For Honor: Factions, Heroes och Reputation (allmän diskussion)

Permalänk
Medlem

For Honor: Factions, Heroes och Reputation (allmän diskussion)

Tjenare,

Tänkte för skojs skull kika vilka på SweClockers som lirar For Honor. Tänkte även att tråden kanske skulle kunna användas som en go-to-tråd för att uppdatera och informera varandra om allt möjligt som är relevant.

Vad tycker ni? Vilken faction har ni valt? Favoriserad hero? Reputation levels? Vad tycker ni om spelinnehållet i ren allmämhet?

Fighta på och diskutera. Kan bli intressant att se vilka som lirar, vad de lirar och vad de tycker.

For honor!
Crazy.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Personligen lirar jag under vikingarnas fana och har en total reputation level på 8. Lvl 3 med Valkyrie, lvl 3 med Berserker och lvl 2 med Kensei, där Berserker är strået vassare favoriserad. Har dock inte gått högre med någon då jag har haft svårt att välja vem jag vill fortsätta att bygga på. Trots min egna velighet måste säga att jag tycker att spelet är jäkligt kul. Kanske inte perfekt, men ett jäkligt kul tidsfördriv. Gillar verkligen att det inte är som när man lirar Tekken med sin respektive och åker på nöten med full-on button mashing. Ni vet vad jag snackar om, haha.

Det enda stora negativa som jag på rak arm kan tänka på är item stats och hur lite vissa påverkar gameplay. Som det är nu så är det Revenge-builds som gäller och det är lite långrandigt, speciellt då det är inte dit jag personligen vill gå med mitt spelande. Men jag tror att det löser sig med tiden.

Lowlejde@Uplay

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk

Lirar under vikingarnas fana och Warlord är min absoluta favorit hjälte
Reputition 0, Warlord 16, Raider 8, Valkyries 2.
Gillar att aktivera min juggernut feat och kunna stå mitt i röran utan att ta allt för mycket stryk

Kör mestadels dominion eller skirmish.
Har svårt att bryta motståndarnas kedje attacker så därför jag ogillar duellerna, tycker även det är otydligt ibland varför vissa saker sker. T.ex blockerar uppåt mot attack i den riktningen, blir ändå skadad och motståndarna kan dra igång sin kedje kombo vilket resulterar i att jag dör.

Har även varit med om en hel del lag visa tider, hoppas det blir bättre med tiden.

Visa signatur

Microsoft är inte dumma.
De mer eller mindre tvingar på en ett dåligt operativsystem för att de sen ska kunna suga ut ännu mer pengar ifrån ens fickor genom att en "tekniker" ska kolla på problemet som de själva har skapat...

Permalänk
Medlem

Hej på er! fick se detta spel idag i steam flödet och verkar spännande. är det värt pengarna?
finns de många som spelar det här inne?
jag spelar inte ofta men har tröttnat på cs och CoD

Visa signatur

Fractal Design Define R4 x ASUS Z170 PRO GAMING x Intel Core i5 6600K @ 4,5 Ghz x HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black x EVGA Supernova G2 750W x Samsung 850-Series EVO 500GB x EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0+ SSC x Noctua NH-U12S x Windows 10 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skånsksnapphane:

Lirar under vikingarnas fana och Warlord är min absoluta favorit hjälte
Reputition 0, Warlord 16, Raider 8, Valkyries 2.
Gillar att aktivera min juggernut feat och kunna stå mitt i röran utan att ta allt för mycket stryk

Kör mestadels dominion eller skirmish.
Har svårt att bryta motståndarnas kedje attacker så därför jag ogillar duellerna, tycker även det är otydligt ibland varför vissa saker sker. T.ex blockerar uppåt mot attack i den riktningen, blir ändå skadad och motståndarna kan dra igång sin kedje kombo vilket resulterar i att jag dör.

Har även varit med om en hel del lag visa tider, hoppas det blir bättre med tiden.

Körde Warlord under closed och open beta och han är jävligt rolig. Speciellt i kombination med Juggernaut som du säger för att få det där lilla extra. Valde dock att köra Valkyrie vid release, men tappade snabbt intresset kände jag. Tror dock att det blir att plocka upp henne igen nu när hennes "Attack Speed höjdes".

Har du testat någon gubbe utanför Vikingarna?

Skrivet av glyrion:

Hej på er! fick se detta spel idag i steam flödet och verkar spännande. är det värt pengarna?
finns de många som spelar det här inne?
jag spelar inte ofta men har tröttnat på cs och CoD

Jag tycker att det är värt pengarna. Speciellt när alla tillägg som kommer senare även kommer att vara gratis. Jag tycker definitivt att du borde kolla upp det för det är ett riktigt kul spel, kanske bara inte något för alla. Just på Sweclockers verkar det faktiskt väldigt tyst just angående For Honor. Vet inte riktigt vad det beror på, men genom matchmaking spelar du som oftast iallafall med minst 1-3 svenskar, om du nu vill hitta någon att lira med.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk

@Crazy: Fick spelet via grafikkorts kod för bara ~2 veckor sen så bara hunnit testa alla utom berserker inom vikingarna och sen har jag testat riddarnas Warden och Conquerors.
Generellt brukar jag föredra biffiga karaktärer alternativt karaktärer som kan springa runt och fokusera på objektiv.

Men jag borde börja testa asiaterna för har lite problem mot de över lag men har man själv spelat de så är det ofta lättare att se svagheterna och senare kontra de.

Visa signatur

Microsoft är inte dumma.
De mer eller mindre tvingar på en ett dåligt operativsystem för att de sen ska kunna suga ut ännu mer pengar ifrån ens fickor genom att en "tekniker" ska kolla på problemet som de själva har skapat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skånsksnapphane:

@Crazy: Fick spelet via grafikkorts kod för bara ~2 veckor sen så bara hunnit testa alla utom berserker inom vikingarna och sen har jag testat riddarnas Warden och Conquerors.
Generellt brukar jag föredra biffiga karaktärer alternativt karaktärer som kan springa runt och fokusera på objektiv.

Men jag borde börja testa asiaterna för har lite problem mot de över lag men har man själv spelat de så är det ofta lättare att se svagheterna och senare kontra de.

De har ruskigt roliga karaktärer att spela tycker jag. Samurajerna då alltså. Generellt tips mot Orochi och Nobushi är att hålla sig på mellanlångt avstånd och invänta deras attacker, sedan ta ett steg åt sidan när de attackerar eller ge de en fin parry. Då kommer du nära de och kan få in några enkla slag. Mot Kensei är parry din bästa vän. Han förlitar sig rätt mycket på sin 3-hit combo (GB*->Throw->Hit, GB*->Hit->Hit eller Hit->Hit->Hit).

*GB = Guard Break

Kan även rekommendera att testa Berserker om du vill spela en jäkligt agile hero. Alltid lika gött att dodga attacker och förgöra någon.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk

@glyrion:
Pro många olika roliga spellägen och kartor
Få men lagom med hjältar, de flesta spelstilarna finns med där.
Massa olika gear men alla gear sänker 1-2 stats och ökar 1-2 stats så man måste balansera för och nackdelar.
Är inte pay to win, se till viss del förgående punkt. Alla items är möjliga att hitta och man kan inte direkt köpa items.
Korta matcher, är tidsgräns på 15-20 min men brukar sällan ta så lång tid. Har spelat 5 timmar i pvp och endast varit med om att timern gått ut 2 ggr. 3-10 min är vanligast.

Con: p2p, inga dedikerade servrar vilket ger hel del lag ibland
Matchmaking är ett skämt då och då. Förlorade nyss dominion med 1500-72, men händer att matchamking gör samma obalans åt ens egna håll ibland även om det är mycket roligare att få en jämn spännande strid.
Lämnar för många efter en match så sparkas man tillbaka till huvudmenyn istället för direkt ställas i kö för ny match fastän det finns möjlighet att fylla på med botar som är okej.

Visa signatur

Microsoft är inte dumma.
De mer eller mindre tvingar på en ett dåligt operativsystem för att de sen ska kunna suga ut ännu mer pengar ifrån ens fickor genom att en "tekniker" ska kolla på problemet som de själva har skapat...

Permalänk
Medlem

Tackar. Gillar att det är svärd å yxor att slåss me istället för massa konstiga skjutvapen å magi.
Har letat efter ett sånt här spel som är multiplayer som inte verkar så invecklat. I CoD eller i WoW så kan man köpa till sig bättre vapen M.m men detta verkar mer vara på samma vilkor ?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 x ASUS Z170 PRO GAMING x Intel Core i5 6600K @ 4,5 Ghz x HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black x EVGA Supernova G2 750W x Samsung 850-Series EVO 500GB x EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0+ SSC x Noctua NH-U12S x Windows 10 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skånsksnapphane:

...
Massa olika gear men alla gear sänker 1-2 stats och ökar 1-2 stats så man måste balansera för och nackdelar.
Är inte pay to win, se till viss del förgående punkt. Alla items är möjliga att hitta och man kan inte direkt köpa items.
...

Måste bara pitcha in på just den punkten då items tyvärr är en sån sak som jag blev väldigt besviken på. Speciellt när du kommer upp i Reputation och ser vad som verkligen finns.

I början när man spelar och man hittar nya items så känns det som att det alltid finns något coolare på andra sidan häcken som ännu inte har upptäckt, men när man sen har upplevt alla itemklasser (tiers) så blir man måttligt besviken, iallafall till en viss del. Det finns Common (börjar hittas mellan lvl 1-20), Rare (börjar hittas mellan Reputation lvl 1-3) och Heroic (börjar hittas efter Reputation lvl 3). Heroic items brukar på Reddit kallas för "Common gear with spikes" och det är tyvärr vad det är i många fall. Det är till mesta del Common items (till utseendet) fast med några taggar, något extra band, kanske en kniv i bältet, etc. Samma gear fast med MYCKET bättre stats, men med i stort sätt samma utseende. Inte alltid, men i allt för många fall. Vissa heroes värre än andra.

MEN sen finns det undantagen och de är riktigt nice! Finns även vissa Heroic vapen som är stjärnmärkta då de är legendary. Alltid kul att försöka få ihop ett helt vapen.

Skrivet av glyrion:

Tackar. Gillar att det är svärd å yxor att slåss me istället för massa konstiga skjutvapen å magi.
Har letat efter ett sånt här spel som är multiplayer som inte verkar så invecklat. I CoD eller i WoW så kan man köpa till sig bättre vapen M.m men detta verkar mer vara på samma vilkor ?

Både ja och nej. Medan du spelar så får du loot och dessa har stats. Ju bättre gear lvl items har och beroende på vilken tier de tillhör (se ovan) desto mer ger de till dina stats. Ju högre lvl du blir desto bättre gear hittar du, så om du kommer in i en match med någon som är Reputation lvl 4 som har en total gear score på 98 (108 är högsta) och du kanske är lvl 12 med en gearscore på 9 så ger det den personen en viss fördel. Dock har jag aldrig stört mig på detta. If it bleeds, we can kill it!

För dig som lirat CoD: Reputation = Prestige. Du levlar från 1-20 och sen när du går upp en lvl till blir du istället Reputation 1 lvl 1. Sen när du levlar upp 20 levels till blir du Reputation 2 lvl 1, osv.

Det ska dock sägas att spelet kanske inte är direkt invecklat, men det tar sin tid att lära sig alla mechanics. De flesta heroes har även ett rätt så högt skilltak vilket är riktigt kul.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

@Crazy:
Så långt låter de bra.
Man slipper ju bli dödad av en sniper som man inte har en chans å se.:)
Kanske får köpa de å ge det en chans trots att det är blandade meningar om att de är ett bra elle dåligt spel.

Synd att de e så dyrt å köpa på steam mot andra ställen bara

Visa signatur

Fractal Design Define R4 x ASUS Z170 PRO GAMING x Intel Core i5 6600K @ 4,5 Ghz x HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black x EVGA Supernova G2 750W x Samsung 850-Series EVO 500GB x EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0+ SSC x Noctua NH-U12S x Windows 10 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av glyrion:

@Crazy:
Så långt låter de bra.
Man slipper ju bli dödad av en sniper som man inte har en chans å se.:)
Kanske får köpa de å ge det en chans trots att det är blandade meningar om att de är ett bra elle dåligt spel.

Synd att de e så dyrt å köpa på steam mot andra ställen bara

Jämförelsen skulle väl isåfall vara om någon skjuter dig med pilbåge eller kastar någon kniv på dig. Men det sker inte så ofta och de går att dodga.

Har själv inte läst så mycket reviews om spelet, men av de jag brukar lira med så är det bara jag och en till som köpte spelet. Jag tror inte att folk sätter sig in i spelet innan de skjuter det åt sidan. Spelar du en karaktär i någon timme och tar och lär dig den karaktärens combos så blir spelet riktigt grymt.

Hos GMG kan du köpa spelet för £32 vilket motsvarar ungefär 375kr. Då får du en key som du aktiverar via Ubisofts Uplay. Vart du än köper spelet så behövs ändå Uplay för att spela spelet.

https://www.greenmangaming.com/games/for-honor/

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Skrivet av Crazy:

Jämförelsen skulle väl isåfall vara om någon skjuter dig med pilbåge eller kastar någon kniv på dig. Men det sker inte så ofta och de går att dodga.

Är väl bara level 4 feats som är long range attacker?

@glyrion: Feats är som CoDs killstreak rewards fast i For honor så får man renown och ingame level för kills, assist, objektivs, döda minions (npc soldater) m.m.

Visa signatur

Microsoft är inte dumma.
De mer eller mindre tvingar på en ett dåligt operativsystem för att de sen ska kunna suga ut ännu mer pengar ifrån ens fickor genom att en "tekniker" ska kolla på problemet som de själva har skapat...

Permalänk
Medlem

@Skånsksnapphane

Level 3. Level 4 är alla dessa dryga AOE:s.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

@Crazy: uplay har jag.
Tack det va ett okej pris där. De va uppe i nästan £34 nu såg jag

Visa signatur

Fractal Design Define R4 x ASUS Z170 PRO GAMING x Intel Core i5 6600K @ 4,5 Ghz x HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black x EVGA Supernova G2 750W x Samsung 850-Series EVO 500GB x EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0+ SSC x Noctua NH-U12S x Windows 10 Home Svensk

Permalänk
Medlem

@glyrion: GMG kör med något som de kallar för VIP-priser. Det innebär att du får spelen till några % billigare. För att bli VIP behöver du bara registrera dig på deras sida, alltså att skapa ett konto. Då får du det för £32.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

@Crazy:
Yes såg detta nu:) tack tack. Får nog ladda ner de när kidsen lagt sig;)

Visa signatur

Fractal Design Define R4 x ASUS Z170 PRO GAMING x Intel Core i5 6600K @ 4,5 Ghz x HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black x EVGA Supernova G2 750W x Samsung 850-Series EVO 500GB x EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0+ SSC x Noctua NH-U12S x Windows 10 Home Svensk

Permalänk
Medlem

@glyrion: Inga problem! Det gör du rätt i tycker jag.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Det är lite dåligt med liv i Sweclockers For Honor-spelare tycker jag... Har själv totalt fastnat för Kensei och mainar honom för tillfället. Det enda jag saknar med honom är någon form av parry- eller dodge combo. Något att kunna bita tillbaka med som t ex Valkyries "Shoulder Pin" eller Berserkers "Deflecting". Bara för att ge det hela lite mer spänning. Detta är min Kensei för tillfället:

Dominion, Elimination och Skirmish:

Duel och Brawl:

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!