CS:GO , Face-it Anti-cheat client

Permalänk

CS:GO , Face-it Anti-cheat client

Hej

Vi sitter här, konfunderade över att Face-it's AC client inte fungerar riktigt. Vi är ett gäng som har den installerad. Men när vi söker match och kommer in i lobbyn , syns inte AC loggan som ska synas när du har AC klienten igång.

Någon som vet vad detta beror på?

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd flyttad*
Jag tror du kan få fler svar här

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Aldrig sett någon anticheat logga. Sålänge du inte blir kickad så är klienten aktiv

Permalänk
Medlem

Faceit Client är den värsta skit jag varit med om, aldrig stött på lika mycket problem med något än med den.

Permalänk
Skrivet av kalleteodor:

Aldrig sett någon anticheat logga. Sålänge du inte blir kickad så är klienten aktiv

Okej. Märkligt. För när vi är i lobbyn , så har alltid någon i motståndarlaget en logga under sitt namn , svart/orange "AC" logga. Håller man över den står det något i stil med "This member has Anti cheat client activated for this match"

Permalänk
Skrivet av DozeN:

Faceit Client är den värsta skit jag varit med om, aldrig stött på lika mycket problem med något än med den.

Jo tack. Men , kanske bättre än inget. Vad vet jag.

Permalänk
Skrivet av Gaghammer:

Jo tack. Men , kanske bättre än inget. Vad vet jag.

är det inte league matcher/premium queue som har anti cheat normalt?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Skrivet av Sneaky_rhino:

är det inte league matcher/premium queue som har anti cheat normalt?

Inte en aning! Vet bara att man ser att motståndarna har AC i lobbyn. Därför jag blev lite konfunderad.

Permalänk
Medlem

Kör man premium är anticheat ett krav och alla kommer få loggan, kör man ikke premium så krävs det att agenten är igång men det "slumpas" vem som får det aktiverat.

Visa signatur

/Lunk

Mobo: MSI 370x Pro Carbon CPU: Ryzen 5700x, RAM: Corsair 3600MHz 2x16GB GPU: Gigabyte 5700 XT OC PSU: Seasonic Focus GX 750W Chassi: Define R4 White

Permalänk
Inaktiv

Precis som @lunk säger så är anticheat endast ett krav för premiun användare så jag rekomenderar er att skaffa det ifall det är faceit ni vill använda er av.
Spelar ni seriöst hade jag hellre lirat ESEA då deras client, sevrar och framför allt community är hundra gånger bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon276229:

Precis som @lunk säger så är anticheat endast ett krav för premiun användare så jag rekomenderar er att skaffa det ifall det är faceit ni vill använda er av.
Spelar ni seriöst hade jag hellre lirat ESEA då deras client, sevrar och framför allt community är hundra gånger bättre

Absolut inte i EU. Sen hade jag aldrig rört vid ESEA pga av deras business principer, bitcoin miners på clients, scammar affiliates etc.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7