Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Hur kommer det sig att tipset om 1080-kortet från KFA2 försvann?

Skrivet av anon195163:

#16741223

För att det redan fanns några inlägg upp^^

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon195163:

Känns som ett väldigt bra pris?

Hittade inte så mycket recensioner, men i den jag hittade fick det ju bra omdöme (på tyska dock):
http://hardware-mag.net/artikel/grafikkarten/kfa2_geforce_gtx...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Känns som ett väldigt bra pris?

Hittade inte så mycket recensioner, men i den jag hittade fick det ju bra omdöme (på tyska dock):
http://hardware-mag.net/artikel/grafikkarten/kfa2_geforce_gtx...

Ett mycket bra pris. Kylaren ska tydligen vara bra och själva grunden är ju 1080, vilket jag tror många glömmer. De kollar på märket, men de är alla 1080-chip i grunden.

Jag skulle slå till direkt om jag behövde ett 1080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nyfiken: nån som vet hur Harman Kardon Onyx studio mini hanterar stereoljud när man kopplar ihop två enheter?
Blir det nån vettig stereobild, där ena minin agerar renodlad vänsterhögtalare och andra renodlad högerhögtalare?
... eller "dubblar" den bara och kör samma ljud till båda enheterna?

Jag har två stycken Harman/Kardon Go + play (2016) som också stödjer "harman dual sound". Till skillnad mot JBL connect som stödjer antingen "party mode" eller stereo Höger/Vänster så stödjer Harman dual sound enbart "party mode" dvs att båda högtalarna spelar både höger och vänster kanal båda två.

Du får därmed ingen riktig stereoseparation. Det du dock får är en väldig trevlig bredd i ljudet, och jag skulle säga att jag personligen struntar fullkomligt i stereoeffekterna så länge jag får den fina bredden i ljudet.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon195163:

Ett mycket bra pris. Kylaren ska tydligen vara bra och själva grunden är ju 1080, vilket jag tror många glömmer. De kollar på märket, men de är alla 1080-chip i grunden.

Jag skulle slå till direkt om jag behövde ett 1080.

Jao, det är väl strömförsörjningen man kunde velat ha 8+8 istället, men man bör ju kunna överklocka en del ändå!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon195163:

What? Allt handlar väl om prioriteringar. Tycker man det är värt å har budget med 1080ti så köper man väl ett sådant.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av PlogarN97:

What? Allt handlar väl om prioriteringar. Tycker man det är värt å har budget med 1080ti så köper man väl ett sådant.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ett lite för stort skutt upp i pris till ett 1080TI, känner jag, när detta 1080 låg så lågt i pris. Får se om man avbeställer, hade egentligen tänkt och vänta på Vega.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoka:

Hittat i Swedroids fyndtråd!

Lite intresserad av denna.

Hur mycket krux är det att få saker att lira? Antar att man behöver köpa trådlösa strömbrytare att sätta för lampor osv?

Går det att automatisera uppkopplande till en bluetooth-enhet osv?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Lite intresserad av denna.

Hur mycket krux är det att få saker att lira? Antar att man behöver köpa trådlösa strömbrytare att sätta för lampor osv?

Går det att automatisera uppkopplande till en bluetooth-enhet osv?

Eh, ja du behöver köpa strömbrytare som klarar av trådlöst för att kunna styra dom trådlöst.

Det är en fjärrkontroll, inte en trollstav ;).

Vad du kan styra med den är lite beroende på. Se det som en multifjärr deluxe. Finns kompablitets listor om du är intresserad av vad som går att styra sen finns det forum där man pratar om hur man får ut ännu mer funktion än vad som är tänkt.

Vid köp på distans så har du ju oftast minst 14 dagar på dig att bestämma dig om du gillar den eller inte. Så pröva om du är sugen

Är man lite händig så kan man få den att lira mot ganska mycket. Inkl automatisk timer kopplad till väckarklockan för kaffebryggaren

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Lite intresserad av denna.

Hur mycket krux är det att få saker att lira? Antar att man behöver köpa trådlösa strömbrytare att sätta för lampor osv?

Går det att automatisera uppkopplande till en bluetooth-enhet osv?

Om jag ska vara helt ärlig, ingen aning. ^^
Såg erbjudandet och förde det vidare då Harmony-kontrollerna brukar vara rätt dyra, gjorde ingen större efterforskning.
Så jag får vara tråkig och säga, prova Logitechs hemsida

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Lite intresserad av denna.

Hur mycket krux är det att få saker att lira? Antar att man behöver köpa trådlösa strömbrytare att sätta för lampor osv?

Går det att automatisera uppkopplande till en bluetooth-enhet osv?

För att ersätta vanliga fjärrkontroller med IR är den helt suverän. Stödjer i princip allt och smidig att installera och konfigurera. Allt går att styra via appen, även över internet
Kan även styra en PC via Bluetooth och det funkar hjälpligt men man saknar vissa funktioner.

Vad gäller automation med lampor osv får man kolla vad som stöds. Här är en lista:
https://support.myharmony.com/en-eu/compatibility
Tyvärr saknas stöd för vanliga 433MHz fjärrströmbrytare typ Nexa.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att styra saker även om den är i läget "PowerOff"? Det är något jag saknar med min Logitech Harmony Smart Control och tänker att lampor osv borde fungera även om aktiviteten är i avstängt läge. Det hade varit riktigt nice om det gick att ställa in funktioner till alla knappar under avstängt läge

F.ö så styr jag Nexabrytare med min Harmony Smart Control så det är fullt möjligt. Jag använde mig av en IR->RF->IR förlägnare jag köpte på Kjell och Co. för att få det att fungera. Det var rätt meckigt dock, men det går!

Permalänk
Medlem

"Home control" knapparna på Companion ska funka även i power off. Det verkar dock inte vara möjligt att få ut IR från dem i dagsläget:
https://community.logitech.com/s/feed/0D53100005QqY7RCAV

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Komplett säljer Yamaha RX-V481 för 2690:-
https://www.komplett.se/product/876514/tv-ljud-bild/hemmabio/...
Aldrig varit nere så lågt och har fått jättebra omdömen.
1000:- billigare än siba och netonnet.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3680124

*slutsåld* /mod

Försöker mod hålla den sista för sig själv? Hos mig står det att 1 är i lager fortfarande.

Kanske är lite onödigt att uppdatera statusen sådär. Så länge rabatten håller sig så kan deras lager fortfarande uppdateras.

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av bz2:

Det har det väl varit i åtminstonde ett halvår?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Moderator
Forumledare

@ToxicMonkey: Hehe, njae när inlägget redigerades (16:31) så hade produkten utgått

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@ToxicMonkey: Hehe, njae när inlägget redigerades (16:31) så hade produkten utgått

Hehe jo jag förstod att något sådant hade hänt, var bara lite ironisk
Bra ändå att ni håller koll på tråden!

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrbanHazard:

Rabatt på Razer produkter(Amazon.com, så tänk på eventuell tull)
Är något billigare än prisjakt,
https://www.amazon.com/b?node=10042979011

Amazon tar typ 140:- i frakt och sedan lägger dom på tull. Så en mus för $37.99 blir 602:- med allt.

Känns inte som nåt bra tips

Order Summary
Items: SEK 343,43
Shipping & handling: SEK 138,95
Total before tax: SEK 482,38
Estimated tax to be collected: SEK 0,00
Import Fees Deposit SEK 120,59
Order total: SEK 602,97

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicMonkey:

Försöker mod hålla den sista för sig själv? Hos mig står det att 1 är i lager fortfarande.

http://i68.tinypic.com/2vs5283.jpg

Kanske är lite onödigt att uppdatera statusen sådär. Så länge rabatten håller sig så kan deras lager fortfarande uppdateras.

Fortfarande en (1) kvar... verkar som den "puffar" in nya hela tiden, eller går kampanjen så "dåligt"?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Kastroullen:

Är inte detta en lite udda storlek på disk?
Fungerar säkert skitbra och så, men "275gb" känns lite off...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Logitech G933 för 1.190:- på felgiganten.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/pc-gaming...

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Finns det någon vara på cdon för 1kr? Behöver en vara för 1kr för att få gratis frakt.
Edit: Eller billigaste varan som finns dvs, måste inte vara 1kr. Det billigaste jag hittat hittills är proteinbars för 7kr.

Permalänk
Medlem

@Mackey:

Det ser ut som att proteinbars är det billigaste enligt prisjakt;
https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=429&lista=prod&o=own...

Permalänk
Medlem

@ZyXXaR
Att jag inte tänkte på prisjakt, satt på cdon och testade olika söktermer. Tackar!
Förut fanns ju skopan som såldes via gymgrossisten för 1kr, cdon tog väl bort den iom att den skickades i egen förpackning och allt från GG som lär ha gått back på det hela.

Permalänk
Medlem

@andreas_dock: Det kan säkert tilltala Xbox One ägare, eftersom m$ säger att externa hårddiskar måste vara på minst 250gb och normala SSD är ju på 240. Nu funkar ju 240gb diskar ändå men finns söker någon nervös jäkel där ute som inte vågar chansa.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av lasseTM:

@andreas_dock: Det kan säkert tilltala Xbox One ägare, eftersom m$ säger att externa hårddiskar måste vara på minst 250gb och normala SSD är ju på 240. Nu funkar ju 240gb diskar ändå men finns söker någon nervös jäkel där ute som inte vågar chansa.

Ah!
Smart tänkt utav dig där!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Vad tror ni, nåt att ha?

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av popn:

Vad tror ni, nåt att ha?

Ser inte ut att vara några ~2500kr -ish lurar i mina ögon.
Är själv audiofil och har i ärlighetens namn aldrig hört talats om märket ens.

Njaa, känns fishy tycker jag.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av popn:

Vad tror ni, nåt att ha?

"Pleat är en över-ear hörlurar inneslutna i nappaläder och utformad för att framhäva formerna i ditt ansiktet"

Låter ju verkligen seriöst...
Kan tänka mig att de möjligen är värda 399:-, men ordinarie priset är ju en förolämpning. Varför sysslar ICA med sånt?