Permalänk

GoPro filmer ser långsamma ut

Tjenare!

Har kört off pist på skidor i ca 8 år nu och bestämde mig i år för att fixa en gopro för att filma lite. Köpte en Hero 4 black och filmar 2.7k 60fps. Nu när jag kollar på filmerna ser det nästan ut som om jag står stilla. Jag kör både på öppna toppar med bara laviner som kan ställa till problem men även i tajta skogar bland de svarta pisterna. Jag har spårare m.m. och vet att min snitthastighet vid träden är ca 50 km/h och toppar på skogsrakorna ca 75 km/h men på filmerna ser det ut som om det hade vart kanske 30 km/h. Efter att ha kollat på andra folk videos vid liknande körning måste de vart uppe en bra bit över 100 för att få så "snabba" videos som de har men det känns som en orealistisk hastighet att hålla i kurvor m.m. Så hur gör man? Plackbacken verkar vara rätt, jag använder vlc och ljudet låter bra och filmen ser bra ut men ändå känns det långsamt.

Jag har också noterat att när man hoppar ser det ut som om man knappt lämnar marken fastän man precis hoppade ganska högt.

Någon som har tips på hur man "rättar" till detta. Skulle jag visa kompisarna dessa filmer skulle de inte direkt bli impade :/

Visa signatur

i7-4770k OC @ 4,501 Ghz
Asus Geforce GTX 1070 Strix Gaming OC @ 1900 Mhz
16 gb Corsair Vengeance Pro OC @ CL9 2133 Mhz
Samsung SSD 840 OC @ Secret Mhz ;)
Blev på något konstigt vis en mac ägare efter 15 år med windows🤔

Permalänk
Medlem

Ptja man får helt enkelt läsa på hur perspektiv ocj bildutsnitt funkar.

Åker inte så mycket skidor själv men nåja. Minns att innan jag ålte till sälen i år så visade mina kompisar den så kallade "väggen" genom youtubeklipp. Där såg den ut som en pulkabacke. Men väl på plats vare väl lite brantare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur stor field of view har du ställt in? Fisheye-effekten vid större FoV påverkar en del om hur man uppfattar det.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB