Behöver en till hårdisk.. SSD eller 3.5HDD??

Permalänk
Medlem

Behöver en till hårdisk.. SSD eller 3.5HDD??

Jag köpte nyss en ny speldator med 256gb SSD.
Jag trodde först att jag bara skulle spela fallout 4 och rocket league men det visar sig att det finns fler roliga spel xD
Då tar mitt hårddiskutrymme slut fort. Så jag övervägar att köpa till en till hårddisk. Min fråga är då hur mycket skillnad är det med ssd eller 3.5hdd för krävande spel? Den här dator är mestadels till för spel. Jag har väldigt lite pengar

Tack

Permalänk

Vanligast är ju att man kör operativsystemet och ett par utvalda spel på en ssd för att den så mycket snabbare och sedan lagringen på en standard mekanisk hårddisk för att man får så mycket mer lagring för pengarna.

Är du endast ute efter att få plats med fler spel så är det en mekanisk 3.5" hårddisk du skall leta efter.
Dessutom har du ju lite pengar och då får du på sin höjd en väldigt liten ssd.

Jag är en idiot
Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk

Du har redan Ssd så köp 1 eller 2 TB mekanisk hårddisk.

Permalänk
Medlem

Det är en sationär dator. Har 256gb SSD redan!
Kan jag köpa den billigaste 3.5 på komplett tex?
https://www.komplett.se/product/898949/datorutrustning/lagrin...

Permalänk
Medlem

Det kan du göra, men jag skulle köpa betydligt större disk för bara lite pengar till, minst 2TB, eller ännu hellre 3 och 4 TB.

såg att WOW ville ha 250 GB enbart för sig själv när man skall tanka ned denna...

World of warships så kanske man bör överväga att ha den på SSD medans man spelar regelbundet med denna då denna har enormt många småfiler och kan bli tradigt på en snurrdisk, - och när man flyttar undan denna senare för att göra plats för andra spel så rekommenderas att man Zippar eller tar:ar ned ned denna (kanske utan kompression för att få det gå snabbare) så att zipfilen läggs på snurrdisken - av samma orsak att det är så enormt många småfiler...