Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Va fan, mitt gjorde exakt likadant!
Asus, vad håller ni på med..?

Synd att ingen tar in Asrock i sverige längre....lätt värt att testa Asrock istället på Zen.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SectionX2:

Vill bara meddela att mitt asus crosshair VI hero är brickad och att det inte var mitt fel. Helt plötsligt när jag skulle starta upp datorn i morse kom det upp i dos att bios mitt uppdateras fast jag inte ens var inne där! Jag väntade i 20 min inget hände, värsta skumma glitchen.

Var tvungen stänga av datorn, när ja sedan satt på den igen var den stendöd. Testade resetta cmos, tog ut batteri osv. Inget hjälpte.

Pratade med inet idag dom ska skicka ett nytt men sjukt irriterande. Vill egentligen inte ha ett till asus hero om dom är så buggiga.

Skickades från m.sweclockers.com

Det har är inte trevligt alls. Jag kommer att avboka HERO kortet som jag har beställning på, frågan är bara vad ska man ta istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Det har är inte trevligt alls. Jag kommer att avboka HERO kortet som jag har beställning på, frågan är bara vad ska man ta istället.

gigabyte

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Det har är inte trevligt alls. Jag kommer att avboka HERO kortet som jag har beställning på, frågan är bara vad ska man ta istället.

Lutar nog också mot att avbeställa mitt Hero tills vidare.

Kanske blir Gigabyte Gaming 5/K7 istället som har DualBIOS. Eller vänta lite till på ASRock Taichi.

Permalänk
Medlem

Ser också ut som om Windows 7 ger bortimot 20% mer prestanda med Ryzen. Windows 10 borde inte användas vid en officiell review som det ser ut nu.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av SectionX2:

@Ratatosk: hur ska jag göra det? Datorn bootar ju inte.

Så den är helt död?
Ok då går det ju inte.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Så om jag har förstått någonting om vad som skiljer nu mellan Intel och AMD när det gäller kärnor:

Intel har en ring bus som skalar i stort sett likadant med varje kärna, vill man skulle man kunna köra med en stor krets på 100 kärnor och allt skulle fungera ändå (och datahastigheten mellan individuella kärnor blir lite saktare än mellan kärnor i ett "CCX").
AMD "CCX" är som en tightare integrerad kluster av CPU kärnor i sig själv, men i praktiken kommer det först bli fördel om man programmerar runt problemet (försök att hålla synkade trådar borta från CXX<->CXX komunikation).
Likt CPU<->CPU komunikation på ett serverkort med två CPU sockets, fast snabbare

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Så den är helt död?
Ok då går det ju inte.

Nu lyckades jag flasha bioset även fast den är död. Asus har nån utility som endast behöver ström. Funkar ändå inte

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

@SectionX2: Inte på mitt heller.
Det är heldött.

Asus testat korten i snitt 12 sekunder innan launch?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

@SectionX2: Inte på mitt heller.
Det är heldött.

Asus testat korten i snitt 12 sekunder innan launch?

Så mkt lull lull RGB lights och tusen portar. Det var viktigtare än att den funkar som den ska tydligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

@SirMacke

En rapport från reddit säger att man ska ta ut CPUn, vänta 30 min och sedan usb flasha. Har du lust att testa?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SectionX2:

@SirMacke

En rapport från reddit säger att man ska ta ut CPUn, vänta 30 min och sedan usb flasha. Har du lust att testa?

Om jag inte minns helt fel så kan du använda deras USB-Flash utan CPU? Vill minnas att jag gjorde det på mitt gamla Maximus VII Gene när det krånglade.

EDIT: Verkar stämma! Källa

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Om jag inte minns helt fel så kan du använda deras USB-Flash utan CPU? Vill minnas att jag gjorde det på mitt gamla Maximus VII Gene när det krånglade.

jag har precis gjort det. ingen skillnad.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Inaktiv

Efter att ha sett diskutioner om Windows 10 scheduler och att det behövs uppdateringar så gjorde jag en coreinfo dump själv, och vad jag kan se så är allt som det ska. Vet att jag fick några Windows updates igår.

C:\>coreinfo -c Coreinfo v3.31 - Dump information on system CPU and memory topology Copyright (C) 2008-2014 Mark Russinovich Sysinternals - www.sysinternals.com Logical to Physical Processor Map: **-------------- Physical Processor 0 (Hyperthreaded) --**------------ Physical Processor 1 (Hyperthreaded) ----**---------- Physical Processor 2 (Hyperthreaded) ------**-------- Physical Processor 3 (Hyperthreaded) --------**------ Physical Processor 4 (Hyperthreaded) ----------**---- Physical Processor 5 (Hyperthreaded) ------------**-- Physical Processor 6 (Hyperthreaded) --------------** Physical Processor 7 (Hyperthreaded) C:\>coreinfo -l Coreinfo v3.31 - Dump information on system CPU and memory topology Copyright (C) 2008-2014 Mark Russinovich Sysinternals - www.sysinternals.com Logical Processor to Cache Map: **-------------- Data Cache 0, Level 1, 32 KB, Assoc 8, LineSize 64 **-------------- Instruction Cache 0, Level 1, 64 KB, Assoc 4, LineSize 64 **-------------- Unified Cache 0, Level 2, 512 KB, Assoc 8, LineSize 64 ********-------- Unified Cache 1, Level 3, 8 MB, Assoc 16, LineSize 64 --**------------ Data Cache 1, Level 1, 32 KB, Assoc 8, LineSize 64 --**------------ Instruction Cache 1, Level 1, 64 KB, Assoc 4, LineSize 64 --**------------ Unified Cache 2, Level 2, 512 KB, Assoc 8, LineSize 64 ----**---------- Data Cache 2, Level 1, 32 KB, Assoc 8, LineSize 64 ----**---------- Instruction Cache 2, Level 1, 64 KB, Assoc 4, LineSize 64 ----**---------- Unified Cache 3, Level 2, 512 KB, Assoc 8, LineSize 64 ------**-------- Data Cache 3, Level 1, 32 KB, Assoc 8, LineSize 64 ------**-------- Instruction Cache 3, Level 1, 64 KB, Assoc 4, LineSize 64 ------**-------- Unified Cache 4, Level 2, 512 KB, Assoc 8, LineSize 64 --------**------ Data Cache 4, Level 1, 32 KB, Assoc 8, LineSize 64 --------**------ Instruction Cache 4, Level 1, 64 KB, Assoc 4, LineSize 64 --------**------ Unified Cache 5, Level 2, 512 KB, Assoc 8, LineSize 64 --------******** Unified Cache 6, Level 3, 8 MB, Assoc 16, LineSize 64 ----------**---- Data Cache 5, Level 1, 32 KB, Assoc 8, LineSize 64 ----------**---- Instruction Cache 5, Level 1, 64 KB, Assoc 4, LineSize 64 ----------**---- Unified Cache 7, Level 2, 512 KB, Assoc 8, LineSize 64 ------------**-- Data Cache 6, Level 1, 32 KB, Assoc 8, LineSize 64 ------------**-- Instruction Cache 6, Level 1, 64 KB, Assoc 4, LineSize 64 ------------**-- Unified Cache 8, Level 2, 512 KB, Assoc 8, LineSize 64 --------------** Data Cache 7, Level 1, 32 KB, Assoc 8, LineSize 64 --------------** Instruction Cache 7, Level 1, 64 KB, Assoc 4, LineSize 64 --------------** Unified Cache 9, Level 2, 512 KB, Assoc 8, LineSize 64

Permalänk
Medlem
Skrivet av SectionX2:

Säkert att det blir bättre? Såg en video som jag inte hittar igen pga jag inte va inloggad på youtube
Han fick sina minnen trasiga pga överklockning med ett Gigabyte kort.

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SectionX2:

jag har precis gjort det. ingen skillnad.

Är du 100 procent säker på att proceduren har körts igenom? Jag gjorde något misstag med att namnet på filen inte var riktigt korrekt, så det kördes aldrig riktigt igenom. Dubbelkolla allt är min rekommendation. Vill också minnas att USB-minnet ska blinka hysteriskt i typ 30 sekunder när det körs, om man har en sticka med lampa på så klart.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Jag har bytt min pre-order på 1800x till en 7700k och känner mig lite smutsig. Det var ju 8 cores som drog igång uppdateringsprojektet men då jag egentligen bara spelar på burken så får det bli Intel. Kanske byte till amd på servern när deras servergrejer kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nån som sett benchmarks från ryzen på windows 7? jag sitter kvar på windows 7...kanske ska fortsätta med det om jag skaffar ryzen :).
tråkigt för alla er som har fått massor av fel på moderkorten.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon78208:

Efter att ha sett diskutioner om Windows 10 scheduler och att det behövs uppdateringar så gjorde jag en coreinfo dump själv, och vad jag kan se så är allt som det ska. Vet att jag fick några Windows updates igår.

C:\>coreinfo -c Coreinfo v3.31 - Dump information on system CPU and memory topology Copyright (C) 2008-2014 Mark Russinovich Sysinternals - www.sysinternals.com Logical to Physical Processor Map: **-------------- Physical Processor 0 (Hyperthreaded) --**------------ Physical Processor 1 (Hyperthreaded) ----**---------- Physical Processor 2 (Hyperthreaded) ------**-------- Physical Processor 3 (Hyperthreaded) --------**------ Physical Processor 4 (Hyperthreaded) ----------**---- Physical Processor 5 (Hyperthreaded) ------------**-- Physical Processor 6 (Hyperthreaded) --------------** Physical Processor 7 (Hyperthreaded) C:\>coreinfo -l Coreinfo v3.31 - Dump information on system CPU and memory topology Copyright (C) 2008-2014 Mark Russinovich Sysinternals - www.sysinternals.com Logical Processor to Cache Map: **-------------- Data Cache 0, Level 1, 32 KB, Assoc 8, LineSize 64 **-------------- Instruction Cache 0, Level 1, 64 KB, Assoc 4, LineSize 64 **-------------- Unified Cache 0, Level 2, 512 KB, Assoc 8, LineSize 64 ********-------- Unified Cache 1, Level 3, 8 MB, Assoc 16, LineSize 64 --**------------ Data Cache 1, Level 1, 32 KB, Assoc 8, LineSize 64 --**------------ Instruction Cache 1, Level 1, 64 KB, Assoc 4, LineSize 64 --**------------ Unified Cache 2, Level 2, 512 KB, Assoc 8, LineSize 64 ----**---------- Data Cache 2, Level 1, 32 KB, Assoc 8, LineSize 64 ----**---------- Instruction Cache 2, Level 1, 64 KB, Assoc 4, LineSize 64 ----**---------- Unified Cache 3, Level 2, 512 KB, Assoc 8, LineSize 64 ------**-------- Data Cache 3, Level 1, 32 KB, Assoc 8, LineSize 64 ------**-------- Instruction Cache 3, Level 1, 64 KB, Assoc 4, LineSize 64 ------**-------- Unified Cache 4, Level 2, 512 KB, Assoc 8, LineSize 64 --------**------ Data Cache 4, Level 1, 32 KB, Assoc 8, LineSize 64 --------**------ Instruction Cache 4, Level 1, 64 KB, Assoc 4, LineSize 64 --------**------ Unified Cache 5, Level 2, 512 KB, Assoc 8, LineSize 64 --------******** Unified Cache 6, Level 3, 8 MB, Assoc 16, LineSize 64 ----------**---- Data Cache 5, Level 1, 32 KB, Assoc 8, LineSize 64 ----------**---- Instruction Cache 5, Level 1, 64 KB, Assoc 4, LineSize 64 ----------**---- Unified Cache 7, Level 2, 512 KB, Assoc 8, LineSize 64 ------------**-- Data Cache 6, Level 1, 32 KB, Assoc 8, LineSize 64 ------------**-- Instruction Cache 6, Level 1, 64 KB, Assoc 4, LineSize 64 ------------**-- Unified Cache 8, Level 2, 512 KB, Assoc 8, LineSize 64 --------------** Data Cache 7, Level 1, 32 KB, Assoc 8, LineSize 64 --------------** Instruction Cache 7, Level 1, 64 KB, Assoc 4, LineSize 64 --------------** Unified Cache 9, Level 2, 512 KB, Assoc 8, LineSize 64

Känns som att något är off med cache index nummren, L3 cache ser ut att vara bundet till en specifik kärna (med tanke på index nummer), och indexen hoppar slumpmässigt från 7 till 9?

edit: Ser ut som att inläsning eller utmatning av infon inte stämmer om jag kan tyda infon rätt

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Är du 100 procent säker på att proceduren har körts igenom? Jag gjorde något misstag med att namnet på filen inte var riktigt korrekt, så det kördes aldrig riktigt igenom. Dubbelkolla allt är min rekommendation. Vill också minnas att USB-minnet ska blinka hysteriskt i typ 30 sekunder när det körs, om man har en sticka med lampa på så klart.

Japp. Gjorde flera gånger

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Ser också ut som om Windows 7 ger bortimot 20% mer prestanda med Ryzen. Windows 10 borde inte användas vid en officiell review som det ser ut nu.

Källa???

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

@SectionX2: Inte på mitt heller.
Det är heldött.

Asus testat korten i snitt 12 sekunder innan launch?

Testa att resetta cmos direkt efter du flashat via usbet.
Jag satt fast exakt som dig men jag flashade med ett nytt beta bios som du hittar här :http://www.overclock.net/t/1624603/rog-crosshair-vi-overclocking-thread
Efter det så funkade min bräda. men flertalet buggar återstår dessvärre

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tellus82:

@Yoshman: Just trådfördelning över CCX verkar lite lurigt precis som dom testar på anand, då dom kör 8+8 och håller dom separata i belastning så ökade prestandan ganska mycket (förutsatt belastning kunde delas i 8+8). När windows då pingpongar trådar mellan kluster så kommer det bli prestandatapp jämfört med att hålla tråden kvar inom samma kluster, också visat i tråden där.

http://i.imgur.com/72cbLFr.png
Grön stapel är enskild CCX användning på Ryzen

Många som testar draw calls på Ryzen med HLSL instancing från nVidia och tycker att det presterar skit men där har man lite samma problem, om jag på min 2600k forcerar HLSL att bara använda två fysiska kärnor (två trådar som används av programmet) så ökar min fps en smula (23->24fps, 1ship 16000 rocks, instancing off)), på Ryzen ökar det med praktiskt taget det dubbla när man forcerar till två fysiska kärnor inom samma kluster.

Frågan är då hur pass mycket som kan göras för att förbättra hur trådar fördelas över hårdvaran med ny mikrokod/uefi/drivare/winpatch?

Det är inte inne i själva cpun det uppstår någon flaskhals när alla kärnor är aktiverade då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quike:

Testa att resetta cmos direkt efter du flashat via usbet.
Jag satt fast exakt som dig men jag flashade med ett nytt beta bios som du hittar här :http://www.overclock.net/t/1624603/rog-crosshair-vi-overclocking-thread
Efter det så funkade min bräda. men flertalet buggar återstår dessvärre

Har testat. Har även testat 5803 bios. Gjorde du något annorlunda?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Källa???

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?290288-AMD...

Bland annat.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

@anon200632: Om tråd 1 (på CCX 0) måste prata med tråd 2 (på CCX 1) blir det flaskhals

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem

Instruktioner för att installera Windows 7:

Via USB

Citat:

Copy dism.exe, boot.wim & install.wim (sources directory) files from the Windows 7 ISO image to your hard-drive.
Download the USB driver for Ryzen: https://1drv.ms/u/s!Ag6oE4SOsCmDhGIQJdHdaXC-_w-C
Extract the package to the same directory as DISM is located.
Enter the folders containing the individual driver files and check that there is not "Unblock" button visible. If there is, you need to manually toggle it for each and every file.

- "DISM /mount-wim /wimfile:boot.wim /index:2 /mountdir:x:\xxx" (x:\xxx = a temporary path of your choice, make sure to have ~20GB of space available for install.wim).
- "DISM /image:x:\xxx /add-driver /driver:Ryzen_USB_W764\ /recurse /forceunsigned"
- "DISM /unmount-wim /mountdir:x:\xxx /commit"

Windows 7 install.wim files contain four different OS variants, regardless of the officially stated edition of the media you have (Home, Professional, Ultimate).
The index order within the install.wim is always the same, regardless of the edition: Index 1 = Home Basic, Index 2 = Home Premium, Index 3 = Professional, Index 4 = Ultimate.

So if your media is for Professional edition, you need to make the changes to Index 3. If it is a Ultimate media, then make the changes to Index 4, etc.

- "DISM /mount-wim /wimfile:install.wim /index:x /mountdir:x:\xxx" (x:\xxx = a temporary path of your choice, make sure to have ~20GB of space available for install.wim).
- "DISM /image:x:\xxx /add-driver /driver:Ryzen_USB_W764\ /recurse /forceunsigned"
- "DISM /unmount-wim /mountdir:x:\xxx /commit"

After you have added the drivers to both of the WIMs, you can install Windows 7 from a USB drive and using USB keyboard and mouse.
Make sure that you don't use USB ports provided by a 3rd party manufacturer (other than ASMedia), as there are still no drivers for those in the media.
After the installation, install the Relive chipset driver pack for Windows 7 (available at AMD.com).

Via DVD med PS2 mouse/kb

Citat:

I got Win7 installed, but I didn't do anything too fancy like slip streaming drivers to get it done. The key for me was having a PS2 keyboard and then having a PS2 mouse adapter. Well, I used a win7 DVD in an optical drive. That is also necessary.

My board is the Asus Prime B350-Plus. It only has one PS2 port so I had to do some shenanigans to get things done.

First have the DVD in the drive and the PS2 keyboard plugged in. Don't bother with a USB mouse because it won't work anyway. Boot from the DVD and you can do what you need with the keyboard to get windows installed. You have to remember certain keyboard tricks like using tab and arrow keys. Nothing hard, but most don't use these on a daily basis probably when you normally have a working mouse.
Do not put in a windows password. Leave that blank. This is critical for later.

After windows is installed I put the Asus driver DVD in. You get a popup about what to do and you can hit enter and get to the main menu, but there I was stuck. I couldn't get any keyboard tricks to work to move from the initial menu area to the driver area. Arrow keys and tab didn't do squat. I had to shut down and think about things a bit.

Now unplug the PS2 keyboard. Get the mouse PS2 to USB adapter. You plug that in the PS2 port and plug the mouse into it. The keyboard won't be plugged in or used for the next step.

Boot up, mouse only, and if you don't have a password it goes direct to the desktop. Now with the mouse you can navigate the driver disk menu and get the drivers installed. After installing and a reboot or two you are set. You can then put the keyboard and mouse both in how you want and they will work.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wowsers:

@Decimal: Om tråd 1 (på CCX 0) måste prata med tråd 2 (på CCX 1) blir det flaskhals

Ok tack.