Kan inte lägga till google-konto OnePlus 3t

Permalänk

Kan inte lägga till google-konto OnePlus 3t

Hej! Börjar bli riktigt frustrerad nu...

Problemet mitt, är att jag nu efter att ha rootat mobilen inte kan "connecta" mitt googlekonto till mobilen. Jag har testat att ta bort rootningen och återställt mobilen ett tiotal gånger nu. Jag hade den här mailen kopplad innan jag rootade, men nu när jag försöker connecta den så står det först: Ditt google konto hanteras av skola.taby.se, du kommer skickas vidare för att kunna logga in. Sedan blir jag skickad till min "skolsak" för att logga in en andra gång, men denna "sida" försvinner lika snabbt som den kommer upp, och det står sedan att det inte gick att ansluta till "d31qbv1cthcecs.cloudfront.net".

Jag har alltså googlekontot kopplat till skolan, och för att kunna logga in på mailen måste jag logga in först på google och sedan på skolans hemsida. Och jag kunde göra detta på chrome i mobilen men inte i själva google-play tjänster på luren. Antar att det är för att andra inloggningen inte blir på webben? Finns det någon lösning?

Kan tilläggas att Android har uppdaterats sedan jag loggade in senast på mobilen med kontot.

Permalänk
Medlem

testa och skriv på xda så kanske du får hjälp.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6