Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weiman:

"Pleat är en över-ear hörlurar inneslutna i nappaläder och utformad för att framhäva formerna i ditt ansiktet"

Låter ju verkligen seriöst...
Kan tänka mig att de möjligen är värda 399:-, men ordinarie priset är ju en förolämpning. Varför sysslar ICA med sånt?

Fast kollar man så ser priset ut att vara där någonstans Prisjakt

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Ser inte ut att vara några ~2500kr -ish lurar i mina ögon.
Är själv audiofil och har i ärlighetens namn aldrig hört talats om märket ens.

Njaa, känns fishy tycker jag.

Skrivet av Weiman:

"Pleat är en över-ear hörlurar inneslutna i nappaläder och utformad för att framhäva formerna i ditt ansiktet"

Låter ju verkligen seriöst...
Kan tänka mig att de möjligen är värda 399:-, men ordinarie priset är ju en förolämpning. Varför sysslar ICA med sånt?

Kan hålla med om att det känns fishy men sökte runt lite snabbt på nätet och kunde inte direkt hitta nåt negativt förutom att de är överprisade.
Beställde ett par för att ha som lurar på jobbet där kvaliten inte är lika viktig och för 399kr tror jag de fyller sin uppgift. Kan återkomma med en liten rapport så fort de är framme

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Kan hålla med om att det känns fishy men sökte runt lite snabbt på nätet och kunde inte direkt hitta nåt negativt förutom att de är överprisade.
Beställde ett par för att ha som lurar på jobbet där kvaliten inte är lika viktig och för 399kr tror jag de fyller sin uppgift. Kan återkomma med en liten rapport så fort de är framme

https://www.molami.com/mo_se_en/ Skulle nog säga att det där är mer inriktat för tjejer

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Forbidden:

Kan hålla med om att det känns fishy men sökte runt lite snabbt på nätet och kunde inte direkt hitta nåt negativt förutom att de är överprisade.
Beställde ett par för att ha som lurar på jobbet där kvaliten inte är lika viktig och för 399kr tror jag de fyller sin uppgift. Kan återkomma med en liten rapport så fort de är framme

Gör gärna det!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stacks:

https://www.molami.com/mo_se_en/ Skulle nog säga att det där är mer inriktat för tjejer

TRIGGERED! Antog du precis mitt kön?!

Skämt åsido, ingen ser mig på jobbet med dessa bakom en skärm

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Fast kollar man så ser priset ut att vara där någonstans Prisjakt

Jag tror inte att ICA säljer dom med förlust om man säger så..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

TRIGGERED! Antog du precis mitt kön?!

Skämt åsido, ingen ser mig på jobbet med dessa bakom en skärm

I would never....!

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Ser inte ut att vara några ~2500kr -ish lurar i mina ögon.
Är själv audiofil och har i ärlighetens namn aldrig hört talats om märket ens.

Njaa, känns fishy tycker jag.

Skrivet av Weiman:

"Pleat är en över-ear hörlurar inneslutna i nappaläder och utformad för att framhäva formerna i ditt ansiktet"

Låter ju verkligen seriöst...
Kan tänka mig att de möjligen är värda 399:-, men ordinarie priset är ju en förolämpning. Varför sysslar ICA med sånt?

Håller med, känns lite sådär, men jag beställde ett par ändå, haha.
Återkommer med omdöme när dom väl kommer^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av popn:

Håller med, känns lite sådär, men jag beställde ett par ändå, haha.
Återkommer med omdöme när dom väl kommer^^

Haha samma här, har ett gäng hyggliga lurar att jämföra med så detta blir spännande. Tänker mig att min far eller flickvän kan behöva ett par hörlurar i vilket fall, något måste man ju göra med skatteåterbäringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stacks:

https://www.molami.com/mo_se_en/ Skulle nog säga att det där är mer inriktat för tjejer

Skrivet av Forbidden:

TRIGGERED! Antog du precis mitt kön?!

Skämt åsido, ingen ser mig på jobbet med dessa bakom en skärm

Åh gud vad hemskt det vore att bli sedd i lurar som designades för kvinnor.

Eller?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Skrivet av SamuelSvensson:

Haha samma här, har ett gäng hyggliga lurar att jämföra med så detta blir spännande. Tänker mig att min far eller flickvän kan behöva ett par hörlurar i vilket fall, något måste man ju göra med skatteåterbäringen.

Har man pengar över som man inte behöver är det vettigare att ge till behövande och välgörenhet än köpa saker man inte behöver.
Ingen kritik mot dig. Alla köper vi grejer vi inte behöver. Vill bara ge dig ett alternativ

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det fortfarande är 15% hos Alina eller om de har höjt rabatten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beautiful_Barca:

Har man pengar över som man inte behöver är det vettigare att ge till behövande och välgörenhet än köpa saker man inte behöver.
Ingen kritik mot dig. Alla köper vi grejer vi inte behöver. Vill bara ge dig ett alternativ

Haha jodå du har så rätt, tyvärr är ordet "behöver" väldigt komplicerat och min lätt primitiva hjärna är inte speciellt bra på kollektivt konsekvenstänk. Då prylar är en av sakerna som får mig att vakna lycklig om mornarna (familj och flickvän två andra, så de hänger ihop), kommer de nog bli en hel del fler dumma köp innan jag skänker allt jag inte behöver till välgörenhet, tyvärr. Men de är bra med hyfsat folk som petar en i den moraliska sidan! Keep up the good work.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

TRIGGERED! Antog du precis mitt kön?!

Skämt åsido, ingen ser mig på jobbet med dessa bakom en skärm

Jag köpte ett par till sambon och tänkte prova dem men de var alldeles för små för mig.. Hon gillade dem dock i både komfort och ljud.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av downey:

Någon som vet om det fortfarande är 15% hos Alina eller om de har höjt rabatten?

Den är borta sedan många år. Det fanns dock fraktfritt.

Det stora problemet är att även Alina är borta och kursat.

http://www.sweclockers.com/nyhet/23561-alina-systems-gar-i-ko...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Den är borta sedan många år. Det fanns dock fraktfritt.

Det stora problemet är att även Alina är borta och kursat.

http://www.sweclockers.com/nyhet/23561-alina-systems-gar-i-ko...

En del av butikerna är borta, som det står i artikeln så gäller det inte butiker i bland annat Stockholm, Övik och Gävle

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av broschi:

En del av butikerna är borta, som det står i artikeln så gäller det inte butiker i bland annat Stockholm, Övik och Gävle

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken butik kör webbshoppen? Har den kursat (eller påväg att kursa)?

Hoppas inte. Alltid tyckt att de gjort ett bra jobb och haft en mycket god service.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Vilken butik kör webbshoppen? Har den kursat (eller påväg att kursa)?

Hoppas inte. Alltid tyckt att de gjort ett bra jobb och haft en mycket god service.

Inte säker, enligt prisjakt ser det ut som Uppsala(en av dem berörda butikerna). Men webshoppem har öppet tills vidare ser det ut som.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Den är borta sedan många år. Det fanns dock fraktfritt.

Det stora problemet är att även Alina är borta och kursat.

http://www.sweclockers.com/nyhet/23561-alina-systems-gar-i-ko...

Butiken i Östersund drivs vidare än så länge av konkursförvaltaren verkar det som och de har 15% på ordinarie pris men vem vet de kanske måste höja rabatten så de kan sälja av allt.

Permalänk
Skrivet av Scriabin:

Netonnets öppningserbjudanden på 3 nya lagershops som öppnar imorgon (Stockholm), 7/4-17

I huvudsak samma erbjudanden på de tre ställena:
Kungens kurva
InfraCity
Haninge

Exempel på varor:

Marshall Major II BT, 499 kr (Närmast 1190 kr)
Samsung UE55KS8005 9999 kr (Närmast 13490 kr)
Ps4 Slim 500gb 1999 kr (Närmast 2490 kr)

Hade hoppats på mer, bara någon hundralapp nedsatt på de flesta sakerna

Permalänk

Kindle Paperwhite

Ser att Kindle Paperwhite är prisnedsatt på tyska Amazon.

Det finns dock två olika priser, men jag ser inte vad som skiljer dem åt. En kostar 79,99€ och en annan kostar 99,99€

Är den ena med reklam och den andra utan eller vad beror det på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pansardöden:

Ser att Kindle Paperwhite är prisnedsatt på tyska Amazon.

Det finns dock två olika priser, men jag ser inte vad som skiljer dem åt. En kostar 79,99€ och en annan kostar 99,99€

Är den ena med reklam och den andra utan eller vad beror det på?

Precis, den med reklam är billigare. "Special offers" låter ju annars som en bra grej, men det är alltså annonser på skärmen som visas när den är avstängd. Kan förövrigt påpeka att (för mig iallafall) den med reklam inte går att beställa till Sverige :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheezymoon:

Rubicson Radiokontrollerad väckarklocka
Väckarklocka med termometer

79:90 (MEDLEMSPRIS gratis att bli medlem)
Ord. 179:90

Dom hade även 50% på:
TP-link RE210 Wifi-repeater AC750
325kr

Vilken butik gäller det?

Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik:

Vilken butik gäller det?

Erik

Google is your friend...

https://www.kjell.com/se/sortiment/hem-kontor-fritid/klockor-...

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/natverk/trad...

Permalänk
Medlem

Tack

Men min poäng var egentligen att det kan vara bra att ha med den information direkt i "fyndtråden".

/Erik

Permalänk
Hedersmedlem

En länk till erbjudandet eller åtminstone namnet på återförsäljaren är väl det minsta man kan vänta sig när någon gör ett inlägg i den tråden, det tillhör ju dessutom trådens regler att länk ska följa med om det finns.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pansardöden:

Ser att Kindle Paperwhite är prisnedsatt på tyska Amazon.

Det finns dock två olika priser, men jag ser inte vad som skiljer dem åt. En kostar 79,99€ och en annan kostar 99,99€

Är den ena med reklam och den andra utan eller vad beror det på?

Bra tips! Har ett tag varit på jakt efter en Paperwhite men priset verkar sällan justeras nedåt i Sverige. Kunde som killen ovan inte beställa den med reklam, men den utan reklam gick alldeles utmärkt att beställa. Om du lyckas beställa den mer reklam så är det helt värt eftersom reklamen aldrig är där och stör. Tvärtom kan den faktiskt ge tips om läsvärda böcker.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Skrivet av fetakniven:

Bra tips! Har ett tag varit på jakt efter en Paperwhite men priset verkar sällan justeras nedåt i Sverige. Kunde som killen ovan inte beställa den med reklam, men den utan reklam gick alldeles utmärkt att beställa. Om du lyckas beställa den mer reklam så är det helt värt eftersom reklamen aldrig är där och stör. Tvärtom kan den faktiskt ge tips om läsvärda böcker.

Ett tips när det gäller Kindle och reklam:
Om man köper en Paperwhite med reklam så kan man gå in på amazon och chatta med deras support. Säga att eftersom det inte finns reklam på den som är giltig i Sverige så vill man gärna inte se det. Då avaktiverar de reklam funktionen åt en gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

Bra tips! Har ett tag varit på jakt efter en Paperwhite men priset verkar sällan justeras nedåt i Sverige. Kunde som killen ovan inte beställa den med reklam, men den utan reklam gick alldeles utmärkt att beställa. Om du lyckas beställa den mer reklam så är det helt värt eftersom reklamen aldrig är där och stör. Tvärtom kan den faktiskt ge tips om läsvärda böcker.

Hur lyckades du med det? När jag försöker köpa en utan reklam säger Amazon att det inte är möjligt att skicka till svenska adresser.

Permalänk
Medlem

Angående ICA-lurarna där uppe. Om vi säger såhär, hade jag betalat 2500kr för dem hade jag varit en mycket upprörd människa just nu.