Inet - Ångerrätt monterad dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lobocut:

@tidsoptimist: Inet kan inte avtal bort ångerrätten för vad dom tycker är specialtillverkad. Dom har helt enkelt skrivit så för att dom tror att dom kan, eller för att vilseleda konsumenten till att tro att inet bestämmer vad du inte kan ångra.

Fel. Handlar inte om vad inet anser. När du beställer en dator som monteras så lägger inet ner en timme eller två på att montera ihop datorn. Det är just via denna tjänsten som datorn blir specielbeställd.

När man kombinerar x, y och z och bygger ihop det till en dator, är inte det definitionen på en specialbeställd dator? Du kan kombinera tusentals kombinationer.
Anser du att exv. gravering utgör en specialbeställning? Skulle en telefon med graveringen "Andreas" inte vara specialbeställd då det finns massor av Andreas i landet som skulle kunna tänkas köpa den?

Permalänk

Självklart kan du ångra köpet, lagen står på din sida om su orkar dra detta vidare om Inet skulle jävlas. Säg det också att du inte tänker ge upp o gå vidare med det här.

"Special byggd" hahahahha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PROSPECT-GRIPEN:

Självklart kan du ångra köpet, lagen står på din sida om su orkar dra detta vidare om Inet skulle jävlas. Säg det också att du inte tänker ge upp o gå vidare med det här.

"Special byggd" hahahahha

Skickades från m.sweclockers.com

Fast nu har TS instruerat INET specifikt vilka delar som ska ingå i datorn som de sedan bygger.
Förklara gärna hur den inte är specialbyggd enligt TS önskemål.

Permalänk
Medlem

Ni som tycker inet har fel och att man självklart skulle få returnera färdigbyggda datorer.

Först spenderar inet några timmar på att montera datorn (gratis? Vet inte om de har något erbjudande) för att sen skicka ut det. Applicerar kylpasta, sätter på en extern kylare på processorn, fixar kabeldragning etc.

Får retur av datorn, ska plocka isär alla delarna. Ska rengöra processorn från kylpasta etc.

Totalt sett skulle det vara massor av timmar spenderade på en tjänst som man också beställer (monteringen). Ska inet jobba gratis? Ska de ha en restocking fee på 2500? Ska inet lagra tomma kartonger i 14 dagar så fort någon köper en dator?

Folket, om ni vill returnera datorer, beställ då datorn i delar för då kan ni faktiskt returnera den.

Ni som tycker det är rimligt med retur, gäller detta för alla typer av tjänster? För att själva datorbyggandet är en tjänst. Har ni öppet köp om ni köper städhjälp? Om ni går till tandläkarn? På vilket sätt är det annorlunda att inet BYGGER en dator åt er?

Permalänk
Medlem

Det här borde mobiltelefon-försäljare köra på.

- "Skal till mobilen ingår, vill du att vi sätter fast det på mobilen?"

- "Uhm, ok."

- "Boom! Specialbyggd mobil, ingen ångerrätt din sopa!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lobocut:

@tidsoptimist: Inet kan inte avtal bort ångerrätten för vad dom tycker är specialtillverkad. Dom har helt enkelt skrivit så för att dom tror att dom kan, eller för att vilseleda konsumenten till att tro att inet bestämmer vad du inte kan ångra.

Är du säker?

Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler
2 kap 11§
Ångerrätt gäller inte för avtal som
1. avser en tjänst som har fullgjorts, om konsumenten uttryckligen har samtyckt till att tjänsten börjar utföras och gått med på att det inte finns någon ångerrätt när tjänsten har fullgjorts,

Låter som att det skulle kunna vara relevant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Det här borde mobiltelefon-försäljare köra på.

- "Skal till mobilen ingår, vill du att vi sätter fast det på mobilen?"

- "Uhm, ok."

- "Boom! Specialbyggd mobil, ingen ångerrätt din sopa!"

Ditt försök till skämt misslyckas eftersom att så fort du bryter förpackningen på en mobil förbrukas ångerrätten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Är du säker?

Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler
2 kap 11§
Ångerrätt gäller inte för avtal som
1. avser en tjänst som har fullgjorts, om konsumenten uttryckligen har samtyckt till att tjänsten börjar utföras och gått med på att det inte finns någon ångerrätt när tjänsten har fullgjorts,

Låter som att det skulle kunna vara relevant.

Man kan inte använda ångerrätt på tjänsten, i detta fall "fri montering", men det försöker ju inte heller TS göra.

Skrivet av aaaaaaaaaa:

Ditt försök till skämt misslyckas eftersom att så fort du bryter förpackningen på en mobil förbrukas ångerrätten.

Haha, åh nej vilket misslyckande!

Permalänk
Medlem

Personligen har jag har aldrig köpt en ihopsatt dator och planerar inte heller att göra det i framtiden heller (även om historier om böjda pins etc ibland får mig att vakla.)

Citat:

3. avser en vara som har tillverkats enligt konsumentens anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel

Här skulle jag mer tänka mig sådana exempel som om jag skulle köpa ett chassi som har tillverkats för mig personligen, att ett chassi modiferas för att kunna montera ett grafikkort vertikalt eller målas för mig.

Så jag tycker att det är principiellt skulle vara viktigt att höra om ARN anser att ett normalt ihopsatt datorsystem kan anses ha en personlig prägel och därmed undantas från ångerrätten. Därför hoppas jag att TS tar detta till ARN, då för att få ett beslut.

Jag skulle dock gissa att om TS skulle göra en anmälan till ARN så är det sannolikt att Inet skulle gå med att byta ut minnet om anmälan tas tillbaka. Inte för att de anser att de gjort fel utan för att de, och andra reputabla företag som sätter ihop datorsystem, skulle vilja fortsätta att skriva att för dessa system så gäller inte ångerrätten.

Permalänk
Medlem

Skamligt att bara hävda sin rätt och vilja få fördelar på någon annans bekostnad. Läste här på swec om en som köpt processorer på flera olika butiker innan han hittade en som klockade bra.

Ni driver up priser och förstör för övriga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Man kan inte använda ångerrätt på tjänsten, i detta fall "fri montering", men det försöker ju inte heller TS göra.

Jag är inte säker på hur det bör tolkas, eller vilka andra lagtexter som kan vara relevanta.
Men det låter ju som att det går att avtala bort ångerrätten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Ditt försök till skämt misslyckas eftersom att så fort du bryter förpackningen på en mobil förbrukas ångerrätten.

Nej, du har rätt att bryta förpackningen och undersöka en mobil du köpt på distans och dylikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Jag är inte säker på hur det bör tolkas, eller vilka andra lagtexter som kan vara relevanta.
Men det låter ju som att det går att avtala bort ångerrätten.

Det går inte avtala bort ångerrätten, dock finns det undantag i ångerrätten, sen om det man köpt hamnar under dessa undantag är en annan fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Konsumentköplagen är numera modifierad så att säljaren kan få ersättning för värdeminskning, så det är inte något problem.

Det är dock bara om datorn använts i större utsträckning än vad som krävs för att fastställa dess funktion och egenskaper som ersättning för värdeminskning är aktuell.

Skrivet av giplet:

Att inte Inet skickar med kartonger och manualer är ju deras val och inget som kunden ska lastas för. Varför ska de sakerna slängas för att man väljer tjänsten att få datorn byggd?

Om tjänsten montering, som TS beställde, tydligt specifierar att "Delarna monteras och kartongerna slängs" kan man dock argumentera för att kartongerna slängts på TS initiativ/ansvar. Sedan är frågan om de kan kräva att förpackningen måste finnas. Enligt ARN 2004-7650 så gäller att "Kostnaden för en ny förpackning anses ingå i de kostnader för varans återtagande som säljaren har att svara för" (http://lawline.se/answers/angerratt-vid-bruten-forpackning).

Eventuellt kan, efter de senaste lagändringarna, säljaren kanske ha rätt till ersättning för saknade/förstörda kartonger (om man kan anse att det är resultatet av en användning/åtgärd större än vad som krävdes för att fastställa varans egenskaper och funktion). Är dock tveksam till detta.

Skrivet av aaaaaaaaaa:

Fel. Handlar inte om vad inet anser. När du beställer en dator som monteras så lägger inet ner en timme eller två på att montera ihop datorn. Det är just via denna tjänsten som datorn blir specielbeställd.

När man kombinerar x, y och z och bygger ihop det till en dator, är inte det definitionen på en specialbeställd dator? Du kan kombinera tusentals kombinationer.
Anser du att exv. gravering utgör en specialbeställning? Skulle en telefon med graveringen "Andreas" inte vara specialbeställd då det finns massor av Andreas i landet som skulle kunna tänkas köpa den?

Gränsdragningen för specialbeställd skulle dock vara intressant om ARN eller en juridisk instans kunde klargöra. Ponera att en butik har en PC-konfigurator. Anta att valmöjligheterna är begränsade till om chassit skall vara i svart eller silver, allt annat är bestämt av butiken. I det fallet skulle ingen se det som en specialbeställning, oavsett vilken färg du väljer. Hur många alternativ/kombinationer måste finnas för att det i så fall skall ses som en specialbeställning!? Kan det öht bli en specialbeställning om man väljer i en konfigurator där butiken valt ut alternativen!? Fritt val ur hela sortimentet!? Butiken har ju ändå valt sitt sortiment. Som sagt, skulle vara intressant att se exempelvis vad ARN anser.

Skrivet av aaaaaaaaaa:

Ni som tycker inet har fel och att man självklart skulle få returnera färdigbyggda datorer.

Först spenderar inet några timmar på att montera datorn (gratis? Vet inte om de har något erbjudande) för att sen skicka ut det. Applicerar kylpasta, sätter på en extern kylare på processorn, fixar kabeldragning etc.

Får retur av datorn, ska plocka isär alla delarna. Ska rengöra processorn från kylpasta etc.

Totalt sett skulle det vara massor av timmar spenderade på en tjänst som man också beställer (monteringen). Ska inet jobba gratis? Ska de ha en restocking fee på 2500? Ska inet lagra tomma kartonger i 14 dagar så fort någon köper en dator?

Folket, om ni vill returnera datorer, beställ då datorn i delar för då kan ni faktiskt returnera den.

Ni som tycker det är rimligt med retur, gäller detta för alla typer av tjänster? För att själva datorbyggandet är en tjänst. Har ni öppet köp om ni köper städhjälp? Om ni går till tandläkarn? På vilket sätt är det annorlunda att inet BYGGER en dator åt er?

Datorbyggandet är en tjänst, men själva datorn och dess delar är varor.

Inet har självklart rätt att inte återbetala monteringstjänsten, den är ju trots allt utförd.

Om de erbjuder gratis montering vid köp av dator skulle det vara intressant om de debiterade normalpris för monteringen om köpet av datorn hävs (eftersom detta i praktiken skall sätta parterna i samma situation som om affären inte ägt rum, vilket är ekvivalent med att ingen dator köpts...och då skall monteringen ju inte vara gratis).

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

Det går inte avtala bort ångerrätten, dock finns det undantag i ångerrätten, sen om det man köpt hamnar under dessa undantag är en annan fråga.

OK, det låter som att man genom avtal kan bestämma att något ska utgöra ett undantag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Fast nu har TS instruerat INET specifikt vilka delar som ska ingå i datorn som de sedan bygger.
Förklara gärna hur den inte är specialbyggd enligt TS önskemål.

Om jag på IKEA köper en bordsskiva och några passande ben till detta, (dessa säljs vanligtvis separat på IKEA) och sedan ber att få det monterat, tycker du det räknas som ett specialbygge?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

OK, det låter som att man genom avtal kan bestämma att något ska utgöra ett undantag.

Att ett företag skriver i avtalet att en något skall utgöra ett undantag innebär inte att det är det.

Företag kan alltid hävda saker, men det betyder inte att det är så, i de flesta fall så är det glasklart om det är det eller inte, men det finns ju fall när det kan vara svårt att avgöra då man oftast bara skriver in generella egenskaper i lagen gällande undantagen. Då kan det vara önskvärt med ett beslut i ARN, då reputabla företag följer vad ARN beslutat. Anser då att ett sådant fall är datorsystem ihopsatta av datorkomponenter som var för sig inte kan anses ha en personlig prägel.

Permalänk
Medlem

@Gropenator
Jag syftade på

"Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler
2 kap 11§
Ångerrätt gäller inte för avtal som
1. avser en tjänst som har fullgjorts, om konsumenten uttryckligen har samtyckt till att tjänsten börjar utföras och gått med på att det inte finns någon ångerrätt när tjänsten har fullgjorts,"

inte något Inet skrivit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

@Gropenator
Jag syftade på

"Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler
2 kap 11§
Ångerrätt gäller inte för avtal som
1. avser en tjänst som har fullgjorts, om konsumenten uttryckligen har samtyckt till att tjänsten börjar utföras och gått med på att det inte finns någon ångerrätt när tjänsten har fullgjorts,"

inte något Inet skrivit.

Fast det gäller ju en tjänst och inte en vara, jag tror inte det är någon som har hävdat att man skall kunna ångra och få tillbaka kostnaden för att montera ihop datorsystemet, dvs tjänsten.

Säg att ett företag säljer dockor och dockkläder på distans, uppenbart så gäller ångerrätten för dessa. Om företaget även skulle erbjuda att öppna förpackningarna och sätta på dockkläderna på dockan för 10 kr, så kan det inte genom utförandet av detta hävda att ångerrätten inte längre gäller för varorna. Skulle dock köparen ångra köpet av dessa så kommer denne inte få tillbaka pengarna för det utförda tjänsten.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av L'ombra:

Om jag på IKEA köper en bordsskiva och några passande ben till detta, (dessa säljs vanligtvis separat på IKEA) och sedan ber att få det monterat, tycker du det räknas som ett specialbygge?

Det beror på. Om skivan har förborrade hål för benen så ja, du kan ångra köpet. Behöver du borra hål för benen så nej. Men det gäller bara om du köper via IKEAs webshop. Köper du i butiken kan de sätta vilka villkor som helst.

Faktiskt ett väldigt bra exempel på skillnaden mellan en kundspecifik modifikation och inte eftersom det i IKEAs fall varierar om man behöver borra eller ej. Har precis köpt en del köksförvaring. Skåpstommar kan monteras ihop utan att man gör nya hål och kan också plockas isär och skickas tillbaka så länge man inte skavt dem eller sånt, vilket i och för sig är lätt att göra (IKEA tillåter dessutom återlämning även om du köpt i butik). Luckorna till skåpen fick man själv borra för handtag, så de går inte att returnera.

Som du kanske förstår nu så handlar det inte om huruvida man gjort något av komponenterna utan huruvida de går att sälja till en annan kund i någon form. Och att sätta ihop en dator är till 99% inte förstörande för komponenterna.

Skrivet av aaaaaaaaaa:

Ditt försök till skämt misslyckas eftersom att så fort du bryter förpackningen på en mobil förbrukas ångerrätten.

Eh, nej. Varför skulle den göra det? Köper du online så har du rätt att ångra köpet även om du öppnat förpackningen för att kunna undersöka varan. Så ja, exemplet haltar lite eftersom det låter som att köpet gjordes i en fysisk butik, men gör det online, så visst kan du ångra även om du öppnat lådan.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Avstängd

Detta är ett beslut i ARN som handlar om specialtillverkad och personlig prägel.

Notera att skon görs på beställning och extra funktioner och tillval går att göra.
http://ferenda.lagen.nu/avg/arn/2013-03620

Notera att även företaget likt inet har skrivit vad dom anser inte gäller för ångerrätten och specialtillverkad.

Permalänk
Medlem

Nästa tråd om två veckor: Jag köpte en dator bygg med begagnade delar ! Reklamation !

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Inet-mobben drar igång i vanlig ordning.
Alltid så hätsk stämning när det handlar om pappa Inet.

Vet inte hur det är med alla andra i denna tråd men personligen så är det snarare folks försök att beskylla andra för sina egna misstag som gör att man är kritisk. Att dessutom vilja slösa ARNs tid gör ju inte saken bättre. Nej.. TS har gjort fel och han borde stå för det också.

Skrivet av TobiasStockholm:

Var snäll och förklara för mig hur komponenterna är "förbrukade". Är de "förbrukade" när man köper en enskild komponent och lämnar tillbaka på ångerrätt?

Öppnade lådor, använda CD skivor, använda kablar för att inte snacka om slitage på datordelar både vid frakt och användning. Kylpasta på CPUn. Slitage på monteringshål etc. etc. etc. Detta gör att Inet med största sannolikhet måste sälja datorn som en hel produkt och inte som delar samt till en värdeminskning. Detta förutsätter att Inet ens behållit lådor till komponenterna (vilket de inte behöver vid montering vill jag minnas).

Skrivet av L'ombra:

Jag skulle se de som vilka returnerade produkter som helst, och det skulle inte haft något med ett eventuellt specialbygge att göra. Om samtliga komponenter är listade på orderbekräftelse och kvitto precis som om de hade beställts utan montering så ser jag inte hur det helt plötsligt kan räknas som en enda specialbyggd produkt.

Det får du stå för men juridiskt håller det inte.

Skrivet av TobiasStockholm:

Det är den ju förstås men man menar använd som i att den inte går att använda igen (vilket blir uppenbart om du läser de andra synonymerna).

Nu sitter du bara och försöker hitta semantiska hål.

Använd = påslagen.

Skrivet av Kridah:

Jag vill än en gång poängtera att ingen information någonstans fanns tillgänglig kring Ryzen, Infinityfabric eller liknande som kunde göra att jag drog slutsatsen att snabbare minnen skulle öka prestandan. Hur mycket ni än "kan" nu när ni läst på i efterhand.
Förstår att alla tangentbordskrigare och Inet entusiaster i forumet är större än andelen som förstår vad man har rätt till och inte.

Det är inte Inets ansvar att informera dig om saker som inte ingår i grundläggande funktioner.. Alltså startar datorn utan problem så är det allt Inet behöver påpeka dig om. Att det inte fanns någon information om Ryzen och infinityfabric är inte sant på långa vägar eftersom det dök bland annat upp en tråd i AMDs subredditforum om exakt detta bara några dagar efter lansering. ÅF kan dock inte lastas för att du inte hittar det andra hittat.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Var snäll och förklara för mig hur komponenterna är "förbrukade". Är de "förbrukade" när man köper en enskild komponent och lämnar tillbaka på ångerrätt?

Förbrukade är kanske fel ord, använda är bättre. Men han har rätt i sak. Hade du själv betalt fullt pris för något som du visste varit sålt innan och saknade förpackning?

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Öppnade lådor, använda CD skivor, använda kablar för att inte snacka om slitage på datordelar både vid frakt och användning. Kylpasta på CPUn. Slitage på monteringshål etc. etc. etc. Detta gör att Inet med största sannolikhet måste sälja datorn som en hel produkt och inte som delar samt till en värdeminskning. Detta förutsätter att Inet ens behållit lådor till komponenterna (vilket de inte behöver vid montering vill jag minnas).

Inget av det du nämner utgör något hinder för att utnyttja ångerrätten. Komponenterna är inte "väsentligt förändrade i sin funktion eller skick"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Avstängd
Skrivet av solomon:

Om nu moderkortet stödjer högre hastigheter?

officiellt vet jag inte men med oc brukar det inte vara nått större problem ..men beror ju på hur bra sakerna kommer överens och har inte testat leka med ryzen brädor än så är svårt att säga hur stort spann man kan vänta sig men rent tekniskt bör även 4ghz vara möjligt och är bara en fråga om latency men nu är inte alla ryzen kompis med alla minnen så är svårt att säga nån max gräns

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Ponera ett företag som säljer ihopsatta datasystem med vattenkylning på distans. Datorkomponenterna är standardprodukter förrutom då vattenkylningssystemet som tillverkas av företaget enligt instruktioner från köparen, i instruktionerna från köparen ingår även att företaget tar bort fläktkylarna från grafikkortet och ersätter dessa med vattenblock. Minnesmodulerna i systemet ingår i företagets standardutbud och är inte tillverkade speciellt för kunden (som vattenkylningssystemet) eller modifierade enligt kundens önskemål (som grafikkortet.)

Köparen gillar i stort sett system, det är byggt enligt beskrivning, men ogillar minnesmodulerna och vill ångra köpet av just dessa.
Köparen kan ju inte förlora rätten att testa det inköpta bara för att det har monterats ihop av företaget, eller rätten att ångra delar som inte har speciellt tillverkats eller förändrats för denne bara för att det ingår i ett större system med specialbyggda delar.

Däremot om köparen anser att det specialbyggda vattenkylningssystemet inte fungerar som utlovat så är det reklamation som gäller.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att man ska stirra sig blind på vad man rent juridiskt kan komma undan med och om man kan lyckas blåsa en annan part utan att hamna i knipa.

Fråga dig själv om det är rätt att Inet ska förlora arbetstimmar och få värdeminskning på produkter bara för att du inte har koll på vad du ska beställa. Ta lite personligt jävla ansvar och stå för dina beslut.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Verkar finnas många ryggradslösa i tråden...
Stå för ditt egna val, sälja som några redan sagt minnen och köp sedan nya och gå vidare.
Du förlorar några 100 lappar i lärdomspengar vilket jag helt ärligt inte ser hur du kan tycka någon annan skall stå för var sig företag eller annan privat person...

Blir irriterad bara på att jag faktiskt lagt ner några minuter av min egna tid på att läsa vissa inlägg i denna tråden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Jag tycker inte att man ska stirra sig blind på vad man rent juridiskt kan komma undan med och om man kan lyckas blåsa en annan part utan att hamna i knipa.

Fråga dig själv om det är rätt att Inet ska förlora arbetstimmar och få värdeminskning på produkter bara för att du inte har koll på vad du ska beställa. Ta lite personligt jävla ansvar och stå för dina beslut.

Så anser du att ångerrätten för distansköp skall tas bort? Eller att man inte skall få testa en vara man köpt på distans om man vill kunna ångra den?

På vilket sätt blåser man ett företag genom att utnyttja en laglig rätt att ångra ett distansköp?