Blizzard bekräftar Starcraft: Remastered till sommaren 2017

Permalänk
Melding Plague

Blizzard bekräftar Starcraft: Remastered till sommaren 2017

Efter snart 20 år ute i spelhyllorna ska nu en uppdaterad version av Starcraft från 1998 släppas till sommaren – komplett med uppdaterad grafik, musik och ljudinspelningar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

hyyyype

hoppas det blir en push igen, känns som det dog lite här förut :/

de behåller alltså den kassa "Ai'n" /unit pathing och så, hade kännts helt fel om de uppdaterade den till sc2 standard

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Wow, äntligen! Jag delar hypen iaf

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha en remaster från Diablo 2

Permalänk

Sjukt bra! Ser ut som en perfekt remaster. Får bli att återuppleva gamla minnen i högre upplösning

Permalänk
Medlem
Skrivet av UMJ:

Skulle vilja ha en remaster från Diablo 2

Det hade varit något det!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av UMJ:

Skulle vilja ha en remaster från Diablo 2

Själv hoppas jag på Diablo 1, men det var nog aldrig lika populärt som tvåan tyvärr.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Remasters äger

Det finns en mängd klassiska spel som är värda en uppfräschning.

Skulle vara kul med om Dice gjorde remaster på BF4'a sen?

Vilka fler vill ni se bli remastered?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Det finns en mängd klassiska spel som är värda en uppfräschning.

Skulle vara kul med om Dice gjorde remaster på BF4'a sen?

Vilka fler vill ni se bli remastered?

BF4, klassisker?

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Är sällan för hype, men denna gången låter det som att de faktiskt gör något värt att nämna.
Lär bli många timmar framför denna masterpiece om det ter sig såpass bra som det står i artikeln.
Kanske även kickar igång den gamla StarCraft scenen igen?
SC2 var ju ingen jättehöjdare i min mening.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av sniglom:

Själv hoppas jag på Diablo 1, men det var nog aldrig lika populärt som tvåan tyvärr.

"Aaaaah, Fresh meat" <3

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Diablo1,2 och WC2,3 det vore ju mycket coolare men häftigt! hoppas på 21:9 support =P

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Det finns en mängd klassiska spel som är värda en uppfräschning.

Skulle vara kul med om Dice gjorde remaster på BF4'a sen?

Vilka fler vill ni se bli remastered?

Hur menar du remaster? jag tycker spelet fortfarande är snyggt går ju rykten om att nästa Battlefield blir i nutid, ser fram emot det alltså ! spelar fortfarande 4an men fastnade inte alls för BF1.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Ser fram emot en remaster av Warcraft: Orcs and Humans

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av UMJ:

Skulle vilja ha en remaster från Diablo 2

ja diablo 2 spelas ju ändå rätt duktigt som det är nu hoppas de ger fan i mechanics och sånt dock.

sen för singleplayer skulle de kanske ha ett option för infinite stash space / muling for de som gillar att plocka på sig saker, så slipper man skaffa plugy / d2se etc

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

"Aaaaah, Fresh meat" <3

Du menar väl "Aaaah, färskt kött"

Enligt Blizzard själva så kommer för övrigt Starcraft (inklusive Brood War) att bli gratis redan denna vecka när den nya patchen kommer.

Permalänk
Medlem

Undrar om detta är ett försök från Blizzard att öka sin närvaro inom esport? Overwatch verkar ju inte riktigt ha blivit den succéen de hoppades på, åtminstone inte som en esport. Starcraft å andra sidan är redan sen tidigare en etablerad esport som tyvärr varit ganska död på senare tid.

Permalänk
Medlem

Vad hette det där RTS-spelet där man skördade något grönt och byggde fabriker för att bygga soldater och annat...?

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Vad hette det där RTS-spelet där man skördade något grönt och byggde fabriker för att bygga soldater och annat...?

.

Dune?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Vad hette det där RTS-spelet där man skördade något grönt och byggde fabriker för att bygga soldater och annat...?

.

Command & conquer tiberian sun

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

Command & conquer tiberian sun

Jaaa.. just det! Tack! Det får de gärna återuppliva! Samt förstås det allra första BF (1942).

Men allra allra helst så skulle jag kunna vilja spela Civilization 1 på Windows 7

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

'Member?

Permalänk
Skrivet av HenrikM:

Dune?

Skickades från m.sweclockers.com

Spice var rödorange

Permalänk
Avstängd

Jag hade gärna sett Linux stöd nu när dom lagt till stöd för Windows 10 och macOS.

@SweMerlin, @HenrikM, @Hoggaforfan,
Som Hoggaforfan säger så var spice i Dune rödorange, om du tänker på något grönt så kanske du tänker på Command & Conquer: Tiberian Sun där man skördade Tiberium som var grönt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

Command & conquer tiberian sun

@macbang, @HenrikM, @Hoggaforfan,
Som Hoggaforfan säger så var spice i Dune rödorange, om du tänker på något grönt så kanske du tänker på Command & Conquer: Tiberian Sun där man skördade Tiberium som var grönt.
[/quote]

Ja Det var roligt! Finns inte på Steam.. bara efterföljaren som visst inte var i närheten så bra.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Manfred:

Ser fram emot en remaster av Warcraft: Orcs and Humans

Blizzard har själva sagt att de inte kommer ödsla tid på så omoderna spel.

Visa signatur

|[Till 78% kvävekylt system]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Efter snart 20 år ute i spelhyllorna ska nu en uppdaterad version av Starcraft från 1998 släppas till sommaren – komplett med uppdaterad grafik, musik och ljudinspelningar.

Läs hela artikeln här

Jag undrar om mina licensnyklar för Star Craft och Brrod Wars kommer att funka....

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Jag undrar om mina licensnyklar för Star Craft och Brrod Wars kommer att funka....

Licensnycklar som är inköpta för sc + sc:bw funkar fortfarande, installerade mitt bara för någon dag sedan, inte spelat på säkert 6-7år
Du lägger till dom i battle.net portalen bara!

Visa signatur

7700K 5.1Ghz @ 1.325V | Asus Maximus IX Formula | Corsair Vengeance Black LPX 32GB 3000Hz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | 2*Samsung SSD 960 PRO 512GB raid0 | Corsair AX 860i
Ljud - Hörlurar: Hifiman HE-400i | Förstärkare: KingRex | Headquarters HQ-1
DAC: Benchmark DAC1-Pre

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Jaaa.. just det! Tack! Det får de gärna återuppliva! Samt förstås det allra första BF (1942).

Men allra allra helst så skulle jag kunna vilja spela Civilization 1 på Windows 7

Det första BF var Codename Eagle, inte 1942.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av necris:

Det första BF var Codename Eagle, inte 1942.

Jag skulle säga nej på den.

"Refractor Engine is a game engine that was designed by Stockholm-based studio Refraction Games, first developed for the video game Codename Eagle, which was released in November 1999. Refraction Games was later bought by Digital Illusions CE, and the engine was used in their flagship first-person shooter title, Battlefield, specifically the first in the series Battlefield 1942"