Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Flygman:

@CDON.COM
Hej.

Har en trasig produkt som jag reklamerade hos er innan den nått 2 års ålder. Ni skulle kontakta leverantören innan ni kunde hjälpa mig tydligen. Mailade efter 3 veckor och frågade hur det hade gått, och de väntade fortfarande på svar. Mailade nyss (2 mån sedan reklamation, varan har även hunnit bli över 2 år gammal) och frågat hur det gått i ärendet, och fått till svar att garantin löpt ut och att jag får vända mig till tillverkaren. Vad är detta för service, & hur löser jag som konsument denna situation? Kontakta ARN?

Edit: Varan ska ha 2 års garanti.

Hej @Flygman,

Jag beklagar min sena återkoppling på ditt inlägg.

Min förväntan är givetvis att ditt ärende har löst sig, men om fallet skulle vara annat så är du varmt välkommen att skicka ett privat meddelande med ordernummer eller ärendenummer hos våran kundtjänst så ska jag titta närmre på detta!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av pika:

Har en Zowie-mus som knappt är en månad gammal och som redan har börjat strula. Kontaktade er kundtjänst som hänvisade mig vidare till Zowies europeiska sida där man kunde felanmäla. Kan det verkligen stämma att jag ska behöva kontakta tillverkaren själv? Bara tanken på den processen får mig att vilja återlämna musen helt...

Hej @pika

Tack för ditt inlägg!

I vissa fall så väljer tillverkarna att själva tillhandahålla garantihantering för sina produkter då deras expertis och hantering får ärendet löst snabbare, ett exempel på en sådan tillverkare är Zowie.

Om hanteringen sker via CDON så kommer vi i våran tur hantera ärendet på samma sätt som du själv hade gjort mot Zowie, vilket i slutänden endast skulle resultera i en längre hanteringstid.. Skulle det vara så att du inte önskar ta kontakt med Zowie på egen hand kan vi givetvis hjälpa dig med detta, i så fall är det bara att svara på vårat mail så ska handläggaren hjälpa dig vidare med reklamationen.

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej @pika

Tack för ditt inlägg!

I vissa fall så väljer tillverkarna att själva tillhandahålla garantihantering för sina produkter då deras expertis och hantering får ärendet löst snabbare, ett exempel på en sådan tillverkare är Zowie.

Om hanteringen sker via CDON så kommer vi i våran tur hantera ärendet på samma sätt som du själv hade gjort mot Zowie, vilket i slutänden endast skulle resultera i en längre hanteringstid.. Skulle det vara så att du inte önskar ta kontakt med Zowie på egen hand kan vi givetvis hjälpa dig med detta, i så fall är det bara att svara på vårat mail så ska handläggaren hjälpa dig vidare med reklamationen.

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Tack för ditt svar. Visst kan Zowie hjälpa mig direkt men då får jag själv stå för frakten, vilket säkert bli minst 1/3 av priset för själva musen. Här har jag svårt att förstå varför jag ska behöva betala extra för att få en produkt med fabriksfel lagad/utbytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Nej du ska inte behöva göra nånting förutom att kontakta butiken du handlat i.
Butiken kan ju givetvis be/hänvisa till nåt annat ställe/företag/verkstad men du kan givetvis tacka nej till det och kräva att butiken gör det dom ska enlgit svensk lag.

Det kan dock i vissa fall gå fortare för dig som kund om du kontaktar det ställe/företag/verkstad som butiken hänvisar dig till.
Särskilt när det är cdon som är butiken du handlat ifrån.
MEN om du själv kontaktar ett annat ställe/företag/verkstad/etc som butiken hänvisat till så kan du ej längre kräva eventuella kostnader som frakter/milersättning/osv då svenska lagen enbart gäller mellan dom två parter som gjorde affären som i detta fallet är du (pika) och cdon.

I ganska många fall när man går direkt till tillverkare/etc så brukar det bli att du betalar frakt till dom och tillverkaren frakten tillbaks till dig MEN det är ABSOLUT inget du kan förvänta dig.
Och i ganska få fall står tillverkaren för båda frakterna (betydligt vanligare att du får stå för båda frakterna dock).

Vad är det för problem med zowie musen?
Om jag gissar så tippar jag på scrollhjuls problem som att du får två "hopp" för ett scroll klick heller inget "hopp" alls för ett.
Vilket är och har varit ett enormt stort problem för zowie i minst 3-4år nu (så länge jag har känt till det i alla fall) och zowie är väl medvetna om det.
Tex så har zowie svarat på mail från många personer som sen skrivit om det i olika forum att OM scrollhjulet krånglar så skulle dom skicka tillbaks till butiken och få en ny och väldigt många fick nya möss som hade mer problem, en del har haft 7-8+ zowie möss hemma och alla har haft varierande scroll problem, många gav upp efter 3-4 försök och antingen behöl musen heller ångrade köpet.
Sedan Zowie visste om det så har dom lanserat en hel del nya modeller och vad jag läst har dom flesta haft samma problem kanske inte lika allvarliga/frekventa dvs dom verkar inte bry sig så mycket om det och använder exakt samma konstruktion till all nya modeller.

Förbannat synd då det i övrigt är den klart bästa musen jag ägt (fk1 2014).

Precis därför blev jag förvånad. Jag vill inte behöva betala extra för att få en mus lagad och särskilt inte då frakten skulle kostat mig lika mycket som musen själv.

Det gäller en ec1-a (benq versionen) där scrollen är under all kritik. Allt från att den fastnar vid intryck till att den är känslig och scollar själv. Har haft en del möss under mina år men aldrig upplevt liknande problem, i alla fall inte efter en månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej @Flygman,

Jag beklagar min sena återkoppling på ditt inlägg.

Min förväntan är givetvis att ditt ärende har löst sig, men om fallet skulle vara annat så är du varmt välkommen att skicka ett privat meddelande med ordernummer eller ärendenummer hos våran kundtjänst så ska jag titta närmre på detta!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Hej,

Har ej fått vidare hjälp från CDON, men tillverkaren skickade mig en helt produkt av steget bättre som kompensation.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Hej CDON! Hade beställt ett nytt batteri till min LG G4 H815 från er. Efter 3 veckor kom det äntligen fram idag. På eran hemsida http://cdon.se/accessoarer/lg-g4-oem-batteri-p40077835 påstår ni att det ska vara ett OEM-batteri. Problemet är dock att detta batteri passar inte i telefonen. Jämfört med det batteri som följde med telefonen är detta 1-2 millimeter längre vilket gör att det inte går ner i telefonen. Har försökt flera gånger med mer eller mindre våld och telefonen knakar när man försöker trycka ner det medans ordinarie-batteriet går ner utan problem. Vidare så är inte texten på batteriet likadan som det på mitt ordinarie batteri. Det står samma sak men den är placerad olika och med annan tjocklek på typsnittet.

Man blir ju ganska sned när batteriet man väntat på i flera veckor för att ersätta mitt ordinarie som börjat bli dåligt och så passar inte skiten som ni påstår är OEM

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HallonsyltarN:

Hej CDON! Hade beställt ett nytt batteri till min LG G4 H815 från er. Efter 3 veckor kom det äntligen fram idag. På eran hemsida http://cdon.se/accessoarer/lg-g4-oem-batteri-p40077835 påstår ni att det ska vara ett OEM-batteri. Problemet är dock att detta batteri passar inte i telefonen. Jämfört med det batteri som följde med telefonen är detta 1-2 millimeter längre vilket gör att det inte går ner i telefonen. Har försökt flera gånger med mer eller mindre våld och telefonen knakar när man försöker trycka ner det medans ordinarie-batteriet går ner utan problem. Vidare så är inte texten på batteriet likadan som det på mitt ordinarie batteri. Det står samma sak men den är placerad olika och med annan tjocklek på typsnittet.

Man blir ju ganska sned när batteriet man väntat på i flera veckor för att ersätta mitt ordinarie som börjat bli dåligt och så passar inte skiten som ni påstår är OEM

oem brukar oftast vara sämre än det orginal batteri man byter ut och har inte ens samma kapacitet som står utan betydligt mindre, har lärt mig att alltid köpa orginal och inget annat, det verkar stämma när man läser ditt inlägg. Reklamera det bara första gången jag läser att ett batteri inte ens passar det var lite lustigt..

det batteri du har fått är bara en billig kina kopia...

Permalänk

Hej, jag vet att ni vill att man ska "undvika specifika frågor gällande produkter, beställningar, serviceärenden" i denna tråd, men mitt ärende skickas bara vidare och jag får inte något svar så jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig om inte hit.

29 april
Under Green Friday beställde jag 3st WD Red 3TB hårddiskar, men min leverans bestod av en liten kartong som endast innehöll 2st. Men det stod att 3st levererats på följesedeln.

5 maj
Jag kontaktade kundservice via chatt som sa att den var slut i lager och skapade ett supportärende åt mig och skulle kontakta inköpsavdelningen som skulle kontakta mig via e-post. (Fick aldrig något svar, idag är 27e maj).

15 maj
Hårddisken är åter i lager.

23 maj
Jag kontaktade kontaktade kundservice via chatt, men hårddisken var slut och jag blev meddelad att ansvarig avdelning skulle kontakta mig när hårddisk fanns åter i lager.
Jag skickade även ett mail med video som tydligt visar frakt-etiketten samt kartong och dess innehåll.

24 maj
Hårddisken finns åter i lager.

27 maj
Ingen har kontaktat mig.
Det är snart en månad sedan jag beställde och hårddisken i fråga har vart i lager vid åtminstone 2 tillfällen sedan dess.

Ordernr: 57368500
Ärendenummer som skapades åt mig: 0000HaCES1QGCTBS

Visa signatur

R5 2600・RX580

Permalänk
Medlem

@HallonsyltarN: Fick ett LG G3 batteri av en kolega som köpt sin G3 i kina, det gick inte alls i min G3 köpt i Sverige. Tog en kniv och skar bort en plast bit 1 mm längst ut i kanten bredvid ström kontakten på batteriet, då passa den. Batteriet heter BL-51YF. Så du har nog fått ett batteri för kina marknaden, väldigt konstigt av LG att göra på detta viset, "varför gör dom på detta viset". Har inte testkört den en hel dag så jag kan inte säga något om drifttiden.

Visa signatur

R1 --- Ryzen 5700X :: 16GB@3400MHz :: RTX 2070 :: 28" 4K.
R2 --- 3570K@4.5 GHz :: 16GB@1866MHz :: GTX 670 Ti

Permalänk
Medlem

Så jag tänkte köpa en laptop till min lillasyster i present. Efter en undersökning av diverse laptops som passar ändamålet kom jag fram till att den mest prisvärda var en laptop på cdon.com:

http://cdon.se/hemelektronik/acer-es1-571-331p-barbar-dator-r...

Vad jag missade under första undersökningen var att ovanför de tekniska specifikationerna för laptoppen har cdon.com avsikten att avsäga sig allt ansvar och jag citerar:

"Nedan information kommer från CNET, CDON.COM kan inte garantera att denna information är korrekt."

Så jag beger mig till CNET och söker om informationen faktiskt existerar på CNET:
https://www.cnet.com/search/?query=ES1-571&page=6

Tyvärr verkar CNET inte ha recenserat produkten: Acer ES1-571-331P (NX.GCGED.005) vilket CDON påstår, det efter att försökt nå produkten på flertalet av sökfraser samt gått igenom tjogvis med sidor av resultaten. Svårt också att veta om informationen ens härstammat från CNET när CDON inte anger källan varifrån informationen extraherats.

Hela anledningen till att jag gav mig ut på det här uppdraget var för att inom de tekniska specifikationerna på cdon.com så angav cdon att laptoppens display upplösning var:
"Upplösning 1920 x 1080 (Full HD)"

Displayen var enda anledningen till att laptoppen i mina ögon var det vinnande alternativet, tills jag stötte på motsättningen att den faktiskt inte stödjer 1080p Full HD enligt:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=4266578

Så frågorna är:
Stödjer displayen 1080p eller inte?(kanske för produkt specifikt)
Kan ni införa direkta referenser till källor ni påstått er extrahera information från om ni önskar avsäga er allt ansvar, då ni av "misstag" riskerar att vilseleda kunder?(konstruktiv kritik för cdon överlag)

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Syyynd:

Så jag tänkte köpa en laptop till min lillasyster i present. Efter en undersökning av diverse laptops som passar ändamålet kom jag fram till att den mest prisvärda var en laptop på cdon.com:

http://cdon.se/hemelektronik/acer-es1-571-331p-barbar-dator-r...

Vad jag missade under första undersökningen var att ovanför de tekniska specifikationerna för laptoppen har cdon.com avsikten att avsäga sig allt ansvar och jag citerar:

"Nedan information kommer från CNET, CDON.COM kan inte garantera att denna information är korrekt."

Så jag beger mig till CNET och söker om informationen faktiskt existerar på CNET:
https://www.cnet.com/search/?query=ES1-571&page=6

Tyvärr verkar CNET inte ha recenserat produkten: Acer ES1-571-331P (NX.GCGED.005) vilket CDON påstår, det efter att försökt nå produkten på flertalet av sökfraser samt gått igenom tjogvis med sidor av resultaten. Svårt också att veta om informationen ens härstammat från CNET när CDON inte anger källan varifrån informationen extraherats.

Hela anledningen till att jag gav mig ut på det här uppdraget var för att inom de tekniska specifikationerna på cdon.com så angav cdon att laptoppens display upplösning var:
"Upplösning 1920 x 1080 (Full HD)"

Displayen var enda anledningen till att laptoppen i mina ögon var det vinnande alternativet, tills jag stötte på motsättningen att den faktiskt inte stödjer 1080p Full HD enligt:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=4266578

Så frågorna är:
Stödjer displayen 1080p eller inte?(kanske för produkt specifikt)
Kan ni införa direkta referenser till källor ni påstått er extrahera information från om ni önskar avsäga er allt ansvar, då ni av "misstag" riskerar att vilseleda kunder?(konstruktiv kritik för cdon överlag)

Tjena,

Det stämmer att vi använder oss av CNET Content(http://cnetcontent.com/), alltså inte mediahuset du refererat till, som är största aktören när det kommer till produktbeskrivningar och specifikationer. Det är sällan produktbeskrivningarna är fel då de får all produkt information direkt från tillverkarna och alla uppdateringar eller tillägg till specifikationerna även måste komma direkt från tillverkaren, till skillnad från prisjakt där både du och jag kan editera en produktspecifikation.

Med det sagt, skulle du ändå vara osäker så kan du alltid kontakta oss här eller genom vår kundtjänst så svarar vi gärna på dina frågor så fort som möjligt.

Denna datorn har en FHD-panel och är precis som du skriver väldigt prisvärd.

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av pika:

Tack för ditt svar. Visst kan Zowie hjälpa mig direkt men då får jag själv stå för frakten, vilket säkert bli minst 1/3 av priset för själva musen. Här har jag svårt att förstå varför jag ska behöva betala extra för att få en produkt med fabriksfel lagad/utbytt.

Hej igen @pika,

Givetvis ska du inte behöva bekosta returkostnaden av en defekt vara.
Vill du skicka oss ett privat meddelande med ditt ordernummer samt eventuellt ärendenummer hos våran kundtjänst så hjälper vi dig med detta!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av HallonsyltarN:

Hej CDON! Hade beställt ett nytt batteri till min LG G4 H815 från er. Efter 3 veckor kom det äntligen fram idag. På eran hemsida http://cdon.se/accessoarer/lg-g4-oem-batteri-p40077835 påstår ni att det ska vara ett OEM-batteri. Problemet är dock att detta batteri passar inte i telefonen. Jämfört med det batteri som följde med telefonen är detta 1-2 millimeter längre vilket gör att det inte går ner i telefonen. Har försökt flera gånger med mer eller mindre våld och telefonen knakar när man försöker trycka ner det medans ordinarie-batteriet går ner utan problem. Vidare så är inte texten på batteriet likadan som det på mitt ordinarie batteri. Det står samma sak men den är placerad olika och med annan tjocklek på typsnittet.

Man blir ju ganska sned när batteriet man väntat på i flera veckor för att ersätta mitt ordinarie som börjat bli dåligt och så passar inte skiten som ni påstår är OEM

Hej @HallonsyltarN,

Tack för att du kontaktade oss!

Dessvärre har jag ingen möjlighet att hjälpa dig vidare i ärendet då varan du köpt tillhör CDON Marketplace vilket tyvärr är utanför mitt område. Jag rekommenderar dig istället att skapa ett ärende hos våran kundtjänst så kommer rätt avdelning att hjälpa dig med detta, skulle du redan ha ett pågående ärende hos oss kan du återkoppla med ditt ärendenummer i ett privat meddelande så ska jag se om jag kan få det prioriterat!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av tracenewbie:

Hej, jag vet att ni vill att man ska "undvika specifika frågor gällande produkter, beställningar, serviceärenden" i denna tråd, men mitt ärende skickas bara vidare och jag får inte något svar så jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig om inte hit.

29 april
Under Green Friday beställde jag 3st WD Red 3TB hårddiskar, men min leverans bestod av en liten kartong som endast innehöll 2st. Men det stod att 3st levererats på följesedeln.

5 maj
Jag kontaktade kundservice via chatt som sa att den var slut i lager och skapade ett supportärende åt mig och skulle kontakta inköpsavdelningen som skulle kontakta mig via e-post. (Fick aldrig något svar, idag är 27e maj).

15 maj
Hårddisken är åter i lager.

23 maj
Jag kontaktade kontaktade kundservice via chatt, men hårddisken var slut och jag blev meddelad att ansvarig avdelning skulle kontakta mig när hårddisk fanns åter i lager.
Jag skickade även ett mail med video som tydligt visar frakt-etiketten samt kartong och dess innehåll.

24 maj
Hårddisken finns åter i lager.

27 maj
Ingen har kontaktat mig.
Det är snart en månad sedan jag beställde och hårddisken i fråga har vart i lager vid åtminstone 2 tillfällen sedan dess.

Ordernr: 57368500
Ärendenummer som skapades åt mig: 0000HaCES1QGCTBS

Hej @tracenewbie,

Jag kan se att vi har skickat ett mail till dig under gårdagen, vill du vänligast besvara detta så hjälper vi dig vidare med ärendet!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Tjena,

Det stämmer att vi använder oss av CNET Content(http://cnetcontent.com/), alltså inte mediahuset du refererat till, som är största aktören när det kommer till produktbeskrivningar och specifikationer. Det är sällan produktbeskrivningarna är fel då de får all produkt information direkt från tillverkarna och alla uppdateringar eller tillägg till specifikationerna även måste komma direkt från tillverkaren, till skillnad från prisjakt där både du och jag kan editera en produktspecifikation.

Med det sagt, skulle du ändå vara osäker så kan du alltid kontakta oss här eller genom vår kundtjänst så svarar vi gärna på dina frågor så fort som möjligt.

Denna datorn har en FHD-panel och är precis som du skriver väldigt prisvärd.

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Tack för bekräftelsen om FHD samt för svaret om den riktiga källan, känns så mycket bättre när man vet var informationen kommer från!
Informationen att källan är CNET Content(http://cnetcontent.com/) och inte enbart CNET(https://www.cnet.com) skulle gott få plats inom förklaringen[bild], det bör spara kundtjänst arbete från folk som mig.

bild

Återigen tack för hjälpen och önskar god fortsättning.

Permalänk
Medlem

Kan ju tipsa alla bröder och systrar här att vara försiktig med en aktör (Eilyx) som säljer smycken via CDON, detta är min erfarenhet:

Jag lade min beställning 30:e april, varan fanns i lager och det uppgavs 1-3 dagars leveranstid.
Var två veckor till min brorsdotters födelsedag så jag tänkte 'äh jag är ute i god tid, det här är precis vad hon önskat sig!'.
Fick bara hälften av varorna jag beställde inom 5 dagar. Avvaktade några dagar till och kontaktade kundtjänst (CDON). Efter åtskilliga mail, frågor om uppdatering osv kom svaret den 29:e maj, dvs nästan exakt 30 dagar senare från Eilyx via CDON:
"Då vår mail varit nere så har vi inte kunnat ta emot mail på ett tag.
Eftersom det gått en tid så har jag krediterat kunden."

Jag bad för övrigt kundtjänst att ringa leverantören istället för att fortsätta vänta på mailsvar, efter ca två veckors väntan. Jag tänkte att det kanske gick att lyfta ärendet från lågstadienivå till åtminstone lite engagemang och välvilja men icke.
Sedan må jag vara dum men jag är inte riktigt tillräckligt korkad för att gå på att ett företag har haft problem med sin mail i 30 dagar, speciellt inte ifall hela deras ordersystem går via den. Men det var väl en nödvändig nödlögn för att linda in i sockervadd det faktumet att varan antingen var slutsåld eller prissatt felaktigt. Får väl ge ett plus i kanten för försöket.

Inte den bästa feedbacken, men jag hoppas ni gör något bra av den och att det slipper drabba någon annan.
Värst drabbades min systerdotter tyvärr, som jag fick springa ut och panikköpa något halvhjärtat till.

/Fredde

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej @tracenewbie,

Jag kan se att vi har skickat ett mail till dig under gårdagen, vill du vänligast besvara detta så hjälper vi dig vidare med ärendet!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Hej, tack för svar!
Fortsätter min kontakt med er via kundservice-mailen!

Mvh Patrick

Visa signatur

R5 2600・RX580

Permalänk
Medlem

Hejsan CDON, jag har varit kund hos er länge, men nu måste jag tyvärr faktiskt ta till orda: eran service på sistånde sjunker mer och mer samt att eran hemsida för att just få kontakt med supporten är under all kritik.
Till att börja med har jag skickat in synpunkter samt ett ärende till er i början av April, fortfarande inget svar och det går inte enkelt att se sina ärenden längre.
Om man använder Chrome eller Firefox fungerar inte heller menyvalet SUPPORT.

Att höra av sig till er samt få svar på åsikter, synpunkter med mera är något som jag anser är viktigt när man har med någon somhar en så stor del av internethandeln som ni har i dagsläget. Därför vore det trevligt om ni kunde ta med er lite av denna kritik.

Sedan undrar jag om det är flera här på SWEC som har problem med just support knappen på CDON's hemsida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Sedan undrar jag om det är flera här på SWEC som har problem med just support knappen på CDON's hemsida?

Vilken support-knapp är det du menar?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Vilken support-knapp är det du menar?

F'låt, hade inte sidan öppen, "Kundservice" heter den, på blått fält med en vit pratbubbla framför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

F'låt, hade inte sidan öppen, "Kundservice" heter den, på blått fält med en vit pratbubbla framför.

Har du någon script-blocker installerad i webbläsaren? För den knappen funkar och öppnar en pratbubbla längst ner till vänster där man gör val av kontakt.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

@Electrix: Har UBlock, men även när jag avaktiverar det för CDON så funkar det inte. Det enda som händer är att det kommer upp mer reklam på sidan från externa partners skulle jag tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

@Electrix: Har UBlock, men även när jag avaktiverar det för CDON så funkar det inte. Det enda som händer är att det kommer upp mer reklam på sidan från externa partners skulle jag tro.

Testa i en annan webbläsare på datorn. Funkar det så är ju problemet just specifikt med den webbläsaren och något plugin.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

@Electrix: Jag har testat med Firefox, det funkar inte där heller men funkar som nämnt i Explorer. Mitt problem är att jag inte vill använda Explorer, därav att jag vill göra er uppmärksam på problemet och därav att jag frågade om det var andra som upplevde det samma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

@Electrix: Jag har testat med Firefox, det funkar inte där heller men funkar som nämnt i Explorer. Mitt problem är att jag inte vill använda Explorer, därav att jag vill göra er uppmärksam på problemet och därav att jag frågade om det var andra som upplevde det samma.

I Firefox eller Chrome, öppna upp konsolen (F12) och sedan klicka på Kundservice. Kommer det upp något fel?

Jag får t.ex upp detta men det är bara relaterat till delning till sociala medier;
"GET http://cw.addthis.com/t.gif?r=1&pid=113&pidt=0&pdid=dac87587-... 500 (Internal Server Error)"

Men får du upp något mer? PM:a mig gärna hela outputen från konsolen.

Edit:
Ser du ens den lilla blåa pratbubblan längst ner till höger på sidan som följer med vid scroll (statisk) ?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

@CDON.COM:
Hej.

Jag undrar om man kan utnyttja ångerrätten även på mobiltelefoner trots kartongen varit öppnad? Telefonen är endast uppackad.

Tack på förhand.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

@Electrix:
Hej, det verkar vara som så att det är på jobbet som det strular. När jag kopplade ner och gick hem och loggade in hemma så funkade det plötsligt.

Båda läsarna hemma klarar det nu, MEN det gjorde det inte innan - så antingen är det uBlock och hemma nätverket som gillar det mer och Adblock som störde samt att jobbnätverket är helt enkelt aningens striktare.

Nåja, det funkar nu, så då är jag nöjd med den delen. Att inte fått svar på ärendet som jag skickade in, inte om hemsidan utan om frakter och transporter - saknas fortfarande.

Tack för flitiga tips!

Permalänk

@CDON.COM:
När förväntar ni att få in fler av dessa tangentbord?
http://cdon.se/accessoarer/logitech-g710-mechanical-gaming-ke...

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem

@CDON.COM

Ska det verkligen ta 7 dagar att få svar från kundservice, och chatten kan inte hjälpa till då det "måste" gå via Mail ?!

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

Sommarrea

Grym sommarrea måste jag säga! Ska handla en hel del... Sist var det på Black Friday jag hittade lika bra erbjudanden.

Visa signatur