Permalänk
Medlem

kastade min mottagare och ringde dit för ca 1 år sedan att jag inte hade någon mottagare eller tv har såklart kvar tv'n men endast till konsoller och blueray spelare

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Japp. Det är en väldig slapphet och lättja uppfattar jag det när man säger att "200 kr per månad är ingenting".

Även gällande små belopp (speciellt löpande sådana så pågår månad efter månad, år efter år) så måste man oftast ändå försöka att se på nytto/kost-ration. Gör man inte liknande gällande allt, privat eller professionellt, så blir snabbt många bäckar små till en hel flod av onödiga kostnader som strömmar ut.

Jag får inte ihop dina tankar om genomtänkt nytta/kost-ration med alla leksaker listade i din signatur.

Själv tänker jag att huvudsyftet med publicservice är att granska makten, sekundärt att utbilda. Någonstans efter det hamnar underhållning.
Bara att någon oberoende granskar makten tycker jag är värt 200spänn i månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Det mest patetiska i denna tråden är alla som säger att dom inte betalar tv Licens och att dom dessutom inte har en tv mottagare.. För att på något sätt försöka övertyga sig själva att deras faktisk olagliga handling är ok. Jävla falska hycklare..

Jag har ingen tv-mottagare och jag betalar ingen tv-avgift. Menar du att jag gör något olagligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Det mest patetiska i denna tråden är alla som säger att dom inte betalar tv Licens och att dom dessutom inte har en tv mottagare.. För att på något sätt försöka övertyga sig själva att deras faktisk olagliga handling är ok. Jävla falska hycklare.. Dock till trådämnet, att licens avgiften går upp är väl inget i sig som är ovanligt. Alla får ju diverse löneökningar varje år vilket leder till dyrare avgifter för arbetsgivare, vilket leder till dyrare priser för den ena till det andra.

Har inte haft någon teve sen jag flytta hemifrån 2010. Dock en projektor utan tevemottagare och två datorskärmar, även de utan tevemottagare. Vad är fel med det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@martinot:

Tack, men förvånad att du förstod vad jag skrev för jag fatta knappt själv innan jag fixade meningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Det mest patetiska i denna tråden är alla som säger att dom inte betalar tv Licens och att dom dessutom inte har en tv mottagare.. För att på något sätt försöka övertyga sig själva att deras faktisk olagliga handling är ok. Jävla falska hycklare..

Menar du de som säger sig inte ha en tv-mottagare, men som trots det har en mottagare (alltså, som antingen ljuger eller är okunniga om vad den stora svarta klumpen i vardagsrummet egentligen är) och samtidigt säger att dom inte betalar TV-licensen?

Eller vad i helvete menar du egentligen? Det du skrivit är helt obegripligt.

Permalänk
Avstängd

Det jag menar är precis det jag skriver.. Det sitter folk och skriver att dom INTE har Tv mottagare och Inte Betalar TV Licens. TROTS att dom har TV mottagare Och Tittar på TV..

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Det jag menar är precis det jag skriver.. Det sitter folk och skriver att dom INTE har Tv mottagare och Inte Betalar TV Licens. TROTS att dom har TV mottagare Och Tittar på TV..

Dock inte det du skrev.

Nåja. Jag har Inte en tvmottagare och jag betalar Inte tvavgift. Ser inte det som något fel och jar svårt att se hur någon kan påstå att det är fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Stödjer tanken på public service och att det är rimligt att betala en slant för det.

Dagens SVT är bara ett propagandaorgan som inte är de minsta oberoende eller opolitiska. Dom är så vänstervridna att dom tappat kontakten med verkligheten. SVT trakasserar och hänger ut privatpersoner med åsikter dom tycker är fel. Partier och organisationer som inte har vänsteråsikter får inte komma till tals. När SVT blivit så osunda är det helt rätt att inte betala avgiften till dom då det innebär mindre pengar till vänsterpropaganda.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Jag får inte ihop dina tankar om genomtänkt nytta/kost-ration med alla leksaker listade i din signatur.

Oj!

Då skulle du se hur mycket mer och bättre saker jag har i verkligheten (har inte orkat uppdatera på år och dagar)!

Dock inga statliga "tvångsköp" eller liknande bakom. Har med ärligt intjänade pengar skaffat det som jag vill ha, och när det är bra pris på prylarna. Är extremt noga med vad jag köper, och att jag köper till rätt pris. Lägger ibland nästan onödigt mycket tid på att analysera nytta&prestanda/kost-ratio och de olika alternativen.

Som en generell regel så gillar jag inte att köpa saker eller resor med lånade pengar (större fastigheter undantaget), och är extremt försiktig på att dra på mig en massa löpande utgifter och former av abonnemang.

Skrivet av henkiii:

Själv tänker jag att huvudsyftet med publicservice är att granska makten, sekundärt att utbilda.

Jag ser de som, rent pragmatiskt, ofta att vara ett förlängt och indirekt språkrör för makten. Allt annat är en lite snygg schimär på utsidan av förpackningen. Sedan har de oftast egna åsikter och agendor också (även om normalt inte allt för långt ifrån makten).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Jag får inte ihop dina tankar om genomtänkt nytta/kost-ration med alla leksaker listade i din signatur.

Oj!

Då skulle du se hur mycket mer och bättre saker jag har i verkligheten (har inte orkat uppdatera på år och dagar)!

Dock inga statliga "tvångsköp" eller liknande bakom. Har med ärligt intjänade pengar skaffat det som jag vill ha, och när det är bra pris på prylarna. Är extremt noga med vad jag köper, och att jag köper till rätt pris. Lägger ibland nästan onödigt mycket tid på att analysera nytta&prestanda/kost-ratio och de olika alternativen.

Som en generell regel så gillar jag inte att köpa saker eller resor med lånade pengar (större fastigheter undantaget), och är extremt försiktig på att dra på mig en massa löpande utgifter och former av abonnemang.

Skrivet av henkiii:

Själv tänker jag att huvudsyftet med publicservice är att granska makten, sekundärt att utbilda.

Jag ser de som, rent pragmatiskt, ofta att vara ett förlängt och indirekt språkrör för makten. Allt annat är en lite snygg schimär på utsidan av förpackningen. Sedan har de oftast egna åsikter och agendor också (även om normalt inte allt för långt ifrån makten).

Skrivet av henkiii:

Bara att någon oberoende granskar makten tycker jag är värt 200spänn i månaden.

Håller som sagt absolut inte med om din tes om oberoende maktgranskning.

Det är ju bra för dig om du gillar det som sänds i SVT, och att du gillar att betala 200 spänn i månaden för det. Har inget alls problem med det. Tyvärr tvingas dock även jag, som inte gillar det, betala för dig också.

Det är det som är fel och orättvist.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Det jag menar är precis det jag skriver.. Det sitter folk och skriver att dom INTE har Tv mottagare och Inte Betalar TV Licens. TROTS att dom har TV mottagare Och Tittar på TV..

Jag upplever dig som något rörig. Otydlig i din argumentation och vart du vill komma. Dessutom ändrar du dig längs vägen (det är OK, men då skall man inte låtsas om annat - det är verkligen hyckleri för att använda din egna jargong).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Det intressanta är vem som avgör "nyttan". Detta är nyckeln.

Är det vi själva som får lov att avgöra detta, eller är det någon annan som skall avgöra detta för oss?

Det beror på hur du definierar "vi själva".

Om man ser till t e x lagstiftning så är det "vi själva" som skapar den. Denna gång i form av "samhället". Individer kan inte välja bort att deltaga bara för att det inte passar dem.

Man kan givetvis argumentera emot public service och att alla ska betala var för sig enligt vanlig kommersiell anda. Men då bör man också acceptera hur den lösningen skulle se ut på lång sikt.

En viktigare debatt enligt mig är var public service ska börja och sluta, hur den ska betalas, och därmed vad den i slutändan kommer kosta för medborgarna. Dvs inte förenklat till vara/inte vara.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Skrivet av henkiii:

Jag får inte ihop dina tankar om genomtänkt nytta/kost-ration med alla leksaker listade i din signatur.

Själv tänker jag att huvudsyftet med publicservice är att granska makten, sekundärt att utbilda. Någonstans efter det hamnar underhållning.
Bara att någon oberoende granskar makten tycker jag är värt 200spänn i månaden.

Även jag hoppar på tåget även om du redan fått ett par som inte håller med dig..
Det fetmarkerade visar var problemet ligger, SVT jobbar inte med att granska makten och utbilda folket, de jobbar med att få svenska folket att bli duktiga sossar och vänster partister samt granskar alla som inte håller med vänstern. Jag anser med andra ord att det public service gör i dagsläget inte bara är onödigt utan snarare skadligt för Sverige och därmed anser jag att varje krona som går till dom är en krona för mycket.
Om vi hade haft en saklig, utbildande och neutral public service hade jag sett det som en självklarhet att betala men som den är idag, nej tack.

Angående det där med underhållningen så är det ytterligare en sak jag stör mig på. Varför ska tv licensen gå till alla dessa galor där tvfolket får klappa sig själva på ryggen och säga vad duktiga de varit. Sånt trams ska inte finansieras via en påtvingad avgift. Punkt slut.

Skrivet av Igelkott:

Det beror på hur du definierar "vi själva".

Om man ser till t e x lagstiftning så är det "vi själva" som skapar den. Denna gång i form av "samhället". Individer kan inte välja bort att deltaga bara för att det inte passar dem.

Man kan givetvis argumentera emot public service och att alla ska betala var för sig enligt vanlig kommersiell anda. Men då bör man också acceptera hur den lösningen skulle se ut på lång sikt.

En viktigare debatt enligt mig är var public service ska börja och sluta, hur den ska betalas, och därmed vad den i slutändan kommer kosta för medborgarna. Dvs inte förenklat till vara/inte vara.

Public service borde vara en eller max två kanaler på tv som sänder nyheter och utbildande materiel, detta materiel ska självklart vara korrekt och opartiskt utan inslag av vänsterpropaganda.
Det borde inte inkludera någon form av nöje som konkurrerar med de kommersiella kanalerna av den enkla anledningen att det inte ska ligga som en påtvingad kostnad för oss som inte vill ta del av SVTs nöje. Jag är fullt övertygad om att public service hade kunnat genomföra sitt egentliga uppdrag bättre än idag på 5-10% av sin nuvarande budget om man plockade bort allt trams de håller på med.

Om de nu lyckades få ordning på katastrofen så att den var värd att finansiera överhuvudtaget så borde den gå på skatesedeln för systemet med radio och tv tjänst är bara otroligt ineffektivt, bara en sån sak som att de ska ringa alla som inte betalar var tredje månad för att påminna om att man ska betala om man skaffar en tv är ju löjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Även jag hoppar på tåget även om du redan fått ett par som inte håller med dig..
Det fetmarkerade visar var problemet ligger, SVT jobbar inte med att granska makten och utbilda folket, de jobbar med att få svenska folket att bli duktiga sossar och vänster partister samt granskar alla som inte håller med vänstern. Jag anser med andra ord att det public service gör i dagsläget inte bara är onödigt utan snarare skadligt för Sverige och därmed anser jag att varje krona som går till dom är en krona för mycket.
Om vi hade haft en saklig, utbildande och neutral public service hade jag sett det som en självklarhet att betala men som den är idag, nej tack.

Vad grundar du påståendena på?
Vad ser du på SVT respektive lyssnar på på SR, alternativt läser på deras sajter? Tittar man på lite utvalda delar och har en förutfattad mening som man dessutom gärna får bekräftad, så är det svinlätt att hitta hål här och där. Det är ju fortfarande människor som jobbar där. Men sett till helheten så påstår jag helt klart motsatsen.

Skrivet av lanbonden:

Angående det där med underhållningen så är det ytterligare en sak jag stör mig på. Varför ska tv licensen gå till alla dessa galor där tvfolket får klappa sig själva på ryggen och säga vad duktiga de varit. Sånt trams ska inte finansieras via en påtvingad avgift. Punkt slut.

Det kan man tycka. Man kan också tycka att det är skönt med underhållning som inte är reklamfinansierad. Ingenting kan dock passa alla. Däri ligger utmaningen för SVT. Så man kan absolut ställa sig frågan om det är värt att SVT ens jobbar i det området.

Skrivet av lanbonden:

Public service borde vara en eller max två kanaler på tv som sänder nyheter och utbildande materiel, detta materiel ska självklart vara korrekt och opartiskt utan inslag av vänsterpropaganda.
Det borde inte inkludera någon form av nöje som konkurrerar med de kommersiella kanalerna av den enkla anledningen att det inte ska ligga som en påtvingad kostnad för oss som inte vill ta del av SVTs nöje. Jag är fullt övertygad om att public service hade kunnat genomföra sitt egentliga uppdrag bättre än idag på 5-10% av sin nuvarande budget om man plockade bort allt trams de håller på med.

Om de nu lyckades få ordning på katastrofen så att den var värd att finansiera överhuvudtaget så borde den gå på skatesedeln för systemet med radio och tv tjänst är bara otroligt ineffektivt, bara en sån sak som att de ska ringa alla som inte betalar var tredje månad för att påminna om att man ska betala om man skaffar en tv är ju löjligt.

Ok. Eftersom du citerade mig utan att argumentera mot något jag sagt så kan jag bara förtydliga att jag är själv inte intresserad av att diskutera det ämnet i detta forumet så jag kommer inte besvara innehållet. men jag tolkar det som att du åtminstone tagit till dig av vad det är jag menar vara diskussionsvärt.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

@Neonodia: Bättre att säga som jag gör att jo jag har en mottagare hemma, men nej jag tänker inte stödja SVT då det bara är skit, så jag betalar inte för det.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Och ändå förespråkar du att man ska lägga ut pengar på ren dritt som man inte på något sätt använder och man kanske tror att det är direkt skadligt för landet med den propaganda som de sprider. Betala för SVt är lite som att köpa olja för 2300kr för att direkt dumpa i Östersjön.

Nej 2300kr/år är mycket pengar för väldigt många, visst om man har en årsinkomst på över 10 mille så kanske man ej behöver bry sig om dessa summor, men en stor del av befolkningen tjänar mindre än så och då är 2300kr på ren dritt, 2300kr för mycket på dritten.

Jag jobbar emot företag som har omsättning på några miljarder i enbart sverige och inte ens där kommer ren 2300kr räkning på ren dritt igenom hur som helst. Och man kan ofta få förtydliga även småsummor..

Propaganda?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

http://www.ystadsallehanda.se/ystad/lars-mohlin-det-de-kallar...

Ystads Allehandas chefsredaktör skrev detta för några veckor sedan.
Jag håller med honom till 100%, och det är en av anledningarna till att jag blir mer och mer emot TV-licensen: Jag tycker att SVT utvecklas åt fel håll. Mycket det dom gör och sänder nu är inte public service, och är därmed inget jag vill "stödja" med mina pengar.

Om SVT sänder samma skit som dom andra kanalerna kan dom banne mig finansieras på samma sätt, och inte tvinga till sig pengar av normalt folk som inte ens tittar på skräpet.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det var ju konstruktivt. Varför är den vänstervriden PK media enligt dig?

Men det är väl uppenbart. De har ju en värdegrund som grundar sig i allas lika värde, kan det bli mer PK än så? Och de måste ju va så himla mesiga och vågar inte "säga sanningen" när de har ansvarig utgivare och allt. Någon form av mörkläggning eller konspiration måste det ju vara när inte 70% av innehållet handlar om det uppenbara -> snart är vi en del av Eurabien.
(Varning - texten kan innehålla spår av ironi)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

Mycket skitsnack och dåliga ursäkter för att urskulda sig.
Ungefär samma argument för att ladda ner filmer och spel gratis.

Hade inkomstskatterna hanterats på samma sätt av "skattetjänst" hade folk
struntat i skatten av samma skäl.
Man smiter från det som går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Mycket skitsnack och dåliga ursäkter för att urskulda sig.
Ungefär samma argument för att ladda ner filmer och spel gratis.

Hade inkomstskatterna hanterats på samma sätt av "skattetjänst" hade folk
struntat i skatten av samma skäl.
Man smiter från det som går.

Exakt så är det. Folk har inte en susning om syftet med public service. Tills det kommer ett bättre finansieringsalternativ så är det bara hålla ut och betala, e l l e r inte äga en TV-mottagare. Case closed.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Det beror på hur du definierar "vi själva".

Förespråkar (om det inte framgår tydligt) att vi själva som individer skall få välja, istället för att någon annan proxylösning där vi, via partier, via politiker, via tillsatta ledare, via SVT programredaktion, skall bestämma det för oss.

Skrivet av Igelkott:

Om man ser till t e x lagstiftning så är det "vi själva" som skapar den. Denna gång i form av "samhället".

Absolut.

Men man måste inte tycka att allt är optimalt upplagt och styrt i ett samhälle bara för att man är född och en del a det.

Det ligger i yttrandefrihet att man kan förespråka tex. mer individuella/kapitalistiska lösningar, eller mer politiskt styrda och kollektivistiska/socialistiska lösningar där man lägger mer av makten hos myndigheter, politiker och liknande institutioner.

(Bara för att ta ett exempel ibland många.)

Skrivet av Igelkott:

Individer kan inte välja bort att deltaga bara för att det inte passar dem.

Inte alltid, men i detta fallet kan man faktiskt det.

Går utmärkt.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Exakt så är det. Folk har inte en susning om syftet med public service.

Jo, jag vet mycket väl vad Public Service är.

Känner att du har en viss arrogans i din attityd till dina meningsmotståndare.

Det är inte något autonomt motsatsförhållande att både känna till en sak eller definition, men att inte gilla eller uppskatta den.

Skrivet av Dockland:

Tills det kommer ett bättre finansieringsalternativ så är det bara hålla ut och betala, e l l e r inte äga en TV-mottagare. Case closed.

Det går också fint att protestera emot detta som ett (om man tycker det) orättvist och felaktigt system genom att vägra betala.

Case closed.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Exakt så är det. Folk har inte en susning om syftet med public service. Tills det kommer ett bättre finansieringsalternativ så är det bara hålla ut och betala, e l l e r inte äga en TV-mottagare. Case closed.

Det skulle vara bra mycket lättare att motivera en mångmiljardbudget och tusentals anställda om dom faktiskt sysslade med enbart public service.
Med SVT's resurser skulle dom utan vidare kunna producera material typ Planet Earth.
Men istället väljer dom att fylla tablåerna med arga snickarn och diverse realtids såpa skräp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Det skulle vara bra mycket lättare att motivera en mångmiljardbudget och tusentals anställda om dom faktiskt sysslade med enbart public service.
Med SVT's resurser skulle dom utan vidare kunna producera material typ Planet Earth.
Men istället väljer dom att fylla tablåerna med arga snickarn och diverse realtids såpa skräp.

Alltså. Arga snickaren? Public Service?

Som sagt.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Det skulle vara bra mycket lättare att motivera en mångmiljardbudget och tusentals anställda om dom faktiskt sysslade med enbart public service.
Med SVT's resurser skulle dom utan vidare kunna producera material typ Planet Earth.
Men istället väljer dom att fylla tablåerna med arga snickarn och diverse realtids såpa skräp.

Håller med. Även om just Arga Snickaren inte verkar gå i SVT (men hade mycket väl kunnar gjort det).

Även om jag personligen inte är en förespråkare för kollektivistiska lösningar som Public Service, så tycker jag ju att BBC gör ett betydligt bättre jobb inom detta än vad SVT gör.

De hade lätt kunnat göra ett mycket bättre jobb även som Public Service.

Som det är nu så är jag inte intresserad av det mesta som varken SVT, eller vanliga kommersiella kanaler som 3, 4, 5, etc. sänder. Visst kanske SVT har lite mer och högre kvalitet på ett fåtal produktioner, men generellt så är det mesta skit som i de andra "normala" kanalerna.

Har faktiskt i vissa fall betalt för att titta på BBC:s kanaler, vilket är lite intressant då jag egentligen är emot konceptet Public Service, men som ickebritt så är det ju inget tvång för mig, utan något frivilligt.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dockland:

Har TV och betalar gladeligen de där sketna växelpengarna var månad till något som faktiskt främjar samhället i stort.
Om jag ser på TV? Inte ett dugg. De där 200:- i månaden är det väl ingen som märker ens? De skulle kunna femdubbla den avgiften utan att jag märkt av det. Över huvud taget. Jag ger mer till Rumänska tiggare var månad.

Bra att du betalar TV-avgiften. Men att ge pengar till rumänska tiggare? Det om något är helt huvudlöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Klart dom vill höja skatten, det är ju det enda sättet vänsterkanten kan ordna en budget på.
Att minska ner på sina utgifter är nog ingenting dom ens övervägt.

Och att Eva Hamilton fick en näsbränna av högsta förvaltningsdomstolen för sin skatt på allt med en skärm måste ha varit ett enormt bakslag.

J*kligt nöjd att jag slängde ut TV'n för en sisådär 15 år sedan.

Sedan råkar det vara så att ingen regering bestämmer över avgifterna eller SR. Den bestäms av riksdagen.

Skönt att se att våra röstberättigade inte vet skillnaden mellan skatt och avgift, och inte vet vad regeringen bestämmer och inte bestämmer över.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Sedan råkar det vara så att ingen regering bestämmer över avgifterna eller SR. Den bestäms av riksdagen.

Skönt att se att våra röstberättigade inte vet skillnaden mellan skatt och avgift, och inte vet vad regeringen bestämmer och inte bestämmer över.

Tydligen så är Public Service misslyckat kan man konstatera.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Heinel:

Men det är väl uppenbart. De har ju en värdegrund som grundar sig i allas lika värde, kan det bli mer PK än så? Och de måste ju va så himla mesiga och vågar inte "säga sanningen" när de har ansvarig utgivare och allt. Någon form av mörkläggning eller konspiration måste det ju vara när inte 70% av innehållet handlar om det uppenbara -> snart är vi en del av Eurabien.
(Varning - texten kan innehålla spår av ironi)

Skickades från m.sweclockers.com

Haha. Att vissa ens tror på Eurabien-myten är ju komiskt.

Höll på att bli Poe's lag där dock.

Skrivet av Svensktiger:

Det skulle vara bra mycket lättare att motivera en mångmiljardbudget och tusentals anställda om dom faktiskt sysslade med enbart public service.
Med SVT's resurser skulle dom utan vidare kunna producera material typ Planet Earth.
Men istället väljer dom att fylla tablåerna med arga snickarn och diverse realtids såpa skräp.

Kan ju vara så att det lockar folk? Arga snickaren är väl underhållande ibland men deras såpor är ju skrämmande dåliga.. Däremot verkar folk vilja titta på det för någon anledning..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds