Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Till er som vill ha en konsol vid release: Teknikmagasinet har öppnat för förhandsbokningar och med tanke på att de nyligen gjort det och att de flesta inte känner till att de säljer Switch finns nog goda chanser att få en vid release.

Grå / Blå/Röd @ 3690kr.

Vill också tacka för tipset, lade en beställning för typ en timme sedan och frågade även hur det såg ut med leverans. Fick till svar att så länge postnord sköter sig så får jag en switch tills på fredag. Med andra ord blir jag utan på releasedagen.

Skämt åsido, har en bokning sedan januari hos Webhallen och är hyfsat säker på att jag inte får någon av dem. Inte fått något besked ännu.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk

Ngn som fått besked på mail nu från webhallen?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nu kan ni boka på Ica hemma med och hämta ut i lokal butik:

The Legend of Zelda: Breath of the Wild Limited Edition Nintendo Switch
999 kr

Handkontroll Pro Controller Black Nintendo Switch
699 kr

Riktigt bra priser med. Det kostar 29:- för att hämta i butik.

Ica Hemma

Update: Inet har skickat amiibo figerer från BOTW finns saker i lager nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DocStargazer:

Ngn som fått besked på mail nu från webhallen?

Webhallen är rätt roliga. En kollega ringde tidigare idag och han fick beskedet att de skulle gå ut med mail idag kl 15-16. Nu ringde jag och hörde om min bokning, då svarade han "du kommer få besked den här veckan, innan releasedagen..." - jaha?

De ger olika besked varje gång.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Nu kan ni boka på Ica hemma med och hämta ut i lokal butik:

The Legend of Zelda: Breath of the Wild Limited Edition Nintendo Switch
999 kr

Handkontroll Pro Controller Black Nintendo Switch
699 kr

Riktigt bra priser med. Det kostar 29:- för att hämta i butik.

Ica Hemma

Update: Inet har skickat amiibo figerer från BOTW finns saker i lager nu.

Tack för tipset! Blev en beställning där då jag antagligen inte får från Webhallen ( bokade september förra året ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Webhallen är rätt roliga. En kollega ringde tidigare idag och han fick beskedet att de skulle gå ut med mail idag kl 15-16. Nu ringde jag och hörde om min bokning, då svarade han "du kommer få besked den här veckan, innan releasedagen..." - jaha?

De ger olika besked varje gång.

Ringde för en timme sedan och fick då också info om att dom skulle gå ut med mail "om ungefär en timme" om hur det blir med leverans etc för dom som får vid release.

Permalänk

Jag frågade nyss om hur stor chans det var att jag fick min röd/blå jag beställde 17/1 och fick detta till svar.

"Hejsan!
Du kommer att få ett mail angående detta lite närmre releasedatum. Vi kan desvärre inte svara på detta just nu utan måste be dig att avvakta!
Du ser dock ut att ha en relativt bra köplats.
Ha en bra vecka! "

Permalänk
Medlem
Skrivet av pinkified:

Skämt åsido, har en bokning sedan januari hos Webhallen och är hyfsat säker på att jag inte får någon av dem. Inte fått något besked ännu.

du och jag är i samma sits, förbeställde min också samma månad hos webhallen och fick samma svar ifrån teknikmagasinet. vi får båda hoppas att vi får varsin den 3 mars om inte postnord fuckar upp...

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Nu kan ni boka på Ica hemma med och hämta ut i lokal butik:

Jag antar dock det är samma där att produkten måste skickas till ICA-butiken först? Dvs som post, och sedan kan man hämta ut den där? Så istället för vanligt postombud använder man ICA som postombud? Så risken att man får den på måndag/tisdag är rätt stor?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av puredark248:

Jag frågade nyss om hur stor chans det var att jag fick min röd/blå jag beställde 17/1 och fick detta till svar.

"Hejsan!
Du kommer att få ett mail angående detta lite närmre releasedatum. Vi kan desvärre inte svara på detta just nu utan måste be dig att avvakta!
Du ser dock ut att ha en relativt bra köplats.
Ha en bra vecka! "

vilken affär?

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem
Skrivet av korbevel:

vilken affär?

Garanterat Webhallen

Permalänk

Lagt beställning nu från elgiganten då hoppet sviker om att få beställningen från webhallen

Permalänk
Skrivet av korbevel:

vilken affär?

Oj förlåt, ja webhallen haha

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av lossah:

Jag antar dock det är samma där att produkten måste skickas till ICA-butiken först? Dvs som post, och sedan kan man hämta ut den där? Så istället för vanligt postombud använder man ICA som postombud? Så risken att man får den på måndag/tisdag är rätt stor?

Ica Hemma finns inte på mitt ordinarie postombud som är Ica Kvantum. Jag ringde kundtjänst och den ska vara tillgänglig på Fredag, med reservation att det kan ta tid med deras postombud.

Sen beställde jag en extra pro kontroll och skylander så det är inte hela världen om det inte kommer på Fredag.

Din beställning innehåller en förhandsbokning
Ordern hämtas i butik tidigast 2017-03-03. Du får en bekräftelse via mejl när din order är klar att hämtas. Ordern måste hämtas senast 2017-03-10.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Nu kan ni boka på Ica hemma med och hämta ut i lokal butik:

The Legend of Zelda: Breath of the Wild Limited Edition Nintendo Switch
999 kr

Handkontroll Pro Controller Black Nintendo Switch
699 kr

Riktigt bra priser med. Det kostar 29:- för att hämta i butik.

Ica Hemma

Update: Inet har skickat amiibo figerer från BOTW finns saker i lager nu.

Stort tack, bokade precis min tredje pro-kontroller. Blir att avboka de två andra asap.

Funderar på att dubbelboka Zelda LE men Ginza bör förhoppningsvis kunna leverera.

Vilket jagande med beställning det blir, börjar nästan känna mig stressad hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av puredark248:

Oj förlåt, ja webhallen haha

hämta ifrån affär, i så fall vilken? eller beställt hem?

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Skrivet av korbevel:

hämta ifrån affär, i så fall vilken? eller beställt hem?

Beställt hem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ni som beställer från Elgiganten bör lägga till Expressfrakt. Gick inte att göra det på hemsidan så jag la en beställning via telefon och han fixade express för 69 kr. Då ska jag ha grejerna på fredag enligt säljaren. Vid deras 0 kr frakt så är det Ekonomifrakt som gäller..3-5 arbetsdagar.

Visa signatur

Elixir & Redbull är mums......

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Nu kan ni boka på Ica hemma med och hämta ut i lokal butik:

The Legend of Zelda: Breath of the Wild Limited Edition Nintendo Switch
999 kr

Handkontroll Pro Controller Black Nintendo Switch
699 kr

Riktigt bra priser med. Det kostar 29:- för att hämta i butik.

Ica Hemma

Update: Inet har skickat amiibo figerer från BOTW finns saker i lager nu.

Jag slog till på Zelda och blue/red konsoll. Lagerstatus var "förhandsbokning" och grön ikon så misstänker att det menas att jag har en undanlagd nu då?

Du har inte pratat med dem och kollat läget?

EDIT: Jag mailade dem o fråga dom rackarna. Uppdaterar vid svar.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av znorlaxvbg:

Jag slog till på Zelda och blue/red konsoll. Lagerstatus var "förhandsbokning" och grön ikon så misstänker att det menas att jag har en undanlagd nu då?

Du har inte pratat med dem och kollat läget?

Har pratat med dem två gånger du ska kunna hämta ut den på Fredag så vidare inte någon försöker hämta ut den tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Har pratat med dem två gånger du ska kunna hämta ut den på Fredag så vidare inte någon försöker hämta ut den tidigare.

Hur menar du nu? Det är ju en beställning, hur ska någon kunna hämta ut den tidigare?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av n4ight:

Hur menar du nu? Det är ju en beställning, hur ska någon kunna hämta ut den tidigare?

Om de har fått in dem redan på deras lager antar att de skickas ut till respektive affär innan den 3:e.
Inet har redan skickat saker till mig.

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Har pratat med dem två gånger du ska kunna hämta ut den på Fredag så vidare inte någon försöker hämta ut den tidigare.

Jag har beställt hem till min lokala ICA som ett vanligt postpaket via postnord så ingen ska kunna hämta de innan mig.

Men låter tryggt, då ska jag ha ett på release dagen och kunna spela lite zelda Tack så mycket!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Snacka med webhallen i telefon för en timme sedan. De sa att de skulle mejla alla som förhandsbokat tidigt i morgon. Jag var sen med att boka BOTW men verkar som det redan är skickat då jag fått en försändelse från webhallen i min postnordapp via varubrev.
Jag bokade min switch 7e nov och för nån vecka sedan mejlade jag webhallen som skrev:

Citat:

Din order är nog lite av ett gränsfall för om du får den eller ej på lanseringsdagen. Det är ju en kö och vi ger våra kunder dessa i tur och ordning.

Men han jag pratade med i telefonen att jag borde ligga bra till. Väldigt förvirrande. Rätt kass att man inte ens får reda på om man får sin order bara dagar innan lansering.

Permalänk
Medlem

Snackade med kundtjänsten på Icahemma och dom sa att dom inte börjar skicka ut förrens Fredag eller Måndag så att få det på releasedagen därifrån är väl mer eller mindre att glömma.

Permalänk
Skrivet av n4ight:

Snackade med kundtjänsten på Icahemma och dom sa att dom inte börjar skicka ut förrens Fredag eller Måndag så att få det på releasedagen därifrån är väl mer eller mindre att glömma.

Jag som bor i Varberg, västkusten, brukar få 1 arbetsdag efter utskick, via postnord. Beställer saker flera gånger per månad och alltid varit så. Så det låter rätt rimligt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Webhallen är rätt roliga. En kollega ringde tidigare idag och han fick beskedet att de skulle gå ut med mail idag kl 15-16. Nu ringde jag och hörde om min bokning, då svarade han "du kommer få besked den här veckan, innan releasedagen..." - jaha?

De ger olika besked varje gång.

Själv fick jag besked om att de inte kan säga något. Med min tur så lär man väl inte få någon Switch på fredag. Har förbokat på flera ställen, och kommer ingen av dem så blir det nog att dra till Elgiganten eller Netonnet.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av n4ight:

Snackade med kundtjänsten på Icahemma och dom sa att dom inte börjar skicka ut förrens Fredag eller Måndag så att få det på releasedagen därifrån är väl mer eller mindre att glömma.

Attans ja de sa samma sak nu om du har Ica Maxi så kan du beställa där för att få en chans att få ut en vid release. De har ett annat lager.

Hursomhelst det var en pro kontroller för mig och ett spel.

Skrivet av znorlaxvbg:

Jag som bor i Varberg, västkusten, brukar få 1 arbetsdag efter utskick, via postnord. Beställer saker flera gånger per månad och alltid varit så. Så det låter rätt rimligt.

Om du bor i VBG så är retro spelbutiken störst chans för att få vid release du kan hämta den på deras lager i Varberg.
Ring och kolla med dem så länge man kan boka på retro finns det konsoler kvar för release.

Permalänk
Medlem

Tycker det är väldigt oproffsigt hanterat av Webhallen. Jag jobbar som inköpare och det är klart som fan att de har ett bekräftat antal enheter från Bergsala, sen är det ju mycket möjligt att de har ett gäng obekräftade enheter som kanske kommer denna vecka, men det hindrar dem ju inte från att skicka bekräftelse till de kundorder som kommer kunna levereras.

I denna tråd finns det massvis med butiker som bekräftat redan förra veckan om man får leverans eller inte, Webhallen menar alltså att alla dessa butiker ljuger? Inte sannolikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ascor:

Tycker det är väldigt oproffsigt hanterat av Webhallen. Jag jobbar som inköpare och det är klart som fan att de har ett bekräftat antal enheter från Bergsala, sen är det ju mycket möjligt att de har ett gäng obekräftade enheter som kanske kommer denna vecka, men det hindrar dem ju inte från att skicka bekräftelse till de kundorder som kommer kunna levereras.

I denna tråd finns det massvis med butiker som bekräftat redan förra veckan om man får leverans eller inte, Webhallen menar alltså att alla dessa butiker ljuger? Inte sannolikt.

Jag håller med. Olika besked hela tiden från Webhallen och killen jag pratade med var inte särskilt trevlig (tänker dock inte döma Webhallen pga en person på kundtjänst). Hur ofta har inte Webhallen varit med om liknande situationer om konsoler som bokats? Har de ingen rutin på hur man hanterar såna här ärenden?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A