Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Du behöver brännare, ett gäng av dom med, rekommenderar dig att ta baby beast t8 brännarna,

https://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/smok-v8-baby-t8.html

sånna, sedan är frågan vad du gillar för smaker på juicerna, sök dig inte till något som är över 6mg i nikotinstyrka dock för det går fan inte att röka starkare i en subohm maskin .

Behöver man någon bomull till denna brännaren? Eller är jag redo med en Stick V8 några extra brännare och juice?

Och VG/PG vad bör man kolla efter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Behöver man någon bomull till denna brännaren? Eller är jag redo med en Stick V8 några extra brännare och juice?

Och VG/PG vad bör man kolla efter?

När det gäller smok stick v8 så räcker det med några extra brännare och juicer, du behöver inte någon bomull eller något sådant så det är helt lugnt.

Jag kör själv på 65/35 juicer VG/PG och det funkar alldeles utmärkt. Har märkt att ju högre VG juicer du har desto kortare tid kan du använda en brännare innan det smakar bränt. Men 65/35 juicer så håller en brännare iaf i ca en vecka innan den behöver bytas .

Permalänk
Medlem

Sådär nu är ordern lagd. Får tacka för all hjälp, ska bli spännande när paketet kommer!

SMOK - Stick V8 + TFV8 Big Baby (Startpaket)
- Färg: Svart 1140693521211 1 459 SEK 459 SEK
SMOK - Sub Ohm Coil, 5-pack (TFV8 Baby Beast / TFV8 Big Baby Beast)
- Ohm: V8 Baby-T8 0.15Ω 6132122722 1 289 SEK 289 SEK
Vlad's VG (by Vampire Vape) - Pinkman Revamped (10ml)
- Nikotinstyrka: 6mg/ml
- Storlek: 10ml
- PG/VG (%): PG/VG: 30/70% 890101212414 1 59 SEK 59 SEK
Vlad's VG (by Vampire Vape) - Raspberry Blast (10ml)
- Nikotinstyrka: 6mg/ml
- Storlek: 10ml
- PG/VG (%): PG/VG: 30/70% 890101212414 1 59 SEK 59 SEK
Cosmic Fog - Sonset (30ml)
- Storlek: 30ml
- Nikotinstyrka: 6mg/ml
- PG/VG (%): 70 VG 58112450 1 179 SEK 179 SEK
LiQua - Cola (30ml)
- Nikotinstyrka: 6mg/ml 5049 1 99 SEK 99 SEK

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Sådär nu är ordern lagd. Får tacka för all hjälp, ska bli spännande när paketet kommer!

SMOK - Stick V8 + TFV8 Big Baby (Startpaket)
- Färg: Svart 1140693521211 1 459 SEK 459 SEK
SMOK - Sub Ohm Coil, 5-pack (TFV8 Baby Beast / TFV8 Big Baby Beast)
- Ohm: V8 Baby-T8 0.15Ω 6132122722 1 289 SEK 289 SEK
Vlad's VG (by Vampire Vape) - Pinkman Revamped (10ml)
- Nikotinstyrka: 6mg/ml
- Storlek: 10ml
- PG/VG (%): PG/VG: 30/70% 890101212414 1 59 SEK 59 SEK
Vlad's VG (by Vampire Vape) - Raspberry Blast (10ml)
- Nikotinstyrka: 6mg/ml
- Storlek: 10ml
- PG/VG (%): PG/VG: 30/70% 890101212414 1 59 SEK 59 SEK
Cosmic Fog - Sonset (30ml)
- Storlek: 30ml
- Nikotinstyrka: 6mg/ml
- PG/VG (%): 70 VG 58112450 1 179 SEK 179 SEK
LiQua - Cola (30ml)
- Nikotinstyrka: 6mg/ml 5049 1 99 SEK 99 SEK

Ser bra ut tror du kommer bli nöjd över det paket du skaffat, behöver du tips på bra juicer så säg till så skall jag ge dig några bra och prisvärda alternativ .

Permalänk
Medlem

Absolut tips hade suttit fint. Nu köpte jag bara lite på måfå med höga betyg. Kör man en smak under brännarens livslängd eller går det bra att byta under tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Absolut tips hade suttit fint. Nu köpte jag bara lite på måfå med höga betyg. Kör man en smak under brännarens livslängd eller går det bra att byta under tiden?

Det går alldeles utmärkt att byta smaker, kör man dock lakrits eller menthol så brukar dom smakerna sitta i ganska länge efter att man har bytat, skickar ett PM med lite smaker som jag starkt kan rekommendera dig att testa .

Permalänk
Medlem

Har använt min SMOK Stick V8 nu i några dagar och måste säga att jag är extremt nöjd med den.

Dock undrar jag hur det är med laddningen? Kan jag ladda den varje natt även batteriet inte är slut utan att batteriet tar stryk av det?

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kujo:

Har använt min SMOK Stick V8 nu i några dagar och måste säga att jag är extremt nöjd med den.

Dock undrar jag hur det är med laddningen? Kan jag ladda den varje natt även batteriet inte är slut utan att batteriet tar stryk av det?

Borde inte vara några problem med det .

Permalänk
Medlem

Får tacka för ditt PM, en massa smaker att gå igenom.
Hur är det att blanda själv? Är det något du provat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Får tacka för ditt PM, en massa smaker att gå igenom.
Hur är det att blanda själv? Är det något du provat?

Jodå har testat flertal olika DIY smaker, Pinkman från Vlad är en väldigt trevlig smak att köra i DIY utförande som exempel, har dock inte hittat någon bra blandning som gör att jag skulle gå över helt till det ännu.

Permalänk
Medlem

Nu har jag kört den idag. Rent spontant så känns som att 6mg nikotin är lite för lite. Man får röka ganska mycket för att bli nöjd. Hur mycket kan man röka utan att varmköra den? Hur mycket av juicen kan man röka upp utan att varmköra den? Tänker mest på om man vill byta smak. Och är det en big deal att röka inomhus? I övrigt är jag nöjd med köpet, kommer nog ta ett tag innan man har kläm på allt men är övertygad om att det kommer ersätta mina cigg

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Nu har jag kört den idag. Rent spontant så känns som att 6mg nikotin är lite för lite. Man får röka ganska mycket för att bli nöjd. Hur mycket kan man röka utan att varmköra den? Hur mycket av juicen kan man röka upp utan att varmköra den? Tänker mest på om man vill byta smak. Och är det en big deal att röka inomhus? I övrigt är jag nöjd med köpet, kommer nog ta ett tag innan man har kläm på allt men är övertygad om att det kommer ersätta mina cigg

Känns 6mg nikotin för lite för dig så börjar jag nog undra hur mycket du rökte innan . Själv kör jag 6mg i mina vätskor och jag kommer trappa ner till 3mg på min nästa order, både rökade och snusade innan jag började med ecigg och 6mg var precis där jag behövde vara för att kunna känna att det gjode det som det skall, du får väll testa med 12mg vätskor men tror det kommer bli för starkt för dig, hur långa bloss tar du på din stick? Kör du mun till lunga eller direkt till lunga när du tar ett bloss?

Permalänk
Medlem

Jag har provat både mun till lunga och rätt i lungorna. Jag tror att jag har dålig teknik vilket gör att jag mesar lite för att inte börja hosta. Vanliga cigg röker jag ganska lite av. Är nere på runt 5 omdagen när jag inte dricker.

Permalänk
Skrivet av Rich:

Tack för tips! Får se om man byter ut denna.

Just nu sitter jag och testar mig fram vilket W-antal som är bäst. Tror jag hittat min sweet spot på 42W.

Btw, någon som har tips på en riktigt riktigt go juice med Cola-smak?

Var i Tyskland på klassresa och köpte en juice med cola smak, smakrik precis calippo. Har provat några andra som finns här i Sverige men ingen har varit i närheten på lika god. Kan ta en bild på flaskan när jag kommer hem.

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Proffsmoddare

Skulle bara vilja tipsa om www.justaddnic.co.uk

Grymt bra butik där man köper färdiga mix kits av kända märken man får allt man behöver det enda som krävs är att man häller ihop ingredienserna och skakar sen är man redo att vapa

Vapingking, Grumpy Juice, Vapeswag och DB liquids är grymt bra märken. Grumpy juice- Coconut Custard och deras raspberry donut är helt underbara och DB liquids Brasberry mint samt Vapeswag Banthamilk. Sen får man inte glömma Vapingkings Slime och Monkeyjizz ! Riktiga klassiker

Snabb leverans som fan och grymt bra priser Rekomenderas varmt

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Provade cosmic fog igår och den flaskan hade en pipett att fylla med. Det blev kladd över allt och sen dess har tanken börjat läcka. Efter lite googlande så kom jag fram till att det förmodligen är för att inte packningen högst upp på big baby beasten håller tätt, den blev kladdig. Så nu till min fråga, hur fyller man med pipett utan att kladda ner allt? Eller är pipett inte för mig som kör med tank?

Permalänk
Medlem

Och till dom som blandar själva är detta något att ha https://www.elekcig.se/green-label-1-l-30pg-70vg-base-7911. Det verkar sjukt billigt för en liter nikotin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Provade cosmic fog igår och den flaskan hade en pipett att fylla med. Det blev kladd över allt och sen dess har tanken börjat läcka. Efter lite googlande så kom jag fram till att det förmodligen är för att inte packningen högst upp på big baby beasten håller tätt, den blev kladdig. Så nu till min fråga, hur fyller man med pipett utan att kladda ner allt? Eller är pipett inte för mig som kör med tank?

Pipetter är ganska så värdelösa när det gäller att fylla i tankar i min mening, det man kan göra det är att ta loss packningen i toppen på baby beasten då det är enklare att få ner pipetten i hålet då och sedan sätta tillbaka den.

Permalänk
Medlem

Använder just nu en Kangertech toptank/subtank mini och har en 1.5 ohm's coil i den. Funderar på att testa 0.5 ohm nästa gång jag handlar coils. Vad kommer vara skillnaden? Blir det mer ånga, smak? Kommer den använda mer juice?

F.ö. ska jag också börja göra egen e-juice i slutet av månaden då det är dags för påfyllning. Har kollat på youtube och vet att det finns calculators online för att räkna ut hur mycket av juicerna man ska använda. Men är det något annat som man kanske ska tänka på som man inte tänker på föräns man själv gjort sin egen juice, om ni förstår vad jag menar.

Edit: Hur viktigt är det att steepa juicen? Den första juicen jag gör kommer jag antagligen börja använda ganska direkt undertiden jag steepar (alltså låter stå i ett skåp) resten av juicen jag gjort för jag kommer ha slut på juice ungefär samtidigt som den juicen jag gör själv kommer.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Skrivet av Snuken:

Använder just nu en Kangertech toptank/subtank mini och har en 1.5 ohm's coil i den. Funderar på att testa 0.5 ohm nästa gång jag handlar coils. Vad kommer vara skillnaden? Blir det mer ånga, smak? Kommer den använda mer juice?

F.ö. ska jag också börja göra egen e-juice i slutet av månaden då det är dags för påfyllning. Har kollat på youtube och vet att det finns calculators online för att räkna ut hur mycket av juicerna man ska använda. Men är det något annat som man kanske ska tänka på som man inte tänker på föräns man själv gjort sin egen juice, om ni förstår vad jag menar.

Edit: Hur viktigt är det att steepa juicen? Den första juicen jag gör kommer jag antagligen börja använda ganska direkt undertiden jag steepar (alltså låter stå i ett skåp) resten av juicen jag gjort för jag kommer ha slut på juice ungefär samtidigt som den juicen jag gör själv kommer.

Hej
Gällande coils till den tanken så tycker jag det är stor skillnad, använder förvisso inte tanke mer än ibland men har kört 0,5 1,2 och 1,5ohm och 0,5 gav märkbart mer ånga, och bättre om man vill köra DL istället för MTL, tyckte även man fick mer smak på 0,5 kontra 1,5 även 1,2 var ett steg över 1,5 om än ett mindre steg, det man ska tänka på om man går från 1,5 till 0,5 är att man kan behöva köra med mindre nikotin pga du kommer få i dig märkbart mer ånga med 0,5.

Gällande göra egen juice så tog jag ett "halvt" steg och blandade själv nyligen, finns några tillverkare som esmokes säljer som är färdiga essenser som därmed endast behöver tillsättas med basvätska, då jag inte blandat tidigare så tyckte jag detta var ett bra steg att gå för se hur det blir.
http://esmokes.se/diy-i-lager/vampire-vape-koncentrat-uk
Av dessa körde jag på heisenberg och pinkman då jag kört dem tidigare och blev samma smak men till ett betydligt lägre pris

http://esmokes.se/diy-i-lager/chuff-town-denmark
av dessa tog jag en del olika och har hittils kört Copenhavana, Hüsh Hüsh och Deep green och kan inte klaga på dem heller

http://esmokes.se/diy-i-lager/vg-pg-vpg-500ml/chemnovatic-vpg...
gällande basvätska så har dem denna som är 70% VG vilket även är lagom finns i mindre flaskor oxå samt man kan välja hur mkt nikotin man vill ha mellan 0-18mg

Gällande steepa juicen så är det väldigt olika vissa juicer vill stå längre än andra, vissa går att vejpa omgående om man känner för det kan tänka mig att krämiga smaker kanske vill stå lite längre, men det är upp till var och en samt man lär sig efterhand på köpet vilket inte är helt fel och man får inte glömma att skaka om det man blandat vilket jag gjort dagligen

Visa signatur

CPU AMD R9 3900X MB Gigabyte X570 Aorus Pro
RAM Corsair Vengeance 16GB GPU Saphirre 5700XT Nitro+ SE
SSD NVMe WD Black SN750 x2 SSD Samsung 840Pro, Samsung 850Pro, Kingston A400
HDD HGST Deskstar 6TB, WD Green 2TB
Chassi Fractal Design Define R6 PSU Be Quiet Dark Power Pro 850w

Permalänk
Medlem
Skrivet av V8Dragster:

Hej
Gällande coils till den tanken så tycker jag det är stor skillnad, använder förvisso inte tanke mer än ibland men har kört 0,5 1,2 och 1,5ohm och 0,5 gav märkbart mer ånga, och bättre om man vill köra DL istället för MTL, tyckte även man fick mer smak på 0,5 kontra 1,5 även 1,2 var ett steg över 1,5 om än ett mindre steg, det man ska tänka på om man går från 1,5 till 0,5 är att man kan behöva köra med mindre nikotin pga du kommer få i dig märkbart mer ånga med 0,5.

Gällande göra egen juice så tog jag ett "halvt" steg och blandade själv nyligen, finns några tillverkare som esmokes säljer som är färdiga essenser som därmed endast behöver tillsättas med basvätska, då jag inte blandat tidigare så tyckte jag detta var ett bra steg att gå för se hur det blir.
http://esmokes.se/diy-i-lager/vampire-vape-koncentrat-uk
Av dessa körde jag på heisenberg och pinkman då jag kört dem tidigare och blev samma smak men till ett betydligt lägre pris

http://esmokes.se/diy-i-lager/chuff-town-denmark
av dessa tog jag en del olika och har hittils kört Copenhavana, Hüsh Hüsh och Deep green och kan inte klaga på dem heller

http://esmokes.se/diy-i-lager/vg-pg-vpg-500ml/chemnovatic-vpg...
gällande basvätska så har dem denna som är 70% VG vilket även är lagom finns i mindre flaskor oxå samt man kan välja hur mkt nikotin man vill ha mellan 0-18mg

Gällande steepa juicen så är det väldigt olika vissa juicer vill stå längre än andra, vissa går att vejpa omgående om man känner för det kan tänka mig att krämiga smaker kanske vill stå lite längre, men det är upp till var och en samt man lär sig efterhand på köpet vilket inte är helt fel och man får inte glömma att skaka om det man blandat vilket jag gjort dagligen

Tack för svaret

Det med nikotinet ska jag tänka på när jag byter coil till 0.5. Jag tycker 6mg är för lite för mig som var storsnusare tidigare, så med egen juice skulle jag testa att blanda 9mg. När jag kontaktade esmokes där jag köpte e-ciggen sa det att 12mg förmodligen är för mycket, så tänkte prova ett mellanting och se om jag blir nöjd.
9mg med 1.5 ohm's coilen alltså. Byter jag till 0.5 kanske 6mg är tillräckligt.

Tänkte först köpa hiesenberg/pinkman essenserna för jag har köpt båda smakerna som färdig e-juice och älskat dem. Men jämfört med dem andra essenserna så var de lite väl dyra så ska inte börja med dem iaf.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Skrivet av Snuken:

Tack för svaret

Det med nikotinet ska jag tänka på när jag byter coil till 0.5. Jag tycker 6mg är för lite för mig som var storsnusare tidigare, så med egen juice skulle jag testa att blanda 9mg. När jag kontaktade esmokes där jag köpte e-ciggen sa det att 12mg förmodligen är för mycket, så tänkte prova ett mellanting och se om jag blir nöjd.
9mg med 1.5 ohm's coilen alltså. Byter jag till 0.5 kanske 6mg är tillräckligt.

Tänkte först köpa hiesenberg/pinkman essenserna för jag har köpt båda smakerna som färdig e-juice och älskat dem. Men jämfört med dem andra essenserna så var de lite väl dyra så ska inte börja med dem iaf.

Suboxen var den första "vettiga" jag hade och körde jag först 18mg och sedan 12mg på den för tänkte det vore bättre börja högre då jag inte visste exakt hur mkt som skulle räcka för mig och jag ville inte falla tillbaka på vanliga cigg, men när jag sedan gick över till bla Uwell Crown tanken gick jag ner på 6mg för blev för mkt annars, och nu när jag kör med TFV8, TFV8 Baby Beast samt TFV12 tankarna så kör jag på 3mg, testade köra på 6mg för ett tag sedan men det blev för mkt vilket förvisso är bra

Vad har du för mod till din tank? och om du kör 6mg nu med 1,5 så gå inte uppåt innan du testat det på 0,5 coils för den kommer ge dig märkbart mer i ånga och därmed även mer nikotin per vejp.

Gällande priserna på essenserna så tänk på att vampire vapes är på 30ml och chuff town är på 10ml, jag blandade alla med 20% essens vilket då ger dig 150ml av vampire vapes kontra 50ml på chuff town, men man kan pröva sig fram gällande vampire vapes för läst dem som blandat 10-15% essens och tyckte det smakat ännu bättre, men vågade inte på första blandningen för ville inte riskera att smaken skulle bli för tunn men överväger nästa blandning att bli både 10% och en med 15% för se skillnaden

Visa signatur

CPU AMD R9 3900X MB Gigabyte X570 Aorus Pro
RAM Corsair Vengeance 16GB GPU Saphirre 5700XT Nitro+ SE
SSD NVMe WD Black SN750 x2 SSD Samsung 840Pro, Samsung 850Pro, Kingston A400
HDD HGST Deskstar 6TB, WD Green 2TB
Chassi Fractal Design Define R6 PSU Be Quiet Dark Power Pro 850w

Permalänk
Medlem
Skrivet av V8Dragster:

Suboxen var den första "vettiga" jag hade och körde jag först 18mg och sedan 12mg på den för tänkte det vore bättre börja högre då jag inte visste exakt hur mkt som skulle räcka för mig och jag ville inte falla tillbaka på vanliga cigg, men när jag sedan gick över till bla Uwell Crown tanken gick jag ner på 6mg för blev för mkt annars, och nu när jag kör med TFV8, TFV8 Baby Beast samt TFV12 tankarna så kör jag på 3mg, testade köra på 6mg för ett tag sedan men det blev för mkt vilket förvisso är bra

Vad har du för mod till din tank? och om du kör 6mg nu med 1,5 så gå inte uppåt innan du testat det på 0,5 coils för den kommer ge dig märkbart mer i ånga och därmed även mer nikotin per vejp.

Gällande priserna på essenserna så tänk på att vampire vapes är på 30ml och chuff town är på 10ml, jag blandade alla med 20% essens vilket då ger dig 150ml av vampire vapes kontra 50ml på chuff town, men man kan pröva sig fram gällande vampire vapes för läst dem som blandat 10-15% essens och tyckte det smakat ännu bättre, men vågade inte på första blandningen för ville inte riskera att smaken skulle bli för tunn men överväger nästa blandning att bli både 10% och en med 15% för se skillnaden

Det jag använder är denna: http://esmokes.se/startpaket/kompletta-paket/kanger-topbox-mi...
Har inga andra moddar. Har bara vejpat i lite mer än två veckor så har inte köpt fler tanks eller liknande. Är väldigt nöjd med den och blev rekommenderad den av en kompis så det blev den.

Det jag jämför med är t.ex. denna; http://esmokes.se/cap-hot-cinnamon-candy Där är det 108kr för 50ml. Sen har jag valt andra smaker som är typ 20ml för 49kr. Har bara valt smaker som fått ganska bra betyg och inte kostar för mycket per ml för att försöka komma undan så billigt som möjligt för jag vejpar en hel del

Men har endel 1.5 ohm coils kvar så dröjer väl 1½-2 månader till jag prövar på 0.5an. Men inför det så ska jag blanda endel som max ligger på 6mg.

Hur tyckte du att 18/12mg smakade i denna tanken? Var det för starkt? För när jag kontaktade e-smokes så sa det att det inte är någon fara att köra med 12mg juice men smaken skulle inte vara någon höjdare enligt dem.

Edit: Men det är alltså direkt till lunga som gäller med 0.5 ohmaren? Kör mun till lunga just nu med 1.5an.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Skrivet av Snuken:

Det jag använder är denna: http://esmokes.se/startpaket/kompletta-paket/kanger-topbox-mi...
Har inga andra moddar. Har bara vejpat i lite mer än två veckor så har inte köpt fler tanks eller liknande. Är väldigt nöjd med den och blev rekommenderad den av en kompis så det blev den.

Det jag jämför med är t.ex. denna; http://esmokes.se/cap-hot-cinnamon-candy Där är det 108kr för 50ml. Sen har jag valt andra smaker som är typ 20ml för 49kr. Har bara valt smaker som fått ganska bra betyg och inte kostar för mycket per ml för att försöka komma undan så billigt som möjligt för jag vejpar en hel del

Men har endel 1.5 ohm coils kvar så dröjer väl 1½-2 månader till jag prövar på 0.5an. Men inför det så ska jag blanda endel som max ligger på 6mg.

Hur tyckte du att 18/12mg smakade i denna tanken? Var det för starkt? För när jag kontaktade e-smokes så sa det att det inte är någon fara att köra med 12mg juice men smaken skulle inte vara någon höjdare enligt dem.

Edit: Men det är alltså direkt till lunga som gäller med 0.5 ohmaren? Kör mun till lunga just nu med 1.5an.

Det är mer el mindre samma modell som min förutom att du kan fylla på tanken vid toppen vilket är en stor fördel
Den är väldigt bra och gör sitt jobb, och den är en av dem som ger bäst smak av dem tankar jag har.

Det du länkade som smak är endast essens utan basvätska vilket du inte får glömma att blanda med

Till en början så var 18mg inga problem men när jag sedan valde att trappa ner så gick det inte att gå upp igen för då blev det för mkt nikotin och det kändes som man rev sönder luftvägarna typ, har inte märkt ngn skillnad på smakerna jag kört under mina år oavsett nikotin mängden, så prova köp en färdig juice du gillar på 12mg, ett starkt tips jag har oavsett vilket är Super strudel brown sugar den är fruktansvärt god

https://www.fasttech.com/products/4321600
Kom tänka på att dessa coils är det jag haft i min subox sen innan sommaren och dessa gav mer smak än standard coils i mitt tycke.

Det går att köra MTL på suboxen med 0,5 men det är mkt mindre motstånd än på 1,5 men DL är att föredra annars är det bättre köra på 1,2 alt 1,5 om man vill köra MTL, hur många watt kör du på? om jag inte minns fel så hade jag runt 35watt med 0,5 på suboxen

Visa signatur

CPU AMD R9 3900X MB Gigabyte X570 Aorus Pro
RAM Corsair Vengeance 16GB GPU Saphirre 5700XT Nitro+ SE
SSD NVMe WD Black SN750 x2 SSD Samsung 840Pro, Samsung 850Pro, Kingston A400
HDD HGST Deskstar 6TB, WD Green 2TB
Chassi Fractal Design Define R6 PSU Be Quiet Dark Power Pro 850w

Permalänk
Medlem
Skrivet av V8Dragster:

Det är mer el mindre samma modell som min förutom att du kan fylla på tanken vid toppen vilket är en stor fördel
Den är väldigt bra och gör sitt jobb, och den är en av dem som ger bäst smak av dem tankar jag har.

Det du länkade som smak är endast essens utan basvätska vilket du inte får glömma att blanda med

Till en början så var 18mg inga problem men när jag sedan valde att trappa ner så gick det inte att gå upp igen för då blev det för mkt nikotin och det kändes som man rev sönder luftvägarna typ, har inte märkt ngn skillnad på smakerna jag kört under mina år oavsett nikotin mängden, så prova köp en färdig juice du gillar på 12mg, ett starkt tips jag har oavsett vilket är Super strudel brown sugar den är fruktansvärt god

https://www.fasttech.com/products/4321600
Kom tänka på att dessa coils är det jag haft i min subox sen innan sommaren och dessa gav mer smak än standard coils i mitt tycke.

Det går att köra MTL på suboxen med 0,5 men det är mkt mindre motstånd än på 1,5 men DL är att föredra annars är det bättre köra på 1,2 alt 1,5 om man vill köra MTL, hur många watt kör du på? om jag inte minns fel så hade jag runt 35watt med 0,5 på suboxen

Att det inte var någon nikotin i det vet jag. Jag ska köpa en basvätska med 70% VG/30% PG med 18mg nikotin och en med 100% VG utan nikotin för att blanda ut det (från Chemnovatic som finns på e-smokes). Jag ska satsa på att få samma ratio när jag blandar, alltså 70/30 och då smakerna är PG (antar jag?) så köper jag den utan nikotin för att späda ut det för att få rätt ratio.

Med 1.5 ohm så kör jag just nu 20W. På coilsen står det att de rekommenderade watten är mellan 10-25 watt. Så man kör alltså högre med lägre ohm?
Dessa coilsen använder jag: http://esmokes.se/kanger-ssocc-coil
Finns i både 1.5 och 0.5.

Här är alla smaker jag tänkte börja med;
http://esmokes.se/tfa-vanilla-bean-ice-cream
http://esmokes.se/fa-carmel
http://esmokes.se/fw-banana
http://esmokes.se/cap-raspberry-v2
http://esmokes.se/cap-hot-cinnamon-candy
Sen de två basvätskorna och lite sprutor för dosering.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Skrivet av Snuken:

Att det inte var någon nikotin i det vet jag. Jag ska köpa en basvätska med 70% VG/30% PG med 18mg nikotin och en med 100% VG utan nikotin för att blanda ut det (från Chemnovatic som finns på e-smokes). Jag ska satsa på att få samma ratio när jag blandar, alltså 70/30 och då smakerna är PG (antar jag?) så köper jag den utan nikotin för att späda ut det för att få rätt ratio.

Med 1.5 ohm så kör jag just nu 20W. På coilsen står det att de rekommenderade watten är mellan 10-25 watt. Så man kör alltså högre med lägre ohm?
Dessa coilsen använder jag: http://esmokes.se/kanger-ssocc-coil
Finns i både 1.5 och 0.5.

Här är alla smaker jag tänkte börja med;
http://esmokes.se/tfa-vanilla-bean-ice-cream
http://esmokes.se/fa-carmel
http://esmokes.se/fw-banana
http://esmokes.se/cap-raspberry-v2
http://esmokes.se/cap-hot-cinnamon-candy
Sen de två basvätskorna och lite sprutor för dosering.

Att gå från 6mg till 18mg är ett väldigt stort steg så var beredd på en chock hehe
Men gällande hur du ska blanda så finns här nog ngn med mer erfarenhet som kan ge bättre svar för det enda jag blandat själv är dem jag länkade innan och det var lika lätt som att bygga en dator hehe
När jag blandade körde jag 20% essens och resten basvätska(blandat i 50ml flaskor)

Det är olika från tillverkare till tillverkare gällande watten, tex min TFV8 Baby Beast med T8 coil är rekommenderat köra mellan 60-80watt medans min TFV8 Cloud Beast med T8 coil har rekommenderat mellan 120-180watt och båda är 0,15ohm.

Intressanta smaker och hittar man "rätt" så kan man spara oerhört mkt för juicerna är inte direkt gratis hehe

Visa signatur

CPU AMD R9 3900X MB Gigabyte X570 Aorus Pro
RAM Corsair Vengeance 16GB GPU Saphirre 5700XT Nitro+ SE
SSD NVMe WD Black SN750 x2 SSD Samsung 840Pro, Samsung 850Pro, Kingston A400
HDD HGST Deskstar 6TB, WD Green 2TB
Chassi Fractal Design Define R6 PSU Be Quiet Dark Power Pro 850w

Permalänk
Medlem
Skrivet av V8Dragster:

Att gå från 6mg till 18mg är ett väldigt stort steg så var beredd på en chock hehe
Men gällande hur du ska blanda så finns här nog ngn med mer erfarenhet som kan ge bättre svar för det enda jag blandat själv är dem jag länkade innan och det var lika lätt som att bygga en dator hehe
När jag blandade körde jag 20% essens och resten basvätska(blandat i 50ml flaskor)

Det är olika från tillverkare till tillverkare gällande watten, tex min TFV8 Baby Beast med T8 coil är rekommenderat köra mellan 60-80watt medans min TFV8 Cloud Beast med T8 coil har rekommenderat mellan 120-180watt och båda är 0,15ohm.

Intressanta smaker och hittar man "rätt" så kan man spara oerhört mkt för juicerna är inte direkt gratis hehe

Nej men det blir inte 18mg nikotin när jag blandar ut hälften ungefär med 100% VG utan någon nikotin så slutresultatet blir ca 9mg. Har använt http://e-liquid-recipes.com så jag ser hur mycket av allt jag ska använda.

Tänkte prova mellan 15-20% essens till att börja med. Vet inte riktigt vilka smaker jag ska börja med men fler än två smaker på samma gång blir det inte. Blir typ vanilla och cinnamon till att börja med tror jag.

Enligt kalkylatorn så blir det så här ungefär för 30ml:
15 ml basvätska med 70% VG/30% PG med 18mg nikotin
10.5 ml 100% VG utan någon nikotin.
1.5 ml cinnamon essens
3 ml vanilla essens

Då blir det 30ml med 9mg nikotin som jag hoppas blir bra. Tänkte följa det receptet med 15% smak först och två olika smaker och se om jag hittar någon bra kombination

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Har själv funderat på att skaffa en, ville bara kolla med er som har lite mer koll om detta skulle vara något vettigt: http://esmokes.se/smok-micro-one-kit

Permalänk
Medlem

Fan det är ju osportsligt enkelt att sluta röka nu. Hoppas bara dom inte reglerar det så att det blir omöjligt att använda det som alternativ.

Permalänk
Medlem

Sen måste jag tacka för tipset om V8 Sticken jag är verkligen supernöjd!