Uppgradera i samband med byte av grafikkort

Permalänk

Uppgradera i samband med byte av grafikkort

Hej!

Mitt gamla GTX 960 STRIX har gått sönder verkar det som. Det vägrar starta, fläktarna sätts på i en halv sekund för att sedan dö och inget annat händer med det.
Efter att ha testat sätta in ett gammal grafikkort som faktiskt startar så får jag anta att det är sönder. Så dags att köpa nytt!

Men om jag ändå ska köpa nytt kanske jag lika gärna kan uppgradera annat också tänker jag.

Idag har jag:
ASUS H81M-PLUS mATX
GTX 960 STRIX GPU (DÖTT)
Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär
Crucial 16GB (2x8GB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport
Intel Core i5 4460 3,2 GHz, 6MB

Känns som att jag kan komma rätt långt på att bara uppgradera grafikkortet och kanske något annat?

Men sen kommer det till grafikkortet, är det verkligen värt med ett 1080? Jag har idag 2st 2560x1440 skärmar och spelar på den ena medan den andra används till gott och blandat.

All input och tips är varmt välkomna

Permalänk
Medlem
Skrivet av brittaspjut:

Hej!

Mitt gamla GTX 960 STRIX har gått sönder verkar det som. Det vägrar starta, fläktarna sätts på i en halv sekund för att sedan dö och inget annat händer med det.
Efter att ha testat sätta in ett gammal grafikkort som faktiskt startar så får jag anta att det är sönder. Så dags att köpa nytt!

Men om jag ändå ska köpa nytt kanske jag lika gärna kan uppgradera annat också tänker jag.

Idag har jag:
ASUS H81M-PLUS mATX
GTX 960 STRIX GPU (DÖTT)
Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär
Crucial 16GB (2x8GB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport
Intel Core i5 4460 3,2 GHz, 6MB

Känns som att jag kan komma rätt långt på att bara uppgradera grafikkortet och kanske något annat?

Men sen kommer det till grafikkortet, är det verkligen värt med ett 1080? Jag har idag 2st 2560x1440 skärmar och spelar på den ena medan den andra används till gott och blandat.

All input och tips är varmt välkomna

Skulle vilja säga att antingen uppgraderar du bara grafikkort eller så är det allt som gäller, att uppgradera "något annat" i din rigg är inte lönt.

1080 eller 1070 beror väl lite på budget, 1080 ger ca 20% mer i antalet fps mot 1070.