Tillverkare Teasar om GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Märkligt, jag är också level 10 gold. Om jag var du skulle jag höra av mig till dem. Är det förresten OC versionen som du har beställt?

Permalänk
Medlem

Samma här, webbhallen men inte hört något men då beställde jag också så sent som 11 april på Asus. Hoppas innerligt på denna vecka då deras leverantör haft 4 i lager länge nu.

Permalänk
Medlem

HM, märkte att kortet körde i 1544MHz nonstop i idle, kopplade ur min andra skärm och bootade om, låst på 1544MHz fortfarande. Blåste allt och körde allt på stock, fortfarande klockade den inte ned.

Var tvungen att installera Nvidia inspector och sätta en GPU usage gräns med Multi Display Power Saving modulen för att få den att klocka ned i idle. Nu ligger den på 671MHz tills en belastning kommer som tar mer än 50% GPU. Någon annan som stött på detta med 1080Ti?

Halverade Idle temperaturen i stort sett.

Permalänk

Har ett Aorus xtreme beställt från Dustin och tittar man på min order så står det fortfarande 21a som datum, men går man in på produktsidan så står det den 28e. Jag hoppas det betyder att de har flera leveranser på gång och att mitt kort ska vara i den som kommer den 21a.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

@Klona:
Ja det är OC modellen av Strix korten.
Jag valde att hämta i butik ist för postorder. Dom kanske prioriterar postorder ist för att lämna till butik?

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

E detta tragiskt el är det skit samma?

Beställde det enda ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming kortet som fanns från Komplett.se.
Men när jag fick kortet så var det ingen "OC-edition" bild på lådan.
Det står på sidan att jag beställt: ROG STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING
Men i själva verket fick jag ett "ROG STRIX-GTX1080TI-11G-GAMING", som det står på kartongen.

Har de gjort ett grovt fel el är det jag som är bajsnödig och att det jag fått ändå är lika bra? Lite saftigt pris dock för det jag beställt, men inte fått el?

Permalänk
Medlem

@I Kill:
De har skickat fel kort,
Du har fått https://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/266001 men beställde https://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/264956 . Kontaktar du webhallen löser dem det åt dig på olika sätt, du kan även kräva att häva köp då de har skickat fel produkt till dig. Alternativt kan du fråga om mellanskillnaden tillbaka om du är nöjd med icke OC varianten?

Kontakta återförsäljaren i första hand hursom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@I Kill:
De har skickat fel kort,
Du har fått https://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/266001 men beställde https://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/264956 . Kontaktar du webhallen löser dem det åt dig på olika sätt, du kan även kräva att häva köp då de har skickat fel produkt till dig. Alternativt kan du fråga om mellanskillnaden tillbaka om du är nöjd med icke OC varianten?

Kontakta återförsäljaren i första hand hursom.

Men jag beställde från Komplett.se, inte Webhallen.
Ja, jag har skickat till dem nu, men det roliga är att de inte har en "icke OC variant" på sidan, men ändå får man den fast man beställt "OC varianten" :S

Permalänk

@I Kill: Jag är i samma sits som du I Kill. Har också beställt en OC variant av komplett och fick en icke-OC. Var i kontakt med dom i telefon och det jag kunde göra var att ångra köpet och returera. Dock så får man ligga ute med pengarna då till ca 5 bankdagar efter att dom fått tillbaks kortet.

Men efter att ha läst på lite så ser jag att det är samma hårdvara i korten, OC varianten har bara testats på högre överklock. Icke-OC kan klocka lika högt bara man har tur. Prisskillnaden verkar handla om en hundralapp eller två.

Dåligt av dom i alla fall att skicka fel produkt, står helt klart på köpsidan att det är en ROG STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gere_Sweden:

@I Kill: Jag är i samma sits som du I Kill. Har också beställt en OC variant av komplett och fick en icke-OC. Var i kontakt med dom i telefon och det jag kunde göra var att ångra köpet och returera. Dock så får man ligga ute med pengarna då till ca 5 bankdagar efter att dom fått tillbaks kortet.

Men efter att ha läst på lite så ser jag att det är samma hårdvara i korten, OC varianten har bara testats på högre överklock. Icke-OC kan klocka lika högt bara man har tur. Prisskillnaden verkar handla om en hundralapp eller två.

Dåligt av dom i alla fall att skicka fel produkt, står helt klart på köpsidan att det är en ROG STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING.

Åfan! Vilken tabbe av dem! Aja, jag tror fan jag behåller kortet, men tycker inte det borde kostat så mkt för icke OC. Speciellt när de även skriver ROG STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING. Galenpannor!

Permalänk
Medlem

@I Kill: Konstigt då komplett inte ens verkar ha det vanliga kortet på hemsidan utan endast OC edition. Men skulle helt klart skicka tillbaka när du pröjsat 9499kr för det. Eller om du tycker det är okej ändå, åtminstone få tillbaka pengar för att matcha t.ex. webhallens pris på det vanliga kortet...

Permalänk

@CpTiger: Precis, jag hade beställt artickelnummer 917194 vilket dom skriver är OCn. Dom verkar hs dålig koll på versionerna. Webhallens pris på nonOC varianten kan man nog glömma dock, det är säljarnas marknad just nu!

Permalänk
Medlem

@I Kill:
Åfan, kollade endast vilka retailers som hade båda i lager, undra om inte komplett har blandat ihop ordrar/skrivit fel information på sajten. Verkar som att de inte har tagit in OC modellen alls utan säljer standard modellen som OC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

Så fort fläktarna behöver starta så hör jag coilwhinet. Så spelar egentligen ingen roll vilket spel jag kör. Är spelet någolunda grafikkrävande dom senaste 3-4 åren så hör jag tyvärr det.
Dock om jag drar på mig headsettet så stör jag mig inte på det, för då hör jag det inte ens. Vilket jag gör i 95% av fallen om jag kör sådana spel.
Jag kan inte testa om jag sitter en bit bort, för jag kan höra min skärm tjuta när den är i standby. Alltså hör jag högfrekventa ljud mycket bra så det speglar inte vad andra skulle höra.

Aha du är såpass känslig? Eller så har du verkligen ett måndagsex. Hur ska du göra?

Skrivet av Markusas:

@kaya: Jag vågade inte chansa på att Strix-kylaren får tillräckligt mycket utrymme i Define C Mini så jag beställde ett Corsair Crystal 460x, du får gärna återkomma med hur det funkade när du monterat.

Mitt drömchassi, så galet snyggt! Hoppas på lite bilder sen när du byggt klart.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Någon som vet om EVGA kommer släppa en ACX-varriant på 1080 TI? Inte hört ett knyst om det.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

@macce601: Det kanske är så men jag tycker ändå att det låter lite konstigt. De har säkert någon bra anledning men jag kan tycka att de borde vilja bli av med sina kort så fort som möjligt och det ska väl inte bli dyrare för dem att skicka ett till butik istället för till en kund. Nu när jag gick in och tittade så hade de inte längre några hos leverantören men att de skulle få in nya 22/4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Aha du är såpass känslig? Eller så har du verkligen ett måndagsex. Hur ska du göra?

Mitt drömchassi, så galet snyggt! Hoppas på lite bilder sen när du byggt klart.

Yes, tyvärr är jag så känslig. Får konstant höra att jag hör saker som inte finns. Men snackade med en person för ett år sedan som äntligen kunde säga att hans flickvän kunde höra tjutet också. Dock från en skärm, inte ett grafikkort.

Jag kommer behålla kortet. Orkar inte bry mig om jag ändå bara spelar med headset på, och min tjej bryr sig inte om ljudet

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

@Klona:
Bara för att så fick jag ett mail kl 00:28 inatt där det stod att det varit strul med leveranser osv och om jag ville ha kvar min order eller avbeställa. 😐
Har jag ändå väntat såhär länge så kan jag lika gärna vänta att tag till tills Zotac AMP Extreme landar i svergie. (Har en order på ett sånt också).

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milky Way:

Har ett Aorus xtreme beställt från Dustin och tittar man på min order så står det fortfarande 21a som datum, men går man in på produktsidan så står det den 28e. Jag hoppas det betyder att de har flera leveranser på gång och att mitt kort ska vara i den som kommer den 21a.

Alla sidor har skjutit upp till 28, jag har väntat över en månad på det där jäkla kortet. Köpte Aorus varianten istället på Inet.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Nån som har erfarenhet av detta kort? MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 2xHDMI 2xDP 11GB
Är det ngt att ha eller är det Asus STRIX O11G all the way som gäller?

Visa signatur

// ZooiK

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

Yes, tyvärr är jag så känslig. Får konstant höra att jag hör saker som inte finns. Men snackade med en person för ett år sedan som äntligen kunde säga att hans flickvän kunde höra tjutet också. Dock från en skärm, inte ett grafikkort.

Jag kommer behålla kortet. Orkar inte bry mig om jag ändå bara spelar med headset på, och min tjej bryr sig inte om ljudet

Aha okej, men funkar det med headset som du säger så är det ju bra. Skönt att inte behöva byta iaf Speciellt när det knappt finns några kort ändå

Skrivet av ZooiK:

Nån som har erfarenhet av detta kort? MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 2xHDMI 2xDP 11GB
Är det ngt att ha eller är det Asus STRIX O11G all the way som gäller?

Jag äger det och är väldigt nöjd. Det är snyggt, tyst och tillräckligt snabbt.
Mitt förra kort var ett ASUS Strix och det var visserligen snabbt men tycker fläktarna lät mer.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av str8forthakill:

HM, märkte att kortet körde i 1544MHz nonstop i idle, kopplade ur min andra skärm och bootade om, låst på 1544MHz fortfarande. Blåste allt och körde allt på stock, fortfarande klockade den inte ned.

Var tvungen att installera Nvidia inspector och sätta en GPU usage gräns med Multi Display Power Saving modulen för att få den att klocka ned i idle. Nu ligger den på 671MHz tills en belastning kommer som tar mer än 50% GPU. Någon annan som stött på detta med 1080Ti?

Halverade Idle temperaturen i stort sett.

Intressant det där. Ville minnas att mitt kort också är låst på den siffran. Ska kika när jag kommer hem och vid behov åtgärda.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

@Najk:
Har ett MSI 1080Ti Gaming X, så om det påverkar dig med ditt Asus kort med verkar det vara en drivrutins-relaterad sak?

Permalänk

Slut på Aorus överallt verkar det som och komplett har inte förrän i Maj. Har sålt mina 2st 980 Ti och funderar därför på att beställa ett Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC istället på Netonnet.
Lär väl inte skilja så mycket ??

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Mitt asus strix oc kommer i morgon om inte något "otroligt" skulle hända, så som att Postnord strular.
Synd jag tagit på mig att hjälpa en polare i morgonkväll. Men helgen ser ut att vara räddad.
Köpte på mig en ny stol idag med som står redo för spelmarathons

Permalänk
Avstängd

Här ser vi den så sällsynta Gigabyte Aorus som har byggt bo i ett alldeles för litet Bitfenix Phenom chassi.

Men Aorusen klagar inte (inget coil whine) utan sköter sig riktigt bra, här är en jämförelse med mitt gamla EVGA 1070 SC. båda korten i stock.

http://www.3dmark.com/compare/spy/1592840/spy/1573881

Aorusen har skött sig så bra så den får flytta in i ett lite flottare chassi imorgon (define mini c)

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag äger det och är väldigt nöjd. Det är snyggt, tyst och tillräckligt snabbt.
Mitt förra kort var ett ASUS Strix och det var visserligen snabbt men tycker fläktarna lät mer.

Nice tack för svaret!

Fick ett ASUS GeForce GTX 1080 Ti STRIX O11G-GAMING nu för ett riktigt riktigt bra pris så högg det istället. Får man se om man ångrar sig :P. Leverans i slutet av nästa vecka så den helgen blir det åka av.

Då blev äntligen nya datorn klar! Ska bli så skönt att kasta iväg mitt gamla 580GTX (som varit en trotjänare) och ta ett rejält kliv uppåt i FPS världen. Nu måste man bara spara ihop till en ny skärm...

Visa signatur

// ZooiK

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

HM, märkte att kortet körde i 1544MHz nonstop i idle, kopplade ur min andra skärm och bootade om, låst på 1544MHz fortfarande. Blåste allt och körde allt på stock, fortfarande klockade den inte ned.

Var tvungen att installera Nvidia inspector och sätta en GPU usage gräns med Multi Display Power Saving modulen för att få den att klocka ned i idle. Nu ligger den på 671MHz tills en belastning kommer som tar mer än 50% GPU. Någon annan som stött på detta med 1080Ti?

Halverade Idle temperaturen i stort sett.

Vad konstigt. Finns det inte en inställning för PCIe porten någonstans i Energisparinställningarna?
Tänkte först det var 3D buggen men om du blåste allt så kan det inte vara den.

Mitt idlar på runt 230MHz iaf.

Skrivet av ZooiK:

Nice tack för svaret!

Fick ett ASUS GeForce GTX 1080 Ti STRIX O11G-GAMING nu för ett riktigt riktigt bra pris så högg det istället. Får man se om man ångrar sig :P. Leverans i slutet av nästa vecka så den helgen blir det åka av.

Då blev äntligen nya datorn klar! Ska bli så skönt att kasta iväg mitt gamla 580GTX (som varit en trotjänare) och ta ett rejält kliv uppåt i FPS världen. Nu måste man bara spara ihop till en ny skärm...

Du kommer att bli supernöjd, det är absolut ett bra kort.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZooiK:

Nice tack för svaret!

Fick ett ASUS GeForce GTX 1080 Ti STRIX O11G-GAMING nu för ett riktigt riktigt bra pris så högg det istället. Får man se om man ångrar sig :P. Leverans i slutet av nästa vecka så den helgen blir det åka av.

Då blev äntligen nya datorn klar! Ska bli så skönt att kasta iväg mitt gamla 580GTX (som varit en trotjänare) och ta ett rejält kliv uppåt i FPS världen. Nu måste man bara spara ihop till en ny skärm...

När du köper ny skärm så är du redo, när jag köpte ny skärm så köpte jag också ett 1070 men det räckte inte riktigt så jag fick lida i 9 månader med sänkt AA.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Hur många av er tänker använda den i VR?