Permalänk
Skrivet av FearKill:

Mellan 20:00 och 24:00 är ranked battle öppet.

Aha, ja, jag kan inte direkt spela då Väldigt sällan iaf...

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Aha, ja, jag kan inte direkt spela då Väldigt sällan iaf...

Mm, tråkigt, men tyvärr ganska smart för att få det som mest rättvist rent motståndsmässigt.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Nån som vet när Strv 81 släpps?

Permalänk

Såvitt jag förstått är det en av de vagnar som är näst på tur att släppas! Följer den schemat som för några tidigare vagnar T-44-100 -> Patriot/Liberte -> Defender -> T25 Pilot -> Lorr 40t -> Chrysler borde det vara juli-augusti någon gång. I regel brukar de dyka upp i recensioner med gameplay på youtube 1.5-2 veckor innan den släpps, därför tror jag inte på juni i alla fall.

Permalänk
Medlem

Ni som spelar på 27" 1440p, hur är det jämfört med 24" 1080p?

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Ni som spelar på 27" 1440p, hur är det jämfört med 24" 1080p?

Gick från 23" 1080p till en 27" 1440p i höstas. Det blir ganska mycket mer yta att hålla reda på och lite ovant i början att titta så mycket åt sidorna för att hålla koll på spelet (hjälpte inte att nya skärmfoten var större så man fick ha skärmen lite närmre ansiktet heller), och minikartan i max storlek tar inte upp lika stor andel av skärmytan i 1440p som i 1080p. Annars är det rätt gött!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Ni som spelar på 27" 1440p, hur är det jämfört med 24" 1080p?

Gick ifrån 27" 1920x1080 till 40" 4k. Det var lite att vänja sig vid i början. Men nu är det absolut inga problem att spela på, i alla fall inte WoT men fps spel kan vara lite utmanande ibland.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk

Är de svenska tanksen bra?

Permalänk
Medlem

@elaktomte: Enkelt: nej.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av elaktomte:

Är de svenska tanksen bra?

De är helt okej. I vissa situationer är de bra och i andra inte. Precis som de flesta andra.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av elaktomte:

Är de svenska tanksen bra?

TD eller HT?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klonk97:

De är helt okej. I vissa situationer är de bra och i andra inte. Precis som de flesta andra.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Fast ändå inte. Det är ett helt skräp-träd då overmatch togs bort och balanseringen är skit.

Satsa på något användbart i övriga träd istället.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av elaktomte:

Är de svenska tanksen bra?

Finns ett par bra. Strv 74, Strv 103B och Kranvagn är de bättre tanksen i trädet. Emil II har ungefär Kranvagns turret-armor men kanonen är inte bra alls.

Strv 74 är en av den bästa medium vid tier 6. Mycket bra kanon, dock inte lika snabb som exempelvis Cromwell.

Strv 103B har sjuk dpm (andra bäst i spelet efter Tortoise), i princip ingen aimtime, mycket bra camo och någorlunda snabb på att byta position. Med andra ord, riktigt bra i speciella situationer. En runda där jag ville testa armorn och blockerade 7400 dmg http://wotreplays.eu/site/3608230#stats

Permalänk
Medlem

Skräp är de inte om man kollar på generell dpg och wr på högre tier HTs. Emil 1 t.ex. ligget nästan högst på wr och dpg på tier 8 föjt av emil II och kranvagn på tier 9 och 10 enligt wot-life. Att kalla svenska tanks skräp är som att kalla defender och amx 49 skräp eftersom de har weakspots frammifrån och kan bli pennade.

Svenska tanks är inte för alla, men jag tivivlar starkt på att de skulle vara dåliga. WG släpper inga dåliga tanks längre, de flesta nya tanksen som lanseras är lika bra eller bättre än de äldre.

Även gällande TDs ligger svensken på topp på tier 10, på andra plasts på tier 9 samt tredje plats på tier 8 (premium). Att en tank kan overmatchas gör den inte till dålig eftersom den har kompenserats med andra delar just för att balanseras.

Permalänk
Medlem

@scienta: Har du spelat de svenska tanksen?

Permalänk
Medlem

@lethul: Ja. Mest TD i och för sig, men där snackar vi ren och skär dynga.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

@lethul: Ja. Mest TD i och för sig, men där snackar vi ren och skär dynga.

Hur högt upp i trädet gick du isåfall? För på lägre tiers finns det ett gäng vettiga och ter 9+10 är trevliga vagnar. UDES har sin charm med sitt camo men på t9 ås får du ju rätt användbart pansar också. Alla bössor som är 120mm eller mindre kommer ha problem att penna dig och bössan är fantastisk.

Visst, det är vagnar du överlag behöver sitta längst bak i laget på en kulle för att använda effektivt men ren dynga kan man inte kalla dem.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Hur högt upp i trädet gick du isåfall? För på lägre tiers finns det ett gäng vettiga och ter 9+10 är trevliga vagnar. UDES har sin charm med sitt camo men på t9 ås får du ju rätt användbart pansar också. Alla bössor som är 120mm eller mindre kommer ha problem att penna dig och bössan är fantastisk.

Visst, det är vagnar du överlag behöver sitta längst bak i laget på en kulle för att använda effektivt men ren dynga kan man inte kalla dem.

Jag har UDES och därefter la jag ner. En av de mest obalanserade tanksen i spelet. Allt som tittar på den pennar, utan att ens skjuta. Något jävla camo har jag inte heller märkt av att den har.

Och sen släpptes S1, som har alla de egenskaper som UDES borde ha. Pay 2 win ftw, spelet är förstört.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Jag har UDES och därefter la jag ner. En av de mest obalanserade tanksen i spelet. Allt som tittar på den pennar, utan att ens skjuta. Något jävla camo har jag inte heller märkt av att den har.

Och sen släpptes S1, som har alla de egenskaper som UDES borde ha. Pay 2 win ftw, spelet är förstört.

Kan ju vara vettigt att tala om innan du säger att trädet är dynga...

Och om du inte har märkt av att UDES har camo så ligger problemet hos hur du använder camo, för UDES camo är galet bra.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Udes har ju inte bara bäst camo av alla tanks tier 8+ men antar att det är dåligt. Sen så får den ju 0,25 base accuracy i Siege mode. Förstår inte hur den kan vara dålig... Sen kan man ju argumentera att min smak är dålig eftersom jag älskar tier 5an...

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem

Hehe, fan vad häftigt det är att spela på 2560x1440p och 144hz. Nu slipper man bli så trött i ögonen eftersom allt är lite större. Var tvungen att ändra i spelfilen för att låsa upp fps cap. Jag satte den på 145fps så det matchar skärmens frekvens.

Permalänk
Skrivet av Klonk97:

Udes har ju inte bara bäst camo av alla tanks tier 8+ men antar att det är dåligt. Sen så får den ju 0,25 base accuracy i Siege mode. Förstår inte hur den kan vara dålig... Sen kan man ju argumentera att min smak är dålig eftersom jag älskar tier 5an...

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Den skiner riktigt bra på prokhorovka, funkar väl hyfsat på malinovka standard, lagom bra på redshire och är i princip skräp på resten av banorna. Den har väl sina stunder, men det kräver att motståndarna är lite bättre än dina lagkamrater och pushar framåt utan att hela ditt lag dör samtidigt som de skiter i att du delar ut smisk medan du campar i en buske långt bak, så 1/5-2/5 matcher som inte är prokhorovka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Jag har UDES och därefter la jag ner. En av de mest obalanserade tanksen i spelet. Allt som tittar på den pennar, utan att ens skjuta. Något jävla camo har jag inte heller märkt av att den har.

Och sen släpptes S1, som har alla de egenskaper som UDES borde ha. Pay 2 win ftw, spelet är förstört.

Tro mig, S1 är inte bättre eller ens lika bra som UDES... (har 951 matcher i S1, 261 i UDES och jag föredrar UDES. Spelar bara S1 för besättningsträning och tjäna lite mer krediter då jag inte betalar för ett premiumkonto)

Jag har nästan uteslutande spelat TD de senaste åren och kan väl hålla med dig att de svenska TD upp till tier 7 inte var något att hurra för. Men UDES och Strv 103-0 är helt andra vagnar: bra precision/genomslag/kamo.

Sedan är UDES en papperstank (103 är mer "bouncy"), men då får man uppträda på sådant sätt att man minimerar risken för upptäckt. Dessa vagnar är väldigt...väldigt beroende på vilken karta man hamnar på. Får man en karta med långa skjutavstånd och bra skjutlägen så kommer man dominera, hamnar man på en stadskarta så behöver det mer tur än skicklighet om man skall uträtta något...

Hur man upplever UDES/103/S1 beror nog mest på vilken spelstil man har - för mig så passar de som hand i handsken.

Permalänk
Medlem

Varit borta 2-3 år, testade för en kompis frågade och det har ju blivit roligare helt klart.

Jag undrar nu, vilka vagnar är värda att spara? Handlar det om jämna tal fortfarande?
Om så är fallet, vilka 6or och 8or är värda att spara?

Uppenbarligen har jag tappat massor, http://wotlabs.net/eu/player/icedread inget annat att förvänta sig, men hoppas på att återta det. Inte för sakens skull utan för att det är roligt att lira och roligare att vinna. Jag har det bäst när jag kör aggressivt och chansar, helt i plutt med vänner, oftast roligast att skratta med vänner och högre chans att påverka, jag är inget s.k. unicum.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jag har hört att tier 7 och 9 är de bästa att lira nuflörtiden pga. MM ändringarna. Tier 10 är obalanserat som fan och det är tier 8 också i och med premium spam samt att man ser tier 10 i 70% av fallen.

Jag gillar dock tier 8, många roliga vagnar där och man slipper massa obalanserade high tier tanks och annat. Tier 8 är fortfarande mest roligt enligt mig och "the tier" att spela om man vill ha kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Jag har UDES och därefter la jag ner. En av de mest obalanserade tanksen i spelet. Allt som tittar på den pennar, utan att ens skjuta. Något jävla camo har jag inte heller märkt av att den har.

Och sen släpptes S1, som har alla de egenskaper som UDES borde ha. Pay 2 win ftw, spelet är förstört.

Du kan i princip stå PÅ en UDES utan att den blir spottad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Dessa vagnar är väldigt...väldigt beroende på vilken karta man hamnar på.

Låt mig bara påpeka att en *bra* vagn är inte beroende utav karta. Och så var det med det.

Skrivet av Margarin:

Du kan i princip stå PÅ en UDES utan att den blir spottad.

Och där har vi dagens överdrift, tack för den.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Spela roll om tanken är bra eller inte, det är tråkigt med ingen variation och blir roligare om folk spelar olika tanks istället för samma hela tiden. Det är inte så att man magiskt blir bättre spelare om man lirar en bra tank, snarare att man blir skrattad åt om man spelar en bra tank och gör bort sig. En bra spelare i en udes är värd 100ggr mer än en kass spelar i en is3 eller defender enligt mig.

Jag skäms åt andra vägnar när jag ser folk göra bort sig eller spelar som bots i starka tanks så som defender eller vk100 eller amx 49.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Spela roll om tanken är bra eller inte, det är tråkigt med ingen variation och blir roligare om folk spelar olika tanks istället för samma hela tiden. Det är inte så att man magiskt blir bättre spelare om man lirar en bra tank, snarare att man blir skrattad åt om man spelar en bra tank och gör bort sig. En bra spelare i en udes är värd 100ggr mer än en kass spelar i en is3 eller defender enligt mig.

Jag skäms åt andra vägnar när jag ser folk göra bort sig eller spelar som bots i starka tanks så som defender eller vk100 eller amx 49.

Inte så jag menade, ser du mitt roaster så stämmer det inte heller, men får man senare för sig att köra klan aktiviteter så vill de gärna att man har vissa vagnar.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jag syftade på scientas inlägg ^^.