Sista check passar delarna med varann?

Permalänk
Medlem

Sista check passar delarna med varann?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10520946/

Ser allt bra ut?

Permalänk

Ser bra ut förutom ram minnerna, köp minst 3000mhz minnen.
Kolla prisjakt , finns ganska mycket pengar att spara genom att kolla prisjakt

Permalänk
Medlem

Det ser dyrt ut men allt passar ja. Håller med om att du borde köpa 3000Mhz-minnen. Långsammare minnen kommer bli en flaskhals i en del scenarion. Jag har ett Define R4 och tycker de medföljande fläktarna är good enough. Men smaken är som baken. Z270-moderkort finns hos elgiganten för 990:- tror 7700K går att hitta till lägre pris också. Hade tagit ett billigare GTX 1080 ti också. Men om priset inte spelar någon roll är det bara tuta å köra men med snabbare minnen däremot

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kebabhazzan:

Ser bra ut förutom ram minnerna, köp minst 3000mhz minnen.
Kolla prisjakt , finns ganska mycket pengar att spara genom att kolla prisjakt

Det är ju ingen skillnad i fps när man ser på benchmarks så varför ska jag köra 3000mhz då för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av toffla00:

Det är ju ingen skillnad i fps när man ser på benchmarks så varför ska jag köra 3000mhz då för?

När det gäller Intel så spelar hastigheterna inte mycket roll på minnen, 2666Mhz är swetspot idag.
Efter det så är det minimal skillnad i fps men priset stiger markant.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Det ser dyrt ut men allt passar ja. Håller med om att du borde köpa 3000Mhz-minnen. Långsammare minnen kommer bli en flaskhals i en del scenarion. Jag har ett Define R4 och tycker de medföljande fläktarna är good enough. Men smaken är som baken. Z270-moderkort finns hos elgiganten för 990:- tror 7700K går att hitta till lägre pris också. Hade tagit ett billigare GTX 1080 ti också. Men om priset inte spelar någon roll är det bara tuta å köra men med snabbare minnen däremot

ok om det blir flaskhals då kör jag med 3000mhz isåfall

Permalänk
Skrivet av toffla00:

Det är ju ingen skillnad i fps när man ser på benchmarks så varför ska jag köra 3000mhz då för?

Kostar lika mycket som de minnerna du har nu. Ger boost i vissa spel som ex csgo men det är ingen dramatisk skillnad med intel men det är väll najs att ha.

kolla prisjakt på priserna men om pengar inte är ett problem så kör, finns gtx 1080 ti från msi för 7999kr om du gillar det?

Permalänk
Medlem

Varför köper du inte senaste grejerna? Blir i princip samma pris.