Permalänk
Medlem
Skrivet av ponben59:

Är det någon stackare från Swe (så som jag själv) som fortfarande knegar på i GW2 nu för tiden?

Knegat på sen release - mer eller mindre i omgångar men sen nya living storyn säsongen började har jag varit ganska aktiv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag spelar till och från. Skönt och snyggt spel, dock fastnar jag inte riktigt så blir att jag spelar när jag blir sugen. Eller helt enkelt när det är brist på andra roliga spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@bennne: Nice, Samma här. Riktigt skönt att man kan komma och gå som man vill utan att "halka efter" tycker jag. Tar några veckor att få in skillsen igen, särskilt för PvP, men sen är man på banan. Är du aktiv i någon guild?

Permalänk
Medlem

@Motsols: Ja jag gillar det starkt med, började redan i GW1's glory days och är fortfarande kvar.

Permalänk
Medlem

@ponben59 är med i en ganska liten guild men letar efter en ny att vara aktiv i då det är få aktiva spelare i min.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennne:

@ponben59 är med i en ganska liten guild men letar efter en ny att vara aktiv i då det är få aktiva spelare i min.

Skickades från m.sweclockers.com

Letar även jag men går sådär. Guiden jag var med i för ett år sedan på ner tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennne:

@ponben59 är med i en ganska liten guild men letar efter en ny att vara aktiv i då det är få aktiva spelare i min.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad lirar du mest i GW då?

Permalänk
Medlem

Jag har spelat i omgångar sedan betahelgerna och spelar fortfarande så fort nytt innehåll släpps. När den nya expansionen kommer så lär det bli ännu mer aktivitet från min sida!

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vym:

Jag har spelat i omgångar sedan betahelgerna och spelar fortfarande så fort nytt innehåll släpps. När den nya expansionen kommer så lär det bli ännu mer aktivitet från min sida!

Kul att höra! Det som är skönt med GW

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Patch idag gubbar!! Säsongsfinalen

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

@Xeno88:
Ligger så jäkla efter i storyn.. Har tokspelat ranked sen nya säsongen började så inte haft tid att spela längre än bitterfrost.

Permalänk
Medlem

Va tusan, ska vi starta en Sweclockers Guild eller?

Permalänk
Skrivet av ponben59:

Ligger så jäkla efter i storyn..

Det finns en story?
Jag började testa GW2 för nån vecka sen, har spelat mig igenom vad jag tror var första årets handling (sköt ner den odöda draken på Orr med luftskeppskanoner - ganska antiklimax) och kommit en bit in på vad jag antar är år två (Maguuma jungeln), och ingenting av handligen är begriplig för mig.
Det finns ett team med äventyrare spelet antar att jag vet vilka de är och utgår ifrån att jag bryr mig om, det finns en stor borr i vattnet utanför Lions Arch som tydligen har något med en storyline om en skurk med namn Scarlet att göra. Plus att spelet kallt utgår ifrån att jag tycker det är en bra ide att hjälpa Charr ta över Ascalon: hade jag kunnat välja hade jag definitivt hellre hjälpt Devona och Warmaster Grast försöka kasta ut Charr från Ascalon än hjälpt Charr döda Devona och Grast!
Men jag utgår ifrån att det förklarades nånstans i den handling som inte finns för den som börjar spela idag.
Ungefär som varför Lions Arch ser helt annorlunda ut i instances - jag antar att stan förstördes nån gång efter år 2.

Men allt det där kan jag förlåta. Jag kommer in år 5, och spelet förändras över tiden. Det är klart att jag missat mycket.

Värre är att själva spelet är väldigt begränsat jämfört med GW1. Att man inte kan välja skills är en gigantisk fördumning, och PvP är zergar som går kortaste vägen mellan fasta punkter. All komplexitet är borta.
Men jag gillar att man kan flyga och hoppa. I allt annat vinner GW1.

Permalänk
Medlem

@Awakeruad:
Spelade även jag GW1.
Ja alltså mainstoryn från Vanilla är rätt halvdålig i min mening. Expansionen är rätt bra. Där emellan kommer Living World Season 2. (season 1 där Scarlet är med genomfördes i ett annat format som gick ut på att världen skulle permanent förändras med storyn som de nu frångått då det omöjliggjorde omspelning och gör det jäkligt svårt att komma in senare i spelet, som du nu märkt). Antar att du inte spelat Living world Season 2 före Heart of Thornes? Det binder ihop det hela och har man inte spelat det fattar man nog noll. Season 3, där sista avsnittet precis släpptes, är förspelet för nästa expansion.

Kolla in WoodenPotatoes på Youtube om du är intresserad av Storyn i GW2, han har riktigt bra content

Permalänk
Skrivet av ponben59:

Antar att du inte spelat Living world Season 2 före Heart of Thornes?

"Grundspelet" samt Heart of Thorns och Season 3 är tillgängligt för mig, Season 1 finns som en historielektion där en NPC berättar vad som hände, men Season 2 måste jag mikrobetala för att få tillgång till, och det har jag inte gjort, och kommer knappast att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

"Grundspelet" samt Heart of Thorns och Season 3 är tillgängligt för mig, Season 1 finns som en historielektion där en NPC berättar vad som hände, men Season 2 måste jag mikrobetala för att få tillgång till, och det har jag inte gjort, och kommer knappast att göra.

Jag tycker det är rätt fult av dem att köra. Micro betalning på säsong 2... De spelare som loggade in varje månad i säsong 2 fick dem ju gratis. Men som du ju märkt nu är att du måste betala mer för att öht fatta vad som händer i världen ... Blir ju jävligt rörigt för en som hoppar in nu och lirar....

Men som i inlägget ovan... Kolla in WoodenPotatoes på tuben. Han har hur mycket story videos som helst att kika på om du är intresserad 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

"Grundspelet" samt Heart of Thorns och Season 3 är tillgängligt för mig, Season 1 finns som en historielektion där en NPC berättar vad som hände, men Season 2 måste jag mikrobetala för att få tillgång till, och det har jag inte gjort, och kommer knappast att göra.

Det går att spela igenom Season 2:s story om du är i grupp med någon som har tillgång. Man har dock inte tillgång till belöningar eller achievements kopplade till Season 2.

Det vore ju vettigt av dem att slänga in Season 2 och Season 3 vid köp av den nya expansionen som ska visas upp på tisdag. Hoppas på att de gör det så att nya spelare får lite mer inblick i bakgrunden till expansionens handling.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Det finns en story?
Jag började testa GW2 för nån vecka sen, har spelat mig igenom vad jag tror var första årets handling (sköt ner den odöda draken på Orr med luftskeppskanoner - ganska antiklimax) och kommit en bit in på vad jag antar är år två (Maguuma jungeln), och ingenting av handligen är begriplig för mig.
Det finns ett team med äventyrare spelet antar att jag vet vilka de är och utgår ifrån att jag bryr mig om, det finns en stor borr i vattnet utanför Lions Arch som tydligen har något med en storyline om en skurk med namn Scarlet att göra. Plus att spelet kallt utgår ifrån att jag tycker det är en bra ide att hjälpa Charr ta över Ascalon: hade jag kunnat välja hade jag definitivt hellre hjälpt Devona och Warmaster Grast försöka kasta ut Charr från Ascalon än hjälpt Charr döda Devona och Grast!
Men jag utgår ifrån att det förklarades nånstans i den handling som inte finns för den som börjar spela idag.
Ungefär som varför Lions Arch ser helt annorlunda ut i instances - jag antar att stan förstördes nån gång efter år 2.

Men allt det där kan jag förlåta. Jag kommer in år 5, och spelet förändras över tiden. Det är klart att jag missat mycket.

Värre är att själva spelet är väldigt begränsat jämfört med GW1. Att man inte kan välja skills är en gigantisk fördumning, och PvP är zergar som går kortaste vägen mellan fasta punkter. All komplexitet är borta.
Men jag gillar att man kan flyga och hoppa. I allt annat vinner GW1.

Håller helt med, GW2 är på många sätt en fördumning av GW1, gillar dock båda spelen då dem är bra spel var för sig.

Storyn (som utspelar sig 200år efter GW1), och till viss del platserna de utspelar sig på, är väl det som knyter ihop dem, annars kunde nästan lika gärna varit 2 helt olika spelserier. -Och ja! Fler och större valmöjligheter i storyn vore absolut välkommet!
Det är ju som påpekat en "personal story" så om man kunnat spela lite mer utanför ramarna hade det nog bara givit spelet ytterligare en dimension.

Dock gillar jag starkt att ArenaNet fortfarande lägger mycket krut på PvP. (Då syftar jag inte främst på EB som är Zergland)
Men visst, skillsystemet i GW1 var verkligen ett kul koncept som på alla sätt överglänser GW2's mera WoW-liknande aspekt, själva CORPG uppbyggnaden var även det en frisk fläkt i gameplay-världen när det introducerades i samband med GW1.

GW2 erbjuder däremot ett mera avslappnat gameplay som funkar bra i solo eller som slö-spel/grinding, åtminstone i PvE.
GW1 hade väldigt lite grind i jämförelse och där krävdes det långt mer taktik, timing, planerande och gruppsamhörighet av dig som spelare även för PvE, något som personligen passade mig bättre.
Spelar faktiskt GW1 emellanåt, men det är hemskt få spelare där nu för tiden samt att jag gråter en skvätt varje gång jag dubbel-tap:ar i den falska tron om att jag kan "dodga" en attack som i GW2.

Saker jag fortfarande skrattar åt är gamla kompisar som genom åren beklagat sig över bristen på "mounts" i GW-universumet.
Nu finns det väl inget som direkt utesluter införandet av mounts i GW2 egentligen, men jag tvivlar på att det skulle ha någon praktisk fördel mer än för folk som vill se lite präktigare ut när de far runt över vidderna på en Ponny, Charrcycle eller Skritt-o-mobile.
Om nu valet stod mellan fast-travelsystemet och mounts lär det inte bli någon diskussion, så om de får för sig att införa mounts hoppas jag att det inte blir motsvarande WoW-varianten.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Om nån vill lira lite så är det bara att lägga till mig:
Merakk

Permalänk

Började precis lira igen efter långt jäkla break, precis dragit upp snart min tredje lvl 80 men bara lvlar upp dom i princip och går runt och försöker klara map completion samt lite random pvp. Detta då jag inte förstår hur man ska köra dungeons.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

@Twicefire: Har du Heart of Thornes? (Expansionen)
Det är knappt några som kör Dunegons längre, vill man köra sådan typ av content så är det Fractals of the Mist som gäller (ligger i Lions Arch). Föreslår att du går in på Group Finder (samma ruta som vänlistan) och letar upp en grupp på låglevlade Fractals. Kolla lite på den här om du har tid:
https://www.youtube.com/watch?v=WBsbwAq10EA

Permalänk
Skrivet av ponben59:

@Twicefire: Har du Heart of Thornes? (Expansionen)
Det är knappt några som kör Dunegons längre, vill man köra sådan typ av content så är det Fractals of the Mist som gäller (ligger i Lions Arch). Föreslår att du går in på Group Finder (samma ruta som vänlistan) och letar upp en grupp på låglevlade Fractals. Kolla lite på den här om du har tid:
https://www.youtube.com/watch?v=WBsbwAq10EA

Japp jag köpte nyligen HoT faktisk, tack för tipset ska kollas.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

@Twicefire: Hör av dig in game om du behöver mer hjälp

Permalänk
Skrivet av ponben59:

@Twicefire: Hör av dig in game om du behöver mer hjälp

Addar dig hemma sen efter jobbet , alltid trevligt diskutera / snacka med någon

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk

Taggad inför expansionen faktisk , verkar välgjord och intressanta nya elit skills.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

@Twicefire:
Shhhhhhh. Ligger efter i living Storyn så försöker undvika spoilers heh.. Har inte tid att spela nu heller så det är skitjobbigt :((

Permalänk
Skrivet av ponben59:

@Twicefire:
Shhhhhhh. Ligger efter i living Storyn så försöker undvika spoilers heh.. Har inte tid att spela nu heller så det är skitjobbigt :((

Har inte kört igenom season 2 tänkte försöka göra det samt season 3 ;P

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

@Twicefire: Gört, bra story i min mening! Och om du tänkte köpa Gems så äre nice att stötta ArenaNet, de har haft 2 kassa kvartal nu :/

Permalänk
Skrivet av ponben59:

@Twicefire: Gört, bra story i min mening! Och om du tänkte köpa Gems så äre nice att stötta ArenaNet, de har haft 2 kassa kvartal nu :/

Jo då köpte dom s2 och s3 jag saknade + lite mer gems för lite outfits. Kommer säkerligen köpa dyra expansions paketet med 4000 gems också då jag alltid gillat gw och tycker iden är sjukt värd att stötta.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

@Twicefire: Funderar på att göra något liknande. Tycker de gör ett jäkla bra jobb och vill verkligen inte att de ska konka. Spelat sedan GW1 och nu på senare dagar när de börjat slänga in en herrans massa referenser och mysterier från den gamla goda tiden så har de enligt mig nått nya nivåer i Storyn!