpa en ny idag för nästan hur mycket som helst om den verkligen var ny och inte någon "refurbished" variant Jag ångrar helt ärligt att jag inte fyllde garderoben med den telefonen medan den fanns...

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

Oneplus One faktiskt, blev inte så där tokimponerad av den nya telefonen.

Permalänk

Min LG g2 jag körde med före min 3t, kom från en htc One x och lgn var GALET snabb och "smooth" med sin snapdragon 800, 5.2 tums stora 1080p panel och 2gb ram.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Onyx Boox E43 men den blev tyvärr för mycket meh :/

Permalänk
Medlem

Gör vell följande lista

1) Första mobilen Nokia 2110 (sjukt imponerande att bara gå och snacka utomhus)
2) Andra efter att ha tappat bort första Ericsson tegelstenen (inte inponerad)
3) Nokia 6110 (en av dom skönare mobiler jag haft, se sjukt nöjd)
4) Nokia 6210 (ungefär som 6110 inget revolutionerande men bra)
5) Det här är en gråzon haft en härrans massa olika mobiler men inget riktigt bra förutom SonyEricsson p1 som jag kommer ihåg.
6) det riktiga lyftet Första Iphone riktigt bra telefon (riktigt inponerad)
7) iPhone 4 (sak samma)
8) Galaxy s4 active (bra telefon och den är inponerad av att den var vattentät)
9) Galaxy s6 riktigt skit telefon, dålig batteritid och inte vattentät
10) Sony x5 premium riktigt bra telefon (inte inponerad men nöjd)
11) samsung s8+ denna är jag riktigt nöjd med och faktiskt inponerad av riktigt bra batteritid, helt vattentät, och snabb som tusan.

Var en nostalgi tripp det här 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nokia 3310.

Permalänk
Medlem

Nuförtiden tycker jag mest att man blir besviken, men visst en del nya telefoner är väl bra men de kostar ju också som en ok speldator. Skulle kunna ha blivit imponerad av en S8 om den kostat hälften av vad den gör. Iphone 1 gav ju en wow känsla, neonode blev man ju också imponerad av när man hörde om den första gången, synd att det gick som det gick med den.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

När jag gick från flip-telefon till iPhone 3GS. Stor skärm, filmer, surfa. Skithäftigt!

Sedan blev jag faktiskt impnerad över den senaste kina-telefonen jag köpte, bra kvalitét för priset!

Permalänk
Medlem

S8+ är nog den som imponerat mest sen Sony Ericssons senare Walkman-lurar. Gigantisk skärm i en lur man kan använda med en hand. Riktigt härlig för content consumption

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700K - 16GB - 1080ti FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Som androidfanboy var det endast specc jag kollade på då.

Specifikationer som i rena siffror säger ju inte mycket. Menar du klen som i prestanda har det ju tvärt om varit så att iPhones sedan många år tillbaks nu nästan alltid legat i topp.

Vad gäller telefoner man blir imponerad av så har det nog egentligen inte hänt sen jag gick från en Ericson W910 till min första iPhone, 3GS:en. Det var en wow-upplevelse. Kanske får lägga till iPhone 4 där som verkligen gjorde under för skärmen men sen dess har det ju inte hänt så mycket i mina ögon. Visst, mobilerna blir lite bättre, lite snabbare, får lite bättre kamera, lite bättre skärm o.s.v... men knappast något jag blir "imponerad" av.

Permalänk
Medlem

Nokia 8210 - liten och snygg

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Samsung Galaxy S8+ gav mig en redig "wowkänsla" när jag höll den och såg skärmen. första gången i mitt liv som jag övervägt att byta ifrån iPhone, men vi får vänta till i höst och se vad Apple har att bjuda på.

Permalänk
Medlem

Oj bra fråga, det har funnits några på vägen som överraskat med start från Nokia 2110. Den senaste däremot måste nog vara Oneplus One.
Nästa jag hoppas skall överraska mej är Nokia 8.

Permalänk

One Plus 5 måste jag säga, har tidigare haft alla olika iphones, Nokia & Microsoft Lumia och några Galaxy nu senast Nexus 6p som jag verkligen gillar men den ställer sig inte alls mot One plus 5.

Den ligger så otroligt skönt i handen, grym jävla bild och skärm även om det bara är 1080p.
Kameran känns även den sjukt mycket bättre än på 6p i alla fall och tidigare telefoner.

Visa signatur