Permalänk
Inaktiv

Maxgaming kör rea på massa stolar nu. In och kolla!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av breakbec:

Någon som vet om det finns dxracer i Karlstad som man kan provsitta? Ska dit på tisdag

Tja, om någon butik möjligtvis kan ha så är det Netonnet på bergvik, men är inte säker. /Robin

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem

Initialt känns det konstigt att lägga 2600kr på en stol, men när man sitter i den känns det så jävla rätt.
Jag har en DXRacer Racing med tygsits. https://www.maxgaming.se/racing-series/dxracer/racing-gaming-...

Skrivet av Vimsig:

@breakbec:

Köp en riktig stol istället för att betala ockerpriser för en "gaming"-stol.

DX Racer ÄR en riktig stol. Jag har inte hört någon som har sagt att dom sitter dåligt.

Permalänk
Medlem

Svårt dethär med kontorsstol/gamingstol. dom flesta "riktiga" kontorsstolar jag har testat (inte testat så många) har varit hårda och osköna, och kostar dessutom en hel del. Väljer man då en såndär racer stol så betalar man en del extra för märket och det töntiga utseendet, vilket jag helst också undviker. Vore ju bra om man kunde hitta en ergonomisk stol som inte är så hård och oskön men det är ju omöjligt att veta utan att provsitta.

sitter själv i en stol från jysk inköpt för 1000kr (extrapris ner från ~1500), men de verkar inte sälja den längre. den är relativt skön men jag kan ändå inte rekomendera den eftersom den "smäller" och lever om när man rör sig i den. fakelädret är dessutom av låg kvalitet och flagnade efter ett par år, nu efter kanske 7 år har den knappt något kvar av fakelädret, ser inte bra ut tycker för det mesta att fakeläder brukar fungera bra men det skiljer en del i kvalite.

Permalänk
Medlem

@breakbec: Det känns som att du skulle behöva en lite bredare stol för att slippa behöva sitta med benen tätt ihop. Någonstans mittemellan Iron och Formula borde vara lagom.

Permalänk
Medlem

Har en DX Racer själv och skulle inte rekommendera den, armstöden är rangliga och plastiga, hjulen är dåliga. Visst du sitter väl skönt men du har inget stöd för ryggen.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

@breakbec: Det känns som att du skulle behöva en lite bredare stol för att slippa behöva sitta med benen tätt ihop. Någonstans mittemellan Iron och Formula borde vara lagom.

Åh vad trist, dem flesta stolarna jag tittat på som är bredare är alltid för längre personer. Trist att vi korta och tjocka inte får ha bekväm stol haha.

Permalänk
Medlem

Formula har jag suttit i på Chili och dem är typ ingen stoppning i alls, rätt hårda.

Själv tror jag en DxRacer Racing eller Racing Plus skulle passa.

https://www.maxgaming.se/stolar#ax=3
Dem har ju väldigt många stolar även vanliga som inte verkar vara på rean men som ändå kostar runt 2600:- normalpris.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Ett annat tips är att leta efter triangelformade kuddar som du sätter på sitsen din vanliga stol.
Den ser ut som en triangel sett från sidan och gör att rumpan blir några cm högre upp än låren. Det rätar ut ställningen när du sitter utan att belasta dina muskler mer.
Den är gjord av skumplast, typ liggunderlag. Jag vet inte på rak arm var dessa finns att köpa men troligen bland alla som säljer ergonomi tillbehör.

Troligtvis en avsevärd mycket billigare lösning än att köpa en ny stol. De flesta kontorsstolar är inte så ergonomiska som de påstår heller... Ska man ha ergonomiska stolar får man titta på Varier eller dylikt.

Permalänk
Medlem

@breakbec:
Elgiganten har diverse Gamingstolar att prova

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

@breakbec:
Elgiganten har diverse Gamingstolar att prova

OK tack! Ska kika in där då

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden på alla racing stolar? Dxracer rekommenderade mig racing rv001 men den stolen finns tyvärr inte i Europa :/

Permalänk
Medlem

@breakbec: prova att ringa Max Gaming dom har typ alla dxracer stolar dom kan säkert rekommendera en som passar din kropp

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakbec:

Vad är skillnaden på alla racing stolar? Dxracer rekommenderade mig racing rv001 men den stolen finns tyvärr inte i Europa :/

Help teck

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakbec:

Åh vad trist, dem flesta stolarna jag tittat på som är bredare är alltid för längre personer. Trist att vi korta och tjocka inte får ha bekväm stol haha.

Dålig timing.
Maxfps sålde DX racer classic för 2500kr för 2 veckor sedan typ.
Den är perfekt för korta, lite tjocka/breda, den har inte heller lika skarpa vingar på rygg lr sits.

Det är nog enda DX racer jag själv hade fått plats i bra då jag är extremt bredaxlad + jag sitter alltid med ena foten under andra låret, så vingarna på sitsen fungerar inte för mig på dom andra dx racer.
+ måste vara bred för jag ska få in axlarna på ryggen, ex Arosi XL kommer jag in i, fast den har skarpa vingar då den är så bred.

Permalänk
Medlem

De ser ju så jäkla töntiga ut!!! >.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Har en DX Racer själv och skulle inte rekommendera den, armstöden är rangliga och plastiga, hjulen är dåliga. Visst du sitter väl skönt men du har inget stöd för ryggen.

Precis så ä det.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem

Det du ska göra är att skippa dxracer helt. Jag har haft en, visst skön stoppning over all. Värdelös tiltfunktion samt detta ständiga tillrättaläggande av ländrygg dynan gjorde att jag sålde min.

Om jag vore du så ska du kika på maxnomic s commander III där du har en annan tiltmekanik så du slipper ta i från tårna. Samt du kan ändra läget på sätet samt slippa dynan i ryggen för den är inbyggd så du kan ställa in den med en ratt själv på sidan av stolen. Du kan rotera armstöd etc för bästa sittning. Bästa kontorsstolen jag har haft https://www.needforseat.de/en/commander-s-iii-182#ef193f00160...
Sedan spelar ju vikt och längd roll för vilken stol du ska köpa..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 5900x x570 TOMAHAWK 32gb G.SKILL TRIDENT NEO CL14w ASUS 1080TI

Permalänk
Medlem

@deV666:

Har samma i lila

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk

Jag har lirat spel i sen jag var liten på en trästol. Ingen värk alls. Det enda man behöver göra är att träna.

Billigaste och bästa svaret.

Visa signatur

:}

Permalänk

Någon som kan rekommendera en stol för en lång och smal kille? Är 2m och väger 85kg. Alla gamingstolar (de billiga iallafall) verkar vara för korta (under 180). De dyra stolarna är till för tyngre (100kg+).

Behöver absolut inte vara en "gamingstol", utan är ute efter en bekväm med högt ryggstöd som inte slutar vid skulderbladen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sajmon202:

Jag har lirat spel i sen jag var liten på en trästol. Ingen värk alls. Det enda man jag behöver göra är att träna.

Billigaste och bästa svaret.

Fixade det åt dig...

Permalänk
Medlem

Jag köpte en DXRacer Racing för 2000:- på någon rea.

Kan ju inte mäta sig mot en 10-15kkr "riktig" stol, men tycker ändå den är riktigt bra.
Kan utan problem avverka en halv dag åt gången utan bekymmer.

Och den är för mig BÄTTRE än den RH-stolen jag hade innan, främst för den stolen inte passade mig rent kroppsligt. Så att bara köpa en random "dyr" "Kontorsstol" på Blocket för 1/3 av priset är i min mening värdelöst.

Permalänk

Har en dx racer king ,sitter riktigt skönt i den, fast verkar kosta 4000 kr nu, tror jag gav 3000 eller om det var utan moms, minns inte..

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none