Permalänk
Medlem

Spel vill ej starta i nya datorn

Hej, köpte en dator från Komplett fick den igår och när jag installerade för att testa CS:GO om den funkade bra så vill inte spelet starta jag testade med andra spel som LOL och TF2 samma sak hände inget kommer fram dock när startade LOL fick jag ett "DirectX" dator

Det här är datorn direkt från komplett (utan OS laddade ner Windows 7 själv)

https://www.komplett.se/komplett-entry-gamer-amd/11155

Permalänk
Avstängd

Har du installerat nyaste drivrutin för ditt grafikkort samt directx osv?

Permalänk
Permalänk
Medlem

@jycken: Äkta produktnyckel, Datorn hade ingen CD-brännare fick ladda ner ISO från Windows hemsidan och sedan ange min produlktnyckel

Permalänk
Medlem

@PWR-RST: Directx är installerad

Permalänk
Medlem

Installera alla drivrutiner för moderkort, grafikkort osv..

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Du måste även se till att windows är uppdaterat, win 7 är hopplös att uppdatera för det tar evigheter ibland efter man installerat nytt windows innan det hittar något.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning