Mass Effect: Andromeda

Permalänk
Skrivet av GarfieldPower:

Vilket är helt sjukt, Webhallen har också en fraktkostnad, well well, blir väl isf nästa vecka.

Spelbutiken hade "code in mail" tidigare i veckan men är borta från alternativen nu. Får kanske in fler

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkII | Intel i7 8700 | Gigabyte Z370N WIFI | Samsung 960 EVO NVMe 250GB | Samsung 970 EVO NVMe 1TB | Gigabyte GeForce RTX 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 2x8GB | Noctua NH-L12 | Corsair SF600 600W | Samsung Odyssey G7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Använd spoiler-taggar om ni ska spoila och hålla på!

Sorry. Inlägget är nu ospoilifierat.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon176726:

Ni som har liret och kanske likvärdig burk med mig, tror ni jag kan spela detta med fäskigaste grafiken och acceptabel FPS i 2560x1440 ? Burk i sign.

Har en 1080 i 1440p och på Ultra förutom skuggorna då.
Flyter på utan problem.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av siefer:

Var lite hypad på detta lir tidigare då jag har hört att de tidigare spelen ska vara bra. Nu blir det nog inget köp, inte för fullpris iaf. Metacritic är hyffsat skrämmande läsning även om man ska ta de betygen med en stor nypa salt.

Animationerna är riktigt kass även om spelet är utvecklat utav ett independent, crowdfunded ungdomsgäng.
Eller vänta nu hur var det egentligen...

Köpte spelet för att jag är sådan fanboy. Hade jag haft skivan, hade jag lagt upp en film på youtube när jag spolar ner den i toaletten.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper_83:

Animationerna är riktigt kass även om spelet är utvecklat utav ett independent, crowdfunded ungdomsgäng.
Eller vänta nu hur var det egentligen...

Köpte spelet för att jag är sådan fanboy. Hade jag haft skivan, hade jag lagt upp en film på youtube när jag spolar ner den i toaletten.

Varför är det så dåligt tycker du?

Permalänk
Skrivet av Trunk:

Varför är det så dåligt tycker du?

Redan när jag skapade min karaktär kände jag, va f*n är det här. När man startar spelet och det blir ännu värre blir man ju inte direkt mer positiv.

Det största med mass effect är de starka karaktärerna. Det går inte att binda med dem när de ser ut som om de skiter ner sig när man pratar med dem. Jag har försökt och kommer ge det en chans till. Detta ska man inte behöva förvänta sig utav ett så stort spel.

Hade jag köpt ett spel med de animationerna på steam greenlight hade jag skrattat och stängt av. Men jag tror inte de skulle göra det så dåligt.

Grafik är inte allting, men det här handlar inte om grafik. Ett av mina absolut mest spelade spel är Kerbal space program. Jag får mer känsla för Jebediah, Bill, Bob, och Valentina. Än karaktärerna i mass effekt. Deras animationer är för övrigt bättre.

Jag är avundsjuk på de som kan se förbi detta, men för mig och uppenbarligen flera, är det svårt. Jag hoppas inte detta blir graven för mass effect.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

Jag lirade en stund igår och blev positivt överraskad. Förväntade mig ju rena katastrofen efter all bajskastning, men det var det ju verkligen inte.

Funderar dock på om alla spelare hade kritiserat animationerna lika hårt om ingen media hade tagit upp det över huvud taget. Många lär ju ha blivit rätt färgade utav det, eller?

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Skrivet av drwlz:

Jag lirade en stund igår och blev positivt överraskad. Förväntade mig ju rena katastrofen efter all bajskastning, men det var det ju verkligen inte.

Funderar dock på om alla spelare hade kritiserat animationerna lika hårt om ingen media hade tagit upp det över huvud taget. Många lär ju ha blivit rätt färgade utav det, eller?

Håller med jag tycke inte heller det är någon katastrof, frågan är om jag ens tänkt på det om det inte hade varit en sådan mediastorm. Har inte spelat så långt så kan inte uttala mig om det första timmarna dock tycker jag inledningen är väldigt bra.

Visa signatur

Main: NZXT H440 | Asus ROG Hero VI | Intel i7 4790K | MSI 1080 Ti | EVGA Supernova 850w |
HTPC: Fractal Design: Node 605| Corsair CX500 | MSI A85 | i5 4440 | MSI GTX760 | Corsair Vengeance LP 16GB |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av dennis_81:

Håller med jag tycke inte heller det är någon katastrof, frågan är om jag ens tänkt på det om det inte hade varit en sådan mediastorm. Har inte spelat så långt så kan inte uttala mig om det första timmarna dock tycker jag inledningen är väldigt bra.

Folk trollar väldigt bara för att få några likes på sina inlägg... Jag hann spela några timmar igår och första intrycket var klart bättre än vad folk försöker få det att låta som

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hade planerat o vänta tills priset sjunkit till runt 300kr innan jag köper det men fick tag på en kod för 380kr och kunde inte hålla mig. Andromeda nästa!

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat ca 40 timmar sen i Tisdags så lägger detta spel på 3e plats på min "Bästa spel genom tiderna" lista.
Efter FF7 på 1a och Witcher 3 på 2a.

Permalänk
Medlem

@zyy: Oj! Bara för att få en referenspunk så ställer jag denna frågat: Har du lirat de tidigare Mass Effect-spelen? Då menar jag främst ettan och tvåan, vilka är mästerverk i mina ögon.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jaxione:

Tycker inte alls spelet förtjänar sina "dåliga" betyg. Tycker gameplay är kanon! Visst önskar man ibland att man kunde sätta en hjälm på alla karaktärer under dialoger så man slapp se de ibland pinsamt dåliga animationerna men man vänjer sig med det också. Som någon nämnde innan var det precis lika dåliga animationer i tex Skyrim.

Mvh J

Håller med, klarat c.a 50% av spelet. Tack och lov att dom la in stöd för xbox 360 kontroll, undviker helst att spela med tangentbord förutom strategispel. Kan rekommendera Nibis Clear & Natural FX ReShade, blir en märkbar förbättring förutom givetvis i cutscenerna:
https://sfx.thelazy.net/games/preset/6997/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonnice:

@zyy: Oj! Bara för att få en referenspunk så ställer jag denna frågat: Har du lirat de tidigare Mass Effect-spelen? Då menar jag främst ettan och tvåan, vilka är mästerverk i mina ögon.

Har spelat genom 1an och 2an 2 gånger. 3an 1 gång.

Jag älskar main storyn so far.
Man blir så jävla nyfiken på vafan det är som har hänt och vad som sker och vad som komma skall.
Jag har hört folk klaga på sidouppdragen. Men jag tycker dom är jävligt bra integrerade med main storyn.
Allt hör liksom ihop. Inte alls som i Dragon age inqusition.

Man får bra med information om folk runt omkring och sin egen bakgrund i en lagom takt. Känner aldrig att det blir för mycket på en gång.

Den största förbättringen jämfört med tidigare spel tycker jag ändå är open world och combat. Sååååå mycket bättre än att hela tiden springa i en korridor och gömma sig bakom lådor om och om och om igen. Jag får lite SW:KotOR känsla.

Fjesuttryck och animationer är inte helt hundra alltid kan jag hålla med om. Men inte allt är skit heller. Jag gillar bland annat Peebees animationer. Helt super! För det mesta ;P

Permalänk
Medlem

Behöver er hjälp, och min text är lite av en spoiler så om du inte kört planeten Voeld så klicka inte på spolier knappen.

Har kört ett tag och är på lvl 21 och min andra planet (skippade en hel del på eos som jag ska återvända till och göra klart). Men har ett problem på Voeld. Jag körde allt jag kunde utan att återvända till tempest, så nu när jag har ett av dom viktiga/huvuduppdragen "A trail of hope". Så har jag redan rensat den basen. Jag återvände till tempest och körde vidcon med Angara big boss, som då säger att jag ska återvända till rebelbasen på Voeld så flyger dom mig till Kett basen. Bara det att nu när jag redan rensat kettbasen så är det ingen som möter mig, och jag har questen kvar.

Någon som råkat ut för samma eller liknande och har tips?

Dold text

Övrigt, vad gäller animationerna så får jag mig en del roliga skratt då och då. Ansiktsuttrycken i början var ju något extra. Dock så tycker jag om spelet so far. Hade gärna kunnat välja vapen och gear åt mina kompanjoner, sen kunna huka mig och krypa. Automatiserade ställa sig i skyddsläge funkar bra men jag vill sköta det själv, känns sjukt att man har tagit bort funktioner, istället för att lägga till funktioner. Det är dom där jävla konsolkrypen som förstör för master race.

Men x antal timmar in så ångrar jag inte köpet.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Nu har jag spelat 11 timmar, och mitt intryck är bra. Animationerna är under all kritik, och i de inledande timmarna var det nästan i vägen för en bra upplevelse - det var det enda man kunde fokusera på. Menefter en lång sittning så har iallafall jag "acklimatiserat" mig till det och tänker inte över det.
Spelet är utöver det riktigt, riktigt bra. Sidouppgragen har mening då de flesta följer en sorts röd tråd, Malin story är hittills spännande och kommer med nya vändningar (är dock inte många % in i den).
Fantastisk förbättring av combat och bilen är ju en dröm att köra vs Mako haha.
Jag gillar dessutom de "långa" sekvenserna när man reser mellan planeter - är stämningsfullt. Jag är inte den som bara löper omkring och stressar, försöker leva mig in i rollen.

För min del är det ett bra spel, om än några tekniska misstag från utvecklarnas sida drar ner intrycket i starten. Men man vänjer sig.

Flyter fortfarande på bra i Ultra (utom Shadows) i 1080p. Snittar runt 60fps, utom ombord på Tempest där jag ligger på 35-40 av nån märklig anledning...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

9dagar kvar tills jag är hemma

Jag blir nästan bara mer taggad att spela nu när jag läser all bajskastning som pågår. Jag har 10timmars gratis spelande på det som väntar och jag misstänker att det lär bli köp ändå

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Funderar på att skaffa spelet via origin access, 250kr för ett år och dom har en massa andra bra spel också så det verkar vara en bra deal.
Men hur funkar det med DLC? lägger dom till DLC i dom spelen eller blir man låst till att köra spelen utan dlc?

Edit: Nvm ser att man bara får spela det i 10 timmar, visste att det var nått som var för bra för att vara sant

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Har efter ca 60 timmars intensivt spelande (vart ledig från jobbet ett par dagar ) klarat spelet. Gick in lite lätt skeptisk till det efter slutet på ME3 och alla skriverier, men har blivit mycket positivt överraskad. Tycker faktiskt detta är det bästa ME, slår inte triologin men jämfört med vart och ett av originalen är det bäst. En mycket bra grund att bygga vidare på helt enkelt!

Låt oss börja med de mindre bra sakerna:

- Animationerna är inte på topp, men inte alls lika dåliga som det ryktas om. Absolut inget som förstör spelupplevelsen.
- Menyerna i spelet känns inte smidiga alls, lite omständliga på något sätt. Kartan är heller ingen höjdare.
- Pusslen som man ska lösa är lite småkul den första gången, sedan blir det mest tröttsamt.
- Scenerna när man färdas mellan planeter är jäkligt schysst de första gångerna men blir även det tröttsamt efter ett tag.
- Musiken är inte på topp. Den är inte dålig på något sätt men inte i klass med originalen, som i min mening hade utomordentligt bra soundtracks.
- Vissa automatiska kommentarer när man utforskar olika platser, speciellt från Ryder, som är menade att vara "casual" känns ibland ganska tramsiga.
- Inte längre möjligt att "pausa" spelet och ge sina kamrater order om vilka förmågor som ska användas.

Det som jag tycker är bra:

+ Flyter på riktigt bra på PC, har en I5 4690, 16 GB Ram och gtx 970. Har det mesta uppskruvat på ultra och märker inte av att spelet segar ned något nämnvärt, förutom i vissa cutscenes. Har upptäckt ett antal buggar men inte alls så farligt.
+ Spelet ser jäkligt bra ut.
+ Ljud från vapen, maskiner, apparater mm är bra.
+ Striderna är de roligaste hittills i serien, bra flyt och rörlighet. Körde mest en traditionell krypskytte-profil med overload, incinerate, tactical cloak och favoritvapnet Black Widow
+ Karaktärerna man möter är för det mesta välgjorda och röstskådespelarna gör ett riktigt bra jobb. Besättningen på ens skepp gillar jag minst lika mycket som i de tidigare spelen. (Det verkar dessutom som att Bioware tagit inspiration från Witcher-spelen när det gäller de romantiska scenerna, ni som fått ihop det med X vet vad jag menar )
+ Uppdragen är bra gjorda. Känns inte lika tydligt att man springer runt och samlar saker bara för samlandets skull, som i ex DA:I. Sidouppdragen knyts för det mesta samman med den planeten man är på, och ens besättnings "loyalty missions" är bättre än någonsin.
+ Gillar att man kan välja och vraka bland vilka förmågor man kan använda.
+ Forskning och tillverkning av vapen och utrustning är mycket bättre än i de tidigare spelen.
+ Nomad > Mako
+ Finns väldigt mycket att göra. Sparade en hel del sidouppdrag för framtida genomspelningar, kunde lätt ha spenderat 10-20 timmar till.

ME:A får 8/10 solar av mig. Ett överlag mycket välgjort spel som verkligen känns som Mass Effect.

Spoiler
Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Behöver er hjälp, och min text är lite av en spoiler så om du inte kört planeten Voeld så klicka inte på spolier knappen.

Har kört ett tag och är på lvl 21 och min andra planet (skippade en hel del på eos som jag ska återvända till och göra klart). Men har ett problem på Voeld. Jag körde allt jag kunde utan att återvända till tempest, så nu när jag har ett av dom viktiga/huvuduppdragen "A trail of hope". Så har jag redan rensat den basen. Jag återvände till tempest och körde vidcon med Angara big boss, som då säger att jag ska återvända till rebelbasen på Voeld så flyger dom mig till Kett basen. Bara det att nu när jag redan rensat kettbasen så är det ingen som möter mig, och jag har questen kvar.

Någon som råkat ut för samma eller liknande och har tips?

Dold text

"The marker is wrongly placed, you can find the fighter pilot in the resistance base hangar. Atleast I did.

Almost tossed my screen out of the window from the idea of restarting."

"the nav point is incorrect is all, it's at the opposite entrance, the one you first entered the base in, they'll be a few resistance fighters waiting near a ship ready to take off."

Permalänk
Medlem

Har spelat ungefär 5 timmar nu och känslan är fortsatt positiv. Återigen är det hela pionjärskänslan som är spelets största styrka. Mystiken kring Remnant och Andromeda har de spikat riktigt bra! Dessutom är spelet riktigt, riktigt snyggt rent designmässigt. Diggar verkligen Remnant-arkitekturen, så organisk men samtidigt maskinell! Det ska bli kul att se om de har någon relevant koppling till något i originaltrilogin (har mina teorier).

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyy:

"The marker is wrongly placed, you can find the fighter pilot in the resistance base hangar. Atleast I did.

Almost tossed my screen out of the window from the idea of restarting."

"the nav point is incorrect is all, it's at the opposite entrance, the one you first entered the base in, they'll be a few resistance fighters waiting near a ship ready to take off."

Tack för hjälpen.

Fick det från reddit tidigare. Och jag var tydligen lite korkad när jag trodde att jag rensat basen. Jag hade bara rensat kett basen som var mitt på kartan typ på Voeld. Såg bara screenshot på bossen med en cirkulerande sfär, och hade ju dödat en sån så trodde att jag hade lyckats förstöra för mig

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonnice:

Har spelat ungefär 5 timmar nu och känslan är fortsatt positiv. Återigen är det hela pionjärskänslan som är spelets största styrka. Mystiken kring Remnant och Andromeda har de spikat riktigt bra! Dessutom är spelet riktigt, riktigt snyggt rent designmässigt. Diggar verkligen Remnant-arkitekturen, så organisk men samtidigt maskinell! Det ska bli kul att se om de har någon relevant koppling till något i originaltrilogin (har mina teorier).

Jag är betydligt mycket längre in och är fortfarande positiv ( bortsett från att jag hatar sudoku) . Send har det även stöd för Ansel så man kan ta grymma screenshots.

Permalänk
Medlem

En snabb fråga:

Om jag använder en "Shield disruptor" mod när jag tillverkar ett vapen, betyder det att det vapnet alltid har +25% bonus mot sköldar eller är det bara när jag har disruptorammunition aktiverat?

Den exakta formuleringen är lite otydlig (även om den pekar mot det senare):
"(Weapon) Disruptor ammo: +25% Shield Damage"

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Jag är betydligt mycket längre in och är fortfarande positiv ( bortsett från att jag hatar sudoku) . Send har det även stöd för Ansel så man kan ta grymma screenshots.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/17492358_10210699718961893_5430414927080437009_o.jpg?oh=5e52c83213fe46dcf19f13cb2e570f38&oe=59640639

Personligen så har jag lagt in en sida som visar alla sudokupussellösningar i favoriter. Som sagt något behöver dom ha men den här lösningen känns inte alls trolig i en story, så därför skippar jag den helt + att jag är korkad och slö.

Själv har jag kört 33 timmar på hardcore och kommit 3 planeter, men jag är även helt klar med dom planeterna. Och måste säga att jag har riktigt kul när jag spelar, tycker absolut att dom har mass effect anda. Är inte överdrivet imponerad över all mining som man gör med nomaden. Gillar sidoquestsen, känns ändå invävda i storyn och inte bara utfyllnad av speltid.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Trunk:

En snabb fråga:

Om jag använder en "Shield disruptor" mod när jag tillverkar ett vapen, betyder det att det vapnet alltid har +25% bonus mot sköldar eller är det bara när jag har disruptorammunition aktiverat?

Den exakta formuleringen är lite otydlig (även om den pekar mot det senare):
"(Weapon) Disruptor ammo: +25% Shield Damage"

Jag tolkade det också som att det bara gäller när man har den ammunitionen aktiv, en likadan mod finns för incendiary ammo.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Personligen så har jag lagt in en sida som visar alla sudokupussellösningar i favoriter. Som sagt något behöver dom ha men den här lösningen känns inte alls trolig i en story, så därför skippar jag den helt + att jag är korkad och slö.

Själv har jag kört 33 timmar på hardcore och kommit 3 planeter, men jag är även helt klar med dom planeterna. Och måste säga att jag har riktigt kul när jag spelar, tycker absolut att dom har mass effect anda. Är inte överdrivet imponerad över all mining som man gör med nomaden. Gillar sidoquestsen, känns ändå invävda i storyn och inte bara utfyllnad av speltid.

Dela med dig av den länken, tack?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av raQblad:

Dela med dig av den länken, tack?

Skickades från m.sweclockers.com

https://nowloading.co/p/guide-to-all-the-remnant-puzzles-in-m...

Den har jag kört på. Har dock bara kommit till Kadara ännu.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Ni som har köpt ME:A och spelat föregående spel, vad säger ni? Är det värt pengarna? Jag är ett ganska stort ME-fan, gillade all tre spelen skarpt men det har varit så mycket negativ publicitet kring ME:A att jag är skeptisk.

Är handlingen sämre än de andra och är dialogen så dålig som rätt många vill göra gällande?

Animationerna skiter jag i.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dinoman:

Ni som har köpt ME:A och spelat föregående spel, vad säger ni? Är det värt pengarna? Jag är ett ganska stort ME-fan, gillade all tre spelen skarpt men det har varit så mycket negativ publicitet kring ME:A att jag är skeptisk.

Är handlingen sämre än de andra och är dialogen så dålig som rätt många vill göra gällande?

Animationerna skiter jag i.

Vissa dialoger är lite träiga, de tog sig antagligen lite vatten över huvudet när de skulle ha så fruktansvärt många karaktärer med röster, där varje dialog dessutom skulle ha olika tonfall. Trots detta är det dock ett väldigt fängslande, och riktigt kul, spel med gott om referenser till trilogin. Särskilt tvåan verkar de ganska kraftigt influerade av, utan att spoila story:n för mycket.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.