Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem

Behandlas! Fick också precis mejl av webhallen

Citat:

Bäste Webhallenkund,

Du får det här mailet då du har en beställning på Nintendo Switch.

Vi är glada att kunna informera dig att vi har mottagit våran första leverans utav Nintendo Switch.

Du är en av de många tidiga som lagt en bokning vilket betyder att vi kommer att kunna tilldela dig en konsol på releasedagen. Är det så att du har lagt din bokning för avhämtning i någon av våra butiker ber vi dig invänta det mail som bekräftar att du kan hämta ut din konsol på releasedagen. Om du önskar att göra någon ändring på din beställning innan lansering ber vi dig återkomma till oss via mail med ditt ordernummer tillsammans med din önskan.

Med Vänliga Hälsningar
Webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Jag har status "mottagen", men ska också hämta i butik. Det kommer nog ändras på fredag gissar (hoppas) jag.

Kanske läge att lägga till ett nytt tangentbord på din beställning också

Jag hoppas innerligt inte att vi behöver vänta till fredag för svar, det vore kasst tbh. Jag behöver planera resan till butiken (ett antal mil) pga jobb etc.

Jag uppdaterar för att statusen ska gå till "Behandlad" eller helst av allt ett mail, under dagen, som de sagt ska komma.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk

Jag får min på release också

Visa signatur

Details is everything, the rest is just details.

[Bygglogg] Fullskalig radiostyrd R2D2: https://www.sweclockers.com/galleri/11953-radiostyrd-r2d2-byg...

Permalänk
Medlem

Jag har också fått en tilldelad men förbokade 2015 när den fortfarande hade namnet NX.

Permalänk
Medlem

Fick också mail. (Y) Nu väntas bara bekräftelse att den går att hämta i butik.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att de flesta av er får Switch nu på fredag! Spännande tider detta.

För egen del så ser planen ut så här (in i minsta detalj..):
- Ny tv beställd ("check!")
- Gamla tjock-tv:n ner i förrådet alt. till ett av barnens rum.
- Från och med 3/3 = Youtube är bannlyst.
- Zelda BoTW skall köpas och laddas ned 24/3 till Wii U. Har tyvärr inte råd denna månaden pga konsert i Sthlm, tv och annat..
- Utlandsresa i sommar som vi fortfarande sparar till.
- Hemma igen? Börja spara ihop till Switch.
- September/Oktober c:a -> Splatoon 2 är ute och nu blir det dags för köp! Borde finnas gott om konsoller att få tag på nu.

Permalänk
Medlem

Har också fått mail av Webhallen som bekräftar att jag får en på releasedagen. Märkligt tycker jag då jag beställde under live showen som Nintendo hade när de visade upp Switchen. Sent ute men tydligen tillräckligt tidigt!

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem

Snipperclips, det mysiga pusselspelet som haussats en del, har fått ett pris i Oceanien: $30 AUD, vilket motsvaras av ~200 SEK. Samma prislapp som BotW:s nedladdningsbara innehåll, d.v.s. En överraskande låg prissättning, men trevlig!

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem

Kommer få Nintendo Switch och Zelda Limited Edition på release. Är jätteglad nu!

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk

Fick nyss mail från webhallen om att jag inte får den beställda konsolen. Hoppas att elgigantenn levererar.

Permalänk
Medlem

Fick också mail av webhallen, hade beställt på elgiganten för jag inte trodde jag skulle få den på webhallen. Nu kommer det alltså 2st nintendo switch till mig då det inte gick att avboka min elgiganten order. Webhallen är hämta i butik så den kan man ju ignorera men känns bättre att köpa från webhallen -.-

Permalänk
Medlem

Jag får också min Switch på fredag! Nice. Ledigt it is!

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bakteria:

Behandlas! Fick också precis mejl av webhallen

Samma här "Du är en av de många tidiga som lagt en bokning vilket betyder att vi kommer att kunna tilldela dig en konsol på releasedagen. "

Permalänk
Medlem

*EDIT* Glömde uppdatera sidan innan jag postade : p

Fick mail nu från webhallen att jag kan hämta mina 2 förhandsbokade switchar.
någon mer som fått svar?

Permalänk
Medlem

Fick mail från Webhallen, ingen switch för mig till release. Tråkigt men så är det, inget att göra åt nu

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

@DocStargazer: Sitter i samma båt. Jag ska se till att vara utanför Elgiganten innan dom öppnar på Fredag morgon. Gör du samma sak tror det inte ska vara några större problem. Lycka till!

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem

@joeldanielsson: Samma plan för mig. Får man Zelda-rabatten (3990:- för konsol och Zelda) om man köper i butik tro?

Visa signatur

Asus X99-A, Intel i7 5820K, 16GB DDR4, GTX 980 SLI, Asus PG278QR + Asus VG274H

Permalänk
Medlem

@sime: Japp! gäller över helgen

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matenrou:

Fick också mail av webhallen, hade beställt på elgiganten för jag inte trodde jag skulle få den på webhallen. Nu kommer det alltså 2st nintendo switch till mig då det inte gick att avboka min elgiganten order. Webhallen är hämta i butik så den kan man ju ignorera men känns bättre att köpa från webhallen -.-

Är i ganska precis samma båt. Men i mitt fall skickas båda. Så får två stycken, och kan inte avboka den från Webhallen. Vill hellre ha den från elgiganten då den var billigare. Men får skicka tillbaka den, hoppas bara inte jag måste betala någon returfrakt på grund av min miss.

Permalänk
Medlem

Spel och sånt har en hel del neon färgade kvar nu, var 0 i morse men 4 nu https://www.spelochsant.se/products/view/id/24123

Ser ut som många avbeställt där, kanske på grund av att Webhallen har skickat ut sina mail.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

När man läser runt på olika platser på nätet ser man att det är många som har förhandsbokat flertalet switchar för att vara säkra.
Undrar hur många förhandsbokade konsoller som inte kommer hämtas upp pga detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldanielsson:

@DocStargazer: Sitter i samma båt. Jag ska se till att vara utanför Elgiganten innan dom öppnar på Fredag morgon. Gör du samma sak tror det inte ska vara några större problem. Lycka till!

Skrivet av sime:

@joeldanielsson: Samma plan för mig. Får man Zelda-rabatten (3990:- för konsol och Zelda) om man köper i butik tro?

Så Elgiganten kommer ha Switch på hyllorna på Fredag?

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av AKA_Rappen:

Fick mail från Webhallen, ingen switch för mig till release. Tråkigt men så är det, inget att göra åt nu

När beställde du och vilken färg?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Kommer få min vid launch hos webhallen.

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av MugiMugi:

Spel och sånt har en hel del neon färgade kvar nu, var 0 i morse men 4 nu https://www.spelochsant.se/products/view/id/24123

Ser ut som många avbeställt där, kanske på grund av att Webhallen har skickat ut sina mail.

Ja som jag sa tidigare till folk som var utan det gäller att ha lite is i magen och invänta den sista veckan. Har avbeställt från Ginza, Spel & Sånt, komplett och Inet.

Skrivet av kiyoshi:

När man läser runt på olika platser på nätet ser man att det är många som har förhandsbokat flertalet switchar för att vara säkra.
Undrar hur många förhandsbokade konsoller som inte kommer hämtas upp pga detta?

Ja det är lite synd men jag förstår vill man ha vid release så beställs det lite överallt. Denna vecka har även Ica Hemma och Elgiganten fina erbjudanden med.

@ Grattis till er som har fått svar att ni får en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

När beställde du och vilken färg?

Beställde den 17/1 och en grå. det var sent så mycket visste jag redan, så var ju inte helt inställd på att jag skulle få den

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Inaktiv

Någon som hört något dagsfärskt om/från CDON?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Någon som hört något dagsfärskt om/från CDON?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrev till dom på chatten och fick bekräftat att dom skickar min till release. Beställde den gråa 15/1 under eventet. Edit: beställde den 13/1 från CDON och den 15/1 från webhallen, fick ingen från webhallen till release.

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på om man ska chansa på Elgiganten på fredag eller om man ska avvakta.. sugen på att spela men är ett jädra krångel att ta sig till deras butik för mig :S

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

Ica hemma har fortfarande exemplar kvar av såväl basenheter som tillbehör.
http://www.icahemma.se/ShowSearchResult.aspx?pagesize=20&sear...

La själv en beställning efter att jag fick det tråkiga beskedet från webhallen att jag inte fick en konsol av första leveransen.