Permalänk
Medlem

Väntar också på min OP5 står att den är i SZCZECIN - POLAND sen i onsdags och beräknad leverans är imorgon? Kör Dhl hem till en och lämnar? Har inte fått sms eller något som jag läste att någon annan här har fått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaBe96:

Väntar också på min OP5 står att den är i SZCZECIN - POLAND sen i onsdags och beräknad leverans är imorgon? Kör Dhl hem till en och lämnar? Har inte fått sms eller något som jag läste att någon annan här har fått.

Ja, om du inte fått SMS eller inte svarat på SMS så är det hemleverans

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MaBe96:

Väntar också på min OP5 står att den är i SZCZECIN - POLAND sen i onsdags och beräknad leverans är imorgon? Kör Dhl hem till en och lämnar? Har inte fått sms eller något som jag läste att någon annan här har fått.

När den är på gång så får du ett sms från DHL svarar du "1" så skickas den till utlämningsstället, svarar du "2" som kommer dom hem och lämnar den, men då måste man tydligen vara hemma mellan 8-17.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

När den är på gång så får du ett sms från DHL svarar du "1" så skickas den till utlämningsstället, svarar du "2" som kommer dom hem och lämnar den, men då måste man tydligen vara hemma mellan 8-17.

Fick det precis, tyvärr får jag inte mitt paket förrens imorgon fast beräknad tid var idag.

Permalänk
Medlem

Men premiär...

Försöker hitta var man kan köpa en Oneplus 5! Men hittar inget på prisjakt eller annanstans.
Vart köper man telefonskrället??

Permalänk
Medlem
Skrivet av mjon00:

Försöker hitta var man kan köpa en Oneplus 5! Men hittar inget på prisjakt eller annanstans.
Vart köper man telefonskrället??

Det går bara att köpa från deras hemsida då dom inte använder sig av återförsäljare.

https://oneplus.net/se

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaBe96:

Fick det precis, tyvärr får jag inte mitt paket förrens imorgon fast beräknad tid var idag.

Jag fick mitt sms förra Torsdagen men först idag så plockades paketet upp i Polen och beräknad leverans till utlämningsställe enligt DHL är imorgon Tisdag. Tog DHL 3 dagar att hämta paketet i Polen efter att dom blivit notifierade om att det fanns ett paket att hämta :/

Hoppas den dyker upp imorgon utan mer strul!

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Är att ställa en fråga att provocera?

Jag klarar verkligen inte av Touchwiz med bixby och allt mög som Samsung pregar på en, S8 med dubbla SIM kostar brutalt mycket, Dash/VOOC passar mig som handen i handsken, bättre modem (stöd för fler band), oerhört bra mjukvarustöd från community (kommer aldrig hända i nuvarande stadie med Exynos-processorer).

OP5 är ju inte utan sina nackdelar, men det ser ut som den definitivt bästa telefonen för min del på marknaden.

Om du med "brutalt mycket" menar 5800 kr plus frakt från Irland då... Bixby går att stänga av och TouchWiz finns inte kvar.

Inte många rätt, men allt på OnePlus 5 är ju sämre än både S7 och S8 så du får ju komma med känsloargument istället. Modemet var helt värdelöst implementerat på OnePlus 3T (LTE Cat6, få band och väldigt begränsat 4G+-stöd. ) och tidigare så jag skulle inte tro det ens blir hälften så bra som på riktiga flaggskepp den här gången heller.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mfm:

Om du med "brutalt mycket" menar 5800 kr plus frakt från Irland då... Bixby går att stänga av och TouchWiz finns inte kvar.

Inte många rätt, men allt på OnePlus 5 är ju sämre än både S7 och S8 så du får ju komma med känsloargument istället. Modemet var helt värdelöst implementerat på OnePlus 3T (LTE Cat6, få band och väldigt begränsat 4G+-stöd. ) och tidigare så jag skulle inte tro det ens blir hälften så bra som på riktiga flaggskepp den här gången heller.

Så jag ska anpassa mig till dina värderingar för att du inte håller med mig? Fyfan.

Länka gärna var du hittar en S8/S8+ med Dual Sim för 5800 kronor.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

@Holmgren3n: Frågan är ju om det är DHL som var långsamma eller OnePlus som inte har hämtning av sitt gods varje dag?
Jag lutar åt att OnePlus inte riktigt släppte iväg grejerna men nu spekulerar jag ju endast.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Jag fick mitt sms förra Torsdagen men först idag så plockades paketet upp i Polen och beräknad leverans till utlämningsställe enligt DHL är imorgon Tisdag. Tog DHL 3 dagar att hämta paketet i Polen efter att dom blivit notifierade om att det fanns ett paket att hämta :/

Hoppas den dyker upp imorgon utan mer strul!

Skrivet av backspace:

@Holmgren3n: Frågan är ju om det är DHL som var långsamma eller OnePlus som inte har hämtning av sitt gods varje dag?
Jag lutar åt att OnePlus inte riktigt släppte iväg grejerna men nu spekulerar jag ju endast.

Mitt paket har också varit i Polen sen 21/6 alltså onsdags och blev upphämtad idag för vidare leverans.. verkar vara skumt att inget hänt mellan onsdag-fredag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Så jag ska anpassa mig till dina värderingar för att du inte håller med mig? Fyfan.

Länka gärna var du hittar en S8/S8+ med Dual Sim för 5800 kronor.

http://www.ebay.com/itm/Samsung-S8-Duos-G950FD-Dual-Sim-64GB-...

S7, S7 Edge, LG G6, LG V20 går alla att få billigare än OnePlus 5 och då är kameran och skärmen bättre.

Sen kan vi prata om vattentät, trådlös laddning osv.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Jag fick mitt sms förra Torsdagen men först idag så plockades paketet upp i Polen och beräknad leverans till utlämningsställe enligt DHL är imorgon Tisdag. Tog DHL 3 dagar att hämta paketet i Polen efter att dom blivit notifierade om att det fanns ett paket att hämta :/

Hoppas den dyker upp imorgon utan mer strul!

Fick också smset på torsdagen och först idag de har fått iväg det. För mig är dock den beräknade leveranstiden Torsdag eftermiddag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: i5 12400f | RX7900 GRE | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

http://www.ebay.com/itm/Samsung-S8-Duos-G950FD-Dual-Sim-64GB-...

S7, S7 Edge, LG G6, LG V20 går alla att få billigare än OnePlus 5 och då är kameran och skärmen bättre.

Sen kan vi prata om vattentät, trådlös laddning osv.

Du borde dock tillägga att ALLA Samsung modeller med dubbla SIM-kort säljs UTAN garanti i Sverige.
Sen väljer jag hellre OP än Samsung S7 för rena andoid, supporten och utvecklingen från XDA och liknande som finns.
Men smaken är som baken, så det är ju tur att det finns lite o välja på

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mfm:

http://www.ebay.com/itm/Samsung-S8-Duos-G950FD-Dual-Sim-64GB-...

S7, S7 Edge, LG G6, LG V20 går alla att få billigare än OnePlus 5 och då är kameran och skärmen bättre.

Sen kan vi prata om vattentät, trådlös laddning osv.

Har du prövat handla därifrån själv?

Vad jag kan se är det en butik som importerar telefoner från Singapore och lagerför/säljer från UK.

Så det känns ju lite tvekis.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av mfm:

Om du med "brutalt mycket" menar 5800 kr plus frakt från Irland då... Bixby går att stänga av och TouchWiz finns inte kvar.

Inte många rätt, men allt på OnePlus 5 är ju sämre än både S7 och S8 så du får ju komma med känsloargument istället. Modemet var helt värdelöst implementerat på OnePlus 3T (LTE Cat6, få band och väldigt begränsat 4G+-stöd. ) och tidigare så jag skulle inte tro det ens blir hälften så bra som på riktiga flaggskepp den här gången heller.

Känsloargument? Vem är det som är inne på en tråd om OP5 och gnäller för att folk råkar gilla något annat än vad du gör? Kul att du tycker om Samsung, återgå till det du.

Har förövrigt haft min OP5 sen igår och är helnöjd!

Visa signatur

8700K | Asrock z370 Extreme 4 | Corsair LPX 16GB 3200Mhz | GTX 1080 | Corsair AX 750W | Samsung 850 Evo 500GB | Fractal Design Arc | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@holmgren93: Frågan är ju om det är DHL som var långsamma eller OnePlus som inte har hämtning av sitt gods varje dag?
Jag lutar åt att OnePlus inte riktigt släppte iväg grejerna men nu spekulerar jag ju endast.

Skrivet av MaBe96:

Mitt paket har också varit i Polen sen 21/6 alltså onsdags och blev upphämtad idag för vidare leverans.. verkar vara skumt att inget hänt mellan onsdag-fredag.

Skrivet av Myskah:

Fick också smset på torsdagen och först idag de har fått iväg det. För mig är dock den beräknade leveranstiden Torsdag eftermiddag

Skickades från m.sweclockers.com

Bara att hålla tummarna nu då. Eller så firade Polackerna midsommar Torsdag-Fredag
Fördelen med att bo i Göteborg är ju korta leveranstider från södra Sverige där båtar och lastbilar anländer. Antar att du som fått Torsdag eftermiddag bor långt norr ut? :/

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollywoog:

Känsloargument? Vem är det som är inne på en tråd om OP5 och gnäller för att folk råkar gilla något annat än vad du gör? Kul att du tycker om Samsung, återgå till det du.

Har förövrigt haft min OP5 sen igår och är helnöjd!

Hur lyckades du få hem den så fort?
Jag beställde ju fan direkt efter presskonferensen och inte hjälpte det, av nyfikenhet beställde du 128 eller 64 modellen?

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Bara att hålla tummarna nu då. Eller så firade Polackerna midsommar Torsdag-Fredag
Fördelen med att bo i Göteborg är ju korta leveranstider från södra Sverige där båtar och lastbilar anländer. Antar att du som fått Torsdag eftermiddag bor långt norr ut? :/

Jo, tyvärr så ska den ju en bra bit upp norr. Menmen den som väntar på något gott väntar aldrig för länge (eller?)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: i5 12400f | RX7900 GRE | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Medlem

Fick ett SMS i helgen om jag ville ha den till ett ombud eller leverans till dörren. Fick ett sms senare att jag skulle ringa och boka utkörning med DHL. Gick väldigt smidigt, budet kom och lämnade den på jobbet i förmiddags.

Väldigt nöjd med DHLs express tjänst måste jag säga.

Permalänk
Skrivet av Holmgren3n:

Hur lyckades du få hem den så fort?
Jag beställde ju fan direkt efter presskonferensen och inte hjälpte det, av nyfikenhet beställde du 128 eller 64 modellen?

Beställde 64gb-varianten, kanske finns något samband där. Fick hem den redan i torsdags men var bortrest så jag hämtade ut den först igår

Visa signatur

8700K | Asrock z370 Extreme 4 | Corsair LPX 16GB 3200Mhz | GTX 1080 | Corsair AX 750W | Samsung 850 Evo 500GB | Fractal Design Arc | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag beställde en timme efter launch, fick sms den 21/6 att försändelsen är mottagen blabla.
Polaren beställde direkt efter launch, fick sms den 22/6 att försändelsen är mottagen. Hans försändelse behandlades 22-25 (alltså tors till sön) och han får sin telefon nu om någon timme. Vi bor ca 1km ifrån varandra, så jag vet ärligt inte hur Oneplus/DHL tänker här....
Min försändelse behandlades imorse, alltså 26e och jag hade förväntad leverans idag, som nu är flyttad till imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollywoog:

Beställde 64gb-varianten, kanske finns något samband där. Fick hem den redan i torsdags men var bortrest så jag hämtade ut den först igår

Beställde också en 64gb och min skeppades idag så är nog inte beroende på det :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: i5 12400f | RX7900 GRE | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Medlem

Som många andra har min beställning behandlats idag och är på väg från Polen. Har valt att låta dem skicka paketet till ett ombud men så här i efterhand kunde de likaväl komma förbi jobbet och lämna den. Det är lite surt att det är sån skillnad på hur de hanterat frakten av alla beställningar men personligen kan jag stå ut med att vänta tills imorgon.

Ni som har fått hem mobilen, har ni problem med Wifi på 5ghz-bandet med ac-standard? Såg på /r/android igår att en person tappar ping när han håller handen/fingret vid övre högra hörnet har jag för mig. Vore intressant att veta hur många enheter som är drabbade och om det faktiskt är ett problem vid normal användning.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollywoog:

Känsloargument? Vem är det som är inne på en tråd om OP5 och gnäller för att folk råkar gilla något annat än vad du gör? Kul att du tycker om Samsung, återgå till det du.

Har förövrigt haft min OP5 sen igår och är helnöjd!

Trevlans! Hur är den? Lever den upp till förväntningarna? Funderar på att pensionera min 1+1 och 1+5 känns som ett givet köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: R5 3600 + RX6800XT
OS: Arch + i3
Telefon: OnePlus 5T
OS: LineageOS 20

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Du borde dock tillägga att ALLA Samsung modeller med dubbla SIM-kort säljs UTAN garanti i Sverige.

Precis som ALLA modeller från OnePlus då!

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mfm:

Precis som ALLA modeller från OnePlus då!

Njä, det stämmer ju inte. OnePlus ger OP5 1 års garanti med betald frakt (2 år med EUs regleringar).

Citat:

Telefoner som köpts på oneplus.net kommer med en garanti på 1 år, och ett andra år som omfattas av EU:s konsumentskyddslagar, från och med leveransdatum.

https://oneplus.net/se/privacy-and-legal

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Njä, det stämmer ju inte. OnePlus ger OP5 1 års garanti med betald frakt (2 år med EUs regleringar).

https://oneplus.net/se/privacy-and-legal

Dvs samma garanti som på den S8 jag länkade, man får skicka till Irland istället för till Polen. Någon svensk garanti har du ju inte med någon av dem.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mfm:

Dvs samma garanti som på den S8 jag länkade, man får skicka till Irland istället för till Polen. Någon svensk garanti har du ju inte med någon av dem.

Bara ett år från butiken på ebay? Den säljaren har väl ingen skyldighet att följa europeiska lagar.
(+ att du behöver betala för frakten)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Riktigt bra video, håller verkligen med honom. One Plus var något revolutionerande i och med deras första telefoner där man fick mycket för pengarna. Nu när de kostar ~$500 är ju gapet till konkurrensen mycket mindre, och då saknas många bra egenskaper.

Kopplingen till Oppo hade jag ingen aning om, mycket intressant!

Ja OnePlus One var verkligen revolutionerande och matchade nästan flaggskeppen som kostade mer än dubbelt så mycket. Jag köpte den för 2700:- efter att de sänkt priset och gjort den mer tillgänglig för allmänheten att köpa. Men efter det känns det som varje modell blivit dyrare, samtidigt som de tappat i funktioner och design jämfört med flaggskeppen.

Med 5:an känns det som de kompromissat med allt bara för att kunna klämma in en Snapdragon 835 och en massa RAM-minne. Idag är så mycket annat än CPU:n viktig i en mobil, som uppdateringar, kamera, batteritid, skärm o.s.v. Verkar vara en klassisk kinesisk budget-telefon i allt utom SoC+RAM.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD