Media Markt överger Sverige

Permalänk
Medlem

Bra att butikerna finns kvar i alla fall. Tråkigt om det skulle bli mindre konkurrens på marknaden.

Såg att Power fanns förr i Sverige. Men jag kommer inte ihåg hur loggan såg ut, nån som kan visa upp hur den såg ut?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför skriver ni rubriken "Media Markt överger Sverige" som att det är färdigt när ni timmar senare måste uppdatera med en ny nyhet efter att Media Markt faktiskt kommenterat ryktet?

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Har Alltid trott på SweClockers men nu vet jag inte vad jag ska tro SJUKT besviken

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Skrivet av KplSteiner:

Bra att butikerna finns kvar i alla fall. Tråkigt om det skulle bli mindre konkurrens på marknaden.

Såg att Power fanns förr i Sverige. Men jag kommer inte ihåg hur loggan såg ut, nån som kan visa upp hur den såg ut?

Skickades från m.sweclockers.com

Power-loggan såg ut så här. Mörkblå och orange...

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem

Vi har handlat endel på Mediamarket faktiskt, tex tvättmaskin, diskmaskin, spis, kyl/frys samt laptop och teves. Köpt i bundles så fått typ 5000:- i rabatt. Blir ändå rätt bra pris då och vet inte om man kunnat få det billigare från nätet. Dock smidigt att få allt direkt och låna släp och dra hem det.

Köper dock det mesta hemifrån från komplett, inet och cdon. Enda gångerna man behöver något snabbt har man kollat typ NetOnNet och Kjellåcompanys hemsidor sedan åkt och hämtat det, oftast typ hdmi kablen, adaptrar eller dylikt som man behöver när man köpt ny dator eller dylikt.
_______

Folk som snackar om presentkort hit och dit, hur svårt kan det vara? Är ju inte så att man sitter med ett presentkort på 10-20k precis... Är väll mest julklappskort på typ 100-500 spänn, är ju bara att gå och köpa något, är ju alltid något man vill ha/ behöver.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Synd, de brukade ju ha billigt kaffe.
Låg alltid kvar "sommarkaffe" mitt i vintern.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Sweclockers är också fake news nu för tiden?

Var det inte samma sak med expert eller något annat skit att de först förnekade sedan var de sant ändå.

Skitsamma om det är sant eller inte nyheter är alltid roliga

Permalänk
Medlem

#fakenews
Denna kändes ju tvivelaktig redan från start med tanke på källan i ursprungsartikeln...

Permalänk
Hjälpsam

Vore kul om Expert kom tillbaka, gillade faktiskt den kedjan.
De var långt ifrån perfekta, men enligt min mening var de en av de bättre.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Media markt har ju alltid varit en sån butik man gick in i för att klämma och känna och sen köpte man varan från någon annan butik för att media markts priser alltid varit dyrast. Antar att priserna är dyrast för att täcka butikskostnaderna, men det hindrar ju inte svensson från att köpa samma vara billigare från konkurrenten.

Permalänk
Medlem

hmm, gillar inte helt alltid när ni slänger ihop kommentatorstrådarna så här till den nya informationen, skulle gilla om det gick att lättare hitta vart i kommentatorstråden den nya informationen tillkom, för att bättre skilja på exakt vad folk haft för info när de skrivit...

om det finns nåt vett i detta alls /trött

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Tror jag aldrig varit i en media markt butik i sverige... I tyskland ja, en herrans massa år sedan. Men det var ju en generisk siba och elgiganten butik med dålig belysning... ni vet lysrörs modellen som gör allt svagt missfärgat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Media markt har ju alltid varit en sån butik man gick in i för att klämma och känna och sen köpte man varan från någon annan butik för att media markts priser alltid varit dyrast. Antar att priserna är dyrast för att täcka butikskostnaderna, men det hindrar ju inte svensson från att köpa samma vara billigare från konkurrenten.

+1, det här är så klockrent! Har aldrig köpt något hos Media Markt, verkligen bara varit inne där för att de ofta är bra på att visa upp produkter.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Varför skriver ni rubriken "Media Markt överger Sverige" som att det är färdigt när ni timmar senare måste uppdatera med en ny nyhet efter att Media Markt faktiskt kommenterat ryktet?

Kanske för att en bransch-tidning har "flera av varandra oberoende källor" med insyn, som säger detta....

Men du kanske inte läste grundartikeln..?
http://www.market.se/bransch/hemelektronik/media-markt-lamnar...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Kanske för att en bransch-tidning har "flera av varandra oberoende källor" med insyn, som säger detta....

Men du kanske inte läste grundartikeln..?
http://www.market.se/bransch/hemelektronik/media-markt-lamnar...

"Flera av varandra oberoende källor" är en godtagbar källa för ett rykte, inte en fullskalig clickbait-nyhet rätt in på förstasidan. Tur att man aktiverat adblock igen.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

"Flera av varandra oberoende källor" är en godtagbar källa för ett rykte, inte en fullskalig clickbait-nyhet rätt in på förstasidan. Tur att man aktiverat adblock igen.

Så länge de inte har "insyn", så kan jag hålla med om rykte... Men nu påstås de ha det.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av Blofeld:

Saturn > Dixon

Skickades från m.sweclockers.com

Inte på den Nordiska marknaden.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Skrivet av caligo:

Men vänta nu, köpte inte svenska Expert typ hälften av OnOffs butiker när de sistnämnda gick i konkurs 2011? Och det höll i typ ett år? *snabb googling* Jo då, typ så. Så varför skulle det gå bättre den här gången?

Troligen eftersom Expert i Sverige var franchise-drivet med väldigt individuella butiker.
Om power går in gissar jag att det blir centralt styrt och därigenom stora kostnadsfördelar.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av cjal:

Kan inte säga att jag handlat något på Media Markt senaste 7-8 åren.

Jag lyckades hitta en lite guldklimp från MediaMarkt för nån vecka sedan, en Asus UN42 för 2k2. Körs nu som minimal ESXI-server som reservingång till mitt lokala nät mha av en 8GB extra ddr3 och ett USB3-NIC.

Permalänk
Medlem

Handlade inget av Expert när dom fanns, mycket högre priser än andra butiker och kvittar om dom hade bättre support/service. Majoriteten tittar alltid på pris före support.
Det som MM förlorar stort på, är dom erbjöd inte online beställning och jag föredrar beställa stora tunga produkter typ +55" TV för få det hemkört än åka och hämta själv.
Dom körde igång e-handeln alldeles för sent.

Sen är MM det enda elektronik butik som har störst sortiment och erbjuder senaste modellerna jämfört med andra elektronik kedjor.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Skönt att Intels knähund lämnar Sverige. I rättvisans namn var de faktiskt rätt bra som affär i övrigt under de första åren, enormt utbud och man kunde testa allt. Deras reklam var också rätt ball när de körde med den där gamle ishockeytränaren med ölmage eller vad det var för en filur. Deras lada i Stora Bernstorp utanför Malmö var typ 3 gånger så stor som den andra största köpladan jag sett i Sverige, sjukt imponerande när man kom in.

Men alltså "Power"... för helsike. Går ju inte att ha ett sämre namn.

Skrivet av Kärlekstrollet:

Expert var rena smörjan förr. Höga priser samt deras reklamer där anställda var så duktiga på att hjälpa var total bluff. De hade försäljare precis som andra butiker, de kan ingenting om varorna utan läser bara upp säljpoängerna som står på varans lapp.

Försäljare är ju som McDonalds nu tyvärr, väldigt hög omsättning på personal och mycket stress.

Skrivet av murklor:

Vadå, skulle väl inte klassa 32mb grafikkort bra så det stämmer ju

Nä det var enkelt att se att MM skulle faila måååååånga år sen - dom hade ju ingen online shop. Dom hade fan knappt en hemsida. Först på senare tid som dom började komma ikapp dom andra på den fronten men det var uppenbart att det var för sent. Dom missade inte bara tåget, dom vet inte vägen till stationen och dom glömde packa underbyxor.

Haha, just det! Man kunde inte ens kika på deras utbud på webben, knappt någon reklam eller nånting, nästan bara adresserna till deras lador.

Skrivet av Pepsin:

För oss som inte har bil är näthandeln överlägsen. Varuhusen ligger ofta långt utanför stan där kollektivtrafiken är nästan obefintlig, medan postens serviceställe ligger 6 minuters promenad bort för mig. Så valet mellan att lägga en heldag på en expedition till någon köplada halvt ute på landsbygden eller beställa hem grejerna är ganska enkelt. Även att skicka tillbaks grejer för reparation är enklare då det görs från samma serviceställe.

Troligen bättre för miljön också att allt går i koordinerade transporter istället för att varje Svensson ska köra 2 x 1,5 mil i sin SUV för att köpa en HDMI-kabel.

Webhallens koncept gillar jag dock, de har en liten butik mitt i centrala Uppsala så har de sakerna man söker på lager är det snabbt gjort att kika in där t.ex. på väg hem från jobbet. Men alla andra välsorterade butiker ligger som sagt ute på vischan.

Problemet är väl snarare köpladorna som sådana. Tror deras tid är förbi, konceptet är passé. Folk vill inte åka till vishan för att handla, utan oftast beställa på nätet. I större orter finns det dock uthämtningsfilialer kombinerat med butik i kvartersstil belägna centralt för de som vill ha eller behöver personlig service och de som vill handla något snabbt. Webhallen (är ju ingen riktig butik kom jag på), Inet och Siba/Netonnet är helt rätt på det.

Skrivet av Jonas79:

Närmaste Mediamarkt är 18 mil bort så aldrig handlat av dom pga detta.

Blivit mest på den Lokala Elgiganten och trodde först att det skulle bli mer hos Netonnet när dom öppnade.

Men efter jag pratade med Netonnet om en ny LG Oled tv, 55-65B6 (BF) och Säljaren i Östersund påstod att han ej jobbade som säljare utan istället som Butiksbiträde utan några rättigheter alls

Då tappade jag förtroendet för dom och Köpt LG Oled tv, PS4 PRO, 4K Ultra HD spelare, spel och filmer från BF-till Lönen i Januari från Elgiganten undrar on Netonnet butiksbiträde räknade med detta för han sa vänd dig till Elgiganten och se om dom kan göra nått för det lär dom ej göra.

Va? Tappade du förtroendet för Netonnet för att du pratade med någon du trodde var säljare?

Skrivet av aaaaaaaaaa:

Märklig inställning. Att de tar business från andra? Välkommen till fria marknaden där SIBA var tvungna att skära ner på sina marginaler för att mediamarkt erbjöd bättre priser. Undrar vilka som är mer konsumentvänliga (hint: ditt svar är fel)

Fast dumpade priser i syfte att få monopol för att sedan ta igen kalaset med ränta är knappast kundvänligt.

Skrivet av peterhjalmarsson:

Det är på grund av de s.k. "lägsta pris"-garantierna som varuhusen ofta har sin egen variant av t.ex. en TV-modell. Ta Lg:s 10.000-kr-modell som exempel. Den finns i (har jag för mig) åtta olika varianter, som ofta skiljer sig mellan mörkgrå eller ljusgrå bottenlist. Eller svart eller gtå baksida. Men de har olika artikelnummer, och varje kedja har ensamrätt på "sin" modell. Därför är lägsta pris-"garantierna" ofta värdelösa.

Ahaaaaa..! Suck, lol, det är ju t.o.m. lite sämre.

Skrivet av Zotamedu:

Misstänker att Sony är stora nog att ha kontor i Sverige så importören är i praktiken Sony själva. Kolla deras hemsida för mer information om garantier. Fast det beror som sagt på om garantin var från Sony eller något som Mediamarkt utlovat.

Reklamationsrätten gäller som sagt oavsett så det beror på vad det är som går sönder, om något går sönder.

Importören för SCE är faktiskt inte en Sony-filial, utan Nordisk film, och det är nåt av det mest kundovänliga bolaget jag någonsin haft med att göra. De är notoriskt svårnådda och tystlåtna, t.o.m. för butikskedjorna.

Skrivet av RaZman:

"Flera av varandra oberoende källor" är en godtagbar källa för ett rykte, inte en fullskalig clickbait-nyhet rätt in på förstasidan. Tur att man aktiverat adblock igen.

Så du ska protestera mot detta genom att sluta "betala" för Sweclockers men fortsätta konsumera sidan ändå och gnälla på hur dålig den blivit? Varför inte bara dra istället för att sabba för oss andra genom att snylta bandbredd och slösa utrymme?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Synd om dem går bort. Tror nog att MediaMarkt har största antalet prylar på display i deras butiker vilket är bra om man vill se och testa produkten innan vilket är viktigt när det handlar om elektronik för flera tusen kronor. Sist jag var i deras butik i Bromma så hade dem minst 15 olika skärmar framme, ett trippel skärms demo med BF4 igång, en hel rad med datormöss och hela Corsairs/Razers tangentbords sortiment framme så att man kunde klicka på dem. Samma grej återkommer även på alla andra kategorier.

Närmast till deras display är väl Elgiganten men det är mest bärbara datorer samt tv skärmar som dem har lagt lite energi på då resten taskigt upplagt och begränsat. Siba har för det mesta bara skit som dem vill sälja mest ut av framme. Inet är begränsade till deras butiksutrymme, men har bra utbud trots det. Webhallen har bara ett par demos framme så att kunderna har något att bli distraherade av medans dem väntar på sin tur, hade gärna sett demos på tangentbord och möss då dem klart har plats för det i sina "väntrum".

Handlar dock inte så mycket på MediaMarkt då jag tycker att deras hemsida suger och butikerna är en bra bit ifrån mig. Har varit mest impulsköp av hushållsmaskiner och mindre utrustning ifall man åkt förbi Ikea.

Tycker dock att det var konstigt att deras säljare var fastbundna vid deras kategorier, minns en gång att det var runt 15 personer i kö till datoravdelning och dem hade tre säljare som bara stod och gäspade vid vitvaru avdelningen. Visst är det bra om man har dedikerade "experter" på individuella avdelningar som är redo med snabb service, men man tycker nog att dem hade kunnat gå en snabb kurs på laptops så att dem kunde hjälpa kunder som uppenbarligen bara ska betala räkningar och störa sina barnbarn på facebook med sin laptop.

Visa signatur

ASUS H97M-E | i7-4790 | 16GB DDR3 | Asus Strix GTX 1080 | Crucial MX500 1TB SSD | Windows 10 Pro 64bit | Acer VG270UP 1440p 144hz IPS

Permalänk
Medlem

Ja det kan ju förklara en del konstiga kampanjer hos MM på senare tid.

Dubbelkampanjer med billigaste varan för halva priset kan ju inte lönat sig bra för MM där de får ge bort 50% i rabatt om man köper dyrare varor.

Halva priset för ett spegelöst systemkamerakit jag köpte som komplement till min DSLR (samtidigt med en kyl/frys)gav 3000kr rabatt på det normalpris 5990kr som de flesta stora kamerabutiker på nätet säljer just det kamerakittet för.

Nu här om dagen sålde mig MM försäljaren dessutom ett nytt original batterigrepp till vanliga DSLR-kameran för 1000kr. Lägsta pris på prisjakt 1690kr och två av nätjättarna tar 1990kr för det så det var ett klipp, helt klart.

Känns inte normalt att man ger bort så mycket i rabatt så uppenbarligen vill man bli av med prylarna.

Även om de dementerar detta för stunden känns det lite som ingen rök utan eld i detta fall då dementin heller inte kommer från tyska moderbolaget.

De har uppenbarligen gjort stor förlust i flera år på Sverigemarknaden och jag kan tänka mig att man vill vänta så länge som möjligt med tillkännagivandet både för att personal & fack ska informeras först samt att man kanske inte vill skrämma bort kunder utan sälja ut delar av lagret innan överlåtelsen.

Men nu när det ändå rätt så tänkbara ryktet är ute (dessutom från en trovärdig branschtidskrift som säger sig hört det från flera källor)
är det nog bäst att gå ut med sanningen eftersom man säkert lär tappa massor med kunder nu som inte vågar handla där i ett ovisst läge.

Om det är ett sant rykte och norska expert(under Powernamnet om det nu blir så) tar över är det en stor skillnad för kunden om de nya ägarna tänker ta med sig MM kundernas garantier & försäkringar samt lösa in MM present kort eller ej.

Faller garantier & presentkort vid överlåtelsen lär ingen vilja handla mer där och även om man kan gå med reklamationer via generalagenten är det ibland mer krångel för kunden jämfört med att lämna i butik samt att garantin kan vara generösare än reklamationsrätten i vissa fall.

Man kan också undra hur norska expert ska kunna slå sig in i Sverige även om det sker under namnet Power som dessutom inte ger oss som kommer ihåg det några positiva vibbar. Är nog också många som blev brända under svenska expertkonkursen och knappast gillar expert.

Detta även om Norska expert nu är ett annat företag (de har trots det samma logga som svenska expert hade) så jag kan förstå varför de vill kalla sig Power istället och även om det låter bra i Danmark känns det namnet mer tveksamt här.

Power som förknippas av oss som minns det som ett Coop märke som knappast utmärkte sig positivt utan kändes synnerligen kommunalgrått med trist utbud och höga priser.

Det som var bra med MM och som man kommer att sakna om de försvinner var att de hade det bredaste utbudet av likartade varor i butik att titta på och prova. Ofta också lite mer udda och påkostade modeller man inte såg på display annat än möjligen någon nischad specialbutik i storstädena typ Lars Bengtsson.

så en efterträdare kommer knappast ha samma kostnadskrävande bredd utan mer likna de andra köpladorna som har mycket färre produkter att välja mellan.

Tyvärr är det väl så att många tittade in på MM och valde produkt och sedan köpte man den billigare någon annanstans istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Det blir nog knepigt om man t.ex. vill inspektera en TVs bildkvalité Är för övrigt ganska lustigt med reklambilder som visar hur bra bilden på en skärm är, när själva bilden ju visas på en annan skärm. Exempel: https://images.philips.com/is/image/PhilipsConsumer/F400078908-FIL-global-001?wid=692&hei=372&$jpglarge$ eller https://images.philips.com/is/image/PhilipsConsumer/F400035289-FIL-global-001?wid=692&hei=372&$jpglarge$. Ungefär som att utvärdera högtalare genom att hemma spela upp ljudfiler med "högtalarens ljud" från butiken. Nej, jag tror det även i framtiden kommer finnas plats för demobutiker.

Hehe lite som när DVD var på ingång, då de gjorde "reklam" för Dvd-kvalitén på VHS-banden...

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk

Inte så konstigt!

Man hårdlanserar runt 2006 och väljer att INTE ha någon webbbutik........ vilket fail!

Sen när man flera år senare lanserar webbbutiken så suger den så det är makalöst, samt vägrar prisindex till både pricerunner och prisjakt, ja menar... hur tröga kan man vara?????

Själv (och väldigt många andra) handlar jag denna typen av elektronik för kanske 40k+ om året till 95% just online!

Permalänk
Medlem

Klart dom dementerar, affären är väl inte påskriven än.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av caligo:

Men vänta nu, köpte inte svenska Expert typ hälften av OnOffs butiker när de sistnämnda gick i konkurs 2011? Och det höll i typ ett år? *snabb googling* Jo då, typ så. Så varför skulle det gå bättre den här gången?

Jo, och det roliga var ju att de i Helsingborg köpte en OnOff-butik som låg runt 500m ifrån deras befintliga Expert-butik vid köpcentrat här. I Ängelholm köpte de också en OnOff-butik i närheten av deras befintliga Expert-butik. Hur de tänkte där är bortom mitt förstånd.

"I nordvästra Skåne berörs även Onoff i Ängelholm. Totalt i Skåne finns sex av de trettio uppköpta butikerna. Både på Väla och i närheten av Onoff i Ängelholm finns redan en Expertbutik, men Magne Solberg menar att det inte är något problem.

Finns det en tillräckligt stor kundkrets för att driva två Expertbutiker så nära varandra?
– Ja, det tror vi. Alla kommer att finnas kvar, säger han."

Permalänk
Skrivet av maXifalk:

Jo, och det roliga var ju att de i Helsingborg köpte en OnOff-butik som låg runt 500m ifrån deras befintliga Expert-butik vid köpcentrat här. I Ängelholm köpte de också en OnOff-butik i närheten av deras befintliga Expert-butik. Hur de tänkte där är bortom mitt förstånd.

"I nordvästra Skåne berörs även Onoff i Ängelholm. Totalt i Skåne finns sex av de trettio uppköpta butikerna. Både på Väla och i närheten av Onoff i Ängelholm finns redan en Expertbutik, men Magne Solberg menar att det inte är något problem.

Finns det en tillräckligt stor kundkrets för att driva två Expertbutiker så nära varandra?
– Ja, det tror vi. Alla kommer att finnas kvar, säger han."

I Kristianstad tog expert över efter onoff med den var nerlagd inom 1 månad typ lyckat liksom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk

Jag förstår inte varför så många pratar om att det här skulle vara dåligt för konkurrensen. Att företag drar sig undan är en del av konkurrensen

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Har inte handlat på MM på flera år, men vill minnas att jag fick bra service när jag gjorde det senast. Trist att dom sticker, tråkigt för konkurrensen.